Uncategorized

رواية فتاة حطمها العشق الحلقة الثالثة والعشرون 23 بقلم حبيبة حسن

 رواية فتاة حطمها العشق الحلقة الثالثة والعشرون 23 بقلم حبيبة حسن 

رواية فتاة حطمها العشق الحلقة الثالثة والعشرون 23 بقلم حبيبة حسن 

رواية فتاة حطمها العشق الحلقة الثالثة والعشرون 23 بقلم حبيبة حسن 

“تَعالي نَبكي عَلينا، لأننا لم نَنل شَيئًا، وكُلّ شَيءٍ نال مِنّا.”
دوي صوت طلق ناري في احدى أرجاء القصر مما جعل كل من نائم يستيقظ ويفزع
Flashback
م1:انفذ امتي
م٢: دلوقتي
ليخرج م١ المسدس الذي بحوزته وهو يستعد في أن يطلق النار علي جاسر وحور أيضا
سيرا بدموع:يزن؟! انت هتنفذ اي ورايح عند جاسر وحور لييه واي المسدس اللي معاك دا
يزن بشر وهو يوجهه المسدس اتجاها :هقتلكوا كلكوا وهقتل جاسر وحور ادام عينيه عشان يبطل يفكر دائما انو احسن مني تبعدي لو منعتني هقولك انتي كمان
سيرا بعياط وغضب وهي تمسك بمسدسه :لا مش هتقتل حد لو حد لازم يموت هو انت حيوان يعني انت كنت بتخدعني ابعد عني
ثم ابتدت في الصراخ :جاسر يحور يعمييي
ليوجهه يزن فواهه المسدس علي رأسها وهو يستعد لضرب النار عليها لتحاول أن تمسك منه المسدس وهي تصرخ باسم الجميع حتي ينقذها أحد ليستيقظ جميع من في القصر علي أثر الصراخ ثم طلق ناري ولكن دون جدوى فقد فات الاوان؟!
_____________________________________________
استيقظت ملك من النوم في الساعه ال٥فجرا علي صوت العاب ناريه
ملك:يلهويي اي دا هنموتوا ولا اييي لتنهض بسرعة وتتجه الي الشرفة لتنظر منها لترى ذلك المجنون الوسيم وهو ممسك بالكثير من البلونات وبوكية ورد كبير من اللافندر وهو يبتسم لها ثم يظهر منطاد في السماء مكتوب عليه
“بحبك يا ملك تتجوزيني” ????❤️
مالك وهو ينظر لها مبتسما:انزلي
ملك:حاضر لترتدي ملك ملابسها علي عجله ثم تنزل إليه
مالك:وحشتيني ثم يجذبها الي أحضانه ويحتضنها بشدة
ملك بكسوف وهي تدفعه بعيدا:احم اتلم يمالك لو سمحت
مالك بغضب بعض الشئ:ليه يملك كل أما المسك تقوليلي ابعد وكدا انا بحبك وهتجوزك انا خطيبك يبنتي
ملك:لان هو فعلا حرام انت خطيبي مش جوزي يعني انت واعدني بالزواج لسكن مش متزوجين فاهمني حرام حتي تلمس ايدي يحبيبي أما نتجوزوا اعمل اللي انت عايزة بس عشان خاطري حرام تلمسني ممكن متعملش كدا تاني وتقدر دا لان انت كدا بتغضب ربنا
ليخجل مالك وبشدة ثم أكمل :اوكي يحبيبتي تمام اللي انتي شايفة صح اعمليه
ملك بابتسامه:تمام تصبح علي خير بقا هنام شويه عشان عندي جامعه يلا بايي
( “لأن يُطعن في رأس أحدكم بمخيط من حديد خير له من أن يمسّ امرأة لا تحلّ له”) صدق رسول الله صلى الله عليه وسلم)❤️
______________________________________________
“لم ننتهي ولكنهم فرطوا بنا”
تجمعت العائلة علي أثر ما حدث ليجدوا يزن مغشيا عليه بالأرض في وسط الكثير من الدماء وسيرا ممسكه بمسدس وتبكي بهيسترياا سيرا ما بين شهقاتها وصراخ :لا لااا يزن اصحااا انا اسفة يزااااااان
جميع من في العيلة في اييي حصل اييي
مراد :لازم تبلغ البوليس بسرعة
جودي بعياط:هياخدوا سيرا كدا????????
عمار بحزن:لازم هنعمل ايي
جاسر بصدمه وهو يدافع الي القصر :محدش يتحرك ومتلمسوش حاجه عشان البصمات ثم أخرج هاتفه واتصل بالشرطه
لتأتي الشرطه بعد فترة وياخذون سيرا
سيرا ببكاء للشرطي : والله معملتش حاجه والله هو السبب
الشرطي:هتعرف كل حاجه
مراد:انا ظابط ندخل معاها التحقيق
الشرطي اوكي
______________________________________________
“لا تلمس جراحي فلم تعد يداك تؤتمن”
وصل جاسر الي منزله فهو ترك حور لوحدها نائما
حور :كنت فين يجاسر
لتنظر له تجد يديه ممتلئة بالدماء
حور بصراخ وعياط:قتلت مين ابعد عنييي ابعد عنيييييي متلمسنيش يجاسر قتلت مينن ايدك لمست دم شخص انت ازاي كدااا ابعااااالد متلمسنيش
جاسر باشفاق علي حالتها:حور اهدي عشان خاطري اهدي مش زيي مانتي مفكرة
حور بصراخ هستيريي:سبنييييي متلمسنيششش قتلت مينن يجاسر انت قاتل ق…قاتل
ذهب جاسر لاخذ شاور سريع حتي يتمكن من لمسها وشرح ما حدث لها
خرج جاسر ليجد تلك الجميلة نائمه وعلي وجهه اثر دموع
جاسر وهو يوقظها: حور ….حوريتيي اصحي هفهمك كل حاجه ممكن
لتستيقظ حور ببكاء: قتلتوا ليه يجاسر ليه عملت كدا
ليحتضنها جاسر بشدة وهو يهدئ من روعها: اهدي يحبيبي انا مقتلتش حد ممكن تهدي وهفهمك كل حاجه
حور بتفهم وهي تمسح دموعها:حاضر
جاسر :انا كنت نايم جمبك تليفوني رن سيرا قتلت يزن
حور بدموع وبكاء:اييي ازاي عملت كدا وعملت كدا لييي ضيعت نفسها
جاسر بحزن:معرفش السبب والله اللي يخليها تقتل واحد
حور بعياط وهي تحتضن جاسر:انا خايفة اويي ممكن تنيمني في حضنك
جاسر بفرحه وحب :طبعا يحبيبتي ليحتضنها ويناموا سويا حتي يستعدوا لصباح هذا اليوم الشاق
______________________________________________
في غرفة التحقيق
سيرا بهدوء عكس ما داخلها :سمعتوا بيكلم حد وكان رايح يقتل ابن عمي ومراتوا رحت واجهتوا هو كان قائل انو بيحبني وهيتجوزني رحت اسالوا هتعمل اي وكان في أيدوا مسدس ضربني وكان هيقتلني والرصاصة اللي كان هيموتني بيها جت في بالغلط لان احنا الاتنين كنا ينشد من بعض المسدس لان هو كان هيموتني ويموت عيلتي كلها بس هو حد مسلطوا ودا شخص مجهول
المحقق:تمام
سيرا:ايي وبعدين
المحقق :هتتاخد قتل خطا وكمان التليفون بتاعوا من حسن الحظ مسجل المكالمات بتاعتهم
سيرا :مش هتفرق كتير
______________________________________________
في الخارج
جاسر بيتكلم مع مراد:بجد يعني دا اللي حصل احنا ازاي مشكناش في يزن ازااااييي الغباء اللي احنا فييي داا
محمد بسخريه:اة وكانوا شاكيين فيا انا قال
مراد:احنا لازم نعرف مين المجهول التاني
عمار بتريقة:قال يعني مش باين هو تبع مين تبع فهد مش باين يعني اشمعنا دا اللي ياخد سيرا من الشارع عندكوا ذكاء مش علي حد
مراد وهو يأتي من بعيد ممسك بهاتف مراد:تمام ماشي سلام طيب
جاسر وهو ينظر إليه مستفهما مراد :طلع مش ظابط كمان واحنا اغبياء صدقنا كل داا
جاسر وهو يضرب الحائط يلعن كدا حقيقي فهد دا لازم يتقتل الحكومه مش نافعه معاه سجن وخرج كل حاجه بيعملها بيتنجد منها بجد مش فاهم أناا
يلا بينا علي العموم سيرا بكرة هتتعرض على النيابه وجبالها محامي من اشطر محامي في مصر كلها وانشالله تطلع
الجميع :انشالله
______________________________________________
“لم نسقط…بل كنا في الصيانة”
صففت تلك الجميلة شعرها علي شكل ذيل حصان وارتدت ملابسها المكونه من بنطال اسود وتيشرت اسود وجاكت اسود أيضا وجوانتي ثم أخذت حقيبتها ونزلت حتي تذهب الي المكان الذي تريد الذهاب له
استلقت سيارتها ثم وقفت أمام إحدى واجهات الابنيه الضخمه وهي تنظر إليها بلامبالاة
ثم صعدت الي الطابق الذي تريد الصعود إليه طرقت الباب ليفتح لها هذا اللعين اشهرت السلاح في وجهه ثم أطلقت عدد طلقات لتصبيه فيعلن أنه قد فقد حياته
ثم تنزل الدرج وهي غير عٱبئه بما فعلت ثم ذهبت الي منزلها ومسحت بصمات السلاح ووضعته في مكانة وتبدلت ملابسها ثم نامت نعم فقد قتلت هذا اللعين الذي يدمر حياة الجميع بدم بارد قُتل بدم أكثر برودة من هذا الجميلة فا اللعنه علي الرجال الذي مثل هذا اللعين
______________________________________________
في بيت موج
استيقظت موج علي أثر رنين هاتفها من رقم مجهول (طبعا كلنا عارفين مين بس عمرنا ما نقول????????????????)
موج بتافف وهي تنظر للهاتف لتجيب عليه:مين يالي معندكوش دم بيتصل دلوقتي يناس ي****
ساجد بصدمه:اييي اسكتيييي عيب كداا في بنت تقول الألفاظ ديي
موج بعصبيه:متقول مين انت ومتقرفناش علي الصبح
ساجد: انا ساجد صاحب مالك وجاسر اللي كلمتك علي البحر في دهب
موج بتذكر:اةة اللي انا هزقته عايز اييي يعم
ساجد بعصبيه:متلمي نفسك بقا يبت انتي هو حد داسلك علي طرف انتي بقولك اني عايز اكلمك فيي ايييي يعني مش فاهم أناا
موج بزعيق:بقولك اييي اسكت بقا عايزة انام ومش عايزة لصاحبك انا مش عايزاك استغفرالله العظيم يا ربييي ولاااا غور من وش اللي جابوني هاا يلا سلاموز
لتغلق الهاتف في وجهه
ساجد وهو يتوعد لها: والله لو مش بمزاجك هاخدك غصب عنك يبتاعه انتي
______________________________________________
استيقظت ملك في الصباح الباكر حتي تستعد للذهاب الي الجامعه فتحت هاتفها لتجد فيديوهات وصور من اكونت غريب من علي الفيس بوك
لتفتحهم ثم تنظر لهما بصدمه كبيرة وهي غير مستوعبة ماحدث ولم تصدق عيناها ما تراه فماذا حدث يترى؟!

يتبع..

لقراءة الحلقة الرابعة والعشرون : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً اسكريبت حسام وأماني للكاتبة أماني المغربي.

اترك رد