Uncategorized

رواية شمس الزين الفصل الثاني عشر 12 بقلم حنين علي

   رواية شمس الزين الفصل الثاني عشر 12 بقلم حنين علي

 رواية شمس الزين الفصل الثاني عشر 12 بقلم حنين علي

رواية شمس الزين الفصل الثاني عشر 12 بقلم حنين علي

شمس: هنروح فين ده مش طريق البيت
زين: راجعين الصعيد العمده اتصل بيا وقالى ان مريم تعبانه 
شمس: اها الف سلامه عليها 
زين: الله يسلمك 
عدى وقت ووصلوا الصعيد 
زين: يلا 
شمس: يلا 
زين: أول مرة متناميش ف الطريق 
شمس: مش جايلي نوم خالص
زين: لما تطلعي فوق هترتاحي وتنامي 
شمس: اها بس نطمن ع مريم الأول 
زين: تمام 
دخلوا البيت 
زين: صفيه 
صفيه: نعم ي بيه
زين: العمده فين 
صفيه: ف اوضه مريم هانم
زين: طيب 
دق دق دق 
العمده: ده أكيد زين 
زين: اى اللى حُصل وتعبت امتي 
العمده: والله م انا عارف ي زين وجبتلها دكتور كتبلها ع شويه علاج وجال تعتنوا بيها كويس وهتبجي زينه
زين: خير ان شاء الله الف سلامه عليكي ي مريم 
مريم: الله يسلمك ي زين امال فين شمس
شمس: أنا هنا اى الاخبار دلوقتي 
مريم: كويسه الحمدلله انتوا اخباركوا ايه
شمس: كويسين الحمدلله هنسيبك ترتاحي شويه 
مريم: تمام 
شمس وزين طلعوا الاوضه يغيروا
شمس: هنزل أقعد مع مريم شوية يمكن محتاجه تتكلم 
زين: تمام ماشي  
عند مريم ف اوضتها
مريم: ايوا يبنتي لا طبعا عملت كده عشان عارفه عمي هيتصل عليه ويرجعه 
مريم: بتقولى ايه ميصحش اللى بعمله وهو كان يصح لما يتجوز غيري لما سافرت 
مريم: لا مش غلط وايام اعدادى كان واعدنى انه هيتجوزني أنا 
مريم: انت متخلفه لا طبعا مبفكرش ف فلوس انا بحبه بجد 
مريم: ايوا ي ستي ارتاحى بحبه وبحب فلوسه بس متنكريش انى بحبه وانت عارفه ده ومش هرجع عن اللى ف دماغي 
مريم: تمام اقفلى انت وانا هنام شويه سلام
شمس: اى الاخبار دلوقتي 
مريم: ا ا بخير الحمدلله 
شمس: يارب ديما تكونى بخير 
مريم: اا نت هنا م بدرى؟
شمس: لا لسه جايه مالك متوتره كده ليه 
مريم: لا لا مش متوتره ولا حاجة المهم انت اخبار الجامعه ايه وكده 
شمس: كله تمام متقلقيش انا قولت اجي أقعد معاكى شويه لو ف حاجه وحابه تفضفضي 
مريم: اا لا مفيش حاجه ده انا حتي كنت رايحه نام بس أنت جيتي نقعد شويه بقي
شمس: تمام هسيبك تنامى شويه 
مريم: تمام 
شمس طلعت الاوضه 
زين: م تيجي تنامى 
شمس: حاضر 
زين كان نايم وشمس مش جايلها نوم وقاعده 
ترن ترن ترن 
شمس: الو
ملك: الو فينك برن عليكى ننزل شويه
شمس: رجعت الصعيد النهارده
ملك: الصعيد !! المهم صوتك متغير كده 
شمس: م السفر راجعه مفرهده خالص 
ملك: اشطا كنت هحيلك ع حاجه بس هسيبك تنامى 
شمس: لا احكي مش جايلي نوم اصلا 
ملك: اشطا فاكره الولد اللى وقفك تاخدى منه الكشكول 
شمس: ايوه ماله ده 
ملك: لما دبستيني معاه وكده 
شمس: حساكى عامله مصيبه 
ملك: انا يبنتي شكرا ع ثقتك الغالية 
شمس: طب قوليي 
ملك: طلب ايديي 
شمس: بتهزراااى 
ملك: لااا 
شمس: اى خدمه وفقت راسين ف الحلال 
ملك: المهم اتفقنا هنعمل الخطوبه ف البيت يوم الجمعة الجايه انت جايه وش
شمس: طبعااا دى فيها كلام 
ملك: اشطا هقفل انا عشان يوسف بيرن
شمس: ايوا بقيي 
ملك: بس بتكسفف
شمس: يلا هقفل أنا سلام يبيبي
ملك: سلام يروحي
زين: بتكلمى مين
شمس: بسم الله خضتني دى ملك صاحبتي 
زين: اممم 
شمس: كانت بتعزمنى ع خطوبتها الجمعه الجايه 
زين: اممم
شمس: امم ايه !
زين: هفكر 
شمس: تمام 
زين: مالك متغيره اكده 
شمس: مفيش
زين شدها لحضنه: لا في لاويه وشك ليه اكده 
شمس طلعت م حضنه: بقولك مفيش ي زين 
زين: ماشي بس أكيد هعرف فيه ايه 
شمس: ماشي 
طلعت عملت شاى بالنعناع ووقفت ف البلكونه
زين: يعني مش هتعزمى عليا بالشاى 
شمس: هقوم اعملك 
زين: لا اجعدى هشرب معاكى م كوبايتك 
شمس: ماشي 
زين: مش هتقوليلي بقي في ايه 
شمس: زين طلقنى 
يتبع…..
لقراءة الفصل الثالث عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية ملكة الزين للكاتبة نانسي محمد

‫8 تعليقات

اترك رد