Uncategorized

رواية مختطفي الفصل الخامس عشر 15 بقلم رحمة محمد

  رواية مختطفي الفصل الخامس عشر 15 بقلم رحمة محمد

 رواية مختطفي الفصل الخامس عشر 15 بقلم رحمة محمد

 رواية مختطفي الفصل الخامس عشر 15 بقلم رحمة محمد

كح كح كح كح
_اه زووري مش قدره زوري اه.
جريت عليها ريحانه وعز ومالك ال بصلها بقلق كبير، ابتسم مالك على تلك المشغبه حملها وقبل وجههاا.
مالك “مالك يقلبي”
ابتسمت “انا كويسه”
عز وريحانه جم بسرعه
عز “ام اربعه وأربعين مالها”
بصلو مالك بغضب اخرسو مسكت  نيره ريحانه من دراعها.
نيره بحب “ممكن يقلبي تبعد ايدك  عشان محتاجه بنت العبيطة دي”
مالك بهمس “عيوني”
شدتها نيره من اديها ودخلتها اوضتها وقفلت الباب.
نيره بغضب” اي يبت مدلوقه ريحه تقوليلو بحبك لا خديه بوستين كمان “
ريحانه بضجر” ما هو مسمعش من كحك، ينيره هموت بحبو بحبو اوي”
نيره بسخريه “بحبو بحبو يكلك قطر اعرج يبعيده ويحبك برص”
ريحانه زعلت من كلمها جداا ودا خله نيره تندم على ال قالتو ف حقها
نيره بندم “اسفه بس هو بيحبك “
هزت راسها معنى لا.
نيره” لازم تخليه يحبك الأول عشان تقولي يعبيطه؛ “
ريحانه بحزن” ازاي “
نيره بحماس” هقولك”
****************
ف جناح رحمه.
كان بيتاملها وهو بيملس على شعرها بشغف ابتلع لعابو برغبه
“انتي مش ف وعيك مش هقدر اعمل حاجة”
ابتسم بتفكير” بس نقدر نلعب شويه.
تأملها وهو بيقلع هدومها.
ف الصباح.
كانت بتململ ف الفراش بضجر بصت حوليها وهي حسه بحاجة بصدر صلب  شهقت بخجل من وجودو بدون تيشرت وهي من دون ملابس تحول نظراتها ل غضب.
شدت الغطه ولفت بيه نفسها وهي بتصرخ
“عاااااااااااااا قووووم يحقيررررر عااااااا”
قام مفزوع من صوتها ال كان هيجبلو طرش.
أسد بصدمه “في عروسه ف يوم صباحيتها تصحى جوزها كدا”
بصتلو بصدمه “عروسه اي انت اتجننت ل تكون فين هدومي”
غمزها “معقول مش فكره؛”
بدأت ف البكاء بهستريه “اغتصبتني يماما اااا”
بصلها بصدمه” اغتصاب اي انتي مراتي “
رحمه ببكاء “ابعد عني يحقير ابعد”.
شدها من درعها ل تقع بين احضانو” بصي هو انا معملتش “
بصلها وهو بيتامل جسدها العاري” بس ممكن اعمل وانتي صحيه “
شهقت برعب “ابعد عني “
طبع قبلة على وجنتها وهي بترتعش” اشششش متخفيش مش هعمل حاجة وانتي معترضه “
رحمه بخوف” ابعد لو سمحت”
شلها بين ايدو وهو مبتسم لها بحب رمي الغطاء ال لفي بيه نفسها.
ودخلها الحمام ونزلها.
“خدي حمامك وانا مستنيكي نفطر سوا “
هزت راسها بالموافقه. 
*****************
كانت مشيه بغضب وهي بتلعن ف غبائها وبدأت الدموع تتجمع ف عنيها.
شدها من ايدها لتنحصر بين الحيطه وجسمو الضخم.
مالك بهمس “مالك بس ياحبيبتي” 
بدأت ف البكاء وهي ممسكه التيشيرت بتاعو “العقد بتاعي مش لقيه خالص خايفة يكون اتقطع” 
ضمها بحنان وهو بيحاول تهداتها”متعيطيش هجبلك غيرو” 
بدأت ف البكاء اكتر “لا دا بابا كان جيبو انا عاوزه هو” 
حضن وجهها ب كفوفو وهو يوزع قبولاتو عليها ل تهداتها” اهدي هندور عليه سوا بس بطلي عياط” 
احتضنها بقوه. 
ابتسمت وهي بتبعد عنو” انا بقيت احسن “
مالك بمرح “بجد ول اي” 
هزت راسها “بجد “
مالك” كانو بيقولو ان الدموع على الشفايف طعمها حلو انا بفكر اجرب “
هزت راسها ببلها بعدم بفهم “ها” 
ميل مالك عليها ل يختطف قبلة عميقه من بين شفتيها. 
وجهها تحول للأحمر من الخجل. 
بعد وهو بياخد نفسو بسرعه” انا بقول نبعد” 
لسه هيمشي مسكت ايدو “انا عارفه انك بقيت كويس ورجعت ذي الأول انا مش عبيطة عشان محسش ان ابني اتحسن “
ابتسم على ذكائها ل يسحبها من كفها. 
مالك “لا دا احنا ف موضوع مهم جدا لازم نتناقش مع مامي فيه” 
بعد ساعه وهي وقفه ف المكتب وعز ورحمه و مالك واسد قعدين بيرقبوها وبيرقبو غضبها. 
نيره بغضب وهي رايحه جيه” يعني انا جوزي كويس من قبل كتب الكتاب ومحدش يقولي “
أسد وهو بيهمس ل مالك “قولتلها لي هتفضحنا” 
مالك” هي ال اكتشفت “
نيره بغضب اكبر” ايوا يعني انا اتجوزت حقيقي” 
عز بمرح “لا كدا وكدا انتي مجنونه يبنتي الماذون والشهود مش وكلين معاكي” 
نيره “ولاه هتعصب عليك يعني انا كل دا قعده معاه وهو فهمني “
رحمه بصتلها بترتر”انتي قولتي قدامو اي “
مالك ضحك” كل حاجة انا فهمت كل حاجه “
رحمه شهقت “يخربيتك “
اسد” هو بيحصل اي “
رحمه وهي بتبتسم وبتمسك ايدو” ابدا ابدا يروحي “
نيره بهمس ل عز” إلهي يسترك اديني حل” 
عز بتفكير” انا بقول تراضي مالك عشان ميتكلمش”
نيره بضجر “انا مش معايا فلوس ارضيه ازاي “
ابتسم مالك وهو سامع همسهم” لا انا اقولك “
شدها من اديها وخرجو. 
عز وهو بيقرب من رحمه”متعرفيش ريحانه هتقعد هنا لي “
رحمه وهي عامله نفسها مش عارفه” وانا هعرف منين يالمبي انا ف حالي “
عز ضيق عينو” هعمل نفسي عبيط وهصدقك انتي وأم اربعه وأربعين مرات التاني “
أسد ببرود “متدهاش اهتمام لو مضيقك “
عز بسرعه “ابدا والله دي حد لطيف وكانت ف حياتي زمان وانا بحبها ك صديقه واخت “
رحمه بصدمه “اخت” 
بدأت تكح بصدمه. 
أسد بقلق” مالك كويسه “
عز” في اي كل شويه حد يكح “
رحمه وهي بتاخد الميه من أسد” عشان ما بتفهمش اه يقلبي اه” 
أسد “امشي يزفت من وشي “
خرج عز. 
بعدها ب خمس دقيق دخل. 
عز بجدية” سراج وحوريه بره “
أسد” لحقم”
خرج أسد بهدؤ ومسك ايد رحمة ال شدها معاه “مين دول يا أسد” 
بصلها” صحابي” 
تقدم أسد بضم سراج. 
” وحشني يصحبي” 
أسد “اي مكنتش اعرف هتيجي دلوقت “
سراج بص ل حوريه بحب “حصلت مشاكل ف إنجلترا وكان لازم نيجي” 
اكمل ب جديه “غير أن ف مشاكل هنا، المافيا مقلوبه “
شهقت رحمة “مافيا اي” 
ضيق سراج عينو “مين دي “
ضمها أسد” مراتي” 
ابتسمت حورايه وهي بتسلم على رحمه” انا حوريه” 
ابتسمت رحمه وبعدها بصت ل سراج” انتو مافيا” 
سراج وهو بيتابع كلامو ل أسد” حياتك انت ومالك ف خطر حد هنا خاين ويحاول يقتل مالك “
اختل توازن رحمه وكانت هتقع بس ايد أسد كانت اسرع ولف ايدو حوليها بتملك. 
حورية” مالها” 
رحمه وهي بتحاول تتمالك اعصابها” انا كويسه مفيش حاجة” 
حوريه بغضب “ازاي تتجوزها يا  أسد من غير متقولها انت اي” 
أسد ببرود” ياريت تفتكري انك بتتكلمي مع الرئيس بتاعك “
سراج وهو بيلقي نظره عليهم وبص ل رحمة بشك. 
“حورية اطلعي  الأوضة وانا جيلك” 
هزت راسها بالموافقه حمل أسد رحمه وهو بيطلعها. 
اسد” انا جيلك “
***************
ف جناح مالك. 
ابتسم لها بحب وهو بيشيل حجبها 
حمحمت بخجل” انت كنت بتضحك عليا “
مالك بحب” ابدا انا فعلا اتعلجت من قريب بس اول حاجة فتحت عيني عليها انتي “
حست بالخجل ال ولع ف وجنتها من شدت الحراره 
ابتسم مالك “مش ناويه بقى ترشيني “
ضيقت عنيها بتزمر “ارشيك ازاي”
غمز لها “اي حاجة كدا” 
لسه هيقرب سمع صوت خبطت الباب. 
نيره بضحك” ال بعملو ف الناس بيطلع عليا “
وقف مالك وهو رايح نحيت الباب. 
عز وهو بيوزع نظرات جوه “بتعملو اي” 
مالك بغضب “وانت مالك يزفت انت” 
عز بمرح” قول بس “
مالك ببرود “عاوز اي” 
عز “سراج و حورية جم” 
فتح عينو بصدمه” دلوقت مش المفرود طب خلاص نازل” 
لفت نيره حجبها” مين دول “
مالك” صحبنا “
نزل مالك وهو متجه ل المكتب بس خبطت ف حورايه 
“مالك اذذيك” 
مالك ببرود “كويس يحوريه فين سراج “
حوريه “تحت مع اسد ف المكتب” 
ابتسمت “مش مصدقه انك اتعلجت حقيقي “
مالك ببرود”اهو بقى”. 
كملت حورايه طريقها. 
دخل مالك المكتب وهو بيسلم على سراج. 
سراج بابتسامه “حمددلله على سلمتك يصحبي” 
مالك “الله يسلمك ل يكون حد خد خبر” 
سراج بجديه” لا ابدا محدش يعرف”. 
سراج بص ل رحمة. 
” واثق فيها” 
انكمشت رحمة 
” اكتر من اي حاجة ف الدنيا”
حست بالدموع بتتحجر ف عنيها وهي بتعترض”لا 
يتبع…..
لقراءة الفصل السادس عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية صغيرتي للبيع للكاتبة دينا عبدالحميد

اترك رد

error: Content is protected !!