Uncategorized

رواية بنات الصاوي الفصل التاسع 9 بقلم صابرينا

 رواية بنات الصاوي الفصل التاسع 9 بقلم صابرينا

رواية بنات الصاوي الفصل التاسع 9 بقلم صابرينا

رواية بنات الصاوي الفصل التاسع 9 بقلم صابرينا

انا بحب مراتك …
………………….
كانت صابرينا  جليسه الفراش امامها الطبيب 
الطبيب :المدام حامل في شهرين تقريبا 
صابرينا بصدمه :اااي 
تحدث نور بمزاح 
نور:مش وقت اي خالص 
الغلط من عندى انا جايب دكتور حمار 
الطبيب : عفوا قصدك اي ي نور بيه 
نور: قصدى انك دكتور ماشي بذمتين وامشي بكرامتك بدل ماابعترهالك في الارض متعرفش تلمها منين
اخذ حقيبه الدكتور ودفعها بوجهه  
نور :اطلع برا حالا بدل مااسيب عليك الكلاب  وتطلع بردو وانت مفكش  حته سليمه 
خرج الطبيب من الغرفه والقصر 
وبقي في الغرفه نور وناني وصابرينا 
وجه نور حديثه لصابرينا 
نور:ارتاحي انتي دلوقتي لحد مااجيلك 
وعلي فكره لسه حسابك جااي 
صابرينا :هو الي يشفوكم يعرف راحه 
نور بغمزه :لما اجيلك 
صابرينا:سافل وقليل الادب 
&&&&_______&&&&&&&
قبض نور بقوه علي ذراع ناني وذهب بها للغرفه  
في غرفه ناني 
كانت تشعر بالخوف من نظره نور 
نور:مش عايزه تنطقي وتتكلمي
ناني: اتكلم اقول اي 
نور :انك كنتي مستغفلاني انتي والدكتور بتاعك ومفهماني ان العيب مني وطلعتي انتي المعيوبه 
ناني بغضب وبجاحه :انا عمرى ماكنت معيوبه 
انا سليمه وزي الفل العيب منك انتي ي بتاع الخدامين 
صفعها نور علي وجهها 
نور بغضب :اخرصي ي بنت الكلب 
ناني بحقد وغل 
ناني:انا عمرى ماكنت معيوبه انا بخلف وزى زيك 
ذهبت ناني الي غرفه الملابس وجلبت الحبوب  
ناني وهي تلقي الدواء بوجهه 
ناني:انا كنت باخد حبوب  منع الحمل عشان مخلفش منك 
عشان انا بكرهك وبكره نفسك وكل حاجه فيك اخدت فلوسي 
بكرهك 
نور وهو يقبض علي خصلات شعرها بقوه 
نور:لما انتي بتكرهيني قووى كدا 
عايشه معايا ليه 
مطلبتيش الطلاق ليه 
ناني:واطلع من المولد بلا حمص 
تركها نور فوقعت علي الارض 
نور: انا كنت عارف من زمن انك مستغفلاني واني بخلف 
بس سيبتك وقلت بلاش تواجهها وسيبها صعب عليها ان السبب يكون منها قلت ؤمكن خايفه اروح لغيرها الحب الكذاب الي معيشاني فيه كان سبب 
بس لما لقيتك جبتي الدكتور وبيقول ان صابرينا حامل في شهرين 
اتضحلي ان طريقتك قد اي قذره وانك مريضه بس بعد مواجه النهارده 
انتي مش حاتعيشي علي ذمتي دقيقه واحده 
انتي طالق طالق طالق  بالثلاثه 
وحقوقك كلها حاتوصلك 
انتي اكبر قهره في حياتك لما الخدامه تاخد مكانك 
ي بنت الحسب والنسب يابنت عمي 
ناني بغل :يكون في معلومك انا مش حااسيب بيتي 
انا ليا فيه زي ماانت ليك فيه 
نور: عمر الدم مايبقي ميه ي بنت عمي 
#################
في غرفه صابرينا 
……………… 
دخلت الخادمه الغرفه وبيدها بعض الورود والشكولاه 
الخادمه :صابرينا هانم 
نوح بيه باعتلك الورد والشكولاته دي 
صابرينا :نوح مين 
الخادمه بغرام :نوح بيه يبقي اخو نور بيه ودراعه في الشغل 
صابرينا :اممم طب هاتي الشيكولاته دي 
&&&&&&&&&&&________&&&
في قصر هاشم المنشاوى 
……………………………. 
في بهو القصر 
دبت منه ذهابا وايابا المكان حتي جاءت تغني من بعيد 
منه بغضب :ممكن افهم الهانم كانت بتتصرمح فين 
ايه: زهقت شويه وبعد المدرسه قلت اتمشي شويه 
منه بغضب :واحنا من امته بنتمشي بعد المدرسه يابت سعاد 
ايه :في اي ي منه انا مش صغيره 
منه:متنسيش نفسك ي بت سعيد 
احنا مش شبه الناس الي عايشه في قصور 
جاء هاشم اليهم 
هاشم:في اي صوتكم عالي ليه 
منه:لو سمحت موضوع بيني وبين اختي متدخلش فيه 
هاشم:وانا مش غريب ي حرمي المصون 
منه بمراره : حرمك 
طب عن اذنك 
اخذت منه ايه وصعدوا وسط نظرات هاشم الغاضبه 
################
في غرفه منه …. 
دخلت نانسي الغرفه 
نانسي:اي ي منه حصل اي 
منه : اول ماحصل بينا الي بيحصل لاي زوجين 
صحي من النوم بيلومني اني بقيت مراته 
وبيقولي انسي الي حصل بينا وعايزنا نعيش اخوات 
نانسي:نععععم اخوات 
وانتي ردك كان ااي 
منه: سكتت حااعمل اي 
نانسي:لا متسكتيش انتي مراته ولازم تدافعي عن حقوقك 
اخوات ااي دي 
منه:انا ابويا باعني ولازم ارضي بالمكتوب 
نانسي:فين شخصيتك 
كنتي هدي المعبد علي الي فيه انتي مراته 
منه:معدش ينفع هو طردني بالادب وقالي احنا اخوات 
نانسي: ولكا انتوا اخوات ومتجوزين ع الورق ليه خلاكي مراته شرعا 
منه:نانسي انا مش فاهمه حاجه ارجوكي سبيني 
نانسي:طيب اما وريتك ي هاشم 
منه: لا ي نانسي متعمليش حاجه متحسيسنيش اني رخيصه 
اخوكي اشتراني من اب بخيل باع بناته وانا معنديش الطاقه الي اخسر باقي كرامتي 
ارجوكي 
نانسي: اخرصي انتي مفيش كرامه بين المتجوزين انتي شايله اسمه وليكي حقوقك واولها انو يعتبرك زوجته مش صفقه من صفقاته 
########______######## 
في غرفه هاشم 
…………. 
كان بالغرفه ينظر الي اللاب توب 
دخلت نانسي الغرفه دون استئذان 
هاشم بغضب : طول عمرك ذوق مش عارف اي طريقه الهمج الي اتعلمتيها دي 
علموكي كدا في انجلترا 
نانسي: انا داخله اوضه عازب مش واحد متجوز 
هاشم: وبعدين 
نانسي:قولي ياابن ابويا وامي اي حكايه البنتين دول 
هاشم: كل حاجه كانت ماشيه لحد مااتدخلتي في الموضوع 
نانسي: بدل ماتشكرني اني بساعدك 
هاشم :تساعديني 
انتي بوظتي كل حاجه 
نانسي: طب قولي بقي اي الي بوظته 
هاشم: حوار قديم متشغليش بالك بيه 
نانسي: خلاص طلقها 
هاشم :انتي اتجننتي 
مستحيل اطلقها 
نانسي:تبقي بتحبها 
هاشم:مصلحتي مخلصتش لسه 
ولحد ماتخلص حااطلقها 
#####__________###########
في قصر نور كامل 
&_______&
في غرفه صابرينا 
…….. 
دخلت ناني الغرفه واخذت تتمشي بها بغنج 
ناني : تعرفي ي صابرينا انا بشفق عليكي 
صابرينا :ليه كتعه ولا مقطوعلي رجل 
ناني:اصلك متعرفيش انتي هنا ليه 
صابرينا:ليه 
ناني: عشان تجبيلنا بيبي 
وناخدوه منك وتعيشي فيلم شاديه وتربيه علي اساس انك الخدامه علي اساس اي ماانتي هنا خدامه فعلا 
صابرينا :كداابه 
ناني:عندك نور اساليه 
………..
هبت واقفه وخرجت من الغرفه قاصده غرفه المكتب 
تركتها صابرينا بمفردها 
اخرجت ناني الهاتف 
ناني:كله حصل وهي نازله دلوقتي تتاكد 
……………..
في غرفه المكتب 
……..
تحدثت جميله بغضب 
جميله: الاتفاق مكنش كدا ي نور 
انت قلت انك جايبها ام حاضنه 
دخلت صابرينا غرفه المكتب 
صابرينا: ام حاضنه 
نور :صابرينا انتي فاهمه غلط 
صابرينا: اي حاتطلعني ارخص من كدا ي نور بيه 
انا مش سندريلا الي القدر ضحكلها وجت القصر 
بس علي الاقل متطلعنيش بالرخص دا 
نور وهو يقترب منها 
نور:افهميني 
ابعتدت عنه صابرينا صاعده لغرفتها 
نور بغضب لجميله :انا حبيتهاااا 
حبيتها …
&&_________________&&& 
في غرفه نوح 
…………. 
عاري الصدر يدخن سيجارته بجواره الخادمه 
دفعها نوح بقرف فوقعت علي الارض 
نوح:متنسيش نفسك بعد كدا وتنامي هنا 
يلا برااا 
الخادمه:حاضر 
نوح: ومتنسيش تحطيلها الحبايه في العصير  
يتبع…..
لقراءة الفصل العاشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية اغتصبت خطيبة أخي للكاتبة مهرائيل ماجد

‫2 تعليقات

اترك رد