Uncategorized

رواية عشق الليل الجزء 2 الفصل التاسع عشر 19 بقلم شيرين أحمد

 رواية عشق الليل الجزء 2 الفصل التاسع عشر 19 بقلم شيرين أحمد

رواية عشق الليل الجزء 2 الفصل التاسع عشر 19 بقلم شيرين أحمد

رواية عشق الليل الجزء 2 الفصل التاسع عشر 19 بقلم شيرين أحمد

=ميرااااااااا
رفع مراد حاجبه =دي ميرا 
ذهبت لها لتضحتنها بحب 
يبرق بفرح =اه مالك بتبص ليها بقرف ليه 
=دي قزمه ي بنتي هههه
ميرا بغضب=همشي يعني يا يبرق و لا لا اايه بضبط 
يبرق=لا ي حبيبتي مين قال كده مش هتمشي و لا حاجه 
هو بيحب يهزر
ميرا =مااشي اتشرفنا بحضرتك 
=الشرف لينا يعني كل الكلام اللي بتقولي لملاكي ده يطلع منك انتي 
=الله اكبر في هو حضرتك بتقر عليا بسم الله 
يبرق قبل ما انسا صح جبتلك الشكولاته و جايه اسلم ع زين ووجوحو
=حبيبتي تعبتي نفسك ليه
=بس ي بت 
ثم جاء شخص لما يتوقعه مراد
=كريم !
=مراد وحشني ي عم
=ااايه اللي جابك من إيطاليا ياض 
=هي دي اسمها من المكارم الضيف انا مااشي ي عم
=تعالى بهزر الله يخربيتك ههههه
كريم كان بيهزر مع مراد ولاحظ أن هناك فتاه قصيره تلعب مع الاطفال و ضحكتها جميله 
مراد بخبث =بتبص كده ليه 
كريم بسرحان فيها =فيها 
بعد مده انتبه ع نفسه -اقصد كنت عايز استفسر هي مين 
مراد بخبث “
=اااه دي صديقه مراتي و مخطوبه (قال الجمله دي عشان يشوف رد فعله)
كريم”بحزن
=بجد  مخطوبه 
مراد بضحك ع صديقه “
=لا بس حبيت اشوف رد فعلك هههههههه
غضب كريم منه “
جاءت يبرق لهم و استضافه كريم و ميرا 
كريم كان كل فتره ينظر لها و لاحظه يبرق نظراته لها 
و توتره ميرا منه
ميرا ليبرق”
=انا لازم امشي عشان الوقت 
يبرق”
=الوقت اااايه بس انتي مكملتيش ساعه
ميرا “
=معلش ف وقت تاني
كريم “
=اه وانا كمان لاني متأخر ممكن عادي اوصلك مافيهاش حاجه 
ميرا “
=لا شكرا أنا اقدر اروح لوحدي 
مراد “
=يا يبرق قوللها ف الوقت ده مش هتلاقي تاكسي هنا
يبرق”
=اه اسمعي من مراد معه حق 
كريم “
=هااا يلا 
ميرا بعد تفكير 
=مااشي 
و ذاهبو و دعتهم يبرق و مراد 
يبرق”
=انا هروح انام لاني مرهقه اوي 
مراد بخبث “
=لا مش هتنامي عايز اقولك حاجه 
يبرق”
=لا عايزه انام 
مراد بضحك ثم حملها 
=ده اخر كلام ليا 
_____________**______________
كان الصمت سيد المكان 
كريم =هو انتي هندسه صح 
ميرا بتوتر منه =ايوه
كريم=هو سأل بس مش تطفل ممكن 
=اتفضل 
=هو انتي مرتبطه 
غضبت منه 
=يعني ااايه سؤالك ده 
=مش قصدي من اللي فهمتي
=بتحبي حد يعني 
=نعمممم! انت اتجننت هل انا بحب هااا 
=لا لا 
=بتقول لا ليه هو انا مجنونه عشان تخاف 
=لا لا انا اللي مجنون حقك عليا 
=وكمان بتشك ف نفسك ي سطا
=ي سطا!
=أقصد أقصد 
=ههههههههههه انتي بتقولي الكلام ده منين اللي يشوفك ميقزلش يقول انك ملاك متتكلميش مع حد كده تااني أحسن هيهرب منك 
اتكسفت منه 
ابتسم ع كسوفها و اكمل سياق 
____________”*________________
ف اليوم التالي ف شركه مراد 
مراد بغضب =هو مش قالوا إن الاجتماع هيبقا في الشركه غيره رأيهم ليييه 
سما  =مش عارفه هما قالو هناك ف الاوتيل هيبقا أحلى و مكان اهدى من كده 
مراد =ياااارب 
المعااد امتا ي سماا بسرعه عايزين نخلص
سما بخبث 
=بعد ساعه 
=تمم جهزي كل حاجه و يلااااا
فرحه سما جدا
=اه اه ماشي 
ثم ذهبت 
ودخل له صديقه 
=مالك ي عم صوتك سمع الشركه كلها
=مافيش بس ف اجتماع مع شركه براا الشركه هيبقى ف اوتيل 
=عادي و فيها 
=مافيش بس أنا بحب ابقا بقول كلمه 
تبقا هنا لكن هما بيمشو ع مزاجهم المهم لازم اقعد الصفقه دي 
=كويس اووي المهم انا النهاردة هطلع بدري
=اممم  لييه هتطلع بدري
=هبقا اقولك بعدين
=مااشي 
ثم ذهب كريم 
و اخذ مراد يفكر من ملكه قلبه و يضحك ع اسلوبها معه
___________***____________
=مبروك ي مدام يبرق انتي حامل دلوقتى 
يبرق بفرحه كبيره 
=بجد 
الدكتوره=اه بجد بس المهم صحتك عشان البيبي
و حالتك النفسيه متتعرضتش لاي ضغط أو زعل
وكانت ترشدها بالاهتمام بصحتها و تسمع منها 
بعد انتهاء كل شئ كانت تحمد الله 
و فرحه كبيره بداخلها 
أمسكت هاتفها لتخبره 
لم يرد اخذت ترن كثير و قلقت 
(مراد مش بيرد ليه اكيد في حاجه حصلت لازم اروح الشركه ده اول مره ميردش)
ذهبت الي الشركه و سألت عنه لم تجده 
رأت كريم يمر بالصدفه
=كريم 
نظر لها
=يبرق في ايه ف حاجه حصلت و لا ايه
=مافيش بس مراد مش بيرد عليا و قلقت وبيقولو إنه مش هنا
=مراد ف اجتماع برا الشركه ف اوتيل 
=طب ممكن العنوان عايزه اعمله مفاجأة لاني عمله مفاجاه
ابتسم لها 
=اه اكيد 
أعطى لها العنوان وشكرته و ذهب
كريم لنفسه عقباااالي الايه يلي سرقتي النوم مني
_____________***_______________
افاق وهو حاسس بدوار شديد ف رأسه وهو لا يعلم ماذا حدث له أحس بأن هناك صوت أحد يبكي 
اتصدم !!!
من منظر سما الباكيه 
=سماا انتي هو اليه اللي حصل 
كانت تبكي و منظر سيبها متقطعه 
=انا انا عملت ليك ااااايه ي مراد تعمل معايا كده
=انا عملت اااايه مش فاهم حاجه
=ليه يا مراد ده انت كنت جوز اختي الله يرحمها تعمل معايا كده ليه حرام عليك ي شيخ ده انت كرهتني ف نفسي
=سما انا عملت اااايه
=كل ده و مش عااارف عملت اايه انت انت 
كان سوف يتكلم و لكن قاطعه الصوت الذي يعرفه ببكاء شديد واتصدم 
=يبرق !
يتبع…..
لقراءة الفصل العشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!