Uncategorized

رواية عشقت فجر الصعيد الفصل السادس عشر 16 بقلم سارة أحمد عماد

 رواية عشقت فجر الصعيد الفصل السادس عشر 16 بقلم سارة أحمد عماد

رواية عشقت فجر الصعيد الفصل السادس عشر 16 بقلم سارة أحمد عماد

رواية عشقت فجر الصعيد الفصل السادس عشر 16 بقلم سارة أحمد عماد

عايزه تفاعل نار …
في أحدي محلات فساتين الزفاف الفخمه.
كانوا يسيرون الفتيات بسعاده وهم ينظرون بفرحه وسعاده الي الفساتين كانت كلا منهما تسير بسعاده بجانب معشوقها .
ساره بسعاده /ايه رايك ي سليم جميل مش كده.
سليم بعشق/طبعا جميل ي روحي لانك هتلبسيه.
ساره بحب/ربنا ميحرمني منك ي سليم ويخليك ليا .
سليم بابتسامه ساحره/ولا يحرمني منك يروحي .
..كان يسير بغيظ وغضب من تأخيرها بالداخل.
فارس بغيظ/هتنام جوه حاجه تزهق .
رنا بغيظ /سمعتك علي فكره .
ليلتفت إليها ليصعق من هياتها الخاطفة فحقا كانت كالحوريات ليخفق قلبه بشده ليقترب منها بمكر وهو يحاصرها بين يديه وتأثيره الساحر قد ظهر عليها ليبتسم بخبث .
فارس بهمس/روحي غيري الفستان ده لان محدش هيشوفك بالجمال ده غيري لأن بشكلك ده هيتقلب عزا مش فرح ماشي وانا اسف اسف علي كل حاجه اوعدك ي رنا انت هتعيشي معايا اجمل ايام حياتك   .
رنا باستسلام /بحبك ي فارس بحبك .
فارس /وانا كمان ي رنا اوعدك اني ادي لنفسي فرصه انسا كل الي فات ونبدء مع بعض من جديد .
في المستشفي ..
في غرفه الدكتور المعالج ل قمر.
صابر باستعطاف/ارجوك ي دكتور حضرتك اتاكد اهو اني جوزها ارجوك سيبني أخدها معاي .
الدكتور بتنهيده/استاذ صابر الموضوع مش سهل للاسف انتوا جوازكم مش معروف بين الناس وانت عارف أن العمده وابنه مش ساهلين سهل اوي يتهموني انا باي حاجه .
صابر باستعطاف/ارجوك ي دكتور ده اخوها ممكن يقتلها وانا للاسف مش قادر أقف قدامهم دلوقتي محتاج أن امانها هي الاول انا مش حمل اي اذي ليها واصل .
الدكتور /طيب انا هساعدك لاني صعبان عليا البنت الغلبانه دي تعال معايا.
صابر بفرحه/ربنا يكرم اصلك ي دكتور .
في غرفتها .
كانت تغرق في ثبات عميق ووجها ظاهر عليه الوجع والألم ليقترب منها ويقبلها بندم وعشق.
صابر بندم وعشق .
صابر/انا اسف ي جلبي اسف ي نور عيني انا السبب سامحيني ي قمر بس وديني لانتقم من كل حد وجعك واذاكي وهنعيش انا وانتي وابننا في امان ي حبيبتي ..
في منزل ربيع ..
صفيه بحزن/البنات وحشوني جوي ي ربيع .
ربيع بتنهيده/ومين سمعك ي صفيه انا كمان اتوحشتهم جوي جوي .
صفيه بحماس /طب متيجي نروحلهم ي ربيع عايزه اطمن عليهم .
ربيع /ماشي انا هكلم سليم ونروحوا نزروهم ونرجعوا طوالي انا مقدرش اهمل الأرض كتير .
صفيه بفرح/ماشي ي اخويا .
في فيلا سلطان ..
ناريمان بحده /ها كل حاجه جهزت الفرح بكره مفيش وقت .
رجال سلطان/تمام ي هانم اطمني كل حاجه هتبقا تمام .
سلطان /مالك ي ناريمان .
ناريمان بارتباك/مالي ايه بس ي سلطان فرح ولادي بكره وحاسه ان الدنيا من حوليا ملخبطه.
سلطان /متقلقيش ي حبيبتي كل حاجه هتبقى تمام انا هروح الشركه عايزه حاجه .
ناريمان/لا ي حبيبي ربنا معاك .
في شقه كريم ..
كانت تجلس وهي تنظر بدقه وتركيز الي مذكراتها .
كريم بندم /انا اسف .
ايه بمكر/علي ايه ي دكتور كريم محصلش حاجه واصل انا مهما كنت ضيفه هنيه .
كريم  /لا طبعا انتي مش ضيفه انتي واحده مننا.
ايه بخبث/دكتور كريم اظن كفايه كده انا مش هفضل هربانه من حمدان عمري .
كريم برعب من فكره بعدها/لا طبعا مينفعش كده خطر عليكي وبعدين انا مقدرش استغنا عنك .
لتنظر له بدهشة.
كريم بإحراج/احمم اقصد ماما انتي شايفه هي بتحبك ازي وخادت عليكي ومستحيل تكوني في امان غير هنا ارجوكي خليكي واوعدك اني مستحيل ازعلك مره تانيه .
ليرحل من أمامها سريعا قبل أن ينكشف أمره وينفضح حبه لتبتسم هي بسعاده بعدما تأكدت من مشاعره واطمن قلبها ..
لكن ماذا سيكون تمن ذلك الحب …..
في شقه فجر ..
كانت تجلس بالم ودموع لا تتوقف فماذا تفعل فبظهور عاصم انتهت استطاع فتح ذلك الجرح من جديد وهو عشقها الأبدي خالد ليقطعها من شرودها طرقات الباب.
فجر بقلق/مين .
سليم /افتحي ي فجر انا سليم .
فجر بتعب /اتفضل ي سليم .
سليم بقلق/مالك ي فجر فيه ايه .
فجر بكدب/ابدا مفيش حاجه ي سليم منمتش كويس ومصدعه شوي مفيش حاجه واصل.
سليم بثقه /خالد .
فجر بصدمه /ايه .
سليم بتنهيده/فارس حكالي علي كل حاجه ي فجر فارس كان يعرفك كويس لانه هو وخالد كانوا زي التؤام خالد حكالوا عنك كتير عشق خالد ليكي هو الي خلا فارس يعمل كل ده علشان تفضلي تحت عينه مكنش عايزك تكوني ل حد غير خالد انا عارف أنه مجنون ومتهور لكن هو ده الي حصل .
فجر بصدمه ودموع وانهيار /انا مش مصدقه نفسي سليم انت بتقول ايه فارس عمل كل ده فيا ودمر حياتي علشان خالد كان موصيه عليا قبل مايموت يغتصبني هو علشان مقدرش اكون ل راجل غير خالد .
سليم /ممكن تهدي ي فجر انا عارف انك المجني عليها الوحيده في اللعبه دي بس صدقيني هو ده الي حصل وعلي فكره انتي لسه بنت فارس ملمسكيش .
فجر بدموع وانهيار/ي عني كل ده كان مترتب من فارس حياتي الي دمرت وجعي وقهرت قلب امي واختي كل ده كان تمثيل لدرجه دي انا كنت رخيصه وابن خالتكم هو الي كان غالي علشان حياتي تتدمر بالشكل ده انا بقيت بكره كل حاجه وبكرهكم كلكم لتسقط فجر مغشيا عليها ليسرع إليها سليم برعب.
سليم بخوف /فجر فجر رودي عليا فجر .
ليسرع بالاتصال بالطبيب .
في شركه عاصم …
كان يذهب يمينا ويسارا باشتياق لها لما تأخرت الي ذلك الوقت لتقاطعه هايدي  .
هايدي/عاصم الملفات دي عايزه تتمضي .
عاصم باندفاع/هايدي هي فجر لسه موصلتش.
هايدي بغيظ /لا لسه ماهي الهانم انت عملها مديره الشركه تيجي وتروح علي كيفها.
عاصم بغضب/ارجوكي ي هايدي اتفضلي علي شغلك .
لترحل هي بغضب وغيره وتوعد لذلك الفجر اما هو فشرد بها ..
في فيلا البوص …
كان ينظر إلي ذلك الملفات بتمعن لياتيه سلطان .
سلطان /دي الفلوس الي اتحوله من امريكا ي بوص.
خالد بلا مبالاه /سيبهم عندك وافتكر تقسم الباقي علي كل للأفراد .
سلطان بطمع/بقولك ايه ي خالد ده انا جوز خالتك برضه ي عني لازم يبقا ليا زياده .
خالد بكره/انت عارف ي جوز خالتي انا نفسي اقتلك واشرب من دمك بس الي منعني عنك ولادك مش عيازهم يعرفوا حقيقتك الوسخه .
سلطان بسخرية /اظن الي وصلك للي انت فيه هو ابوك مش انا .
خالد بالم /انتوا الاتنين الي دمرتوا حياتي حولتوني من ظابط كفا ل تجار مخدرات وسلاح وإذا كنت خلاص غرقت في الدائره دي فعلشان الباقي يقدروا ي عيشوا وهم رافعين رأسهم وعلي العموم خلاص نهايتنا قربت .
سلطان بغضب/يبقا اكيد انت الي بعدت المعلومات ل ادهم علشان يقول ل فارس والدنيا تتقلب علينا.
خالد /ده انا بساعدك اظن هنبقا احسن لو متنا علي ايد فارس احسن ماحد تاني هو الي يقضي علينا .
سلطان بغضب/فكرك أن ساعتها انا هستنا ساعتها هقتلك ي خالد .
خالد بسخرية/هههههههه قوي انت ي جوز خالتي وبحركه سريعه كان سلطان يلتقط أنفاسه بصعوبه من تحت قبضه خالد .
خالد بغضب/اسمعني كويس انا اخر واحد في الدنيا دي ممكن يكون باقي علي حاجه انا ميه من زمان ي عني اقدر اتويكم كلكم هنا ومحدش ي عرفلكم طريق بس الموت هيكون راحه ليكم .
ليدفعوا بحده وهو يرفع مسدسه بوجه.
خالد /روح ي جوز خالتي علشان فرح ولادك وبلغهم مباركتي ليهم …
في شقه كريم …
كان تلتقط خنان أنفاسها بتعب وصعوبه لتسرع إليها ايه بخوف .
ايه بخوف/أما مالك ي أما فيكي ايه .
حنان بتعب/كلمي كريم ي ايه ل حسن الدواء بتاعي خلص ونفسي مش قادره اخده.
ايه بخوف /هو فين الدواء ده وانا هروح اجيبه علطول .
حنان بخوف /لا ي ضنايا اخاف عليكي .
ايه بدموع وخوف/متخافيش عليا ي أما قولي بس اسم الدواء ايه .
حنان بالم لا يحتمل /اه اهو ي ضنايا بسرعه ي ايه هموت .
ايه بدموع /بعد الشر عليكي ي أما مش هتاخر مسافه السكه .
في منزل عنيات ..
صابر بقلق/عنيات انتي متاكده أن عثمان مش هيجي هنه النهارده.
عنيات /اطمن ي اخويا هو مش فاضي المهم ارتاح انت بس ونام شويه .
صابر بعشق/ارتاح كيف وهي نائمه كده عايزها تفتح عيونها وتطمني .
عنيات بابتسامه /مش الدكتور قالك أنها واخده مخدر جوي وبعدين ايه ي اخويا انت عشقته ولا ايه.
صابر بخجل /واه عليكي ي عنيات مش مراتي ام ولدي لازما اعشقها .
عنيات بابتسامه /ربنا يخليكم لبعض ي اخوي وميحرمكوش من بعض واصل .
صابر /امين ي يارب ..
في المستشفي ..
حمدان بغضب/ده انا هكسر المستشفي دي علي نفوخك اختي فين .
الدكتور /انا زي مقولتلك اختك خرجت مع واحده قريبتها وانا مقدرش امنع المرضي أنهم يسبيوا المستشفي .
بدور ببكاء/ي ترا انتي روحتي فين ي ضنايا انا السبب انا السبب .
حمدان بغضب/اوعا تفتكر انك هتفلت من يدي قسما بالله لاعرف كل حاجه وساعتها هتبقى في عداد الاموات ي دكتور .
في الاداره …
ادهم بسعاده/نورت الاداره ي سياده الرائد.
فارس /لسه بدري علي الكلام ده ي ادهم أن كل الحكايه اني عايز اعرف الحقيقه واعرف ازي خالد يكون كده وايه الي حصل وبعدين ساعتها اقرر ارجع ولا لا  .
ادهم /اللواء رافت مستنيك جوه هتعرف كل حاجه ي فارس .
فارس /تمام ..
في شركه عاصم ..
هايدي /عاصم انت رايح فين الاجتماع كمان ساعه .
عاصم برعب لم يستطيع أخفاه/رايح اطمن علي مدام فجر دي مهما كان عائشه لوحدها وسليم موصيني عليها اوي .
هايدي بغيظ تخفيه /طب استنا انا هاجي معاك علشان اصلح الموقف البايخ الي حصل معاها انبارح .
عاصم باستعجال/طب يلا بسرعه ..
في شقه فجر ..
كان يسير سليم بقلق وخوف وغيظ أيضا من تأخير الطبيب ليقاطعه جرس الباب ليسرع إليه لينصدم مااراه .
عاصم بصدمه /سليم انت بتعمل هنا .
هايدي بسخرية ووقاحه/واضح انها مش محتاجه إننا نطمن عليها الهانم هايصه مع سليم بيه وعملالي شريفه. 
عاصم بالم /واضح كده عمري متخيله انك وسخ كده .
سليم بغضب /اخرسوا انتوا الاتنين الي بتتكلموا عنها دي تبقا مراتي .
عاصم بصدمه عارمه /اييييييه
يتبع…..
لقراءة الفصل السابع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية اغتصبت خطيبة أخي للكاتبة مهرائيل ماجد

تعليق واحد

اترك رد

error: Content is protected !!