Uncategorized

رواية اغتصبت خطيبة أخي الفصل الثالث عشر 13 بقلم مهرائيل ماجد

  رواية اغتصبت خطيبة أخي الفصل الثالث عشر 13 بقلم مهرائيل ماجد

رواية اغتصبت خطيبة أخي الفصل الثالث عشر 13 بقلم مهرائيل ماجد

رواية اغتصبت خطيبة أخي الفصل الثالث عشر 13 بقلم مهرائيل ماجد

سيف بصلها بحنيه مصطنعه وبص لـ احمد وحنين باستفزاز..اكيد ي حبيبتي هقولهم..اتمنى تشرفونا بعد بكرا كتب كتابي على اروى
حنين قامت بعصبيه..ازاي وانت جوزي
اروى ببرد…كان ي حبيبتي جوزك دلوقتي هيبقي جوزي انا
“اوباا في حرب هتقوم هنا”
اروى..وقبل م تتكلمي بثقه كده بصي لخطيبك اللي جنبك 
حنين بعصبيه مش قادره تسيطر علي نفسها…ليه هو مقالش ليكي انه رجعني له
اروى بصتله بصدمه شافت انه باصص لحنين بتسليه وبيبتسم واحمد تعابير وشه مش مفهومه
أحمد..حنين يالا بينا وكفايه فضايح الناس بتتفرج علينا 
خدها وانقذ الموقف ومشيوا
__
اروى بصوت عالي وزعيق..يعني اايييي مرااتك يعني ايي انت مش قولت انك طلقتهاا وازاي مخطوبه لـ سي زفت ده
سيف ببرود..اولاً صوتك ميعلاش عليا ثانيًا..كان هيقولها يفك الخطوبه بس اتراجع عن افكاره علشان يغيظ حنين لان بالنسباله اروى كده منتهيه لان كان خاطبها علشان يوصل لحنين بس محبش يكسر بخاطرها وكمان ضميره أنبه على انه خطبها علشان مصلحته..
سيف..ثانيًا بقي مالكيش دعوه وكتب الكتاب ف ميعاده
اروى بعصبيه..لا مسمحلكش انا مش علشان بسيبك تتحكم فيا علشان بحبك تمشيني على مزاجك وانت ازاي متقوليش انك لسه مطلقتهاش 
سيف بهدوء وحنيه..ششش اهدي الاول..هديتي؟.. بصي ي اروى انا طلقتها فعلا بس رجعتها بعدها علطول لان الطلاق كان سببُه سوء تفاهم بسيط بس هي كانت سافرت وقتها واهو علي ايدك هي لسه راجعه وزي م هي مراتي انتي خطيبتي وهتبقي مراتي برضو 
اروى هديت سيكا..انا عايزه اروح
سيف..حاضر بس تعالي الاول نجيب ايس كريم ونفرفش شويه علشان النكد اللي حصل ده
اروى بعند..لا عايزه اروح
سيف..متبقيش عنيده
اروى…روحني ي سيف ياما هقول بيتغرغر بيا والم عليك امه لا اله الاالله
سيف بضحك..يبنت المجنونه خلاص تعالي نجيب الـ أيس كريم وناكله واحنا مروحين 
اروى…هوووف ماشي
رغم ان اروى حربايه وطريقتها وحشه بس قلبها طيب وبيتضحك عليها بسهوله زي معظم الستات الكلمه الحلوه بتلين الحجر،بس ي عالم بكرا تعمل فيهم اي 
___
حنين.. م خلاص بقي ياحمد بطل تبكت فيا مانا بصراحه مستحملتش اللي قاله وهو قايلي اني لسه مراته وعلى ذمته
أحمد بعصبيه..غبيه وهتبوظي كل حاجه
حنين… ششش اطلبلنا اكل جعانه
احمد… نهارك مطين ب طين مش لسه طافحه
حنين.. بتبصلي ف الاكل ياخي منك لله اهئ اهئ اهئ ده انا غلبانه وبجري على يتامه وببيع جرجير
احمد بصلها بملل.. بلاش تتقمصي. الدور اوي علشان شكلك بقى وحش
حنين.. احم اسفه.. اطلبلنا ماكدونالدز يالا
احمد… هتخربي بيتي 
حنين… مش انت اخويا انا مالي بقي
احمد… كانت اخويه سوده مش عارف اي البلوه السوده دي ليه نطلع راضعين علي بعض
حنين.. يالا يابا اعمل بـ لقمتك وبطل رغي، يالا، الواحد هفتان عايز ياكل جموسه ب حالها
أحمد مسك المخده وخبطها علي دماغها
حنين بتهييس.. اي دى اي اللي حوصل دي “بصوت كتكوت’
احمد..مسمعش صوتك وضربها علي قفاها 
حنين بعياط مصطنع.. اه ياني ياما ياني ياما”بصوت هاني رمزي” ربنا على الظالم والمفتري
أحمد مسكها من التيشرت..هو مين ده
حنين بخوف..انا انا والله يبشه
أحمد..جدعه هروح اطلب اكل عقبال م تصحي عمي وامك من جوه
حنيين بتفكير..عمي وامك؟.. بتحترمنا اوي
احمد..فوق متتخيلي يالا بقي غوري عيله تنحه انتي وجوزك فعلا م جمع إلا اما وفق
حنين….ولاااااااا إلا جوزي يااض ده خط احمر
احمد بتفكير…بجد طب بكرا اوريكي هعمل فيه اي ي حربايه ي 
صغيره 
_
سيف وصل اروى لبيتها ورن عليها صالحها 
الام..سيف اروى حكتلي ان حنين رجعت وحكتلي علي اللي عملته انت رديتها فعلا؟
سيف..اه ي امي
الام..وليه يبني مش كنا خلصنا.منها ومصدققنا انها مشيت
سيف..حنين مراتي وعمر م حد هيقدر يبعدها عني 
الام..طلقها واتقي شرها خلينا عايشين ف سلام كفايه اللي عملته ف اخوك
سيف بعصبيه مفرطه.. عملته ف اخويا؟انتي اي اللي بتقوليه ده،هو اللي اغتصبها وكسر فرحتها ودمر حياتها هو اللي عمل مش هي هو اللي شيطاان استكتر علي اخوه الفرحه مش كل حاجه بالغصب هي رفضته علشان.بتحبني مش كرُه له هو اللي متخلف ومشي ورا انور اللي حاول يوقع بينا لغايه م عمل كده فعلا انا غاير ف ستين داهيه سيبوني ف حالي
قعدت الام ف الارض تبكي علي الحال اللي وصلولوه
 عيالها..ااه ي وجع قلبي علي ولادي كل اللي قاله سيف حقيقي بس انا مقدرش اغلط ابني مهما كان ابني وقلب الام بس انا مش هسكت وهصلح الجدار اللي اتكسر بين الاخ واخوه..يارب ساعدني
_
فضل سيف يلف ف الشوارع مش عارف يروح فين لغايه م وقف علي الشاطيء اكتر مكان حنين كانت بتحبُه وبيقعدوا فيه 
فضل باصص للبحر والسما وبيشتكي لربه..يارب وجهني للطريق الصح بس مع حنين،مش عارف اروى اعمل معاها اي انا هظلمها حقيقي
مجهول.. بس انا هتجوزها
يتبع…..
لقراءة الفصل الرابع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية نبض السيف للكاتبة سارة محمد

اترك رد