Uncategorized

رواية ملك الفهد الفصل الرابع عشر 14 بقلم ملك موسى

 رواية ملك الفهد الفصل الرابع عشر 14 بقلم ملك موسى

رواية ملك الفهد الفصل الرابع عشر 14 بقلم ملك موسى

رواية ملك الفهد الفصل الرابع عشر 14 بقلم ملك موسى

في اليوم التالي 
في الصباح 
صحى فهد قبل ملك قعد يتأمل ملامحها ويلعب في شعرها 
وهوا في نفسوا: ياااااا ي ملك كل دة حصل معاكي ازاي الملاك دة يحصل فية كدة فعلا صدق السماكي ملك
فهد ضحك وقال: غيبوبة ولهي ????????
قام فهد وكلم محمد صديقوا: الو صباح الخير يا صحبي
محمد: صباح النور اي يا عريس في حاجه 
فهد: بقولك عايز تجبلي كل معلومة عن ابو ملك الهوا احمد 
محمد: لية يا صاحبي في حاجه
فهد: اسمع بس القولتلك علية وياريت في اسرع وقت 
محمد: لوني مش مطمن بس ماشي 
فهد: تمام سلام 
محمد: سلام ????
ملك: فهد 
فهد: ملك انتي هنا من امتى
ملك: لسة دلوقتي 
فهد حط ايدية على وشها بحنان وقالها: ماشي يا عمري 
ملك: مالك يا فهد حساك فية حاجة او مضايق 
فهد: لا يروحي مافيش
ملك بأبتسامة: تمام 
فهد: ماشي يا روحي هاخد شاور واجيلك 
ملك: ماشي عقبال محضر الفطار 
فهد: ماشي يا روحي او ملاكي وغمزلها????
ملك ضحكت وراحت تشوف الفطار
فهد دخل الحمام شارد في افكاره 
عقله: انت متخلف بتعمل ايه المفروض تنتقم
قلبه: معرفش انا كل مااشوفها بضعف او بحس اني مش عايز غيرها وبس
عقله: لا طبعا انت لازم تعيشها في جحيم 
قلبه: انا بحبها اوى 
عقله: انت متخلف بتحب اية انت لازم تنتقم مش تحبها انت غبي
وظل شارد في افكاره
ونروح لمحمد
محمد: انسة عشق انسة عشق
عشق: انت جاي هنا لية وعايز اية
محمد: جاي هنا اية دي المدرسة البشتغل قدمها كمين
عشق بأستهبال:اه تمام افندم يعني عايز اية
محمد: عاملةايه????
عشق بعصبية:افندم انت موقفني تقولي عاملةايه عاملة محشي ياخويا امشي من وشي ومشيت
محمد: عاملة محشي ياخويا وامشي من وشي!!!!!شكلنا هنتعب معاكي ياأستاذة عشق
عند ملك وفهد
ملك جهز الفطار وكلوا في جو من الهدوء التام
وملك استغربت ان فهد ساكت ولا بيكلم كلمة حتى ولبس وراح الشغل
ملك: مالوا دا انا لية حسة ان فية حاجة غلط يعني اوقات حس انو بيحبني جدا ومرة احس انوا شخص وحش بس المتأكدة منو ان فية حاجة مش طبعية بتحصل وبتنهيدة يارب
في الليل
فهد راجع من الشغل: حضري الاكل عقبال ماغيرر وقرر يتجاهلها
ملك قررت تعاملة بنفس معاملته: تمام
بعد شوية 
فهد: فين الاكل 
ملك: عندك اهو
فهد بغضب: فين الاكل الحضرتيه انا مش قولت تحضري الأكل عقبال ماغير
ملك ببرود: معلش مابحطش لحد حاجه العايز حاجة يحضرها لنفسوا
فهد بغضب مسك ملك من شعرها وقالها اكلي يتحضر حالا يأماااا مش هيحصل كويس ملك بحركة سريعة تنت ايدو وزقتوا عنها وقالتلوا: وانا سبق وقولتلك البيجي عليا مبرحمهوش انت اية يأخي هاااااا رد عليا انت اية مرة تكون كويس ومرة تكون وحش ومتطاقش انت عندك انفصام!!!!
فهد بصوت عالي: وأنا سبق وقولتلك ان دة جحيمك يا قطة وهتشوفي فية السواد بعينه 
ملك بقوة: وانا قبلت المواجهة علشان مش ملك اليتقلب عليها التربيزة
فهد: انتي ازاي كدا هاااا ازاي عندك القوة دية كلها ازاي انتي مابتكسريش ازاي قادره تتحملي كل دا ولسه مازلتي بتعافري ازززاي
ملك: هقولك انا اززاي انا واحده مابتستسلمش عندها ايمان كبير بربنا وطلم واثقة انو شيلي الأحسن عرفت لية
فهد كل مرة بيتعجب من قوتها وانوا بيقسم انوا مشفش بنت كدا في حياتوا
ملك: انت بقي بتعمل معايا كدا لية هاااا
فهد  خد ملك من ايديها وقالها هقولك انا بعمل كدا لية؟!!
يتبع…..
لقراءة الفصل الخامس عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عريس من ديزني للكاتبة ندى حمدي

اترك رد