Uncategorized

رواية أسير صوتها الفصل العشرون 20 بقلم شهد أشرف

  رواية أسير صوتها الفصل العشرون 20 بقلم شهد أشرف

رواية أسير صوتها الفصل العشرون 20 بقلم شهد أشرف

رواية أسير صوتها الفصل العشرون 20 بقلم شهد أشرف

في مقر المخابرات:
حمزه: عملتها ي احمد 
احمد: مقدرش اضحي بيك ي صحبي 
حمزه وهو يلكمه في وجه:من هنا ورايح ملكش دعوه بيا ولا كانك تعرفني سلام يا يا صحبي
احمد بنفسه: مش هقدر اضحي بيك ي حمزه حتي لو حساب ف فراقنا 
………………………….
وصل حمزه فلته وصعد الي غرفته 
فريده: حمدالله علي السلامه ي حبيبي 
حمزه: الله يسلمك 
فريده: مالك ي حمزه متعصب لي 
حمزه: مفيش ي فريده 
ضمته فريده إليها : اهدي كدا واحكيلي في اي 
فلاش باك*
في مكتب الوزراء:
دخل احمد مكتب الوزير علي الجمال خاله رجل يبلغ من العمر ٥٥ عاما 
احمد: مساء الخير ي فندم 
علي: اهلا بابن الكلب الي مش بيسال علي خاله 
احمد: عايزك في حاجه مهمه ونتكلم بعدين 
علي: مجيتك اكيد وراها حاجه احكي 
احمد: حمزه 
علي: ماله 
احمد: حسب المعلومات الي اتقالت في اجتماع انهارده أن للانتربول الدولي هو الي هيمسك المهمه 
علي: تمام 
احمد: عايز حمزه يتعفي من المهمه دي 
حمزه: بس لو عرف انك الي ورا دا هتخصروا بعض ي احمد
احمد: نخسر بعد ويبقا عايش احسن ما نخسر بعض ومشوفهوش تاني 
………………………………
حمزه: حضرتك بتقول اي ي فندم 
اللواء: زي ما سمعت ي حضره الرائد 
حمزه: ي فندم الكلام مش معقول ازاي يجيلكوا قرار أن انا اتعفي من المهمه دي 
اللواء: علي مكتبك ي حضره الرائد الكلام منهي 
……………………………
باك*
يترا اي هيبقي رد فعل فريده ؟
…………………………
في فله احمد*
ملاك: ما انا مش هسيبك غير لما تعرفني مالك 
احمد: محتاج حضنك ي ملاك ضميني لو سمحتي 
ضمته ملاك إليها بشده : مالك ي حبيبي احكيلي 
احمد: تعبان ي ملاك انا خسرت صاحبي ي ملاك اخويا الي لو وقعت يسندني 
ملاك: اهدي ي حبيبي اي الي حصل معاك انت وحمزه 
حكالها احمد الي حصل*
ملاك: متقلقش حمزه طيب وعارف انك عملت كدا عشان مصلحته ومش هيهون عليه فراقوا واكملت في سرها وانا هكلمك فريده نشوف خطه ترجعكوا زي الاول واحسن كمان 
………………………………….
ادهم : مين الي انتي واقفه معاه دا 
ميار: احم ادهم دا عمر ابن عمتي لسه راجع من دبي 
عمر: اكيد انت ادهم 
ادهم : انت غبي يلا ما هي لسه قايله اسمي  
ميار بهمس: اي الي بتقوله دا ي ادهم 
ادهم : عن اذنك بقا عشان متاخرين 
عمر: اه مع السلامه نبقي اكلمك ي ميار 
ميار: تمام سلام 
ادهم : كيس جوافه انا يروح امك 
ميار: احترم نفسك ي ادهم 
ادهم : احترم نفسي وانتي تعملي اي هااا لما يجيلي تلفون شغل اخرج ارد ارجع القيكي واقفه مع واحد وفي نص الشارع تسميه اي 
ميار: بقلك ابن عمتي وشوفنا بعض صدفه 
ادهم: هاتي تلفونك دا 
ميار: لي 
ا.هم : بقلك هاتي 
ميار: اتفضل 
ادهم : ادي الخط اهو وكسره 
ميار: انت اتجننت ارقام صحابي كلهم عليه هجبهم ازاي انا 
ادهم : ارقام صحابك ولا رقمه هجيلك خط تاني وهيكون رقمي انا وامك وابوكي وفريده بس الي عليه 
ميار: لا انت اتجننت رسمي 
ادهم : اكتمي ي ميار عشان مقلش ادبي معاكي 
ميار: انت واحد معندكش دم روحني دلوقتي لا انزل اركب تاكس واروح
ادهم : انتي الي جبتيه لنفسك 
……………………………
فريده: انت بجد واحد اناني ازاي كنت عايز تسافر من غير ما تعرفنا فكر في والدك وباباك حتي مش مهم انا ابننا الي لسه مشفكش حتي كل دا مش فارق معاك همك بس شغلك والناس الي وراك تولع 
حمزه: فررريده 
فريده: بلا فريده بلا زفت انت عارف اني بقدر شغلك ازاي بس متوصلش للمرحله دي 
حمزه: انا مااشي مش ناقص زعيق وقرف انا 
فريده ببكاء: ماشي ي حمزه
……….. ……………….
في منتصف الليل يرن هاتف فريده 
ملاك بصراخ: الحقيني ي فريده …….
فريده : انت بتقولي اي 
يتبع…..
لقراءة الفصل الحادي والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية نبض السيف للكاتبة سارة محمد

اترك رد

error: Content is protected !!