Uncategorized

رواية أوقعتني في عشقها الفصل التاسع 9 والأخير بقلم دهب مبروك

  رواية أوقعتني في عشقها الفصل التاسع 9 بقلم دهب مبروك

 رواية أوقعتني في عشقها الفصل التاسع 9 بقلم دهب مبروك

 رواية أوقعتني في عشقها الفصل التاسع 9 والأخير بقلم دهب مبروك

الدكتور… الحمد لله العمليه نجحت 
_ابتسامه…  ظهرت علي وش الكل 
الدكتور..  ابتسم علي ابتسمتهم دي 
الدكتور..  اكيد عارفين خطوره العمليه فا ٢٤ ساعه وان شاء الله  ننقلها اوضه عديه 
حازم..  تمام يدكتور 
وعدااا يوم كامل وكان اللي في المستشفي محمد جوز صافيه بس لان وقت الزياره خلص ” 
_________________________
__________ 
ريهام…  انا حاولت معاكي كتير ولوا علي اللي كنت عملتوه فا ان عملت كده بس الغريبه انوا مطلقهاش يروان 
روان…  خلاص مش زعلانه بس احكيلي عملتي اي 
ريهام…  عادي جدااا خلت ولد يقف كنزي وحط ايدوه عليها بس اللي مكنس اتوقعوا انها ضحكت وبعت حد صورهم وبعدين كلمتها وقلتلها عايزاكي في موضوع يخص مروان وهي جت جت اقولتلها مش معايا رصيد وعايزه اكلمك وبعديها هي زي الهبله ادتهوني كنت مخليه الولد ده يستنا براا وعملنا شات وركبت صوت ليها وخليتوه في الشات وبعتهم لمروان من رقم غريب بس انا اللي هيفرسني انها لسه علي زمتوه 
روان..  كانت بتسجل كل ده وقالت  اها يشرسه بس هو انتي بتحبيه بجد 
ريهام..  هتصدقني لو قلتلك انوا مبقاش يهتم بيا زي الاول وبقا بالنسبه لياا شخص عادي 
روان..  ازاي وانتي عايزهم يطلقو يا ريهام 
ريهام..  مش عارفه 
روان..  انا هتصرف انا وسابتها ومشيت 
ريهام.. دي هتعمل اي ديه 
________________________ 
_________ 
عند مروان وكنزي… 
كنزي..  كانت داخله اوضتها 
مروان..  هنفضل كداا لحد امتا 
كنزي…  ملهاش لازمه مامتك الحمد لله  عملت العمليه وخلاص اللي بنا جواز وهنطلق 
مروان..  بس اللي بنا غير كده يكنزي 
كنزي..  كانت بتكلم وهي مدايلوه ظهرها وبصتلوه وقالت اها انك تشك فياا صح 
مروان..  سكت 
كنزي..  قربت منوه وقالت سكت علشان مش مصدقها عليا صح كده كده انتا بتخب ريهام وهي بتحبك خلاص الفرصه جت انكم تتجوزوا ولا اي 
مروان..  بس انا مش بحب ريهام في واحده كده وقعتني في عشقها 
كنزي..  جت ترد 
الباب خبط 
مروان..  روان!! 
روان..  ازيك 
مروان..  اتفضلي يروان 
دخلت روان 
روان..  ازيك انا روان صاحبه كنزي 
كتزي.. اها اهلا، اعملك اي تشربي 
روان..احمم انا جايه ومعايا تسجيل يخصكم جداا فا اعدي يكنزي 
مروان.. مش فاهم 
روان.. شغلت التسجيل اللي كان في ريهام وهي بتتكلم وبتحكي لروان 
مروان… اتصدم وسكت 
كنزي.. مبقتش مصدقه نفسها وفي نفسها ده انا مغفله اووي 
روان.. اها وهي مبقتش بتحب يمروان علفكره فا ابعد عنها 
مروان.. والله لموريها 
روان.. سامحها وخلاص يمروان انتا قلب طيب وريهام والله بس دماغها دي مشكله 
مروان… لما اشوف انا هتصرف معها ازاي 
روان.. طيب استأذن انا ومشيت 
مروان.. انا اسف يكنزي 
كنزي.. اسفك مبقاش ليه لازمه عندي مجرد انك شكيت في دي حاجه وحشه بالنسبه ليا انا ومديت ايدك علياا  
مروان.. كل حاجه كانت تسبت انك عملت كده فعلا 
كنزي.. موتقتش فياا وكده كده هنطلق فا خلاص 
مروان.. بس انا ب 
كنزي.. ممكن تسكت بقاو 
مروان.. كنزي انا بحبك اووي أنا مَعرفش حبيتك امتا بس انا بجد مقدرش ادخل البيت ده وانتي مش في كل حيطه هنا شاهده علي زكريتنا 
كنزي.. وانا ما حبتكش اول ولا هحبك اصلا انتا بالنسبه ليا شخص عادي او بقيت بكرهك 
مروان.. قرب منها وقال بصي في عيني وقولي الكلام ده 
كنزي.. مروان ده اللي عندي 
مروان.. وانا بقولك بحبك افهمي بقاا وقولتلك اسف بجد اسفه واسف اني مديت ايدي عليكي اسف علي كل حاجه عملتها معاكي يا كنزي بتمني انك تسمحيني بس عايزك تقولي انك بتكرهني وانتي باصه في عيني 
كنزي.. اتنهدت انا ب ب ب لا يمروان مش لازم خلاص بقاا
مروان.. هههه بتحبني ايواا بقا 
كنزي.. ضحكت غضب عنها وفي نفسها ضحكتك دي هتوديني في داهيه 
مروان.. قرب منها وحضنها جامد اوووي وباسها من خدها وبعدها عنوه وقال بحزن اللي انتي عايزه انا هنفزهولك يا كنزي 
كنزي.. اتطلق 
مروان.. مدام دي رغبتك يبقاا تمام تعالي بس نطمن علي ماما وتبقي روحي  عند مامتك وبعد شويه هنقول لماما اننا اطلقنا 
كنزي بدموع محبوسه… تمام وراحت اوضتها تلبس
مروان في نفسه…. والله ده بعينك ال اطلقك ال وابتسم بخبت والله انتي بتحبني يكنزي يا كدابه انتي 
كنزي.. بصت لنفسها في المرايه ودموعها نزله يعني هو بجد بيحبني زي ما انا بحبوه وضحكت بس انا طلبت الطلاق كده انا هضيعوه مني هو انا كده غلط بس هو شك فياا!! وضربني!! بس انا مش هقدر ابعد بعيد عنوه بجد وحطت ايديها علي بوقها تكتم عيطها 
مروان لبس وخلص 
مروان.. كنزي خلصتي 
كنزي…. بلا رد 
مروان.. اتخط عليها فتح الباب واتخص لما لقها بتعيط وحط ايديها علي بوقها نزل لمستواها وحضنها 
كنزي.. مسكت في جامد وحضنتوه وقالت مروان متسبنيش اوعدني بكده 
مروان.. بابتسامه اوعدك بكده بس انتي عايزه تطلقي ليه 
كنزي.. لا لا اعتبرني مقولتش حاجه انا بحبك وخايفه تضيع مني 
مروان.. حضنها ولف بيها وقال ونا كمان بعشقك يقلب مروان اضحكي بقاا
كنزي…  مروان طلقنااااااي 
مروان..  هههه  هو اناي بتتحولي 
كنزي..  نزلي يمروان 
مروان نزلها…  
مروان..  بقولك بما اني ماما فاقت وكده فا اي رايم تيجي معايا نطلب ايد ريهام 
كنزي..  اي قولت اي سمعاني كده تاني 
مروان… في نفسه دي مالها اتحولت كده ليه وقال لا بقولك اني حببتي وقلبي وروحي وعقلي ووقعتيني في عشقك ياقمر انتي وغمز 
كنزي..  بتكسف يمروان 
مروان… ضحك بصوت عالي 
كنزي..  قربت منه وباستوه في خدوه وقالت متضحكش تاني علشان مش ابوسك في خدك كده الغمزه دي مجنناني 
مروان بيمثل انوا انصدم  … يقليله الادب يكنزي 
كنزي..  مروان هنتأخر اخر يلا علشان البس 
مروان..  يخريبيتك  بتتحولي 
كنزي..  مروان حبيبي اخرج براا 
مروان.   ايوه واناي كيوت كده قمر وخرج 
كنزي ضحكت بصوت عالي 
مروان..  هههه والله يكنزي احلي حاجه ماما عملتها ماما انها جوزتني ليك 
كنزي..  خرجت وقالت انا لبست يلا بقاا يموري 
ونزلوا راحواا علي مستشفي 
_________________________
___________ 
مروان راح المستشفي وسلموا علي مامتوه ونزل بعد ما اتصل علي ريهام  يتقبلوا في كافيه 
_في الكافيه _
ريهام.. مروان 
مروان.. اها مروان 
ريهام.. خير في حاجه 
مروان.. ليه عملتي كده 
ريهام.. مش فاهمه تقصد ايه 
مروان.. روان سمعتني تسجيل وانتي بتقولي الحقيقه 
ريهام.. انا اسفه 
مروان.. عادي كده شايفه سهله كداا 
ريهام.. بجد اسفه انا كنت جايه اقولك الحقيقه بس هي سبقت وقالت 
مروان.. مش عارف اعمل اي معاكي 
ريهام.. سامحني وعيش حياتك انتا وكنزي علفكره هي بتحبك بس انا انتا بقيت عادي بالنسبالي فا بتمني انتا وكنزي تمسحوني 
مروان.. مسمحاك يريهام بس متعمليش حاجه زي دي تاني 
ريهام.. اسفه مش هعمل حاجه زي كده تاني بس كل اللي طالبه انكم تسمحوني 
مروان.. انا مسامحك عني نفسي 
ريهام.. شكراا 
مروان..عن اذنك وراح علي المشتشفي تاني 
_______________________
__________ 
في المستشفي…
مروان..  عامله اي يصفصف 
صفصف بتعب…  كويسه الحمد لله 
وبعد شويه الدكتور جي وكتبلها علي خروج مع اظويه هتمشي عليه ونظام معين للاكل لفتره مؤقته 
_________________________
__________ 
عدااا اسبوعين  
_معتصم..  طلب منهم انهم يسمحوا علي اللي عملوه بعد ما الندم بان عليها وبارك لي لملاك علي خطوبتها من حازم وملام وملك ومسعد فرحوا انوا اتغير ومعتصم اكد علهم انهم ميقلوش لبابا او اي حد ويقول ان كل حاجه قسمه ونصيب وهما فعلا سمعوا الكلام 
_اما ريهام…  راحت لكنزي علشان تسمحها وكنزي وافقت طبعاا 
وكنزي ومروان..  حبهم بدأ يزيد وكل يوم كنزي تعمل في مروان مقلب شكل وحياتهم بقت سعيده ومفيش فيها مشاكل 
_اما حازم وملاك حددوه معاد الفرح 
_______________________
________
عند ملاك وحازم… 
ملاك..  زومييي 
حازم..  نعم حبيبتي 
ملاك..  بحبك 
حازم..  قرب منها وقال قولتي اي 
ملاك بكسوف..  بحبك 
حازم..  يختي اخيراا قولتها كنت مستنيها بفارغ الصبر 
ملاك..  هههه 
حازم..  انا بقاا بعشقك من اول ما شفتك وانا حاست انك هتكون ليكي حكايه معايا وبقت احلي حكايه في الدنيا دي كلها 
ملاك..  انا حبيتك من ساعات ما كنت عندكم بس مكنتش عايزه ابين وبعد ما رجعت لي ابذاكره كنت بموت كل يوم وانا بحبك وكنت مع معتصم 
حازم..  معتصم الحمد لله  انوا ندم علي اللي عملوه 
ملاك…  اها والله ده غلبان وكيوت كده وقمر وجنتل كده في نفسه 
حازم.. معتصم مالوه قولي كده تاني 
ملاك..لا لا مفيش بس ابعد انتا عانل تقرب كده ليه غيب احنا في المكتب 
حازم.. محدش لي عندي حاجه 
ملاك.. عيب يا حازم 
حازم.. قرب منها وباسها من خدها وقال بحب الطماطم انا 
ملاك…ضحكت بكسوف وحطت ايديها علي خدها 
_________________________
________ 
نسرع الاحداث شويه… 
يوم فرح ملاك وحازم… 
كان القاعه متجهزه علي مستوي جميل جداا 
العريس والعروسه وصلواا 
اغني اشتغلت حاجه في منتهي الجمال حرفياً
_ملاك وحازم.. رقصوا سلوو علي اغنيه جميله جدااا 
وخلص اليوم وكان جميل جدااا والكل انبسط في جداا 
_________________________
_________ 
عند مروان وكنزي… 
كنزي… مروان عايزه اقولك خبر هيفرحك 
مروان.. قولي 
كنزي.. حط ايديها علي بطنها 
مروان.. بجد انتي حامل 
كنزي.. اها 
مروان.. قرب منها وحضنها ولف بيها وقال هبقااا اب هبقاا اب 
كنزي…بحبك 
مروان.. وانا بعشقك 
تمت ????
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية نبض السيف للكاتبة سارة محمد

اترك رد