Uncategorized

رواية أحببت بنت البواب الفصل الثاني 2 بقلم يارا وائل

 رواية أحببت بنت البواب الفصل الثاني 2 بقلم يارا وائل

رواية أحببت بنت البواب الفصل الثاني 2 بقلم يارا وائل

رواية أحببت بنت البواب الفصل الثاني 2 بقلم يارا وائل

طلعت تمسح السلم وهوب بتكب المايه
كان ادهم طالع من باب شقتو والمايه وصلت ليه
تقي:  نهاري فل النهارده
أدهم:  اي ده 
تقي بتفرك بايده:  ا …ا.  اي داا اصل يا باشا يعني كونت همسح السلم يا بيه وي وي وي
أدهم بصوت عالي وعصبيه:  وي وي وي اي مالك انتي فاهمه انتي عملتي اي يا نيله انتي
تقي:  انا اسفه والله اسفه انا ماختش بالي ان حضرتك خارج
أدهم:  اسمعي يا بتاعه انتي بشكلك الغريب ده
انا مبحبش المهزله وال حصل ده هعديه بمزاجي عشان انا خارج ومستعجل لكن والله لو حصل تاني قولي علي نفسك انتي وابوك يا رحمن يا رحيم
ومشي بكل قوه وثبات
تقي:  يخربيتك خوفتني هااا اي يعني لما تتبل مايه دي حتي مايه مسيح نضيفه جتك القرف
في احد الكفهات
فارس:  وحشتووني
رؤوف:  انت ليه محسسني اني حببتك ليه ها ليه
فارس بصوت انوثي:  يوووه دا انت سيد الرجاله يا روفه
رؤوف:  روف جتك البل ….امال أدهم اتأخر ليه
فارس:  زمانو جاي. ….المهم انت لقيت شقه ليه بدل ميولع فيك
رؤوف:  لقيت والنهارده اول يوم ليه في ااشقه
أدهم بيرمي المفتيح والتلفون علي التربيزه 
أدهم:  حسيت انكو بتكلمو عليا
فارس:  وحشتني يا عم
أدهم:  وانت والله يا فارس …اخبار شغلك اي ال واخدك مننا
فارس : فل فل المهم انا جاي اعد معاك في الشقه الجديده
أدهم:  لا انتو عرفين ان انا بحب اعد لوخدي
فارس:  والله ابدااا انا شقتي يا عم المجاري طفحه فيه يرديك اخوك صاحبك حبيبك ينام في المجاري
أدهم:  بس بس خلاص اي كل ده
رؤوف:  تشربو اي
أدهم:  قهوه ساده
فارس:  شاي بلبن ????????
رؤوف:  انا في حياتي مشفتش حد رخم ذيك
أدهم بهدواء:  ولا انا
فارس: اها انتو اتحدتو علياا
رؤوف:  أدهم انت فاضي بكرا
أدهم:  لاء رايح النيابه
فارس:  عندك قواضي ولا اي
أدهم:  شئ ميخصكش
رؤوف: يا ابني انت عارف أدهم ميحبش يتكلم علي شغله افهم بقا يا غبي
فارس:  انتو شطرين تغلطو فيا بس لول العيش والملح ال بنا كونت قصرتكو ومحدش في المكان هنا يعرف يحشكو من تحت ايدي وبذات انت يا رؤوف
أدهم:  طب العب بعيد بدل ما اخليك فرجه هنا 
فارس:  يا عم انا قولت بذات رؤوف انا جبت اسمك يا ادهومي هههه
رؤوف:  مش هرد عليك هههههه
فارس:  اموت انا في ال بيتقمص بسرعه هههه
أدهم:  طب انا ماشي
فارس:  معاك يا شق
رؤوف:  خدوني معاكم
عند تقي خلصت مسح السلم ونزلت تذاكر وبعد وقت
جابر:  تقي يا تقي
تقي:  ايوه يا بابا خير
جابر:  الساكن ال في الدور السابع
تقي:  مالو ده
جابر:  عايز الحجات ال في الورقه دي. هو لسه راجع ومعاه الافنديه وطلبين ال حاجه دي وانا يا بنتي مش قادر اروح وامك نامت زي الجتيله
تقي : يا بابا انت عارف الساعه كام يووه
جابر:  خلاص يا تقي هروح خاليكي انتي ذاكري
تقي:  لا يا بابا خاليك انت شكلك مراهق
جابر:  معلش يا بنتي انا مش قادر
تقي:  لا عادي يا بابا هات الورقه
ورااحت تقي لي السوبر ماركت 
وجابت الطلبات وماشيه في الشارع
سمير:  واد يا سيد مش دي البت تقي بنت خالتك حميده
سيد:  ايوه هي طب اخلع انت اما اروح اشوفه وهجيلك
سمير:  مستنيك يا كبير
سيد:  تقي اذيك
تقي بقرف:  اها اذيك انت يا سيد
سيد:  مش بخير يا بنت خالتي
تقي:  ليه بس مالك
سيد:  هاتي اشيل عنك
تقي:  خد يا اخويا
سيد:  انا رايدك في الحلال
تقي:  وانا مش رايداك يا سيد
سيد: انتي خطبيتي
تقي:  لا يا اخويا كان فيه وخلص ولا انت واقعت علي دماغك وفاقد الذاكره ان احنا فركشنا الموضوع ده من زمان
سيد بعصبيه:  بقولك اي يا بت اعدلي لسانك
تقي:  انت بتزعق ليه جتك القرف
سيد رمه الحاجه ال معاه علي الارض
وضرب تقي قلمين يمين شمال ومشي
تقي: اها ربنا يخدك
وفضلت تعيط كتير في الشارع وفي الاخر مسحت دموعه ولمت الحاجه وراحت العماره تاني
وطلعت توصل الحاجه
تق تق تق
فارس:  ايوه
تقي:  الحاجه ال طلبتوها اهي
فارس : اها طب ادخلي حضرنا العشا
تقي:  حاضر
دخلت تقي المطبخ وبدات تجهز الحاجه
وجاء صوت من خلفه
اعمليلي قهوه ساده
تلتفت تقي وبتقول حاضر
أدهم لحاظ ان فيه صوابع معلمه علي وشه وشكله معيطه
من غير ما يحس قال ……….
يتبع…..
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية حكايتي في الثانوي للكاتبة إسراء ابراهيم

اترك رد

error: Content is protected !!