Uncategorized

رواية أسير جنانها (عريس لقطة 2) الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم حنين عادل

 رواية أسير جنانها (عريس لقطة 2) الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم حنين عادل

رواية أسير جنانها (عريس لقطة 2) الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم حنين عادل

رواية أسير جنانها (عريس لقطة 2) الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم حنين عادل

سيف: دي لعبه جديدة دي ولا ايه????
رنا: لا مش لعبه مراتك عايشه يا سيف ????
سيف: …………..انتي بتتكلمي جد????.
رنا : ايوه عايشه يا سيف!
سيف: طب هيا فين ????
ترررن تررررن …
رنا: رد علي تليفونك يا سيف.  
سيف: تليفوني اهو مش بيرن..
رنا: رد علي تليفونك يا سيف .
بيفتح عنيه وبيلاقي التليفون بيرن ..
بيقوم يقعد عالسرير وبيرد..
فارس: انت لسه نايم ولا ايه 
سيف: اه كنت نايم بس صحيت 
فارس: ماال صوتك كده ؟!
سيف: مافيش انا كويس ..
فارس: مش تبارك لاخوك مراتي حامل .
سيف: بجد…الف مبروك يا حبيبي 
فارس: الله يبارك فيك انت هاتقضيها نوم ولا ايه قابلني يلا في الشركه ..
سيف: حاضر ..
بيقفل التليفون…
سيف بتفكير: كل ده حلم …طب ليه احلم الحلم ده معقول تكون تمارة عايشه ؟!
……………………….    
فارس: حبيبتي ..
..افتحي شباكك انا جيت انا واقف تحت البيت مش هاعمل هيصه وزيط وحشتيني????
فارس: لا كنت هاقولك اني رايح الشركه????
..واللهي ..انت ما بقتش تحبني.  
فارس: مين اللي مابقتش بحبك دا انتي قلبي من جوه ❤️
..خلاص خليك قاعد معايا بقا ????
فارس: عندي اجتماع مهم هاخلصه عالسريع واجيلك ????
..طيب ما تتأخرش …
فارس: حاضر..
..هاتلي چيلي كولا ????
فارس: حاضر..
..وچاتوه ????
فارس: حاضر.
..وشاورما احلي بيها 
فارس: حاجه تانيه ..
..اه هاتلي بيتزا هات كبير  وكفايه بقا عشان الرجيم ..
فارس: حاضر????
بيمشي فارس وبيروح الشركه..
…………………..
بعد نص ساعه..
في مكتب فارس
فارس: كويس اوي الصفقه دي هترفع الشركه وهتفيدها جدا ..سيف …سيف انتي معايا؟! ..
سيف: ايوه انا اهو كنت بتقول ايه؟!
فارس: في ايه يا سيف مالك كده متغير من ساعه ما جيت وكنت في الاجتماع مش موجود في ايه ؟!..
سيف: مش عايز ادوشك يا صاحبي..
فارس: تدوشني يا سيف ما طول عمرنا بنحكي لبعض كل حاجه ايه اللي مضايقك????
سيف: وائل شاهين قبل ما يموت قالي جمله ..جمله لسه في دماغي لحد الان قالي 
(ان حد عزيز عليك وفاكر انك خسرته قريب منك ؟!!)????
فارس: مش يمكن يكون بيعذبك بكلامه ده ؟!!
سيف: انا فكرت نفس التفكير وقلت هانسي بس حلمت حلم غريب حلمت برنا وبتقولي انها عارفه مفتاح السر وان مراتي عايشه من ساعتها ضايع هل معقول ان مراتي تكون عايشه طب كل الوقت ده فين ؟!
فارس: ممكن حلمت الحلم ده عشان بتفكر في الموضوع وانت عارف ان رنا بنت وائل شاهين ماتتديش للموضوع اهميه ولا تخليه اكبر من حجمه انسي الماضي يا سيف انساه وعيش الواقع اللي انتي فيه انت بتحب رنا يا سيف ما تخسرهاش ل.مجرد انها بنت وائل شاهين ..
سيف بتفكير: ربنا يقدم اللي فيه الخير???? ..
…………………….
في فيلا فارس
قاعده قدام التلفزيون ..
..عوم واتمختر مختر مختر????
كانت بتتفرج علي دوري ..
وبتاكل محشي الست الوالدة باعتاه ونص بطه..
..شوف ياض ولا يابت ياللي جوه انتي انا مامي مفيش زيي هابقي قمر ومافيش مني بخليك او ايكي تتفرج او تتفرجي علي انيمي من قبل ما تيجوا اهو ماما هتبقي تافهه مع انها ست العاقلين بس عشانكم  بس اعرفوا اني انا بضحي????
…………………………
في الشركه .
فارس: انا هامشي انا بقي ..
سيف: ماشي..
فارس: انت هاتمشي ولا قاعد شويه ؟!
سيف: شويه بس هاخلص الملف اللي في ايدي وهاروح..
فارس: ماشي..
بيخرج فارس من الشركه وبيركب عربيته والحرس وراه وبعد 10 دقايق بووووووووم….
عربيه فارس بتنفجر????????????
..عاااااااا فاااااارس ..
بتصحي من النوم وهيا بتعيط ومنهارة ..وبتلاقي فارس بيفتح باب الاوضه ..بتقوم بتجري وبتحضنه وهيا بتعيط????????
فارس بيطبطب عليها: اهدي بس  في ايه ؟!
كانت صوت تنهيداته وعياطها اللي ظاهر ومش راضيه تسيب حضنه ..
اشتالها وقعد وقعدها علي رجله ..وهيا ماسكه في رقبته
فارس: مالك في ايه اهدي خلاص انا جمبك..
..حلمت حلم وحش اوي???? ..بتنهيده
فارس:خير ان شاء الله ماتحطيش في دماغك ..
..انا خايفه ????
فارس: من ايه؟!
..من كل حاجه ????
فارس: وانا معاكي؟!
..انا خايفه عليك انت اكتر حاجه ????
فارس: ما تخافيش كل حاجه هاتخلص قريب والكل هايرتاح …
..ازاي مش فاهمه????
فارس: سيبي كل حاجه في وقتها المهم انتي اتغديتي ؟!
..ولا دوقته ????
فارس: طيب البسي عشان نتغدي بره واهو نغير جو????
..هوا ☺️
قامت تلبس وفارس قعد بتفكير الخطر بقي محاوطهم من كل ناحيه وهوا مش مستعد يخسر اهم اتنين في حياته مراته وصاحبه …
………………………
في الكليه ..
رنا: استحاله اعمل كده يا حسن انت بتقول ايه؟!
حسن: لأ لازم تعملي كده..
رنا: انا غلطانه اني وافقت ابقي معاك دي لحظه غباء مني ولازم تتصلح ..انا مش مجرمه ولا قتاله قتله ..
حسن: قصدك ايه ؟!
رنا: قصدي اني مش معاك من النهاردة ..
حسن: لو مش معايا هتبقي ضدي ..
رنا: اما ابقي ضدك وانا مش شايله ذنب حد احسن ماابقي معاك واخسر نفسي ديتها ايه هاتموتني العمر واحد والرب واحد..
حسن بعصبيه: انتي اللي اخترتي يا رنا ????
بيمشي وبيسيبها .
رنا: اعمل ايه دلوقتي يا ربي ده مجنون وممكن يئذيني ده عايزني اموت سيف ده مجنون رسمي ???? وبعدين وصلت للقتل ايه الجنون ده انا لازم احذر سيف ..
…………………….. 
علي مطعم عالنيل..
حنين بتاكل اخر قطعه بيتزا وفارس قاعد بيتفرج عليها..
فارس : ها يا حبيبتي شبعتي ؟!????
..هاتلي تلاته شاورما كمان بس .
فارس: ده غير الاتنين بيتزا وتلاته كريب ؟!
..ايوه وبعدين مش انا اللي باكل دا البيبي الطفس اللي جوا ????
فارس: الف هنا علي قلبك وقلبه ..
..بس بقا عشان صديت نفسي???? ..
فارس: يا بت????
..ايوه ما انت من ساعه ماجيت بتعدلي ماكانتش ٢ بيتزا كبير وتلاته كريب و٤ كفته يعني????
فارس: تصدقي نسيت الكفته دي????
..اه بصلنا بقا في اللقمه الله اكبر الله اكبر(قالتها وبوقها مليان اكل )
……………………..
في مخزن قديم..
حسن وعنيه متغميه : مين اللي جابني هنا مين صدقني هاتندم انت مش عارف انا مين ????
ياسر وعنيه متغميه: حسن هوا ده انتي ????
حسن: ياسر مين اللي جابنا هنا ؟!!
..: احنا اللي جبناكم ..
حسن وياسر مع بعض: انتم مين ؟؟! وعاوزين ايه ؟؟!
…………….
تشرق الشمس باشعتها اللي هتشوينا عالفحم دي ????
بتصحي رنا  من النوم ..
بتقوم فجاة من علي السرير ..
رنا: انت اتجننت انت ازاي تدخل اوضتي كده يا سيف ؟!
سيف: انا فعلا هاتجنن ان ماقولتيش علي الحقيقه ..
رنا: حقيقه اي ????
سيف: بطلي استعباط يا رنا انتي عارفه انا قصدي ايه ..
رنا : انت بتكلمني كده ليه يا سيف ؟؟!
سيف: ارجوكي يا رنا من غير لف ودوران ايه معني جمله وائل شاهين ..
(ان حد عزيز عليك وفاكر انك خسرته قريب منك ؟!!)
وائل شاهين قاال انك مفتاح السر ..
رنا : اعفيني يا سيف ..
سيف: ليه يا رنا ؟!!
رنا: لان احيانا بيبقي من الاحسن انك ماتدورش في الماضي ????
سيف: ليه يارنا …مراتي عايشه يا رنا ؟!
رنا: …………..
سيف: طب ابني عايش???? ؟!!
رنا: صدقني يا سيف ما تقلبش في الماضي …وفجأه داخت..
سيف رش عليها منوم ..وشالها علي كتفه …
سيف: لازم الامور تتوضح والنقط تتحط علي الحروف بقا ..
……………….
في فيلا فارس..
حنين بتتفرج علي التلفزيون علي مسرح مصر وجت الاغنيه ..
..سيد يا سيد ..سيد ياسيد ..طب سيد يا سيد ..سيد عندنا هنا حصري هنا مسرح مصر الاصلي ده سيد عندنا هنا حصري هنا مسرح مصر الاصلي قولوا عاااااا????
فارس: هههههههه ..
..احم ..انت هنا من امتي مش كنت بتاخد شاور ليه بتقطع عليا خلوتي وتقطع منشر افكاري ????
فارس: ايه الحماس ده كله ????
..انا بحب مسرح مصر مالكش دعوه بقا هاا ????
فارس: ماشي …انا طالع بره شويه وياريت ماتجيش ورايا ????
..ياسلام وانا من امتي جيت وراك يعني ????
فارس: معلش خوديني علي قد عقلي ..
..ماشي ????
فارس: انتي حامل مش عايز شقاوة ماشي..
..اوك ..????
بيطلع فارس من الڤيلا..وبيركب عربيته ..
بيمسك تليفونه وبيكلم سيف..
فارس: يلا يا سيف اسبقني 
سيف: ماشي عشر دقايق واوصل انت قدامك قد ايه ..
فارس: ربع ساعه بالكتير ????
سيف : طيب هستناك 
فارس: ماشي ..
بعد ربع ساعه بيوصل سيف وفارس لمخزن قديم ..
وسيف راكن علي عربيته مستني فارس..
سيف: معايا يا صاحبي؟؟!
فارس: معاك يا صاحبي ????
بيدخلوا المخزن اللي مليان حراسه ..
ياسر شاهين وحظابط ورنا كلهم متغميين وبيزعقوا وبيقولوا فكونا …
فارس وسيف وقفوا وهزوا راسهم لبعض????…
يتبع ….
لقراءة الفصل التاسع والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!