Uncategorized

رواية تزوجتها غصب فأحببتها الفصل الأول 1 بقلم سما أشرف

 رواية تزوجتها غصب فأحببتها الفصل الأول 1 بقلم سما أشرف

رواية تزوجتها غصب فأحببتها الفصل الأول 1 بقلم سما أشرف

رواية تزوجتها غصب فأحببتها الفصل الأول 1 بقلم سما أشرف

هنتعرف على الأشخاص
زين الشافعي : عنده 25 سنه طويل لون بشرته ابيض عنده عضلات وجسمه جسم رياضي وعنيه لونها اسود داكن وشعره اسود ناعم وبيحكم سلسه شركات الشافعي
بسنت : عندها 24 سنه بتشتغل خياطه يتيمه وحيده عايشه في بيت لوحدها ومنقبه شعرها لونه اصفر واصل لحد راحه رجليها (انا مش عارفه ايه بتتقال ازاي بس ان  قولت كده وخلاص????????) ناعم وعيونها خضراء وشفايفها حمره زي الورد وحدودها حمره برضو???? قصيره اووي أكن  عندها15 سنه???????? ولون بشرتها ابيض وسعاد ام زين كانت بتربيها لأن امها كانت ليها معزه خاصه بس زين ميعرفش انها مربيه
سعاد :عندها 60 سنه ارمله جوزها مات بعد لما خلفت زين بسنتين يتربى بسنت وابنها زين طبعا????ست طيبه رغم كبرها الا انها لسه محتفظه بجمالها بيضه  وشعرها بني ناعم وعنيها بني برضو???? (تقريبا كل اللي في الروايه معانا لونهم ابيض????) وعندها القلب ومش بتقول لابنها
وبقيت الأشخاص هنتعرف عليهم في أحداث الروايه
البارت الاول
زين : يعني ايه يماما عاوزاني اتجوز واحده منقبه عاوزاني اتجوز واحده وحشه اتلقيها لبسها عشان تداري جمالها
سعاد : يبني دي جمليه وأخلاق وأدب ودين وكل حاجه انا كنت مربيها عشان غلبانه عشان مامتها كانت صديقتي ومحدش كان يعرف هي وحيده ونفسي أفرج بيك وبيها
زين : بس يماما انا مش موافق
سعاد : ياحبيبي وافق دي جميله والله عشان خاطري نفسي اشوف عيالك قبل لما اموت
زين : بعد الشر عليكي يماما  وكمل بنفخ :اففففف طيب موافق
سعاد بفرحه : طيب هروح لها بكره ياحبيبي
زين : طب مش هتقولها
سعاد :منا قيلالها قبل كده
زين : يعني انا رأي مش مهم
سعاد : من قال كده ياحبيبي يلا اطلع نام عشان بكره نروح لها
زين : طيب تصبحي على خير ياست الكل
سعاد: وانت من اهله يا حبيبي
الصبح
المنبه بيرن الساعه 5 الصبح
زين بيقوم يخش الحمام ويأخذ شاور ويلبس لبس رياضي ويحط الهانت فري ويسمع اغاني ويجري ساعه ويرجع يلعب شويه في اوضه الرياضه ساعه كمان تكون الساعه7ونص يقوم يياخد شاور ويلبس بسرعه وينزل يفطر هو وسعاد ويمشي متجه إلى شركات الشافعي
في القصر
سعاد تتحدث على الهاتف بسنت ويقولوا
سعاد : اه ان شاء الله هنجيلك بليل اه الساعه 7بليل
بسنت برقه : طيب مستنياكوا سلام
سعاد : سلام
سعاد تقفل مع بسنت وتحدث زين وتقوله على معاد الساعه اللي هيروحوا فيه لبسنت وتقفل
بليل الساعه 6
في القصر
ياخد شاور زين ويطلع يلبس أفخم البدل في العالم ( ماركه عالميه يعني????)
ويرش من البرفان العالمي برضو???? ويسرح شعره بالمشط العالمي ????????  ويلبس جزمه العالميه من الاخر كل حاجه عنده عالميه ويخلص وينزل ومستني سعاد وتنزل سعاد بفستان اسود مشجر حاجه كده فاخر من الاخر وطرحه سوده  وجزمه سوده ????( معلش اصلي بحب اللون الاسود اووي فتلاقي كده اغلبيه الناس لبسه اسود????) وينزلوا وبيركبوا العربيه متجهين لبيت بسنت
عند بسنت لبست فستان كشمير كم في ورد ومنفوش سيكا ولبسه جزمه كشمير ونقاب كشمير وطرحه كشمير تحت النقاب يعني????واكمام كشمير وكل كشمير في كشمير وكانت متوتره اوووي وبعدين هدتت نفسها وسمعت صوت الجرس راحت فتحت 
بسنت برقه : اهلا اهلا
سعاد : اهلا يابنتي
قعدت سعاد وزين
بسنت : تشربوا ايه
سعاد : لا شكرا يابنتي
بسنت : لاوالله ابدا
سعاد : طيب قهوه ساده
زين : قهوه ساده برضو
بسنت برقه طيب ثانيه
سعاد : براحتك يابنتي
راحت بسنت عملت القهوه وراحت قدمتها وقعدت وسعاد اتكلمت
سعاد : بسي يابنتي احنا جين نطلب ايدك لابني زين انا هسبكوا تقعد ا مع بعض وتتعرفوا على بعض
وقامت سعاد تخلت جوه ( عادي ده بتها اصلا????)
زين : انا زين الشافعي أشهر واصغر رجل أعمال في الشرق الأوسط وجي أتقدم لحضرتك
بسنت : وانا بسنت خياطه يتيمه
زين : اذن ينفع اشوفك دلوقتي
بسنت…….
يتبع…..
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببت طفلتي للكاتبة مروة جلال

اترك رد

error: Content is protected !!