Uncategorized

رواية أوقعتني في عشقها الفصل الثاني 2 بقلم دهب مبروك

 رواية أوقعتني في عشقها الفصل الثاني 2 بقلم دهب مبروك

رواية أوقعتني في عشقها الفصل الثاني 2 بقلم دهب مبروك

رواية أوقعتني في عشقها الفصل الثاني 2 بقلم دهب مبروك

كنزي..مسكت طبقين وخرجت تحطهم علي السفره بس انصدمت من اللي شافتوه والاطباق وقعت من ايديها..
ريهام ومروان بعدوعن بعض 
فلاش باااك ????
الباب خبط مروان قام يفتح 
ريهام.. اي رايك في المفأجأه دي 
مروان.. مفاجاه تحفه يقلبي 
ريهام … وحشتني وقرب منه حضنتوه 
بااااااااك ????
ريهام.. قربت من كنزي ومد ايديها وسلمت وقالت اهلا انا ريهام وبصت لكنزي من فوق لتحت 
كنزي…اها اها اهلا ولمت الاطباق ودخلت المطبخ ونزلت دمعه من عينها بس هي مسحتها 
_وراحت حضرت فطار وحطتوه علي السفره وبدأوه ياكلوو هما التلاته ” 
____________________
_______ 
عند حازم … 
_صحي ولبس ونزل وراح علي المستشفي للبنت…. 
في المستشفي…
حازم…. راح عند الاوضه ولقاا الممرضه خارجه من عندهاا 
حازم… هي حالتها بقت اي دلوقتي 
الممرضه… اها عدد الحمد لله مرحله الخطر الحمد لله وشويه وان شاء الله هتفوق 
حازم.. طيب ممكن ادخلها 
الممرضه.. اهاا بس مطولش 
حازم… تمام ودخلها 
_لقاا بنت جميله بشرتها قمحويه  وشعرها اسود وعيونها عسلي.. 
جات كرسي وقرب منها وفي نفسه..  يتراا انتي مي، واهلك حالهم عامل ايه وانتي بعيده عنهم كده، ويتراا اسمك ايه، وهتكون اي حكايتك معايا!!
_البنت… بصوت واطي جداا انا فين 
حازم.. في المستشفي 
_البنت… بدأت تفتح عنيها وبصت حولها بإستغراب حازم.. انتي كويسه 
_البنت.. هو انتا مين 
______________________
_________ 
_في فيلا الاسيوطي _ 
مسعد… انتي فينك يبنتي يارب ابعد عنها كل شر ورجعهالي بالسلامه يارب
تؤام ملاك… 
ملك.. فينك يملاك انا حاسه انك مش بخيرر وفضلت تعيط وقاطع عيطها رن فون…
معتصم… في جديد يا ملك 
ملك… لا فونها متفتحش ومفيش اي جديد 
معتصم.. طيب لوا وصلوا لاي حاجه قوليلي ملك… تمام وقفلووااا 
______________________
_______ 
_عند كنزي ومروان _
ريهام.. بس انتي مش قمرر يا كنزي 
كنزي.. لا انا احسن منك بكتير ده انتي حتي تحسيك كلك علي بعض سيلكون 
ريهام… جت ترد 
مروان… بس بطلواا شغل الاطفال ده 
كنزي.. ابتسمت وفي نفسه ماشي يمروان والله لهتستغربني بعد كده 
ريهام… طب بااي بقاا يا موري هبقاا اجيلك تاني 
وبصت لكنزي.. المره دي متتعوضش يا كنزي وهتتعوض في المره الجايه 
كنزي.. طبعاا تنوري في اي وقت 
ريهام.. باااي ومشيت 
كنزي..  انا عايزه افهم هي اي جابها هنا هي معندهاش دم 
مروان بعصبيه..دي بيت انا واجيب اللي انا عايزوه فيه 
كنزي.. اها صح  
مروان.. في نفسه غبي ايه اللي هببتوه ده هي فعلا مش غلطانه 
مروان.. معلش ياكنزي  مكنتش اقصد اتعصب عليك 
كنزي بحزن.. عادي مفرقتش كتيرر يعني 
مروان.. طيب تعالي نتفرج علي التلفزيون سواا 
كنزي… يلا 
وقعدوا يتفرجوا.. 
مروان.. كان قاعد وفي مسافه بين هو وكنزي وهو قرب وخاد كنزي في حضنوه 
كنزي.. ابعد يمروان 
مروان.. تؤتؤتؤ اتفرجي وانتي ساكته 
كنزي.. قلبها كان بيدق جامد وكانت بتتكلم وهي مش بصه لمروان 
كنزي.. حولت تبعد عن مروان بس معرفتش 
مروان… هشش قولت اعدي وانتي ساكته 
كنزي ابتسمت.. واستسلمت لحضنوه وقد اي كانت حاسه بأمان حسه انها كانت محتاجه حد يطمنها 
مروان.. بصلها وابتسم وبدا يكملوا الفيلم 
_______________________
_______
في المستشفي …  
حازم..  انا يستي اللي خبطك بالعربيه 
_البنت..  انا مش فاكره حاجه هو انا مين بابا مين فين اهالي انا مش عارفه اي حاجه ولا فاكره 
حازم..  اوبسس  
الدكتور.. دخل في الوقت ده 
حازم..  بتقول انها مش فاكره حاجه ولا هي مين اصلاا 
الدكتور..يبقاا الاحتمال اللي قولنا عليه صح 
حازم..  ايه اها 
البنت…. هو انتوا بتتكلموا علي ايه بالضبط 
حازم… هو يدكتور ينفع تخرج انهرضه 
الدكتور… اها بس تيجي كل اسبوع تتابع معنا 
حازم…تمام وفي نفسه طب دي فقداه الذاكره هوديها فين دلوقتي 
_البنت.. هو انتا اسمك اي يمز انتا 
حازم.. مز!! اسمي حازم 
_البنت.. زومي حلوو اووي صح ولا اي 
حازم.. اها يختي وانتي اسمك اي 
_البنت.. اختارلي اسم 
حازم.. بصلها وقال هندهلك بملاك لحد ما نشوف اخرتها “ملاك ده اسمها الحقيقي “
ملاك..  حلوو حلوو حازم وملاك ملاك وحازم 
حازم.. ده ايه ده 
ملاك.. متخدش علي كلام اطفال 
حازم.. طيب يلا 
ملاك…  علي فين يسافل يمتحرش 
حازم.. بطلي بقااا انا هخدك تعدي معنا انا وبابا واختي متقلقيش 
ملاك.. ازاي كنا كده ماشي 
واتحركوا علي بيت حازم 
______________________
___________ 
عند مروان وكنزي.. 
كنزي.. كانت بتعيط 
مروان حاس بدموعها علي التيشرت لانوه كان حضنها… خرجه من حضنوه وقال مالك يكنزي 
كنزي بدموع…  اصل البطله صعبت علياا مكنتش اتمني انها تموت 
مروان ابتسم علي طيبه قلبها دي…وخدها في حضنها وقال هشششش متعيطش يكنزي 
كنزي في نفسها.. لا والله كده كتير ده عامل يحضني وانا عاملها احبوه وهو بيحب غيري 
وبعدت عن حضنوه بسرعه وطلعت تجري علي اوضتها وفضلت تعيط بس صوت عيطها كان باين 
مروان…  افتحي يكنزي بقولك افتحي مالك بس كنزي وبصوت عالي بقولك اتزفتي افتحي الزفت ده مش بهزر انا بدال ما اكسره واطر اعمل معاكي حاجه مش حابب اعملها 
كنزي…  صوت عياطها كان بيزيد اكترر بقت خايفه منوا وفضلت تقرب من الباب وهي بتترعش وببطء فتحت الباب وهي باصه في الارض ورفعت وشها ببطء ولقت مروان عينها حمره جداا وانفسوه صوتها عالي خافت اكتر 
مروان…  بعدك كده لما اقول حاجه تتسمع مفهوم كنزي..  حاضر حاضر 
ومروان فضل يقرب منها وهي تبعد بس كانت هتقع ومروان مسكها وعينهم اتقبلت وكل واحد سرح في التاني مروان شاف في عيونها كلام كتير مش عارف  هو اي بس احساس غريب بقاا ممتلك منوه بالسرعه دي 
كنزي…  مش قادره انساك يمروان و ركزت وبعدت عن مروان 
مروان..  ابتسم لما لقاا وشها احمر وقال شكل قمر في كل حالاتك علفكره 
كنزي…  قلبها فضل يدق جامد 
وراحت تغشل وشها… 
_____________________
_________ 
حازم وملاك.. 
وصلواا البيت.. 
حازم.. دخل بملاك 
كان بابه ومامتوه واختوه قاعدين بصلوه بصه بمعنه مين ديه 
حسام.. بص لملاك وقال دي بنت اسمها ملاك او يعني انا سمتها كده، انا خبطها امبارح بالعربيه من غير ما اقصد ودخلت المستشفي حالتها كانت حارجه جداا  بس قدرت ربنا بقاا  وهي دلوقتي فقداه الذاكره وملقتلهاش مكان احسن من هنا لحد ما تخف 
مامت حازم.. قربت منها وسلمت عليها وحضنتها 
ملاك.. قموره يا ماما والله 
مامت حازم.. ده انتي اللي قمر 
وقربت من بابا حازم وقالت.. ايوه ايوه حازم طالع مز كده لحضرتك صح اقول صح متكسفنيش  
بابا حازم.. ابتسم علي هزارها ده وقال مش هكسفك بس متتعوديش تعكسيني احسن بتفرر جداا وقال طبعاا انا مز 
جودي.. وانا بقاا مش لياا شواياا من الدلع ده 
ملاك.. ازاي ازاي انتي بقاا جودي صح بس طلعت قمريه يبت عيله كلها قمرر كده 
جودي.. قربت منها وحضنتها وقالتلها لا ده احنا مش هنعمر مع بعض في البيت ده 
ملاك.. انا مش عارفه حياتي كانت عامله ازاي بس انا حس اني حبتكم سيكا 
الكل ضحك… 
مامت حازم… طب يلا بقاا اغرف الاكل وناكل سواا 
جودي.. ملاك تعالي بس اديكي حاجه من عندي تلبسيها ونرجع ناكل 
ملاك.. يلاا 
حازم.. بصلهم وابتسم  
ملاك.. في نفسها.. هو انا اي حكايتي ويتراا اي اللي هيحصل في حياتي الللي هتكون هنا ويتراا انا مين واهلي عاملين اي دلوقتي واخواتي وفاقت علي صوت 
جودي.. روحتي فين 
ملاك.. لا موجود 
جودي.. خدي يستي البسي وانا خارجه براا ومتتكسفيش البيت بيتك 
ملاك.. لا انا الظاهر اني مبتكسفش وربنا 
جودي… هههههه مش قادره ده انتي شكلي شبه كنزي 
ملاك.. مين كنزي 
جودي.. مرات اخوياا والتوينز بتاعي 
ملاك… لا لا اظاهر كده اني انا هعشش هنا 
جودي.. ده اناي تنوري وخرجت جودي 
ملاك… ابتسمت ولبست وخرجت ليهم 
وقعدواا كلووو سوا مع قلب ملاك اللي ارتح في العيله ديه حسيت بامان وحنان وفضوا يهزروا 
_____________________
________
_عداا اسبوع 
ملاك.. قربت من عيله حازم جداا 
وكنزي ومروان علاقتهم اتحسنت جداا كاصحاب زي ما اتفقوا 
ومعاد عمليه مامت مروان اتحدتت بعد شهرين بالضبط ودي حاجه فرحت كنزي ان  مامت مروان هتكون كويسه بعد العمليه وزعلت ان مروان هيطلقها بعد كده بس هي مش هتستسلم بسهوله اما ريهام حست ان مروان اتغير معها بعد ما كنزي دخلت حياتواا
________________________
__________  
_مروان رجع من شغلوه “بيشتغل  دكتور أطفال وشاطر جداا في شغلنتوه دي”
كنزي.. كانت قاعد وعامله تفرق في ايديها 
مروان بصلها.. وقال اتكلمي 
كنزي.. لو عايز تتجوز ريهام اتجوزها عادي مش هدايق 
مروان..  اتصدم من اللي سمعوه وقال وانا موافق ما دام ما اتتي موافقه 
يتبع…..
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية نبض السيف للكاتبة سارة محمد

اترك رد

error: Content is protected !!