Uncategorized

رواية عشق الأيام الفصل الخامس عشر 15 بقلم منار كريم

 رواية عشق الأيام الفصل الخامس عشر 15 بقلم منار كريم

رواية عشق الأيام الفصل الخامس عشر 15 بقلم منار كريم

رواية عشق الأيام الفصل الخامس عشر 15 بقلم منار كريم

دخلت ايام مع مامتها واتفاجات بوجود شخص جريت ايام وراحت حضنته 
آيام بسعاده وفرحه = احمد حبيبي وحشتني اوي 
حمزه بصدمه = اي دا وراح شدها من ايديها جامد وكان هيضربها لاقي حد بيمسك أيده بيبص لاقي الشخص اللي ايام كانت بتحضنه قام في حركه اكشن كدا كان الشخص دا واخد با البوكس في وشه 
احمد = ااااه ايدك تقيلة اوي اي دا 
حمزه = وانت لو محترم مكنتش عملت كدا يا استاذ 
آيام = شدته معاها وطلعوا شقتهم 
حمزه بنرفزه = اقدر اعرف اي اللي انت هببته دا 
آيام = انا معملتش حاجه غلط والمفروض اني انا اللي اسالك السوال ده مش وانت وكمان ما انت عملتها قبلي ولا ناسي 
حمزه =   ضربها با القلم وبصوت جهوري مش انتي يا استاذه يا محترمه رايحه تحضني راجل غريب دا انتي مكنتيش راضية تبصي في وشي حتي واحنا مخطبين ها اقدر افهم اي اللي عملتية ده 
آيام بصدمه ودموع متحجره في عينيها = انت عملت أي دلوقتي ها عملت أي دا وفضلت تضربة بكف أيدها الصغيره في صدره 
حمزه= عملت اللي المفروض اعمله من زمان لان انتي اللي خدتي فرصه للي بتعملية ده انك مفيش حد يلمك
آيام بعياط = تمام يا حمزه تمام اوي كدا ونزلت جري علي شقتهم 
***************************
بعد ما آيام وحمزه خرجوا من الشقه 
احمد وهو ماسك وشه مكان البوكس = اااه اي دا يا ماما هو ماله ده 
كريمه بضحك = هههههههه ده اصل حمزه بيحب ايام اوي واكيد بيغير عليها تصله ميعرفكشي ربنا يستر بقي 
احمد بضحك هو كمان = بيغير لا حلو اوي كدا واكيد هو ميعرفشي أنها اختي صح 
كريمه = لا ميعرفشي وقطع كلامهم دخول ايام وهي بتعيط 
كريمه يخضه = اي يا آيام بتعيطي كدا لي يا حببتي 
آيام جريت عليها تحضنها = ح حمزه يا ماما ضربني 
كريمه بزعل = هو انتي مقولتيش له ان احمد يبقي اخوكي في الرضاعه 
آيام = لا مقولتوش يا ماما 
كريمه بعتاب = انتي اللي غلطانه يا ايام انتي عارفه أنه بيحبك و اكيد اللي بيحب  حد بيغير عليه كنتي المفروض قولتيلة يعني ده رد فعل طبيعي لأي راجل يشوف مراته في حضن اي راجل غيره 
احمد = ايام ماما كريمه عندها حق 
بعد وقت سمعوا خبط علي الباب راحت كريمه تفتح 
كريمه = تعالي يا حمزه يا حبيبي 
حمزه = ايام هنا يا طنط 
كريمه = ايوا جوا يا حبيبي حمزه متزعلشي من ايام دي لسه عيلة صغيره مش فاهمه وكمان ده احمد اخوها في الرضاعه 
حمزه بفرحه = اي اخوها في الرضاعه بجد 
كريمه = ايوا يا حبيبي يلا تعالي ادخل بدل وقفنا علي الباب وتصالح ايام علي شأن زعلانه اوي 
حمزه = حاضر وانا اسف لحضرتك يا طنط والله بس كان غصب عني والله لاني بحبها اوي
كريمه =انا مش زعلانه يا حبيبي بس المهم تعالي لأيام بس هتتعب معاها شوية لأنها اول مره تضرب 
حمزه بهزار = ربنا المستعان 
كريمه بضحك = علي رايك يلا ادعيلي بقي 
دخل حمزه لاوضه آيام وهو بيخبط علي الباب 
آيام = مين 
حمزه = انا يا ايامي ينفع ادخل 
آيام = لا ايام نايمه ومش عايزه تكلم حد 
حمزه وهو بيكتم ضحكته = ايام نايمه وهي بتتكلم ازاي 
آيام بطريقه طفولية = لان ايام زعلانه 
حمزه بنفس طريقه ايام = وحمزه جاي يتأسف لأيام وياخدها معاه وفتح الباب 
آيام = انت ازاي تدخل من غير ما اذنلك 
حمزه بحنية = دي اوضه مراتي وعايزه اقولك حققك علي قلب حمزه يا حببتي وانا اسف ويا ستي يا رب اموت لو مديت ايدي عليكي تاني 
آيام = لا بعد الشر عليك انا اموت وراك 
حمزه = راح أخدها في حضنه خلاص بقي يا آيام واول واخر مره امد ايدي عليكي صدقيني 
آيام = طب والصور 
حمزه = يا ستي انا متاكد ان موضوع الصور دي مش بتاعتي ممكن نروح لاي فوتوشوب ونشوف الصور دي حقيقه ولا لا 
آيام شدتت علي حضنه = ااااه انا عايزه اعرف 
حمزه = خلاص يا ستي نروح بكرا اي رايك 
آيام = اااه وانا عايزه اجي معاك 
حمزه بضحك = هو انا بكلم بنت اختي 
آيام = متبقاش رخم بقي 
حمزه = طب يا ستي يلا بقي نطلع لاني هموت وانام 
آيام = ماشي بس نسلم علي احمد الاول 
حمزه بغيره = لا والله وتحضنية تاني والله يا ايام لو حضنتية انتي حره يا ايام هكسرلك راسك 
آيام = في أي يا حمزه ده اخوياااا طب ما انت بتحضن حبيبة انا بتكلم ولا بقول حاجه 
حمزه = هو سلام بس انما أحضان لا سامعه 
اومت ايام با ابتسامه 
***********************
تاني يوم 
حمزه = ايام يلا اجهزي علي شأن نخرج قبل ما نتأخر 
آيام = خمس دقائق يا حمزه وجاية وبعد وقت خرجت ايام 
حمزه بصدمه  = صلاه النبي احسن 
عشر آيام = خمس دقائق يا حمزه وجاية وبعد وقت خرجت ايام 
حمزه بصدمه = اي دا اي اللي انتي مهبباه ده با هانم 
آيام ببراءه = في أي يا حمبوزي يعني 
حمزه = لا مفيش الصراحه خالص بصي يا آيام والله لو عدي خمس دقائق ومكنتيش مغيره الهباب ده انتي حره دا انتي معملتهاش ليا تسلقت ابتسامه جانبية علي محياها 
آيام بعند = لا يا حمزه مش هغير هه بقي 
حمزه با ابتسامه ماكره = متاكده يا حببتي وظل يقترب منها وكانت آيام تتراجع للخلف اثر قدوم حمزه عليها 
آيام بتوتر ووجه شديد الحمره=  ح…حمزه …أن….انت بتقرب…… كدا …….ل….ي 
حمزه = وفيها اي يا حببتي بس مش انا جوزك قره عينك وانتي لبسه الدرس ده تفرجهولي برضوا ولا اي ثم غمز ليها 
آيام با ارتباك = ل لا أن انا لبسته علي شأن نروح عند صحبك نشوف الصور يلا بقي قبل ما نخرج 
حمزه وقد تراجع = بصي يا آيام ورحمة ابويا وابوكي لو الهباب ده متغير حالا لهكون سيبك ونازل وقافل عليكي الباب واسيبك محبوسه وطبعا انتي عندك فوبيا من الأماكن المغلوقه ولا اي واخد يهز أحد حاجبية بمداعبة لأيام 
آيام = عيب عليك يا ابو الحواميز دا انا عيلة وبهزر معاك حد ياخد علي هزار العيال برضوا دا انت قفوش اوي الصراحه مش هلعب معاك تاني 
حمزه = لا يا اختي مش قفوش والعبي بس واحنا هنا ويلا بقي علي شأن هنتاخر وذهبت ايام للاوضه 
آيام في نفسها = هههههههه طلع بيغير عليا كمان أن ما وريتك يا حمزه مبقاش انا أيام يا ابو انچي ههههه حيث كانت ايام ترتدي فستان با اللون النبيتي صق ودايق جدا من منطقه الصدر وكانت هذه خطه ايام لتثير جدل حمزه ولاكن با الاخير هذه ليس طبيعه ايام في اللبس وعدي نص ساعه وخرجت ايام 
حمزه بتصفيره = واووووو هو القمر بيطلع بنهار ولا عندي انا بس 
آيام بكسوف = حمزه بطل بقي كلامك ده 
حمزه = اي يا حببتي بتتكسفي ثم قبلها قبله اعلي جبينها 
حمزه بصدق = صدقيني يا ايام انا بحبك وعمري ما هفكر في حد تاني طول ما انتي معايا حتي لو انا مش بحبك اكيد مش هعمل حاجه من دي لاني عندي اخت بنت زيك وعمري ما هرضي أن ده يترد فيها لان كما تدين تدان 
آيام = حمزه انا بحبك ويلا بقي ثم أمسكت كف يده وسحبته معاها للخارج 
بعد بضع وقت وصل كل من حمزه وايام اللي صديقه حمزه فهو يفهم جيدا في أمور الفوتوشوب وغيرها من هذه الانواع واعطي حمزه صديقه الصور ثم انتظرا حتي أخبرهم صاحب حمزه أن هذه الصور صور حقيقية ولكن 
___________________________________*
الراجل / ايوا يا مدام هما دلوقتي عند واحد صاحب حمزه بتاع فوتوشوب وحاجات من دي 
انچي بخوف وربكة / انت بتقول اي يا متخلف وازاي اتصلحوا علي طول كدا 
الراجل / والله زي ما بقولك كدا يا مدام أهم قدام عنيا 
انچي بغضب / مدام اي يا متخلف انت انسه 
الراجل في نفسه طب وانا مالي (بصوت محمد هنيدي في فيلم عسكر في المعسكر ????????????)
ثم رد عليها خلاص يا انسه اي أوامر تاني غير اني مشلشي عيني من عليهم ومسبهومشي لحظه واوصلك كل حركه ليهم ( الراجل حفظ منك لله يا انچي يا شريره هه  ????????????)
انچي / لا كدا كله تمام واستني اتصالي في أي وقت ثم أغلقت الخط انچي في نفسها للدرجادي بتحبوا بعض طب والله ما انا سيباكوا تتنهو ويا انا يا انتي يا ايام ولا اي ايام اي خليها شهور هههههههه ( ضحكه شريره )
_______________________________
عمر = بابا 
حسن = نعم يا حبيبي 
عمر = احم يعني هو انا كنت عايز اطلب احم من حضرتك طلب كدا 
حسن = ما تقول يا عمر من غير المقدمات دي كلها 
عمر = الصراحه يا بابا كنت عايزك تفاتح طنط حنان ام حبيبة أننا نكتب الكتاب والفرح الاسبوع اللي جاي 
حسن با استغراب = طب لي ما هو كدا كدا كلها تلات اسابيع ويتم ده كله 
عمر بمقاطعه = اصل الصراحه يا بابا حبيبة الدراسه بتاعتها هتبداء كمان شهرين وانا كنت عايز استغل التلات اسابيع دول نعمل شهر عسل ونتفسح قبل ما تتهلك في المذاكره وكدا 
حسن بتفهم = خلاص يا حبيبي سيب الموضوع ده عليا واللي فيه الخير يقدمه ربنا 
عمر با ابتسامه = ربنا يبارك ليا  في عمرك يا حبيبي واخذ يقبل راس والداه 
حسن بفرحه = انا لو اعرف ان الموضوع ده هيبسطك كدا كنت جوزتكوا من زمان اوي بس قولي هو انت هتعيشوا فين 
عمر = انا كنت شاري شقه ليا علي شان لو حبيبة مش حبة تقعد معانا في الڤيلا هنا يبقي براحتها طبعا مع اني اشك انها ترضي تخلينا نعيش في الشقه ونسيبك 
حسن = ربنا يتمم ليكوا علي خير يا حبيبي 
عمر = يا رب يا بابا
يتبع…..
لقراءة الفصل السادس عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببت طفلتي للكاتبة مروة جلال

اترك رد

error: Content is protected !!