Uncategorized

رواية ملاكي البريء الفصل الثالث 3 بقلم أسماء ابراهيم

 رواية ملاكي البريء الفصل الثالث 3 بقلم أسماء ابراهيم

رواية ملاكي البريء الفصل الثالث 3 بقلم أسماء ابراهيم

رواية ملاكي البريء الفصل الثالث 3 بقلم أسماء ابراهيم

لف آسر بالكرسي وقام… و كانت الصدمه بالنسبه لـ جميله..
جميله بصدمه..يا نهار ضرب الوان..
آسر..بقاا انتِ خطيبت المدير..
جميله بتوتره..اانااا..مين بس الا قال كده..
آسر..اي القط اكل لسانك..
جميله..بقولك اي مترفدني احسن..
آسر بجديه..لا مش بالساهل كده.. لازم اخد حق البهدله الا عملتيها فياا..
جميله بتوتر..يعني اي مش همشي وهفضل في الشغل..
آسر..للاسف لازم اخليكي لحد ما الاقي بديل..بس طبعاً هتعملي كل حاجه هقولك عليها..
جميله بخوف من نظرته..اانت تقصد اي..
قام آسر من علي الكرسي و اتجاه نحيتها..
جميله..اانت بتقرب لييه هصوت والم عليك الشركه..ووو..
آسر بهدوء عكس نظرته الحده الا كلها خوف..
اتفضلي روحي الارشيف هاتي ملفات 2020 كلها و تتراجع كلها دلوقتي..
جميله..دلوقتي الا هو ازاي انا المفروض همشي بعد ساعه..
آسر..مش هتقدري تمشي عندك شغل اضافي النهارده..و اه صحيح اعمليلي فنجان قهوه..
جميله..قهوه!!!
آسر بعصبيه..اتفضلي اعملي الا قولت عليه..
خرجت جميله بسرعه البرق..انا استاهل الا يتعمل فياا كان لازم اتسحب من لساني و اقول اني خطيبته..بس الواد قمر و يستاهل..فوقي يا اختي دا انتِ هيتعمل منك بطاطس محمره النهارده..
*********
سليم جهز الغداء و راح عند رحمه..
سليم..حبيبتي يلا عشان تاكل و تاخدي العلاج..
رحمه..انا قولت مش عايزه..
سليم..رحمه ارجوكِ دا مش وقته خالص ترفضي الاكل وبعدين انتِ تعبانه وجسمك محتاجه راعيه..
رحمه بسخريه..اااه و كان فين الحب ده لما ضربتني و شكيت فيا.. 
سليم قرب منها ضمها لحضنه..انا اسف سمحيني يا رحمه اديني فرصه واحده اصلح بيها غلطي ده صدقيني يا رحمه مش هشك فيكي تاني مهما حصل..
رحمه بعدت عنه..ممكن تسبني لوحدي..
سليم بعد عنها..لييه مصممه تبعديني عنك..لييه يا رحمه لييه..
رحمه بدموع..سليم ارجوك اخرج وسبني لوحدي..انا مش قدره اصلحك بالسهوله دي انت شكيت فيا وفي اخلاقي رغم ان انت اكتر واحد عارف اخلاقي كويس..احنا محتاجين نراجع نفسنا تاني يا سليم..
سليم..يعني اي..
رحمه..يعني انت هتنام في اوضه و انا في اوضه..
سليم..اي الا بتقولي ده مستحيل يا حصل يا رحمه انا بحبك وقربك مني هيخليني اقرب منك عشان ترجعيلي زاي الأول.. 
رحمه.. سليم لو سمحت متضغطش عليا اكتر من كده و اتفضل اخرج برا.. 
خرج سليم من عندها و هو حزين.. مش هسيبك غير لما تسمحيني.. 
**********
في مكان تاني كان موجود الشخص الا عايز يفرق بينهم..
انا عملت كل حاجه قولتي عليها و بردو مسبهاش..بلعكس بيحاول يقرب منها اكترر..انت لازم تتصرفي بسرعه انا مش هخلي سليم يبعد عني..
*انا وعدتك وسليم هيكون ليكى..بس امسكي دول..
اي دول..
* دي صور رحمه ظبطي انتِ بقا بمعرفتك..
بخبث..فهمت..
*********
في الشركه عند آسر..كان قاعد في مكتبه فجأة سمع صوت دربكه..طلع يشوف في اي و كانت الصدمه..
جميله مسكه بنت و بتضرب فيها ومحدش اقدر يحوش البنت من تحت ايدها..
آسر بعصبيه..انتِ مجنونه اي الا بتعمليه ده..
جميله…انت مش عارف هي عملت اي..
آسر قرب منهم وشد جميله…انتِ مش عارفه دي مين..
جميله..هتكون مين يعني..اوعاا سبني عليها دي لازم تتربه
البنت بدلع..اي البت المتوحشه دي من امتا وانت بتشغل الاشكال دي عندك
جميله..بقا انا متوحشه يا بنت بائع البليله..
آسر..اسكتي بقا..اسف يا كاميليا علي الا حصل..و انتِ حسابك بعدين..
جميله..اه طبعاً ماهي عشان لبسها قصير و حطه شويه بهيه علي وشها لازم تكون جنبه..
آسر قرب منها وقال بكل عصبيه..الا بتتكلمي عنها دي تبقا خطيبتي…
جميله بصدمه..اااي ????????
******
كان قاعد بيفكر يتصرف ازاي في الا عمله مع رحمه و سرحان لحد ما جاتله مسدج علي التليفون..
مسك التليفون وفتحها وكانت الصدمه لـ سليم…
يتبع…..
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببت رئيس العصابة للكاتبة آلاء فرج

تعليق واحد

اترك رد