Uncategorized

اسكريبت الصغيرة والعاشق الجزء الثاني 2 بقلم مريم العراقي

 اسكريبت الصغيرة والعاشق الجزء الثاني 2 بقلم مريم العراقي

اسكريبت الصغيرة والعاشق الجزء الثاني 2 بقلم مريم العراقي

اسكريبت الصغيرة والعاشق الجزء الثاني 2 بقلم مريم العراقي

وقفنا البارت اللي فات لما جنة خرجت من الامتحان وشافت زياد كان مستنيها ولكن انصدمت من اللي شافته شافت زياد بيحضن واحدة….
زياد:اهلا جني عملتي ايه في الامتحان
جنى وهي باصة علي البنت اللي زياد كان بيحضنها الحمدلله يا ابيه
هايدي بدلع:مش تعرفنا يا زيزو
جني في نفسها:زيزو وراحت باصة لزياد اه صحيح مش تعرفنا يا زيزو
زياد وهو يحاول يكتم ضحكته: احم دي جني بنت عمي ودي هايدي خطيبتي
جني بصدمة:خطيبتك؟؟!!
لسة زياد هيرد ردت هايدي:ايوة خطيبته انت بقي جني ده انت طلعت صغننة خالص
جني: امتي وفين وازاي؟؟!
زياد:تركيب بس يا جني وانا هحكيلك علي كل حاجة
جني بصوت مهزوز يدل علي البكاء: هي دي المفاجأة اللي كنت عملها لي
زياد:قلت لك اركبي وانا هفهمك علي كل حاجة
جني بإنفعال:مش عايزة اركب مع حد عايزة امشي لوحدي وتسيبني في حالي ممكن 
زياد بصوت عالي نسبيا:وطي صوتك يا جني والآخر مرة بقولك اركبي والا مش هيحصل طيب
هايدي بمياعة: خلاص يا حبيبي ما تسيبها أن شاء الله عنها ما ركبت
زياد بغضب:هايدي ممكن تسكتي
جني:لسة جاية تمشي راح زياد مسك ايديها وشدها عليه حتي اصطدمت في صدرة العريض
جني بإرتباك:ااا انت انت بتعمل ايه
زياد بهمس:لآخر مرة بقول لك اركبي
جني زقته وقالت بتحدي:وانا قلت لا ولسة جاية تمشي راح زياد شايلها علي ظهرة ورماها في العربية وركب هو وهادي بسرعة قبل ما جني تقوم وقفل العربية
جني بتعيط من الغيظ:ايه اللي انت عملته ده افتح الباب خليني امشي
زياد:……..
جني:بقول لك افتح الزفت الباب خليني أنزل
زياد يصلها بصة من المرايا خلاها تخاف وتتخرس
جني سكتت بس كانت عايزة تستفزه زي ما هو استفزها راحت مطلعة فونها وفتحت الواتس اب وفضلت تكلم البيست بتاعتها (شهد)وفضلت تضحك مع كل رسالة تتبعت منها وكل ده زياد مراقبها من المرايا وهيتجنن وهيعرف هي بتكلم مين فضلت تتبعت رسالة وجني تضحك وكان زياد جاب أخرى
زياد اوقف العربية فجأة بغضب:هاااايدي
جني اتخضت من صوته 
هايدي بخضة: في ايه يا زياا…لم تكمل جملتها حتي اقترب زياد من هايدي واخد يقبلها بعنف لم يشعر بنفسه الا عندما احس بطعم الدماء في فمه فابتعد عنها بعدما عاد إلي وعيه وانصدم مما فعله….مطر سريعا الي جني وجدها تنظر إليه والدموع تتسابق في النزول نظرات ممزوجة بالحزن والصدمة والخزلان أما هايدي بالرغم من شعورها بالخوف إلا أنها عندما وجدت جني في هذا الحالة نظرت إليها نظرة انتصار
زياد كمل سواقة ووصل هايدي لحد البيت
هايدي:ايه ده يا حبيبي احنا مش هنخرج ولا ايه
زياد: معلش يا هايدي انا تعبان النهاردة خليها وقت تاني
هايدي بدلع: خلاص يا حبيبي ولا يهمك وراحت بيساه من خده….فرصة سعيدة يا جني قالتها هايدي بدلع وهي خارجة من العربية….جني ما كنتش مركزة معاها كانت لسة باصة لزياد في المرايا
زياد:احم جني ممكن تيجي تقعدي جنبي
جنة بصاله ومش بتتكلم بتعيط بس
زياد بحزن علي حالتها:ارجوك يا جني كفاية دموعك دي غالية عندي تعالي يا جني وانا هحكيلك علي كل حاجة
جني بصوت مبحوح من العياط:روحتي
زياد:انا معرف اهلك انك معايا النهاردة وهنتأخر وانا اللي هوصلك
جني:بقول لك روحتي
زياد:جني ارجوك
جني بإنفعال فتحت باب العربية ونزلت وزياد لحقها ومسك ايديها راحت سحبها ايديها بقوة منه وضربته بالقلم علي وشه????
زياد…
يتبع…..
لقراءة الجزء الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي أجزاء الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية نبض السيف للكاتبة سارة محمد

تعليق واحد

  1. اهلا انا صاحبه الروايه ميرسي جدا على متابعتكم لي اللي حابب يشوف الروايه كامله موجوده على صفحتي الشخصيه على فيسبوك باسم الكاتبه مريم عراقي يا ريت تعملوا لي متابعه ولايك وان شاء الله هتلاقوا الاجزاء كامله هناك

اترك رد

error: Content is protected !!