Uncategorized

رواية فتاة حطمها العشق الحلقة الرابعة والعشرون 24 بقلم حبيبة حسن

 رواية فتاة حطمها العشق الحلقة الرابعة والعشرون 24 بقلم حبيبة حسن 

رواية فتاة حطمها العشق الحلقة الرابعة والعشرون 24 بقلم حبيبة حسن 

رواية فتاة حطمها العشق الحلقة الرابعة والعشرون 24 بقلم حبيبة حسن 

نظرت إلي هذا الصور والفيديوهات الموجودة علي الهاتف بصدمه كبيرة ثم ارتدت ملابسها علي عجله وذهبت الي مالك في شركته
طرقت الباب بشدة ثم دفعته ودخلت
ملك ببكاء وصراخ:ازاي تعمل فيااا كدا حيوان انت منك لله ازاي تعمل كدا
مالك بعدم فهم :فيي اييي متزعقيش
ملك: امسك شوف في اييي
لينظر مالك بصدمه للصور الموجودة والفيديوهات وهو مع أحدي العاهرات وصور اخرى له وهو مع فتيات في أوضاع مخله
مالك بخجل:هو ممكن اشرحلك
ملك بصدمه:يعني دول حقيقي ومن قريب
مالك : انا اسف والله انا سكرت امبارح ومكنتش في وعيي انا اسف بجد يملك هتغير
ملك وهي تخلع دبلته وترميها في وجهه: انا بكرهك غور من وشي
مالك :استني يملك
خرجت ملك ثم استلقت سيارة أجرة حتي تذهب الي بيتها
_____________________________________________
في أحدي المحاكم المصرية
القاضي:حكمة المحكمه حضوريا باخلاء سبيل المتهمه سيرا احمد الالفي لأنها قامت بالدفاع عن نفسها وعلي عائلتها
سيرا بفرحه: الحمدلله يارب
جودي بفرحه :هيييييي
ليلي :الشكر لله
جاسر بفرحه :تمام يشباب ههلص الإجراءات ونروح ناخد حقنا
عمار وهو يتفحص إحدى مواقع التواصل الاجتماعي: جماعة فهد اتقتل في شقتوا النهاردة الفجر
مراد بصدمه:ازاي يجماعة دا
محمد:في داهيه وبرا عننا كمان الحمدلله
جاسر بفرحه :ربنا نصرنا يلا نروح بقا الحمدلله كدا
______________________________________________
“هذا تمرد الذين أحبوا ولم يحبوا”
اسيا استيقظت في الصباح وهي غير عابئه بما حدث حتي أنها استطاعت التحدث اخذت حماما دافئا و ارتدت ملابسها ثم ذهبت الي مدرستها لأن هي حقا أهملت دروسها وحياتها فهي في الصف الثالث الثانوي وهذا الفصل الدراسي مهم جدا لكل طالب فهو قد يمكن له أن يغير حياة الإنسان الي الاسوء أو الافضل فذالك عليها أن تهتم بدراستها كثيرا نزلت اسيا إلي الأسفل واخدت افطارها ثم ذهبت الي مدرستها
______________________________________________
ذهبت العائلة الي القصر وهم فرحون جدا بما حدث
جودي وهي تحتضن سيرا :كان نفسي أفضل معاكي بس هروح المدرسة عشان غيبت كتير اويي وهيقتلوني اشوفك بليل
لتصعد الي غرفتها وتبدل ملابسها الي ملابس المدرسة وصففت شعرها ثم نزلت وركبت الباص الخاص بالمدرسة
______________________________________________
أما سيرا فصعدت الي غرفتها وبدأت ملابسها ونامت
نامت كثيرا وتمنت أن الا تستيقظ ابدا وتنتهي تلك الحياة الغير عادلة بالمرة
جاسر وهو يمسك بيد حور :هنروح احنا بقا لو في حاجه كلمونا
الجميع :ماشي
ذهب جاسر وحور الي بيتهم
جاسر وهو ينظر إلي حور :وحشتيني
حور بخجل وانت كمان جاسر بجدية :حور هو انتي بتحبيني
حور بحيرة:بص يجاسر انا معرفش الحب دا ايي اساسا بص انا عايزة اكمل حياتي معاك انا عايزاك يجاسر
جاسر بفرحه وهو يقبل يديها :انا بحبك اويي يحوريتي
لتتركه وتذهب حور الي غرفة تبديل الملابس حتي تذهب الي الجامعه لينظر لها جاسر وهو يضحك علي تصرفاتها الطفوليه
ليذهب هو أيضا استعد الي عمله
______________________________________________
عند مليكه في المدرسه
مليكه بضجر:اي الزهق دا يربي هروح اشتري مولتن كيك
ذهبت مليكه الي عامل الكافيتريا
مليكه لو سمحت عايزة واحد ميلك تشيك
العامل بحب :حاضر
بعد فترة ليست بطويلة جاء الشاب وأحضر لها المولتن كيك الخاص بها
مليكه وهي تنظر إلي الكوب الموضوع أمامها لتجد أنه قد كتب لها بصوص الشيكولاته “بحبك تتجوزيني؟” لتخجل كثيرا من ما حدث ثم تذهب الي فصلها لتفكر في ما حدث منذ قليل♥️
______________________________________________
عند موج
نزلت موج من بيتها حتي تذهب الي الجامعة سيرا فبيتها قريب من الجامعه
نزلت موج من المنزل لتجد ساجد يجلس في عربيته ويراقبها
رمقته موج بنظرات غاضبه ليسير بجانبها
ساجد بإصرار:مانا مش هسيبك لغيري يموج وهتجوزك يعني هتجوزك
موج بعصبيه:ولااا انت هتجنني يعني ولااا اييي متعصبش اللي جابوني امشييي من وشييي
ساجد نزل من العربيه ووقف ادامها:هتجوزك وهتحبيني وهتشوفي
موج بغضب: لا والله مانا هتجوزك يساجد غور بقا
ساجد وهو يتمالك نفسوا من الغضب :هنشوف ثم ذهب واستلقى سيارته موج وهي ترمقة بغضب:هنشوف
______________________________________________
في كلية تجارة
وصلت موج وحور الي الجامعه
حور بفرحه :وحشتيني اوييي موج وهي تحتضن حور :اكتر يروحقلبي والله
حور :عامله ايي موج: الحمدلله يروحيي وانتي وملك عامله ايي
لتدخل ملك عليهم ويبدو عليها المرض :مش كوايسه
حور: اي دا مالك عامله كدا ليي
ملك :مفيش تعبانه شويه
موج بقلق:الف سلامه عليكي طب نروح لدكتور ملك: لا نبقا كوايسه انا جيت عشان اشوفكوا وحشتوني اويي لتنهض وتحتضنهم بشدة
حور بدموع:انتي كوايسه طيب
ملك:اة هبقا كوايسه يلا بينا بقا عشان المحاضرة وبعد كدا نروح ناكل من ماك ونروح ليحتضنوا بعضهم البعض كثيرا وهم سعداء بصدقاتهم لتقول حور :جماعة ياريت نفضل كدا ديما منبعدش خالص نفضل كلنا سوا ومحدش يوقع ما بينا أنا حقيقي معنديش اي مشكله ان كل الناس تمشي وانتوا بس تفضلوا انا بحبكم اويي حقيقي موج وملك :ياريت انا بحبكم اويي
للكاتبه:حبيبه حسن
ليدخلوا الي المحاضرة
______________________________________________
امسك يباشا المتهمه ديي جايه في تهمه نصب واحتيال
مراد وهو يرفع نظرة الي تلك الواقفه أمامه ليجد فتاة عشرينية جميلة للغايه وتبكي أيضا
مراد بجديه :اقعدي اسمك ايي
البنت :انا رودي بابا يكون شريك واحد في شركه ونا الصراحه لتجهش في البكاء نصبت عليه بس والله هو اللي نصاب ومضى بابا علي نصيبه في الشركه والله فأنا وقعتوا في حبي ومضيتوا وهو بلغ عني????
مراد وهو ينظر لها بحزن:خلاص أهدى طب هنشوف الحل
______________________________________________
جودي ماشيه في الشارع وراجعه للبيت ولد راكب موتوسيكل شد منها الشنطه
جودي بزعيق:سيبها يبن*****وهي بتجري وراه
ظهرت سيارة فارهه قطعت طريق الحرامي واحد منه الشنطه وعطاه درسا ثم أعاد أيها الشنطه
جودي باحراج :علي فكرة كنت هجيبها
الشاب بضحك:واخد بالي اتفضلي يا آنسة
لتخلع جودي نظراتها الشمسية
الشاب :انتي؟!
جودي بغضب :هو انت يلهويي????????
لتذهب جودي من أمامه وهي تتمني أن تنشق الأرض وتبتلعها
______________________________________________
“هل الدنيا ستظل غير عادلة دائما اةةة يا دنيا الظالمين اةةة”
لاحول الله يارب دي العربيه ولعت بيهم هما الاتنين البنت دي شكلها صغيرة يحول الله يارب يحول الله
حد يبلغ الشرطه يجماعة

يتبع..

لقراءة الحلقة الخامسة والعشرون والأخير : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً اسكريبت حسام وأماني للكاتبة أماني المغربي.

اترك رد

error: Content is protected !!