Uncategorized

رواية أحببتك منذ الطفولة الفصل الثاني عشر 12 بقلم سلمى سعيد

 رواية أحببتك منذ الطفولة الفصل الثاني عشر 12 بقلم سلمى سعيد

رواية أحببتك منذ الطفولة الفصل الثاني عشر 12 بقلم سلمى سعيد

رواية أحببتك منذ الطفولة الفصل الثاني عشر 12 بقلم سلمى سعيد

في أكبر قاعة في مصر..بتطول علي النيل…خطوبة إياد وسما.
سما كانت لابسة فستان من اللون light blue..وعليه فراشات صغيرة..ضيق من الوسط ومنفوش من تحت…و اكتفها بينا
كانت بجد ملاك 
اياد..
كان لابس بدلة…dark blue…وجزمة من اللون الأسود 
كانو بيرقصو على مزيكا هديه …بس سما استغربت من اياد اوي عمال يبص حوليه زي المجنون …ويشدها عليه يقربها منه اكتر واكتر
سما باستغراب: في ايه يا اياد عمال تبص حواليك كدا ليه
اياد بغيظ: ايه اللي انتي لبساه دا
سما:ايه الفستان اللي انت جيبهولي..ماله..وحش ولا ايه
اياد:لا حلو ..وهي دي المشكلة
سما:ليه بس
اياد:الناس كلها عينها عليكي ..انا غلطان اني عزمت كل الناس دي اصلا
سما ضحكت جامد علي غيرة اياد …
اياد:سما انا ماسك نفسي بالعافية..متخلنيش امشي الناس دي كلها دلوقتي..انا اصلا مش طايق نفسي ..
سما:ليه كل دا بس
اياد:انتي مش شايفة انتي شكلك عامل ازاي…وبعدين مش انا قولتلك متفكيش شعرك ابدا…
سما:يوه بقا يا اياد..كدا شكله احلا علي الفستان..وبعدين دي خطوبتي الله..
اياد كان هيتجنن مكنش يعرف ان الفستان هيبقى حلو اوي كدا عليها…وكمان مسيبة شعرها الطويل الكستاني …وحطا ميكب خفيف بارز جمال عينيها البني الواسعة وشفايفها الي زي الفراولة…
كان عمال يقربها منه اكتر واكتر..بيبص حواليه زي المجنون..مش عايز حد يبص عليها خالص…هو اصلا مكنش عايز يعمل الحفلة دي ..بس عملها علشان يفرح  حبيبتة
اياد بهدوء:سما
سما:نعم 
اياد:انا بعشقك
سما وشها قلب احمر من كتر الكسوف…بس رادت عليه
سما:وانا كمان
اياد:وانتي كمان ايه
سما:بعشقك
اياد..فضل يبصلها بافتتان ..واد ايه بيعشقها لما بتتكسف منه..
اياد:مش عايزة تعرفي ايه هي المفاجأة
سما بحماس:ايه هي هااا
اياد:استني ثواني
اياد راح جاب مايك ورجع لـ سما.. .لف ايده حولين وسطها وقربها منه جامد …
اياد:يا جماعة
كل الموجودين ركزو مع اياد 
اياد:انا بشكركم جدا علي حضركم خطوبتي…
بص علي سما ..وكمل كلام
انا النهاردة الفرحة مش سيعاني…خطبت النهاردة حب عمري..وعايز اكمل الفرحة دي..ب اني اكتب كتابي عليها..وانا دلوقتي قدامكو كلكو ..بقولها..سما تقبلي تتجوزيني
سما كانت مصدومة ..يعني هي خلاص هتبقى مرات اياد .مقدرتش تمنع دموعها ..وهزت راسها ب ايوا
اياد خدها في حضنه جامد…
المأذون وصل وكتب الكتاب وبقت سما مرات اياد 
اياد خدها في حضنة وبعدين طلعو علي الاستدچ ..واياد طبعا غنلها (شايفاكي يا سنجل يا بأسة????)
انتِ لسه زي ما انتِ قمر في عيني
أحلى عمر دا اللي كان بينك وبيني
واما تيجي في الكلام سيرتك بقول
دي حبيبتي الغالية دي بنت الأصول
مستحيل أقبل في حقك أي كلمة
انتِ أعلى منهم فوق انتِ نجمة
واللي يسألني عليكي بقول دي نعمة
مستحيل أوصف جمالك مهما أقول
زي ما انتِ انتِ عندي زي ما انتِ
الغلاوة هي هي والمشاعر متدارية
زي ما انتِ انتِ عندي زي ما انتِ
الغلاوة هي هي والمشاعر متدارية
ده انتِ سايبة جوَّة قلبي ذكرى حلوة
لسه صوتك بسمعه في وداني غنوة
دي الحقيقة إن الحياة بعدك ما تسوى
حبي ليكي كل يوم في البعد يقوى
سيبك انتِ عاملة إيه وازيك انتِ
دي الغلاوة هي هي والمشاعر متدارية
زي ما انتِ انتِ عندي زي ما انتِ
الغلاوة هي هي والمشاعر متدارية
زي ما انتِ انتِ عندي زي ما انتِ
الغلاوة هي هي والمشاعر متدارية
زي ما انتِ انتِ عندي زي ما انتِ
الغلاوة هي هي والمشاعر متدارية
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
سما كانت هتموت من فرحتها…حسة انها بتكلم وان كل دا مش حقيقة…اخيرا اتجوزت حب عمرها..
اياد كان فرحان اوي..اخير بعد كل السنين دي سما بقت مراته وعلى اسمه…شلها ولا بيها قدام كل المدعوين ..تقلها بصوت علي جدا….
اياد:بعشقككككككك
سما مكنتش عارفه ترد من فرحتها وعيطها من الفرح..
نسيب عصافير الحب سوا شويه
————————————–
ملك كانت واقفة تتفرج علي سما واياد..كانت فرحانه اوي علشانهم ..اتنهدت  ..وسرحت في حبها ل عمر وهيوصل بيها لفين..نزلت دمعة من عنيها بس في عبد مسحتها…لفت راسها تشوف مين ….بس اتصدمت
ملك:دكتور عمر
عمر:تؤتؤ مش دكتور عمر …عمر بس
ملك:انت بتعمل ايه هنا
عمر: جاي مع نور اختي..دي خطوبة صحبتها….انتي اللي بتعملي ايه هنا
ملك:دي خطوبة اخويا…وبنت عمي
عمر:امممم…انتي كنتي بتعيطي ليه
ملك بصتله وبعدين افتكرت الموقف بتاع المحاضرا..فتعصبت اوي .وكانت هتسيبه وتمشي..بس هو مسك ايدها قبل ما تمشي
ملك بنرفزة:لو سمحت سبيب ايدي
عمر بهدوء:لا…ملك انا اسف على اللي حصل في الجامعة
ملك سحبت ايدها من ايده …وراحت عند اياد وسما
سما بصوت واطي:مين دا يا لوكا
ملك:هو مين
سما:اللي كان ماسك ايديكي دا …اوعي يكون متحرش
ملك:هههه لا اطمني مش متحرش..دا عمر
سما:عمر مين…الدكتور بتاعك.
ملك هزت راسها ب ايوا..
سما:دا بيعمل ايه هنا دا…
ملك: بيقول اخته صحبتك ..اسمها نور
سما:ايه دا اخو نور…بتهزري
ملك:وانا اهزر معاكي بتاع ايه يا بت
سما:في ايه يا ملك هو يضايقك …وتجي تطلعيه عليا انا …اوووف
ملك:سوري يا سمسم بس انا مش طايقة نفسي
سما:مسامحكي بس بشرط….خلي اخوكي يفك الحصار دا ويخليني ارقص دي خطوبتي يا ناس
ملك:ههههههه انسي اياد مستحيل يوافق…دا اصلا عايز يمشي الناس بس ساكت عشان متزعليش
سما:طب دا حلال ولا حرام دا …مش هتهنى بخطوبتي
ملك:بصي ادلعي عليه شويه وهو هيوافق
سما:مين دي اللي تدلع عليه
ملك:انتي يا سمسم
سما:انا يا بنتي..شكرا على ثقتك الغالية
ملك:هههه خلاص براحتك
سما فكرة في كلام ملك …تطلع عليه شويه علشان يسبها ترقص مع صاحبها
سما:اياد
اياد:لا
سما:هو ايه اللي لا …هو انا لسة اتكلمت
اياد:من غير ما تتكلمي…لا يا سما مفيش رقص…انا مش سوسن حضرتك
سما بدلع:عشان خطري شوية صغيرين خالص…وحياتي
اياد كان هيضعف ويوافق بس…رجعت غيرته العمياء تمنعه
 اياد :سما انا قولت لا.
سما سكتت ..وفضلت متضايقة. منه ..وقلبه وشها زي الاطفال الصغيرين
اياد:دا ايه دا بقا ان شاء الله ….بت فكي وشك دا بدل ما أعدلك
بصتله بغضب طفولي لذيذ…ضحك هو عليها جامد ..ومسك خدودها
اياد:بحب بنت اختي يا ناس…فكي بقاا وبلاش التكشيرة دي…
سما:انا مش بنت أختك على فكرة انا مراتك…
اياد بهدوء وحب:عارف علي فكرا…سنا انا اسف بس بجد انا غيران اوي عليكي ومش عايز حد يشوفك وانتي بترقصي ..كفايه الزفت  اللي انتي لبساه دا …ونبي اسكتي..دا انا هتجنن
سما:مش انت اللي جيبهولي
اياد:للاسف ايوا…بس دا طلع عرسان اوي …وشكله تحفة عليكي
اياد قرب من سما اوي…واتكلم جنب ودنها
اياد:النهاردة بليل عملك مفاجاة هتعجبك اوي…تمام
سما:مفاجأة تاني..
اياد:اممم وهتعجبك اوي …
سما:طب يلا نروح
اياد:ههههههه والخطوبة يا مجنونة
سما:ههه اه صح ..مختش بالي
خلصت الخطوبة المغرب ..وكل واحد روح بيته..اياد وصل سما بيتها…وطلب منها تنام شويه والساعة ١١ هيجي يخدها علشان تشوف المفاجاة..

يتبع…..

لقراءة الفصل الثالث عشر : اضغط هنا

لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية اغتصبت خطيبة أخي للكاتبة مهرائيل ماجد

اترك رد

error: Content is protected !!