Uncategorized

رواية مدرسة الحب (حكاية زينة 3) كاملة بقلم سلمى تامر (جميع الفصول)

 رواية مدرسة الحب (حكاية زينة 3) كاملة بقلم سلمى تامر (جميع الفصول)

رواية مدرسة الحب (حكاية زينة 3) كاملة بقلم سلمى تامر (جميع الفصول)

رواية مدرسة الحب (حكاية زينة 3) كاملة بقلم سلمى تامر (جميع الفصول)

  1. لقراءة الفصل الأول : اضغط هنا
  2. لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا

البداية

-فيه مدرسه داخليه ثانويه بإنجلترا
وتحديدا في فصل(f2)
شاب بهمس:ياض…انت ياض.. يافوكس
فوكس بصله بضيق وهمس :عايز اي يا ايوب
ايوب بهمس:السؤال الأول ايه وحياة امك
فوكس بص للمراقب بقلق وبعدين بصله:اهدى يا ايوب المستر واقف
ايوب بضيق:جبان
وغير الاتجاه وبص لشاب تاني بيمتحن:ياض…انت ياض…ياشهاب
شهاب بهمس:ايه يسطا سبني اركز
ايوب بهمس:السؤال الاول ايه وحياة امك
شهاب:اقسم بالله ما عمله
ايوب:طب التاني
شهاب:وحياة ربنا ما عارفه
ايوب بغيظ:طب قول اي حاجه مهببها فالورقه
شهاب: مش كاتب غير اسمي وتقريبا كاتبه غلط هي شهاب بالsh ولا الch
ايوب بسخريه:بال ح
وغير الاتجاه وبص لدحيح الدفعه:جوني رد ايها الدحيح دعني انجح مثلك
جوني:ماذا تريد دعني احل بسلام ارجوك
ايوب:طب اول سؤال ايه
:هل تعتقد انني اعمى ولم اراك ايها الغبي
ايوب بص للمراقب اللي بيبصله بغضب
:اعطي لي ورقتك وغادر من هنا ايها الفاشل الغبي
ايوب بغضب:ايه ياعم متتلم فيه اي اسقط يعني
:ماذا تقول؟!
شهاب بضحك:اقوله انت بتقول ايه
المراقب:لا اريد ان اسمع صوت احد فيكم وهيا سلمو الورق لقد انتهي الوقت
الطلاب سلمو ورق الامتحان وبعد نص ساعه المراقب دخل
وقالهم على درجاتهم
:شهاب حصل على ثلاثين درجه
الشله بتاعته:مبروووك ياشهاب…الله ينور عليك ياشهاب برافو ياشهاااب عااااااش
المستر بغضب:ما بكم ايها الحمقى اصمتو ودعوني اتابع 
:اسفين يا استاذ تفضل
المستر:احمد حصل على خمسه وثلاثون درجه
نفس الشله:اوبااااا لأ ده انت جامد جاااامد وربنا يافوكس
المستر بغضب:الاحمق ايوب حصل على درجتين
ايوب بغضب:بمجهووووودي
المستر:انتم الثلاثه من افشل الطلاب لدي
الدرجه النهائيه من مائتين وانتم لم تحصلون على ربعهم حتى 
هذا كان امتحان تجريبي واذا ظليتم هكذا سوف ترسبون
ايوب بهمس:اضربه
فوكس بهمس :اهدى ياعم
ايوب:هضربه براحه
شهاب:يابني خلاص كفايه مستر مايكل
بعد شويه الجرس رن والمدير جمع كل اللي فالمدرسه طلاب ومدرسين ف طابور
(فلنعتبر ان الحوار انجليزي)
المدير:انا جمعتكم النهارده علشان اقولكم على خبر مسيري للمدرسه
طبعا انتو عارفين ان مدرستنا ثانوي ولاد بس وبقالها ٢٥سنه على كده لكن حصل مشاكل فمدرسه البنات اللي جنبنا وهيضطروا يتنقلو معانا هنا لمده سنه من أول الاسبوع الجاي
كل اللي بطلبو منكم انكم تعدوا السنه دي على خير وبعد كده كل الامور هترجع طبيعيه
ارتفع صوت الهمهمات والضيق بان على وشوش كل المدرسين وبعض الطلاب معادا الشلة الحلوه 
شهاب بخبث:يلهوي كائنات لطيفه فمدرستنا هنا
ايوب:تفتكرو هيبقى فيه حتت مصريه
فوكس:لأ بقولكم ايه اهدو كده واتقلو 
شهاب بضيق:اهو شيخ فوكس هيبتدى
فوكس بإشمئزاز:اعوذ بالله بقا بنات ومكياچ وعاااا ضفري اتكسر وحاجه اخر مياعه
شهاب:لما نشوف ده باقي الشله لما تيجي هتفرح اوي بالخبر ده خليك انت كده يامعقد
فوكس مردش عليه وسابهم ومشى
عدى اسبوع واخيرا جيه المعاد المنتظر 
معاد وصول البنات واللي يعتبر حدث تاريجي لأن المدرسه طول عمرها ولاد بس وحتى المدرسين رجاله فتفتكرو اي اللي هيحصل
في مدرسه الحب
الرواية كاملة متوفرة على موقعنا بشكل حصري
لقراءة باقي فصول الرواية اكتب تعليقاً لتظهر لك
نرشح لك أيضاً رواية أحببت طفلتي للكاتبة مروة جلال

‫9 تعليقات

اترك رد

error: Content is protected !!