روايات

رواية عشقت ممرضتي الفصل الثالث 3 بقلم جودي عصام

 رواية عشقت ممرضتي الفصل الثالث 3 بقلم جودي عصام
رواية عشقت ممرضتي البارت الثالث
رواية عشقت ممرضتي الجزء الثالث

رواية عشقت ممرضتي الحلقة الثالثة

سهيل بصدمة:ملاك؟!!!!!
عزيز بإستغراب:مين ملاك؟؟
سهيل:احم..هبقي اقولك بعدين مين دي
عزيز:دي يا سيدي الممرضة سالي اللي هتاخد بالها منك
سهيل في نفسه:هي والله هي اللي بشوفها في الحلم شكل الدنيا هتضحكلي من تاني
سهيل:اهلا يا انسه سالي..عزيز فهمتها كل حاجه
عزيز:اه اه فهمتها كل حاجه متقلقش
سهيل وهو سرحان في سالي:طيب يلا روح شوف شغلك
عزيز:تمام يلا سلام
سهيل:ممكن تقربي
تالين كانت متوترة جدا و خايفه اوي و قلبها بيدق بسرعه رهيبة…
سهيل:يا انسه قربي
تالين فاقت من سرحنها و قربت منوا…
سهيل:انتِ مين
تالين((سالي)) بخجل:مش استاذ عزيز قالك اسمي من شويه
سهيل بإتسامة:بس انا عايز اسمع صوتك ولا ايه
تالين((سالي)) بخجل:تمام اسمي سالي محمود
سهيل بخبث:طيب ممكن تساعديني ادخل الحمام
تالين((سالي)):حاضر
تالين ساعدتوا انوا يقوم بس هو عمل حركة من غير ما تاخد بالها و خالها تتزحلق و تقع علي السرير هي تحت وهو فوقها بالظبط سرح في شكلها و عيونها اللي لونهم زي البحر…
سهيل بتوهان:انتِ طلعتيلي منين عايز افهم
تالين((سالي)) بتوهان:ابعد لو سمحت
سهيل:تؤ انا ما صدقت اني لقيتك
ولسه هيقرب سمعوا صوت خبط علي الباب فاقت تالين و زقت سهيل و كان هيقع بس لحقتوا و دخلت في حضنوا و حست في حضنوا بإمان و راحة عمرها ما لقتها في رامز وهي و قامت و عدلت هدومها و قاعدت سهيل علي الكرسي…
تالين((سالي)) بتوتر:ادخل
زينب دخلت و كانت شيلة صنيه فيها الاكل…
زينب:الغدا بتاع حضرتك يا سهيل بيه لازم تاكل عشان تاخد الدوا
سهيل وهو مركز مع سالي:حطيه عندك و روحي شوفي شغلك
زينب:حاضر عن اذنكم
تالين ((سالي))بتوتر:طيب عن اذنك انا هروح الاوضه بتاعتي ولو عوزت حاجه رن الجرس و هاجي
سهيل بيكتم ضحكوا لان وشها بقي عبارة عن طماطم:ماشي يا طماطم اهربي قبل ما تنفجري
تالين ما صدقت قال كده و فعلا هربت و دخلت علي الاوضه علي طول…
سهيل في نفسه:شكل قلبي هيفتح من تاني و هيتفتح علي ايدك
في اوضه تالين…قاعدة وراه الباب و متوترة و خايفه و افتكرت لما وقعت علي السرير وهي سرحت في جمالوا و لما وقعت في حضنوا حست بشعور جواها غريب و حلو في نفس الوقت…
تالين في نفسها:غلط و مليون غلط مينفعش احبوا مينفعش لو حبيتوا كده ممكن يقتلوا اختي و انا مينفعش ارجع افتح قلبي من تاني بعد ما كسروا رامز مستحيل انا جايه اعمل مهمة و هخصلها مع اني حسيت بالأمان في حضنوا بس مش هنفع احبوا لأنوا مستحيل يحب واحدة جاية تقتلوا مع اني مش عايزة اقتلوا مش عارفه مالي انا تعبت
قامت دخلت الحمام و توضت و راحت تصلي و تدعي وهي بتعيط أن ربنا ينقذها من اللي هي فيه و ترتاح من العذاب اللي دخلتوا…
خلصت و قاعدت تستكشف الاوضه و فجأة سمعت صوت حد بيتخانق تحت مكنتش عايزة تنزل عشان مش عايزة تتدخل في حياتهم الشخصية بس قررت تنزل و فعلا نزلت لقيت زينب بتتخانق مع واحدة..
زينب:انا قولتلك مش هتطلعي لي سهيل يعني مش طلعه دي أوامر عزيز بيه و حسام بيه
نادين بغضب شديد:انتوا هتمنعوني اني اطمن علي سهيل كمان
تالين((سالي)):في ايه يا زينب بتزعقي كده ليه
نادين:وانتِ مالك اصلا و بعدين انتِ مين و بتعملي ايه هنا
تالين((سالي)):انا الممرضة الجديدة و اسمي سالي
نادين في نفسها:ينهار اسود دي كده هتخطف مني سهيل بجمالها ده
نادين بغرور:قوليلي يا حلوة ياتري شكلك ده تجميل صح
تالين فهمت دماغ البنت و حبت الموضوع…
تالين((سالي))بغرور مصطنع:لا يا حبيبتي انا جمالي جمال رباني و طبيعي ولا عمري دخلت العمليات غير وانا ممرضة بس انا عندي تعليق بسيط انتِ مش شايفه انك تقلتي الميكاب شويه ده انتِ كده عمالة زي المهرجين اللي في السرك
زينب بفرحة همست لي سالي:جدعة يابت يا سالي ايوة كده مستكتيش و ردي عليها
نادين:انتِ واحدة حيوانة و قليلة الادب انا هقول الكلام ده لي عزيز عشان يطردك
تالين((سالي)):والله قولي الكلام ده لي صاحب البيت مش ليا وبعدين انتِ مين اصلا عشان يكون ليكي حق انك تطرديني أو تخليني
نادين بغرور:انا نادين حجازي بنت عم سهيل و بشتغل في شركات الحجازي جروب
تالين((سالي)) بعدم فهم:لحظة بس معلش قولي اسمك تاني
نادين بسخرية:واضح ان عندك مشكلة في السمع بقولك اسمي نادين
تالين((سالي)) في نفسها:نادين انا سمعت الاسم ده قبل كده
وبعدين بصت لي نادين بصدمه لانها افتكرت…
..((فلاش بااااك))..
كانت في المطبخ بتعمل الغداء و رامز قاعد في الاوضه بيكلم حد…
رامز:بقولك ايه مش وقتوا خااالص انا ورايا شغل كتير
تالين لسه هتدخل الاوضه سمعت غصب عنها المكالمة كلها..
رامز:نادين متهزريش مستحيل اعمل كده ده اسموا جنان رسمي
تالين دخلت مرة واحدة وقالت بضيق:مين نادين دي ان شاء الله يا رامز باشا..رامز تخض فجأة لما شاف تالين دخلت و توتر و نادين كانت بتزعق في تليفون..
رامز:طيب اقفلي دلوقتي وهبقي اكلمك بعدين
رامز بضيق:انتِ ازاي تتدخلي عليه بالطريقة دي وانا بكلم
تالين بسخرية:ايه يا رامز باشا انا جيت وقت غير مناسب ولا ايه وبعدين مين نادين دي و كانت بتقولىك ايه خليتك تكون منفعل و تقول ده جنان رسمي
رامز بضيق:وانتِ مالك اصلا ليه بتتدخلي في شغلي
تالين بضيق:لا بقي انا تعبت انت فيك ايه انا عايزة افهم ولا عايزيني ادخل في حياتك ولا شغلك ولا بتكلمني كويس بقالك كام يوم ممكن اعرف مالك
رامز:عندي مشاكل في الشغل و ياريت تسبيني في حالي دلوقتي
تالين وهي كتمه الدموع:ماشي يا رامز انا هسيبك في حالك ولما تعوزني انت عارف انا هبقي فين عن اذنك..وقبل ما تمشي..و ارجع كلم نادين اصلك قفلت في وشها يا حرام
قالتها بسخرية و حزن علي الحال اللي رامز وصلوا نزلت و راحت لي بيت اختها يارا في غرفت يارا تالين في حضنها بتعيط و يارا بتحاول تهديها…
يارا:اهدي اهدي يا تالين الله يخليكي اهدي كده و فهميني ايه الحصل و رامز عمل فيكي ايه خلاكي تيجي وانتِ بالحالة دي
تالين بعياط و شهقاتها بتزيد:رامز اتغير اوي يا يارا مبقاش يحبني زي الاول اتغير جدا و بقي يتأخر في الشغل كتير ولما اسألوا يتهرب من السؤال و النهاردة اقفشتوا وهو بيكلم بنت و اسمها نادين الحيوان بيخوني بس لا لا انا مش هسكت انا مش هفضل طيبة و هبلة كده علي طول انا هطلق منه
يارا:تالين انتِ اكيد اتجننتي مش يمكن دي تكون السكرتيرة بتاعتوا بلاش مش يمكن تكون واحدة من الموظفين عندوا عادي
تالين:طيب لو كلامك صح ليه اتوتر اول ما دخلت و ليه قفل المكالمة علي طول ما كان ممكن يكمل في المكالمة عادي ده لو فعلا مكالمة شغل انما ده انا اول ما دخلت ارتبك و اتوتر و كان بيكلم بخوف و بعدها قفل انا مش مجنونة يا يارا هو بيخوني وانا لازم أطلق
رامز بحب:ومين قالك اني هطلقك مثلا
يارا:ازيك يا رامز عامل ايه
رامز:والله انا كويس انما اختك هي اللي مش كويسه
تالين بغضب:انا مش كويسه ولا انت
يارا قطعتها وقالت:بااااااس هو جي يصالحك يا مجنونة متبوظيش الدنيا انتِ بتحبيه وهو بيحبك بطلي جنان و اسمعي الراجل يلا انا هروح اطمن علي كاميليا لتكون صحيت ولا حاجه
رامز وهو بيقرب:بقي انتِ عايزة تطلقي يا تالين
تالين بتوتر:رامز ابعد عني انا زعلانه منك
رامز وهو لسه بيقرب:تؤ مش هبعد و انا هصلحك بطريقتي
تالين:لااااااا..اقعدت تجري وهو يجري وراها لحد ما مسكها
رامز بتعب:مسكتك ايه عايزة تهربي مني
تالين بطفولة:ابعد عني انا مخصماك
رامز فجأة غني اغنيه رامز جلال((فيلم غش الزوجية اكيد عارفينوا))
انا ماسك نفسي و مش عايز اتجنن و اتهور انا ممكن اقطع نفسي عشان خطرك و اتعور طب لو زعلتك تاني مشيني و اديني كرت احمر من غير انظار انا مش هقبل تخصمني و تزعل لا مش هرضي بقي بعد الحب ده كلوا اتصاب و اروح في العرضة انا ممكن ابوس علي راسك بس تحن و ترضي اصلي انا علي نار..الخصام ممنوع و الزعل مرفوض ده انت اللي يخصمك يبقي حكم علي روحوا بالموت حقك علي عيني يا مطلع عيني من يوم ما خصمتك وانا مش مرتاح ولا مبسوط
كاميليا بطفولة:الحقي يا ماما عموا رامز بقي رامز جلال اللي في فيلم غث الزوجية
رامز و تالين فاقوا علي صوت كاميليا و تالين سمعتها و ضحكت…
تالين:شوفتي يا كوكي اهو انا متجوزة رامز جلال ههههه
وفجأة سمعوا صوت ضرب صواريخ تحب رجليهم…
تالين خافت و جريت حضنت رامز:اعاااااااااااااا رامز الحقني
رامز دخل في شخصيه((رامز جلال)):اهدي اهدي قدر و لطف هتولها مياه يا جماعه😂😂
تالين ضربتوا علي صدره وبصتلوا بغيظ:ظريف اوي يا استاذ رامز يا جلال بس انا شكلي مش هسمحك
كاميليا:خياص بقي يا توتي لو عمو يامز زعلك العقاب بتاعوا ميتفيجش علي التيفزيون لمدة أسبوع..تالين راحت و شالت كاميليا و باستها من خدودها وقالت:هههههههههه حاضر يا كوكي من عنيا
و قاعدوا يضحكوا و يهزروا مع بعض…
..((بااااااك))..
تالين فاقت لما لقيت نفسها ضربت نادين بألم لدرجة انها وقعت من قوة الألم و زينب بصت عليها بصدمه…
تالين قربت منها جدا و قالت:وانتِ بتبصي في المرايه ابقي افتكري الالم ده عشان تبقي تقعدي تفكري كتير قبل ما تهزقيني أو تزهقي زينب تمام..يلا يا زينب طلعي الأستاذة برة الفيلا عشان سهيل مينزلش عشان هو تعبان
زينب بفرحة:حاضر يا سالي
تالين طلعت غرفتها و اول ما دخلت انهارت في العياط و شهقاتها عمالة تزيد و تزيد…
تالين بدموع و إنهيار وهي بتضرب دماغها:غبية انا غبية ازاي كنت غبية و سزجة كده ازاي قدرت اثق فيه بسرعة دي ازاي قدرت احبوا كده لدرجة دي مش بفكر..فجأة حاست بنغزة في قلبها..يارب انا مال قلبي وجعني اوي كده ليه انا ايه اللي بيحصلي ده بس ايه ده مش الوقت ده وقت دوا سهيل هو مرنش الجرس ليه شكلوا نسيه انا هقوم اجيب الدوا و ادهولوا
جابتوا و خبطت كتير مسمعتش صوت خالص اتوترت و قلبها دق جامد فتحت الباب فجأة لقت سهيل مرمي علي الأرض دخلت جريت عليه لقت عرقان اوي و في صورة جنبوا اخدتها و يارتها ما اخدتها…
..((فلاش بااااك))..
كانت رايحه الشركة عشان تطمن عليه زي بتعمل كل اسبوع راحت لي السكرتيرة الخاصة…
تالين:صباح الخير رامز معه حد جوه
كندة بخبث:اه يا مدام في واحدة جوه قاعدة معه من الصبح و لسه مخرجتش لحد دلوقتي
تالين في نفسها:بنت و قاعدة معاه من الصبح ليكون بيخوني لا لا هترجعي تظلميه تاني يا تالين ما ممكن تكون واحدة كانت معه في الاجتماع أو دخل في مشروع ف البنت بتساعدوا يلا انا كده كده هسألوا هو وعدني انوا مش هخبي عني اي حاجه..
كندة في نفسها:البنت دي شكلها عبيطة و طيبة اوي و علي نيتها ازاي لحد دلوقتي متطلقتش منوا يلا اكيد اليوم ده هيجي وانا اولا واحدة
تتجوز رامز قبل ما الاتنين ياخدوا مني
تالين استنت كتير اوي لدرجة انها زهقت و قررت تدخل و تشوف ايه اللي بيحصل دخلت فجأة شافت صدمة عمرها ما تنسها شافت رامز مع البنت و…هي مقدرتش تستحمل و فقدت الوعي و هو البنت فاق و انصدم لما شافها
..((بااااك))..
تالين فاقت لما لقيت سهيل عمال يعرق زيادة و دموعها بتنزل في صمت…
تالين بصريخ:زييييييينب الحقينيييييييييي
زينب طلعت ليقت سهيل واقع و سالي منهارة…
زينب بصدمة:ينهار ابيض ايه اللي حصل فهميني
تالين((سالي)):انا شوفت ساعه لقيت ان ده معاد الدوا بتاعوا و مرنش الجرس زي ما عزيز مفهمني خطبت كتير فتحت ليقتوا واقع و صورة دي واقعه معاه
زينب بصدمة:يالهوي تاني يا سهيل روز تاني هو لسه منسيش بقي
تالين((سالي))بالهفة:زينب مين روز دي ممكن تفهميني
زينب بتوتر:ها مش وقتوا هبقي احكيلك بعدين المهم كلمي دكتور حازم بسرعه عشان يلحقوا
تالين راحت جابت رقم الدكتور و اتصلت و جه علي طول و كشف عليه…
دكتور حازم:جالوا انهيار عصبي هو انا مش قولتلك يا ست زينب تخبوا صورة الزفته
زينب:والله والله كنت مخبيه الصور كلها انا معرفش جاب الصورة دي منين
تالين:يا دكتور انا دخلت الاوضه لقيتوا واقع و الصورة وقعه جمبوا ملقتش اي درج مفتوح أو حتي دولاب ف اكيد منعرفش جاب الصورة منين..حازم سرح في جمال تالين و مكنش مركز مع زينب اصلا..
زينب:حازم دكتور حازم حضرتك معايا
حازم فاق بس برضوا مشلش عينوا من علي تالين:ياريت محدش يضغط عليه أو يعصبوا لانوا كان بدأ يتحسن مش عايزينوا يرجع لي نقطه الصفر تاني عن اذنكم..ولو عايزتوا اي حاجه معاكوا رقمي
زينب:يلا تالين ندخل ننام و هنبقي نطمن عليه بكرة
تالين((سالي)):لا بصي روحي نامي و انا هفضل قاعدة معاه متقلقيش انا كنت متعودة علي كده في المستشفي اللي كنت بشتغل فيها و منوا لله للي كان سبب اني اسيب الشغل
زينب:طيب برحتك يا سالي انا هدخل انام تصبحي على خير
تالين((سالي)):وانتِ من اهلوا..بعد ما طلعت زينب
تالين في نفسها:هو انا ليه بيحصلي كده حتي انت بتاع بنات يعني مش مكفيني رامز حب اتنين و يطلع نفس الاتنين كانوا برضوا مرتطبين بيك ده حتي نادين هانم بتحبك أو بمعني اصح بتحب فلوسك
انت بتطردها و بتحب روز اللي هي نفس البنت اللي سابتك و راحت لي رامز الحيوان الزبالة ده انا مبقتش افهم حاجه بس اللي فهمتوا و المفرود اعملوا اني انفذ المهمة..واكملت بدموع..بس انا مقدرش مقدرش اقتلك بإيدي لاني للاسف حبيتك حبيتك يا سهيل و مقدرش اعمل كده مع اني مكنتش عايزة افتح قلبي من تاني بعد ما كسروا الزفت رامز بس قلبي دقلك انت و حبك انت معرفش ازاي هقدر اسامح نفسي و اعمل كده ازاي بس اكيد هقالي حل وسط اكيد هقالي حل ميخلنيش اقتلك و يخليني انقذ نفسي و انقذك منهم يا يا حبيبي يلا نام و ارتاح وانا هقعد معاك و مش هسيبك..و نامت من كتر العياط و التفكير…
————————————-
في مكان آخر…
_ايوة يا باشا كل حاجه ماشيه زي أمرت بالظبط
المجهول (١):تمام جدا بص اوعي تخليها تنفذ علي طول خليها تقعد تستني حبه حلوين وهتبقي تنفذ وقت الصفقه الجديدة
_وعلم و ينفذ يا باشا بس قولي اشمعنا يعني خلتنا نختار دي بذات تقتل سهيل ما كانا خطفنا اي بنت و خلاص
المجهول (١) بغموض:وانت مالك انت..انت عليك تنفذ الأوامر و تاخد فلوسك و انت ساكت فاهم و متسألش كتير لأني مش هديك اي اجابات غير في الوقت المناسب يلا وابقي قولي آخر الأخبار
_حاضر يا باشا سلام
المجهول (١) في نفسه:اخيرا هيجي اليوم و اشوف جثتك قدام عيني يا سهيل انا مستني اليوم ده علي احر من الجمر عشان اشوفك وانت جثه من غير روح ساعتها هبقي مبسوط جدا
—————————————–
في بيت رامز…قاعد في المكتب بيشوف شغلوا و سرحان في نفس الوقت وحشتوا تالين اوي اوي اوي هو بيحس بشويه ندم و بيرجع يشيل الفكرة من رأسوا…
هالة:رامز باشا
رامز:نعم يا هالة
هالة:واحدة برة عايزك اسمها اسمها اه اسمها نادين
رامز:طيب دخليها هنا
نادين:اهلا بالي مش بيعبرني
رامز:معلش يا روحي مشغول شويه و ايه ده مال وشك احمر كده ليه
نادين بغيظ:هه ده بسبب الممرضة بتاعت سهيل
رامز بصدمة ممزوجة بتوتر:الممرضة هي اللي عملت فيكي كده و ليه
نادين بغضب شديد:معرفش بس انا مش هسكتلها
رامز:ياستي سيبك منها المهم تعالي قربي كده عشان وحشتيني
نادين بضحك:ههههههه يا بكاش وحشتك ايه بس مش انت لسه جايلي امبارح لحقت اوحشك
رامز:اوماااال تعالي وانا اثبتلك((ملناش دعوة احنا بالشياطين دول))
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية عشقت ممرضتي)

اترك رد

error: Content is protected !!