Uncategorized

رواية هاربة إلى قلبي الفصل الثالث 3 بقلم مريم فهمي

 رواية هاربة إلى قلبي الفصل الثالث 3 بقلم مريم فهمي

رواية هاربة إلى قلبي الفصل الثالث 3 بقلم مريم فهمي

رواية هاربة إلى قلبي الفصل الثالث 3 بقلم مريم فهمي

وقفنا لما اسيل راحت مع خالتها قمر ،،،وركبت مع قمر العربيه
قمر بحزن : تعرفي انك جميله زي ياسمين وبالذات بالخمار ..
أسيل بخجل ….هي الي لبستهوني 
قمر : ياسمين ، ياسمين كانت ملاك نازل علي الارض انا كنت بحبها اكتر من اي حد وكنت بكره اي حد يجي عليها كانت ديما بترن عليا برقم غريب عشان حازم ما يعرفش كانت بتشكيلي وكنت بتعصب جدا بس كانت بتقلي لازم اصبر عشان اسيل *مع انها عارفه اني كان ممكن ااذيه* بس كانت بترفض ده عشانك 
اسيل : قد اي امي كانت انسانه جميله واكيد انتي زيها يا خالتو صح 
قمر : بقلك اي بلاش خالتو دي قوليلي يا قمر 
اسيل : معقول !! 
قمر : انا معوده الناس كلها علي اسمي وكله بيقولي قمر 
اسيل بضحكه : ماشي يا قمر 
وصلوا الڤله وكانت فخمه جدا معموله علي احدث الطراز …..
دخلوا الڤله 
اسيل بدات تبص علي الڤله بس هي كانت عايشه في نفس المستوي ومحستش باختلاف
قمر : عجبتك الڤله 
اسيل : قمر شبه القمر الي قدامي 
قمر : بكاشه اووي 
اسيل : ينفع اقعد اتكلم معاكي 
قمر : تعالي يا اسيل انا عارفه انتي عاوزة تقولي اي 
قعدوا * 
اسيل : ليه طلاما انتي كنتي ديما علي اتصال بماما مجتيش انقذتيها ليه مجتيش خدتينا وانتي كنتي قادره تعملي ده ليه
قمر بدموع بتخبيها : حاولت ، حاولت كتير بس هي مسمعتش الكلام قلتلها هاجي وآخد حقك واخليكي تتعالجي بس هي رفضت تماما 
فلاش باك 
قمر : متقلقليش منه انا هعرف اتعامل معاه كويس وتتعالجي يا ياسمين ارجوكي وهحط اسيل في عنيا هاجي انا وآدم ماشي عشان خاطري 
ياسمين : والله العظيم لو جيتي يا قمر ليكون آخر كلام بيني وبينك وانا قلتلهالك اهو انا هعيش اي اكتر من الي فات خليكي انتي كارت الحمايه لاسيل خليكي معاها ومتسبهاش انا عارفه اني هسيبها في يوم من الايام بس انا هقلها تلجأ ليكي يا قمر احميها من حازم وشرة واوعي تخليه يجوزها غصب عنها 
باك 
قمر : فضلت نفسها عليكي ، كانت ديما عاوزة تخليكي كويسه استحملت كتير ، ضرب ، اهانه ، بس عاشت عشانك ادت حياتها ليكي ، ليكي وبس يا اسيل 
اسيل وهي منهارة ….ربنا يرحمها ويغفرلها ويجل مثواها الجنه 
قمر خدت اسيل في حضنها عشان تحسسها بالحنان الي هي فقدته (الام متتعوضش) ❤️
اسيل : شكرا لانك جنبي 
قمر : يا عبيطه انا امك 
اسيل : تسمحيلي اقولك يا ماما 
قمر : احلي ماما سمعتها 
اسيل : طيب انا تعبانه اووي ممكن اطلع انام 
قمر : طبعا اطلعي وانتي هتعرفي اوضتك ومش هقلك علي مكانها بحب كا واحد بستطلع المكان بنفسه يلا باي 
اسيل ضحكت : ماشي وانا هستطلع اوضتي علطول 
قمر غمزتلها …اتفقنا 
 طلعت اسيل الدور الي فيه الاوض 
اسيل في نفسها ..ممكن تكون دي اوضتي الي في النص دي دخلت الاوضه 
الله الاوضه شكلها حلو ومطرزة بطراز تحفه جدا والالوان شكلها جميل كده الله دي روايات لاء بقي وروايتي المفضله ” ارض زيكولا” اي ده بس دي هدوم آدم انا لازم اخرج منها بسرعه …….وهي طالعه لقت آدم في وشها ووقفت مصدومه لثواني كده وبعدين 
انا اسفه والله انا معرفش انها اوضتك صدقني والله ما اعرف 
آدم وباين علي وشه الزعل ، لاء عادي ولا يهمك اوضتك الاوضه الي جنب دي 
اسيل بخجل : شكرا عن اذنك 
خرجت اسيل بسرعه وراحت علي الاوضه الي شاورلها عليها 
اسيل ..يووه بقي شكله اضايق بس انا والله مكنش قصدي هي خالتي منها لله ، طب اعمل اي دلوقتي طيب انا عندي فكرة انا عندي فكرة انا هنام والي يحصل يحصل 
نامت كتير لحد ما قمر جت خبطت علي الباب 
قمر : اصحي يا اسيل يلا عشان تاكلي 
اسيل بخمول : حاضر 
نزلت اسيل تحت ولقت آدم 
اسيل : انا اسفه يا آدم 
آدم : لاء ولا يهمك عادي 
جت بنت من بعيد وقالت : اسفه علي اي بقي …يووه تصدقي الدبله كانت هتقع من ايدي يا حماتي …????
يتبع…..
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببته بعد زواجنا للكاتبة هند الحجار

اترك رد

error: Content is protected !!