Uncategorized

رواية اغتصبت خطيبة أخي الفصل الخامس عشر 15 بقلم مهرائيل ماجد

    رواية اغتصبت خطيبة أخي الفصل الخامس عشر 15 بقلم مهرائيل ماجد

رواية اغتصبت خطيبة أخي الفصل الخامس عشر 15 بقلم مهرائيل ماجد

رواية اغتصبت خطيبة أخي الفصل الخامس عشر 15 بقلم مهرائيل ماجد

حازم بصلمهم بصدمه مش قادر يتكلم
ابو حنين.. هستأذن انا بقي عايز حاجه ي سيف
سيف بشرود.. سلامتك يعمي 
حازم.. انت جيت هنا ليه
سيف.. اي مكنتش عايزني اجي وال اي
حازم.. ها لا مش قصدي بس يعني
سيف… اه قصدك علشان انت اعتديت علي مراتي وال علشان كنت بتكرهني وال علشان كنت بتعمل مؤامره انت وانور
حازم.. سيف انا.. 
سيف.. مش حابب اسمع حاجه انا لو بأيدي هقتلك بس ليه اخش السجن بسبب واحد زيك وادمر امي ومراتي انا مش جاي علشان اقولك الف سلامه او اطمن عليك او اشمت فيك انا جاي بس علشان امي اللي كل يوم بتعيط وهي ساجده وبتشكي لربنا وكل يوم احس بكسره ضهرها ف ابنها اللي خلفته ومطلعش راجل 
حازم بعصبيه.. انا راجل غصب عن عيلتك كلها وصدقني هانت هطلع وهوريكوا كلكوا
سيف… هههه شوف اظهر وبان بقي على حقيقتك 
بص لحنين وكمل… صدقتي انُه لسه زي ما هو مسمحاه برضو
حنين مش بترد وعينها ف الارض 
سيف بعصبيه.. يالا بينا 
حنين مش بترد
سيف بعصبيه اشد.. بقولك يالا
حنين اتخضت… ح حاضر
وبصت لحازم اللي بصلها بنظره محدش فاهمها غير حنين
طلعوا بره وسيف متعصب اوي وحنين مش عارفه تتكلم وهو عنال يزعقلها..  ارتحتي شوفتي انك هتفضلي غبيه طول عمرك وساذجه عرفتي ان عمره م هيتغير بذمتك قالبك طاوعك تروحي تزوي *** زي ده 
حنين عينها دمعت
سيف اتعصب اكتر من دموعها وبيحاول يهدى… طب خلاص اهدي متعيطيش
حنين مازالت بتعيط وعياطها بيذيد
سيف ضرب الدريكسيون جامد… م قولت خلاص 
كتمت شهقتها وحاولت تهدي نفسها بس حاسه انها بتتختق ومش قادره تاخد نفسها وسيف لاحظ ده
سيف بخضه.. اهدي خلاص خدي نفسك 
حنين برضو زي م هي.. سيف خدها ف حضنه وفضل يطبطب علي ضهرهاا وجاب زجاجه المايه اللي علي الطابلو وحاول يخليها تشرب مايه 
سيف.. اهدي خلاص اسف والله حاولي تاخدي نفسك.. فجاءه حنين غمضت عنيها دليل علي انها اغم عليها
“ياختي اي البنات البسكوته دي” 
سيف اخد رجاجه المايه وغرقها بيها..شهقت بصوت عالي…عااااا
سيف.. الحمدلله افتكرتك موتي وريحتيني منك
حنين بضيق…قاعده علي قلبك انا 
سيف…جواه
حنين بعدم فهم..مش فاهمه
سيف..جوه قلبي مش علي قلبي
حنين بصتله كده اللي هو يعم انا نقصاك متغور ف داهيه”خلوا بالكوا حنين هتبقي دبشه هانم ????”
حنين…ولا ولااا انا مش طايقه نفسي ولا طيقاك انت كمان يااض نزلني افتح باب العربيه ده عايزه اروح 
سيف..تؤ تؤ
حنين قربت منه ومسكته من اللياقه بتاعت التيشرت…ولااا بقولك افتح الباب احسن اغزك وعهد الله
سيف…خلاص غوري ف داهيه انا غلطان كنت هوصلك
حنين بتريقه..حوش حوش الجدعنه والاصول بينقطوا منك الحق
سيف بغرور..أُماال
نفسها تتتف عليه بس عارغه انها لو عملت كده مش بعيد يقتلها ف بصتله بقرف ونزلت ركبت تاكس
سيف..غوري باي وال من غير باي
حنين…نينينينينينيني يكون احسن..وكملت ف سرها.. عيل تنح اساسًا
____
حنين بتدمع وبتفتكر اللي حصل من بعد م ام سيف جاتلها وطلبت منها انها تخلي سيف يروح لحازم
فلاش باك
ام سيف.. عايزاكي ترجعي لسيف
حنين قامت وقفت .. انتي بتقولي اي مستحيل 
ام سيف.. مش مستحيل هو بيحبك وانا عارفه انك بتحبيه ليه لا
حنين بعصبيه نوعا ما.. علشان سيف صدق اني ممكن اخونه او استغفله ومع مين مع اكتر واحد بكرهه 
ام سيف.. بس انتي لو مكانه كنتي اكيد هتعملي اكتر من كده
حنين بدموع.. اعمل اكتر من كده؟ انا سيف ده بثق فيه اكتر من نفسي ازاي اصدق انه يخوني انا حتي لو شوفته مع واحده عمري ماهصجدق انه يعملها
ام سيف.. بس انتي عملتي الاكتر من كده.. ازاي واثقه فيه وانتقمتي منه وعملتي اللعبه دي وخلتيه طلقك
حنين… علشان انا كنت ف صدمه عصبيه وكانت لسه رجعالي الذاكره وكمان كنت بساعد ان حازم يتقبض عليه
ام سيف بيأس.. كل ده ميغفرلكيش لان هو كمان ف نفس موقفك.. انا همشي بس عايزه اقولك ان سيف بيحبك وبقاله خمس سنين بيدور عليكي وجاله انهيار عصبي من بعد م عرف انك مظلومه وحرام عليكي مترجعيش له والله العظيم ده بيحبك وحازم ابني اه بس انا عارفه انه غلط يمكن عرفت ده متاخر اوي زكنت دايما جايه عليكي وحاطه اللوم كله عليكي بس انا فوقت وحازم يستاهل اكتر من كده عايزاكي ترجعي لسيف ي حنين يبنتي هو مش هيقدر يعيش من غيرك
حنين ساكته وبتدمع من غير م تتكلم
ام سيف…اما بالنسبه لانك ترجعي سيف وحازم وعلاقتهم انا كنت بشوف رد فعلك وفعلا انتي اطيب من قلبك مفيش زي ما سيف كان دايما بيقول سامحيني يبنتي انا همشي واتمني تفكري ف اللي قولتلك عليه عن اذنك
مشيت ام سيف وهي حاسه ان ضميرها مرتاح لانها عملت حاجه صح ف حياتها
وحنين فضلت واقفه مكانها وهي حزينه علي اللي جرالها كان زمانها دلوقتي عايشه معاه وكونوا اسره بس للقدر دايما بيبقي له رأي تاني
الباب خبط تاني..مسحت دموعها بسرعه.. اتفضلي
مها.. مدام حنين فيه محامي اسمه يونس المنشاوي
حنين..مين ده 
مها..مش عارفه هو بيقول عايز حضرتك ادخله؟
حنين..دخليه اما نشوف مين ده وعايز اي
مها..تمام
اتفضل ي استاذ استاذه حنين مستنياك
يونس..مساء الخير
حنين بترحاب..مساء النور اتفضل
يونس…شكرًا
حنين..ممكن اعرف.مين حضرتك
يونس..انا محامي حازم
حنين اتخضت من الاسم..حازم
يونس..ايوه حازم ي مدام
حنين…وعايز اي
يونس عطاها الفون وهو فاتحه علي فيديو ما.. لابوها وهو ف مكان ما على كرسي ومربوط 
حنين قامت وقفت بعصبيه…انتوا عملتوا اي ف بابا ي شويه حيوانات انتوا 
يونس بتسليه…اهدي كده انا جاي اقولك ان حازم بيه باعتني ليكي علشان تخلي سيف يجي لحازم المستشفي وتمضي هنا..قرب منها ورقه
حنين..انا مستحيل اعمل اللي ف دماغ حازم واتفضل اطلع بره بس مش قبل م بابا يبقي هنا ف مكتبيي حضرة انت
يونس…مش قبل ماتعملي اللي قولتلك عليه
حنين..وانا مش هعمل واعلي م في خيالك اعمله
يونس..تمام..ورن علي حد فيديو كول..اقتلوه
حنين بتصرخ…لااا خلاص هعمل اللي انت عايزه
يونس…ايوه كده احبك امضيلي هنا
حنين بعياط..اي ده
يونس…ده تنازل عن الشركه دي
حنين…بس الشركه دي مش شركتي
يونس بعصبيه..بت انتي هتستعبطي امضي يالا
حنين..والله ما شركتي دي شركه احمد
يونس رمي الورق على الارض بعصبيه ونفخ بضيق….اوووف..الو ي حازم باشا الزفته طلعت مش بأسمها..ايييه…حاضر ي باشاا
يونس بصلها..تمام اظن البيت بتاعك والعربيه بتوعك
حنين..ايوه
يونس..اتنازليلي عنهم
حنين…حاضر حاضر بس اهم حاجه ابويا يكون كوويس
يونس..ايوه كده شاطره ويالا روحي لسيف خليه يروح لحازم 
حنين…حاضر بس ارجوك سيف وابويا متقربش منهم ولا يحصلهم حاجه
يونس…طول مانتي بتسمعي الكلام مش هقرب منهم
بااك
حنين…انا اسفه غصب عني عارفه انك روحت هناك علشاني ولو عليك كان زمانك قتلته بس كل ده غصب عني ياربي وبعد ماتنازلت عن العربيه والشقه هنروح فين انا وماما وبابا 
___
احمد.. سيف انا عرفت ان حنين “حكاله كل اللي قاله يونس لحنين واللي عمله”
سيف رمي الفاظه اللي كانت علي الترابيزه بعصبيه… يولااد ال***
سيف… هي فين دلوقتي 
احمد… هما قاعدين ف كافيه***وعمال احاول معاها تيجي شقتي هي وابوها وامها مش راضيين 
سيف.. شقتك شقتك اي ي****
احمد بضحك… الله يخربيت لسانك دي اختي ي جدع
سيف… ولا اقفل اقفل غور ف داهيه اانا مش ناقصك هغور اروحلهم 
احمد… وبعد م تروحلهم هتعمل اي
سيف.. اقولك هعمل اي ومتزعلش
احمد بضحك… الله يحرقك خلاص اقفل انا معاهم مستنيك انا سبتهم وقولت هعمل مكامله متعرفهمش اني قولتلك حاجه لغايه دلوقتي محدش يعرف اني بحكيلك كأنك رايح بالصدفه
سيف… وانت بتقول ليا انا الكلام ده
احمد.. بأكدك عليك يمكن تنسى
سيف.. طب اقفل احسن ليك
احمد بضحك بصوت عالي… حاضر حاضر سلام
___
سيف لبس هدومه وهو خارج امه شافته
ام سيف… رايح فين ي سيف الساعه 8 اول مره تخرج ف الوقت ده انت بتبقي نايم 
سيف.. رايح مشوار كده وراجع يست الكل ادعيلي بس
ام سيف… ربنا يجبر بخاطرك يبني ويوقفلك ولاد الحلال وميدخلش فقلبك حزن ابدا
سيف باس دماغها.. ايوه كده يست الكل همشي انا بقي
ام سيف.. ماشي ي حبيبي مع السلامه
___
سيف ماشي بالعربيه بسرعه وحالف انه هيرجعها بيتته انهارده ولو مرجعتش هيغزها بسكينه
وصل لقي عربيع احمد مركونه ف الجراچ ركن عربيته جنبها وراح للكافيه 
رمى نظره كده للكافيه من جوه علشان يعرف هنا قاعدين فين وشافهم قاعدين ام حنين بتعيط وحنين بتهدي فيها لغايه م عيطت هي كمان.. عمل نفسه داخل ومش شايفهم 
ابو حنين… مخلاص بقي ي روحيه كفايه نكد وعياط انا كويس اهو الناس الليط خطفتني دول شكلهم خطفوني بالغلط
روحيه.. ازاي بس ي ابو حنين وبعدين انا مجرد مابتخيل انه لو حصلك حاجه قلبي بيوجعني وبتمنى الموت
ابو حنين خدها ف حضنه… مخلاص بقي يوليه كفايه عياط 
احمد خد حنين فحضنه يهديها سيف شاف كده واتجنن الحمدلله 
سيف قرب من ايد احمد وقومه ولفها ورا ضهره كان هيكسرهاله
حنين بخضه وخوف علي احمد.. سيف سيبه الله يحرقك
احمد بوجع.. سيبني وحياة امك مهعملها تاني
حنين بصتله بقرف.. رجاله اخر زمن… سيف سيب ايده هتتكسر
سيف… خايفه عليه اوي يروح امك
ابو حنين بصله بتحذير.. ماهي روح امها فعلا يعني لو حصلها حاجه امها مش هتخاف عليها
روحيه بلهفه.. ده انا اموت نفسي وراها مش هستحمل حاجه عليها لا هي ولا ابوها
سيف بصله.. اهو شوفت
ابو حنين… جاي هنا ليه
سيف… جاي اخد مراتي وحمايا وحماتي بيتي 
حنين ببرائه.. وانت عرفت منين ان مبقاش عندنا بيت 
سيف بخضه مصطنعه… معندكوش بيت ده ازاي ده وفين بيتكوا 
روحيه خبطتها ف رجلها.. غبيه وحياة ربنا ي فرحه امك بيكي ردي بقي
حنين بخجل… اصل يعني كان عليا ديون ف بعتُه
سيف بخبث… طب والشركه
حنين… مالها
سيف.. مش بتجبلك فلوس ودي يتاعتك
حنين باحراج… احم الصراحه هي بتاعت احمد
سيف… امم يعني كل ده بنشتغليني تاني ي حنين
حنين… انا عمري ماشتغلتك وانت عارف 
سيف.. طب قوم يعمي يالا انا بيتي خمس ادوار وامي قاعده ف الدور التاني ف ممكن تاخدوا انتوا الشقه اللي اللي ف الدور التالت وانا وحنين ف الرابع شقتنا الجديده 
حنين بعند… مش هاجي معاك وانا مش مراتك
سيف طلعلها القسيمه… اهو ياختي مراتي وضربها علي قفاها
حنين… متمدش ايدك عليا عااا يابابا بيمد ايده عليا وانت واقف ومش هروح معاك هاا
ابو حنين.. قومي ي روحيه قومي نروح مع جوز بنتك وسيبي بنتك الهبله دي هنا
حنين بصتله بصدمه… احمد وسيف ضحكوا جامد
حنين بزعل طفولي… عاااا
سيف… يالا يبت قومي يالا وشدها من ايدها ومشي بيها للعربيه
حنين برقه.. احمد شكرا تعبتك جدا
احمد.. تعبك راحه انتي خطيبتي حتي
حنين برقت… وه احيه انا نسيت خالص اللعبه اللي عملناها
سيف بصلها بعصبيه مصطنعه.. يعني كنتي بتشتغليني 
حنين وطت راسها بأحراج… احم سوري
سيف… حسابنا ف البيت اركبي العربيه يالا باي ي سي زفت انت
احمد بضحك… باي
يتبع…..
لقراءة الفصل السادس عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية نبض السيف للكاتبة سارة محمد

‫2 تعليقات

اترك رد

error: Content is protected !!