Uncategorized

رواية عشق الليل الجزء 2 الفصل الثامن عشر 18 بقلم شيرين أحمد

 رواية عشق الليل الجزء 2 الفصل الثامن عشر 18 بقلم شيرين أحمد

رواية عشق الليل الجزء 2 الفصل الثامن عشر 18 بقلم شيرين أحمد

رواية عشق الليل الجزء 2 الفصل الثامن عشر 18 بقلم شيرين أحمد

=شوفت الهانم عامله اااايه بنت ***** ورجعت بس ع مين مش هخليها تتهنا بالفلوس دي كلها البنت تحس بنفس غبائها فاكر و لا لا بس هوريها مين سما 
عيله جايه تلعب معايا 
=اهدي ي بنتي روقي اعصابك بس خليكي هاديه عشان نعرف نفكر نخطط برحتنا 
=نخطط ازاي انا بقالي ٣ سنين بخطط ف فكره ف الاخر تيجي بنت **** وتقعد ع الجاهز بس ع مين مش عليا
=اسمعي بس مني بس نهدأ شويه خليهم يفرحوا مع بعض و نبقا نضبطها سوى ي حبي 
غمز لها ثم ابتسمت 
=دماغك باين كده جايبه سم 
=عيب ي بنت اسمها بتجيب افكار غاليه
=اه واضح ي عم 
وكانوا يضحكون كثيرا
______________***_______________
كان يسرح بها وهي نائمه بجانبه و يبتسم ع جمال دلك البريئه و حبيبته 
كيف احبها كيف و متى لا يعرف وتذكر دلك الليله عندما ذهب إليها 
Flash Back
=ممكن ادخل و لا لا ي عم 
=اه اه اتفضل يا ليام في حاجه و لا ايه
=هو لازم يحصل حاجه عشان اجي لاخويا
ابتسم له مراد 
=لا ي عم براحتك
بعد مده 
ليام بابتسامه =يبرق طيبه جدا و بنت جميله من جوه قبل برا وهي ف الحالتين
غضب مراد بأن ليام يتكلم عنها هكذا=ايه ي عم ليام خلي بالك دي مراتي
=بس انت هطلقها هي عايزه كده و انا بتكلم عنها عادي مافيش حاجه محتاجه العصبيه دي
=وانا قلت مش هطلقها ي عم
=ليه مش عايز تطلقها
=عادي 
=بتحبها 
سكت قليلا=انت بتقول ايه 
=انا بقول اللي انا شايفه وواضح و باين عليك
=ليام انت 
=متحاولش تنكر انك مش بتحبها واضح ي مراد
=انت عارف اني بحب
=جنه ماتت ي مراد وانت بتحاول تخلي جنه سبب انك مش بتحب يبرق صح متحاولش تكدب خليك صريح معايا اتكلم يا مراد 
=اه اه ايوه انا حبيت يبرق واوووي ومش بس كده بفضل افكر فيها يمكن بندم اني ظلمتها بس مش عايزها تبعد عني حبتها لدرجه اني خايف أكسرها و بندم اني ازتها
=و ليه مقولتش كده يا مراد 
=خايف اكون بخون
=خايف تكون بتخون جنه صح سما هتفرح لو انت حبيت يا مراد جنه قلبها طيب و ربنا اداك بنت طيبه و قلبها نقي متعرفش الخبث و لا الوشين  صدقني انت مش بتخونها 
جنه توعدها انك متخنهاش وهي عايشه 
كفايا انك وفيت بوعدك ليها هتخسر قلب يبرق و م مش بيعيد تسيبك بسبب معاملتك صدقني اعترف لها بحبك ليها يا مراد هتخسرها هلي بالك
وفكر براحتك سلام 
Back
(معاك حق يا ليام بحبك يا يبرق )
فاق ع استيقظها وهي تبتسم. له 
=انتي لحقيتي تصحي ي قلبي 
=لازم اقوم يا مراد الاولاد
=الاولاد مالكيش  دعوه بيهم هما بيعلبو و سعاد بتهتم بيهم 
=وحشوني عايزه اروح ليهم 
=وانا مش وحشتك و لا ايه 
=لا انت معايا اهو 
=بس انا مش بعت منك 
=مراااد 
=قلبو
اتكسفت منه 
=ي قلبي ع الكسوف ده مش هستحمل منك ده كله 
=اوعااااا عايزه اروح اجهز اكل 
=تؤتؤ
=مراد اسمع مني
=اجي  اسعدك طيب ????
توتره منه=لا لا
=ي بنتي انا زاي جوزك و تتكسفي مني وعندنا عيال الله يخليكي متكتسفيش 
=اوعا يا بارد من وشي ثم ذهبت بغضب طفولي
ضحك ع غضبها طفولي (هتجنيني يا يبرق وهتخليني عيل زايك هو انا هيفا ده انا بقيت عيل)
______________*****______________
بعد وقت من الفرح والسعادة 
=مراااد 
=ايه ي قلبي 
=ليل و ليام ومصطفي جاااين الاسبوع الجاي لازم اجهز كل حاجه و نعمل شوبنج 
=حاضر ي حبيبت قلبي بس براحه متقلقيش كل حاجه هتبقا جاهزه
=اشطا ي سطا
=يا سطا ! 
-عرفتي الكلام ده منين تعاالي هنااا!
=مالك ي زميلي في ايه
=تعاالي هنا يا يبرق ده انتي ليلتك فل 
تعاااالي هنا 
-عرفتي الكلام ده منين
=بص بص هو من الجامعه 
=الجامعه! 
-انتي رايحه تتعلمي و لا تهزري يا مدام ومين اللي علمك كده مصاحبه مين ي مصيبتي
=هقولك ي زميكس اتصدم ثم قال لها اكملي 
بنت اسمها ميرا كده  و عسل محجبه كنت تايهه مش عارفه ادخل انهي قسم كنت تايهه حاجه زاي كده كانت بتجري فاجئه وخبطتني واعتزرت وكنت بعيط لان شكلي تهت و سعداني واتفجئت انها ف نفس القسم بس قلبها طيب و نقي  واتعلمت منها 
امسكها من ياقه التيشرت 
ثم قال
=تعرفي لو قلتي الكلام ده هعمل فيكي ي بلوتي 
=ايه ب صاحبي هتموتني ههون عليك مراتك حبيبتك تموت كده ضحك عليها
=لا لا فعلا هتهوني عليا انتي مصدر لتربيه جويريه و وزين ام بتربي اجيال
=حبيبي كفايا الكلام الحلو ده بتكسف منه 
ثم كان سوف يتكلم 
=ي صاااااحبي انت فين 
ابتسمت يبرق كثيرا
=ميرااااااااا
يتبع…..
لقراءة الفصل التاسع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!