Uncategorized

رواية أسير صوتها الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم شهد أشرف

    رواية أسير صوتها الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم شهد أشرف

رواية أسير صوتها الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم شهد أشرف

رواية أسير صوتها الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم شهد أشرف

عدي اسبوع علي ابطالنا والحال ذي ما هو فريده في اوضتها مش بتتعامل مع حمزه ابدا وحمزه بيروح شغله ويرجع يحاول يكلم فريده لكنها بتصده في الاخر وأحمد خرج من المستشفي وملاك معتنيه بيه ( معرفش اي معتنيه دي بس تمام )وادهم وميار اتصالحوا وجبالها خط جديد
……………………………
في فله حمزه*
فريده : اي ي ملاك عامله اي 
ملاك: الحمدالله ي حبيبتي 
فريده: وأحمد عامل اي لسه تعبان 
ملاك: كويس وذي القرد اهو 
احمد بصوت عالي في الهاتف: هتيلي حد يعتني بيا ي حرم حمزه عشان دي مش بتاكلني ولا بتعملي حاجه  
فريده بغضب: مش قولتلك متقولش حرم حمزه دي تاني 
دخل حمزه الغرفه بغضب: امال يقول اي ي ست هانم 
فريده ببرود: سلام ي ملاك هكلمكوا بعدين 
حمزه: هو انا مش بكلمك 
فريده ببرود: في حاجه حضرتك 
حمزه : هتفضلي لحد كدا كتير 
فريده: والله انا شايفه أن دا شي ميخصكش 
حمزه بغضب: فررريده 
فريده: الغدا متحضر تحت علي السفرا تقدر تنزل تاكل عن اذنك بقا عشان عايزه انام 
حمزه : هو انا مش قلتلك متعمليش زفت وانا هجيب شغاله 
فريده: سبق وقلتلك أن انا مش عايزه حد يخدمني 
حمزه بعيون مدمعه: طب ينفع تنزلي تاكلي معايا 
فريده حاولت تتماسك بس مقتدرتش: ماشي 
حمزه بفرحه كالاطفال: بجدد 
فريده ببرود مصتطنع: ممكن اغير رايئ
مسك حمزه يدها : لا انا اسف يلا 
فريده: شيل ايدك 
………………………
ملاك: الخطه ماشيه ازاي 
احمد : شكل في نتيجه حلوه حمزه حاول يتكلم معايا امبارح بس عملت ال قلتي عليه 
ملاك: عيب عليك ي بني دماغي دي برده مش قليله  
احمد: برده هتقوليلي ابنك 
ملاك: خلاص ي حبيبي ي قلبي ي روحي ي قره عيني ي اااكفايه كدا بقا
احمد: تعالي اقولك حاجه سر 
ملاك: مش عايزه اعرف 
شدها احمد إليه: تعالي بس دا موضوع مهم جدا 
……………………….
ادهم: ها ي ست البنات حاجه تاتي 
ميار: لا مرسي ي حبيبي 
ادهم : طب هنتجوز امتي بقا مش كفايه كدا 
ميار: مستعجل علي اي ي ادهم 
ادهم: مستعجل عليك ي قمر انت 
ميار: اممم خلاص هوافق أنه يكون بعد اسبوعين زي ما بابا قال
ادهم: طب هاتي بوسه والنبي انا جوزك برده 
…………………..
حمزه: الحمدالله 
همت فريده لتشيل الاطباق : هساعدك 
فريده: شكرا 
حمزه: متبقيش عنديه مش كفايه عملتي الاكل 
فريده: دا وجبي ي حمزه باشا 
حمزه: طب ممكن نتكلم شويه انا مصدقت انك خرجتي من الاوضه بتاعتك
فريده:, اتفضل 
حمزه: هترضي عني امتي وتبطلي المعامله دي حرام عليكي ي فريده انا تعبت انا مبقتش اعرف انام كول ما انتي مش في حضني انا بقيت شبه الخرامين بستخبي منك وانتي نايمه واقعد اتاملك عشان وحشاني 
فريده بحزن : انت خلتني اخد صوره عنك وحشه بعد الي عملته في احمد  عرفت انك اناني وبتقدرش ال يخاف عليك 
حمزه: لو علي احمد انا عرفت اني غلطان وحاولت اتكلم معاه 
فلاش باك*
دخل حمزه المكتب لياخذ اجازه  فقابله حمزه 
حمزه: عامل اي 
احمد ببرود مصتطنع: تمام عن اذنك 
حمزه: انا بكلمك ي احمد اقف مكانك 
احمد: اتفضل ي حضره الرائد 
حمزه : انا اسف ي صحبي 
احمد: متقلهااش ياا حضره الرائد 
حمزه: بترضهالي يعني 
احمد: لو في حاجه مهمه تبع الشغل اتفضل غير كدا انا مستعجل 
حمزه: طب اعد ي احمد واسمعني 
احمد: اسف ي حضره بي مستعجل عن اذنك 
حمزه: هنرجع ي صحبي 
…………………..
ملاك: ها عملت اي 
احمد: اتعملت معاه ببرود زي ما انتي قلتي وهو حاول يتكلم معايا بس صديته 
ملاك: شاطر وهو اكيد هيجي هنا عشان يصالحك قبله وخلصونا بقا وسامحه 
احمد: انتي شايفه كده 
ملاك: ايوا 
…………………
باك*
فريده: بشرط 
حمزه بلهفه: الي عايزاه 
فريده: هتروح البيت عنده و تتصلحوا 
حمزه: حاضر والله هعمل كدا بس انتي مسمحاني 
فريده: ايوا 
انقض عليها حمزه وقبلها بقوه وعشق فهي منعته عنها اسبوعا كاملا ولم يستطيع حتي الكلام معها إلا القليل فصل قبلته بعد وقت طويل واخد يلهث بشده 
حمزه: وحشتيني ي قلب حمزه حرام عليكي اسبوع كاملا وانتي بتتجهليني 
فريده : انت السبب ي حمزه 
قبلها حمزه في كل انش بوجهها: مش هتتكرر ي قلب حمزه والله مش هتتكرر 
…………………………
في اليوم التالي استيقظ حمزه من النوم وحبيبته وعشقه في أحضانه فلم ينم هكذا منذ اسبوع وهي بعيده عنه ( في الاوضه الي جنبه ..حاجه نيله والله)
مد يده الي ظهرها العاري وهمس : ديدا 
فريده: اممم 
حمزه: اصحي بقي وحشتيني 
فريده: سيبني انام ي حمزه 
حمزه: والله وحشتيني اصحي بقا 
فريده: حاضر اهو 
قبل رأسها ثم شفتيها: وحشتيني صباح الخير 
فريده: صباح النور 
حمزه: بقالي اسبوع مصبحتش عليكي فلازم نعوض بقا 
فريده: بكل سفاله وقوم يلا 
حمزه: والله ابدا لازم اعوض الاسبوع الي فات دا كله 
فريده: ي حمزامممممممم
قبل حمزه بنهم وبعشق كبير وأخذها معه الي عالمه الخاص 
يتبع…..
لقراءة الفصل الثالث والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية نبض السيف للكاتبة سارة محمد

اترك رد

error: Content is protected !!