Uncategorized

رواية أوقعتني في عشقها الفصل السادس 6 بقلم دهب مبروك

  رواية أوقعتني في عشقها الفصل السادس 6 بقلم دهب مبروك

 رواية أوقعتني في عشقها الفصل السادس 6 بقلم دهب مبروك

 رواية أوقعتني في عشقها الفصل السادس 6 بقلم دهب مبروك

مروان..  قرب من كنزي وقال بتقولي اي 
كنزي بهدوء..  بقول اتجوز ريهام عادي مش هزعل مروان..  تؤتؤتؤ انا مش هتجوزها دلوقتي  ومينفعش كل شويه تزفتني تقولي كده علشان ماما تعابنه وعلشان كده مش هينفع دلوقتي 
كنزي بإبتسامه..  اها ماشي 
مروان..  فرحتي يعني 
كنزي..  هاا لا انا عاديه اهوو وجريت علي اوضتها 
مروان..  والله مجنونه 
__________________________
__________ 
عند ريهام وروان…  
ريهام…  بقولك والله متغير معايا مش مروان بتاع زمان الاول كان كل شويه يرن ويبعت مسدج دلوقتي مش بيعبرني خالص شاكلوه هيحبها او حبها في حاجه غلط بس والله مروان ده ليا انا، وينا يا كنزي 
روان..  ممكن يكون حبها!! 
ريهام..  انا هشوف ولوا فعلا حصل كده يبقاا انا هتصرف 
روان..  بلاش تعملي حاجه تندمي عليها 
ريهام..  مش ريهام اللي تندم علي حاجه تعملها 
روان..  بس المره دي غير اي مره 
ريهام بخبث..   بالضبط كده 
_________________________
________ 
في فيلا الاسيوطي…  
معتصم…  خليكي فاكره يقطه اللي قولنا عليه وغمزلها ملاك بدموع…  اخر براا يا معتصم غور من وشي غوووور بررررا 
ملك…  كانت سامعه كل ده وفي نفسها وربنا يمعتصم لوريك وملاك هتكون لحازم وانا مش خايفه منك وجريت بسرعه بعيد عن الاوضه نزلت تحت عند  مسعد 
معتصم بعصبيه… انا ماشي يا عمي 
مسعد..  مع السلامه يبني 
ملك في نفسها…  داهيه تخدك يبعيد واحد  شيطان 
وطلعت لملاك وهي مقرره هتعمل ايه بالضبط 
__________________________
_________ 
عند كنزي ومروان..
مروان وهو باصص لنفسوه في المرايه… انا ولا بقت فاهم نفسي ولا فاهم كنزي هي بجد عايزاني اتجوز ريهام طب وانا!!انتا اي يمروان انتا بتحب ريهام وهي هتطلق بعد شهر وهتعيش حياتها بس انا شكلي حبت… لا لا ايه ده انتا لسه قايل ريهام بس انا اللي بوهمي نفسي اني بحبها بسسس بقاا كفايه تفكير وكسر فازه كنت محطوطه 
كنزي.. جريت علي اوضته 
كنزي.. مالك يمروان ايده ايدك مالها 
مروان.. كان ساكت ومش بيتكلم وواقف مكانوه 
كنزي.. مروان 
مروان.. مردتش 
كنزي… جابت اسعاف اوليه وعقمت الجرح وحططلوه شاش عليها 
كنزي… مروان ممكن ترد عليا 
مروان.. قرب كنزي منه وخدها في حضنوه وفي نفسه انا مبقتش فاهم نفسي 
كنزي… كنت مستغربه مروان 
كنزي… مروان ابعد علشان الم الفازه دي 
مروان.. سابها وقال تعالي بعدها علشان عايزك 
كنزي… ماشي وهتقولي مالك 
كنزي.. لمت الفازه وراحت قعدت جمب مروان 
كنزي.. ها يسيدي  عايزه ايه 
مروان.. قرب من كنزي وشالها وحطها علي السرير 
احمم هتنامي هنا وهنحط المخده في النص 
كنزي… نعم نعم انتا بتنصب وبتضحك عليا وبتشلوها وبت واتكسف 
مروان.. وايه كملي 
كنزي..  عايزه اروح علي اوضتي اللي انتا مشيت منها الفار 
مروان.. حط المخده في النص وطفاا النور 
كنزي… نعم 
مروان… نامي بقااا 
كنزي.. اووف ماشي 
وناموا….  
________________________
________ 
_يوم جديد…
في فيلا الاسيوطي.. 
ملك.. احمم افتحي فونك 
ملاك.. اكتبي  ملك روحي 
ملك… بابتسامه ماشي 
_وفتحت الفون وخدت رقم حازم وبصت لملاك بابتسامه وفي نفسها خلاص الكابوس هينتهي يملاكي  وحطت الفون 
ملك.. ملاكي انا خارجه ومش هتأخر 
ملاك.. ماشي يروحي 
ملك… خرجت 
________________________
___________ 
_عند حازم في قسم الشرطه _ 
_فونه رن برقم مش متسجل تبقاا “ملك” ورد. 
حازم.. الوو 
ملك… حازم انا ملك 
حازم.. اها ازيك يلوكاا عامله ايه 
ملك.. تمام الحمدلله كنت عايزاك تقبلني ضروي موضوع يخص ملاك 
حازم.. اممم ماشي انا لمحت كافيه  في طريقكم هنتقابل في 
ملك.. تمام انا هكون موجوده بعد ربع ساعه 
حازم… وهو خارج من مكتبوه.. انا اهوو جايلك 
ملك.. تمام باي 
حازم.. بااي 
وقفلو….. 
________________________
______ 
عند مروان وكنزي… 
مروان.. صحي وابتسم علي نومه كنزي 
“كانت نايمه وحطه دماغها علي بطنوه” 
مروان.. كنزي يابت يكنزي قومي 
كنزي.. هشش لسه بدري قوم انتا 
مروان.. قومي علشان الجامعه 
كنزي.. يلهوووي ماشي وقامت وبصت بطرف عنيها وقالت يلهوووي انتا اتخطيت حدودي  ههههههه 
مروان.. علشان تعرف بس انا بقيت محترم 
كنزي.. هتقولي 
مروان.. طيب يلا علشان اوصلك 
كنزي.. ايووبقااا السواق بتاعي ههههه وراحت علي الحمام  غسلت وشها وراحت علي اوضتها تلبس
مروان… ابتسم وقام دخل الحمام وراح يلبس
مروان.. كان بيسرح شعروه ورن فون باسم ريهام واتنهد بضيق… ورد 
ريهام.. اي يمروان اخص عليك مبقتش بتكلمني زي الاول ولا مهتم بياا خالص من ساعت متجوزت كنزي ونتا نسيني اصلا 
مروان بضيق…مش دي الفكره يريهام انا مضعوط في الشغل اليومين دول مش اكتر 
ريهام بخبث.. ماشي ربنا معاك يموري بس متنسانيس 
مروان.. ماشي يريهام باااي 
ريهام.. بااي وقفلت 
_وفي نفسها.. والله يمروان لتشوف قال ضغط شغل قال وكلمت شخص 
ريهام… بقولك اعمل اللي اتفقنا عليه انهرضه هو…  تمام كل طالبتك موجابه 
ريهام..  تمام وفلوسك هتوصلك بس لما ننفذ الخطه كلها 
هو..  اشطاا 
ريهام..  قفلت وابتسمت بخبث وقالت مروان ليا انا وبس. 
اما مروان وكنزي لبسوا ونزلوا 
ومروان وصل كنزي  علي جامعه ومروان علي عياده 
_________________________
_____________
في الجماعه عند كنزي…  
كنزي… دخلت لقت شاب بيقرب منها وبكل بجاحه حد ايدوه حولين رقيتها 
_كنزي ابتسمت بخبث 
كنزي… شالت ايدوه بسرعه وضربتوه قلم خماسي محترم  
_بعض الطلابه بصوا عليها  
_الشاب..  عنيها كانت بطلع شرار بس مسك نفسوه وخرج من الجامعه وهو ملع نار 
كنزي..  راحت علي محضرتها 
_بس كان في شخص بيتابع كل ده ومشي…
__________________________
__________
عند حازم وملك.. 
الاتنين وصلوا الكافيه..
حازم.. اي يبنتي خطتني ملاك مالها 
ملك.. هحكيلك اللي سمعتوه 
فلاش باااك ????
معتصم..  مالك 
ملاك..  عارف مالي بكرهك بكرهك اوووي يا معتصم انتي السب في اني دموعي تنزل هو انتا بتعمل كده علشان بتحبني ياها امال لو بتكرهني كنت عملت ايه فيا اكتر من كده انتا عارف الحادثه دي انتا سببها كنت بعيط لما افتكرت اللي هددتني بيه انا مش عارفه انتا اي غير انك شيطان مش بني ادم ابداا 
معتصم.. كان واقف بكل برود 
ملاك.. انتا خلتني اوافق عليك غظب بتهددني انا هتخلي ناس تغتصب اختي وخطفتها وخلتني اوافق غصب وانتا عارف اني مش هحبك ولا عمري هحبك يا معتصم 
معتصم ببرود.. هتحبني يملاكي 
ملاك.. انا مش بحبك انا بحب حازم 
معتصم.. خلايكي فكره كلامي يملاكي وفكري كده او هو يفكر يقرب ليكي وهتشوف تصرف مش هيعجبك خليكي فكراا كلامك يقطه وغمز 
ملاك…غور من وشي غور بررررررا 
باااك ????
ملك.. ده اللي انا سمعتوه بالحرف الواحد 
حازم.. تمام جدااا انا هتصرف في الوقت المناسب 
ملك.. هتعمل اي 
حازم… في الوقت المناسب هتعرفي 
ملك… تمام انا ماشيه 
حازم.. ماشي 
وكل واحد مشي ملك راحت الفيلا وحازم راح كمل شغل 
_______________________
______ 
عند ريهام وروان _ 
روان.. ريهام انتي اتجننتي ايه اللي بتعمليه ده 
ريهام.. اللي بعملوه ده الصح يروان 
روان بعصبيه.. يبقاا يا انا يريهام يااللي انتي بتعمليه ده ريهام.. هختار اللي بعملوه ده وفي نفسها انا هعرف احلي ترجعيلي تاني يروان 
روان.. ماشي يريهام بس انتي اللي اختارتي ومشيت 
ريهام.. بقولك اجهز للباقي
يتبع…..
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية نبض السيف للكاتبة سارة محمد

اترك رد

error: Content is protected !!