Uncategorized

رواية أحببته رغم الفروق الفصل الثاني 2 بقلم مريم سمير

 رواية أحببته رغم الفروق الفصل الثاني 2 بقلم مريم سمير

رواية أحببته رغم الفروق الفصل الثاني 2 بقلم مريم سمير

رواية أحببته رغم الفروق الفصل الثاني 2 بقلم مريم سمير

_ساعه كده يباشا تخلص الاوردر الي عندها وتجهزلك
=نعم!!!
_اييي؟
=فيه حد عندها جوا؟
_ايوهه يبيه، بس هي ساعه زمن
..
فجأه دخل عليا واحد سكران، مكنتش عارفه هعمل اي، فضلت ابعد لغايه ملصقت في الحيطه وهو قعد يقرب مني
_يخربيت حلاوتك هو فيه كده!!
قرب مني خالص وانا غمضت عنيا جامد بس حسيت ان صوته بعد! فتحت لقيت احمد ماسك فيه من ياقته ومخرجه برا
كنت واقفه لسه مكاني هو عمل اي دلوقت معلش!!
صباح دخلت وهي متنرفزه
_جرا اي يباشا!!
=معلش مستعجل شويه، خدي دول مريم من النهارده بتاعتي يعني محدش يخش اوضتها غيري، والي انتي هتطلبيه هتاخديه، اتفقنا؟
بصتلي وضحكت _دا انتي عرفتي توقعيه بجد يبت، اتفقنا يباشا
خرجت وقفلت الباب وهو قعد على السرير وبصلي
_متخافيش، تعالي محدش عاد هيدخل اوضتك
قعدتت على اول السرير وهو كان جمبي وباصص قدامه
_لمسك؟
بصتله وكان هو لسه باصص قدامه
=يهمك في اي يعني!!
_بسألك يمريم
=لاء، كان نفسي اضربه بس كانت دبحتني، كويس انك موجود
_طول منا موجود محدش يقدر يقربلك
=انت لي بتعمل كده! انا مش فاهمه حاجه
_..
=انا من حقي افهم مش كده؟
طلع من جيبه فون وفتحه _بصي دي
=مين دي؟؟
_دي أختي، اسمها ريم
=شبهك اويي
_كانت، كانت شبهيي
=كانت! لي هي فين دلوقت
_ماتت، قريب والي صاحبي جابني هنا بسببه الي هو عشان انسي، بس انا مش بنسى!
=ربنا يرحمها، هي دلوقت في مكان احسن
_لما شوفتك افتكرتها يمريم، عشان كده مش عاوز اي حد يلمسك او يقرب منك أو يضايقك حتي
=اعتبرني اختك، عارفه اني مش قد المقام بس ..
_متقوليش كده، يعني اعتبرك هي بجد؟
ابتسمت=بجد
فضلنا نتكلم كتير، كتير اوي عرفنا عن بعض حاجات كتير ، انا عمري مكان ليا صاحب او اخ، حد حنين عارفه انه خايف عليا بس لقيت كل دا في أحمد، مين كان يصدق انه يختارني ويطلع كده، مين يصدق ان خلاص معتش خايفه مدام هو موجود
_يلا يا احمد الوقت اتأخر، روح بقي
=وانتي؟
_هغير واخد تاكسي
=هستناكي برا عشان اوصلك
_استنى بس عشان متتاخرش و..
=تمم خلاص، هستناكي بره
خرج وانا ابتسمت، حسيت انه محتاج حد يتكلم معاه، حد يعوض ولو جزء صغير من اخته، حد يطمنه ..
غيرت هدومي وطلعت برا ووصلني ومشي
حمد ربنا كتير طول منا ماشيه، اني لقيت حد زيه وطلع مختلف عن الكل
روحت لقيت بابا نايم فنمت، صحيت الصبح فطرت مع بابا وفضلت قاعده معاه، احلى جزء في يومي الوقت الي بقضيه مع بابا، بيوحشني طول منا برا، يكون خايفه وانا سيباه، انا بحبه اوي والله وبتمنى يرجع يقف على رجله تاني
بعد المغرب دخلت لبست وحضنت بابا ومشيت، اول مره اروح وانا مش خايفه، فضلت ماشيه لغايه موصلت
وصلت ولقيت ..، لقيت بنتين قاعدين مع احمد وبيشربوه ويسكي وقريبين منه اوي! اتعصبت ووقفت قدامهم
_مالك يحلوه منك ليها؟
=اي بنشوف شغلنا!
_شغلك دا بعيد عنه سامعين!!
خدته وحطيت ايده حولين رقبتي، مكنش قادر يمشي! احيه انت شربت كان ازازه !!
دخلته الاوضه وقعدته على السرير، بدأ يتكلم كلام من مربوط مع بعض
_مريم، انتي انتي عطيالي ضهرك لي؟
=اسكت خالص
_واتاخرتي لي النهارده
=اتاخرت فقعدت مع بنات تانيه مش كده!!
_انتي غيرانه؟
=اي! لا طبعا انت حر
_طب ولي مش غيرانه؟
=احمد فوق
_انا تمم وفل اوي
=احمد انت بتعمل ايي!
كان بيقرب مني لقيت موصلت للحيطه
_انتي حلوه جامد النهارده لي؟
=أحمد!!
_هششش
بدأت اعيط وسمعت صوت وقعته، سندته على السرير وقعدته
_متزعليش مني، انا اسف متعيطيش
=انا زعلانه انك شربت
_كانوا حلوين الصراحه
=هما مين؟
_الازايز او يمكن البنات
=ارحمني يرب
ضحك وغمض عينه، انا لي غيرانه ومتعصبه ! هو حر يعمل الي هو عاوزه، يمكن متعصبه عشان عمل كده غصب عنه وان البنات الي مشربينه
فونه رن وانا خرجته من جيبه ورديت
_ألو، ايوه يبيه، الست هانم مش بترد عليا خالص
انا سمعت الجمله وقفلت وشهقت، افتكرت ماما الله يرحمها
صحيت احمد بس مفيش فايده
سنده للحمام وبدأت افوقه ب الميا لغايه ما فاق
_احمد احمد!!
=اي اي في اي حد يصحى حد كده بذمتك!!
_يبني!
=نعم
_م مامتك
بصلي بعد مكان ماشي عطيلي ضهره
=مالها ماما يمريم!!
_لازم نروحلها دلوقت يلا
شديت ايده ومشينا وركبنا العربيه وطول الطريق عاوز يعرف فيه اي بس انا مش قادره اقوله
وصلنا كانت فله كبيره فتح الباب وجري ودخل ملهوف على اوضته مامته
_في اي يا ام إبراهيم؟
=مش بترد عليا 
_ماما، ردي عليا، انا احمد، فتحي عنيكي فوقي كده ردي عليا
بدأ يعيط وانا اخدتت الشغاله الي كانت واقفه على جمب
_هو فيه اي؟ هي تعبانه من حاجه؟ 
=عندها السكر
_هاتيلي حقه انسولين بسرعه
=اي؟
_بسرعه
جابتلي شنطه الادويه واعطتلها الحقنه واتصلنا بالدكتور وجه وكشف عليها، احمد مكنش عارف يتكلم ف اتكلمت انا 
_ها يدكتور عامله اي دلوقت
=الحمد لله لحقتها على اي لحظه، مين ادلها الحقنه؟
_انا
=هي نست تاخدها انهارده فدخلت فغيبوبه مؤقته، بس ان شاء الله هتفوق في ظرف ساعه بالكتير
_شكرا يدكتور مش عارفه اقولك اي
=الشكر لله ثم ليكي
ابتسمت ووصلته لبرا وطلعت تاني
كان أحمد يبصلي ويبتسم ويرجع يبص لمامته
_الوقت اتأخر!!
=مش همشي غير لما اطمن انها كويسه، متخدش في بالك هوصل ان شاء الله في ميعادي
فضلت قاعده لغايه مفتحت، كان مبسوط، مبسوط اوي وبدأ يبوس ايدها، بعدها نامت وانا وهو اتسحبنا وخرجنا من الاوضه
_مريم؟
=نعم
_تتجوزيني
=نعم؟
يتبع…..
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببته بعد زواجنا للكاتبة هند الحجار

اترك رد

error: Content is protected !!