Uncategorized

رواية حب يتحدى الصعاب الفصل الثاني 2 بقلم باسنت أشرف

رواية حب يتحدى الصعاب الفصل الثاني 2 بقلم باسنت أشرف

رواية حب يتحدى الصعاب الفصل الثاني 2 بقلم باسنت أشرف


رواية حب يتحدى الصعاب الفصل الثاني 2 بقلم باسنت أشرف

ف بيت الدكتوور رياان 
قاعد ف اوضة جميلة جدااا ورقيقة ذاات الواان غامقة تتكون من حماام خااص و غرفة ملاابس جميلة 
كااان قااعد بيفكر ف روح هي ازااي كده و ده حصل معااهاا ازااي طب هي ازااي متعرفش حصل ازاااي ياااارب طب انااا لية الدين
ااا ماا ممكن تكوون بتكدب عليااا مش عااارف بس حاااسس انهااا محترمة متعملش حااجه زي كده طب انااا ليية اتأثرت جدااا بيهااا و سااعدتهااا عوووف هوو اناا هفضل افكر فيهااا كده كتييير خلااااص ي ريااان كفاااية تفكيير ايووه كده متفكرش تااني 
قطع تفكيرة دخول اختة الاوضة 
ريهااام: ابية مااما بتقولك يلااا عشااان تااكل 
رياان: تمااام ي قلب ابية رووحي واناا جااي ورااكي 
ريهاام: بلييز ي ابية متتأخرش عشاان اناا جعاانة جدااا وماما مش بترضي تخليني اكل غير لمااا تيجي 
ريااان: اناا نفسي اعرف كل الااكل اللي بتاكلية بيرووح فيين مش بيباان عليكي لية 
ريهاام: ي ابية اناا مش بااكل كتيير بس انت داايماا ظاالمني 
رياان: امشي ي يت من هناا يلااا 
ريهاام: مااشي ي ابية مكنش العشم سلااام اديناا مااشين 
ومشيت ريهاام 
ع السفرة 
فاطمة: اي ي بت اخووكي مجااش لية 
ريهاام: هييجي ي مااما دلووقت اناا قولتلوا وهو قاال اديني جااي ورااكي.
ريااان: السلاام عليكم ي ست الكل 
فاطمة: وعليكم السلاام ي بني اقعد يلاا عشاان تااكل 
قعد ريااان و بدأ اكل 
فاطمة: اي ي رياان مش نااوي تفرحني بيك ي ابني نفسي اشووف اولاادك قبل ماا امووت 
رياان: بعد الشر عليكي ي ست الكل ربناا يخليكي ليناا 
فاطمة: حبيبي بس برضواا اناا عاايزة افرح بيك 
ريهاام: ايووة ي ابية اناا نفسي تتجوز وتجيب اولااد عشاان يقوولولي ي عمتوو هييييييي 
رياان: هبله والله  
فاطمة: هاا ي حبيبي اشوفلك عرووسة 
رياان: اللي تشوفية ي مااماا 
فااطمة بفرحه: اناا اصلاا مجهزة العرووسة اي رأيك ف ايلين بنت زهرة صحبتي 
رياان: اللي تشووفية ي مااما اهم حااجه تكوون محترمه 
فااطمة: محترمة جدااا 
ريهاام: ياابااي ي مااماا مش لااقية غير المغروورة دي و عاايزة تجوزيهاا لاابية 
فاطمة: بس ي بت مالهاا ايلين مااهي جميلة وذي القمر 
ريهاام: دي مغروورة اووي ي ابية واناا مش بحبهاا 
فاطمة: متسمعش كلااامهاا ي بني البنت ذي القمر 
رياان: مااشي ي ناانا طاالماا شاايفة كده 
فااطمة: اناا هكلم امهاا واحدد معااها معااد 
رياان: تماام 
**************
ف بيت فخر الدين
فخر الدين  :  متزعلييش ي روح ي حبيبتي اناا كنت متأكد انك اشرف من اي حد 
رووح بانطفااء:  تماام ي باابا ولا يهمك 
الهاام:  متزعليش ي حبيببتي بس احناا حبيناا نأكد ل ساارا ان انت اشرف من الشرف 
روح:  تماام ي مااما اناا رايحة اوضتي ارتااح شوية 
دخل تاامر من برة:  ي اهل الدااار اناا جيت نوورت البيت 
” محدش يعرف بحكااية كشف روح غير ابوهاا وامهاا و مريم “
الهاام:  فين اختك 
تاامر:  طب سلمي علياا الااول حتى 
الهاام:  ازيك ي اخوياا فين اختك 
تاامر:  اناا كنت ابغى ااقولك و لكن استحي 
الهاام:  متخلص يااااض فين اختك 
تاامر:  هدي اعصاابك كده ليطقلك عرق ولاا حااجه ي ست الكل 
فخر الدين:  متتعدل ياااض 
تاامر:  ليية ان شااء الله شاايفني معووج ولاا اية 
تمااارا:  اهئ اهئ اهئ 
الهاام:  ماالك ي حبيتي بتعيطي لية 
فخر الدين :  مالهاا اختك ياااض 
تماارا:  شووفت ي بااباا ابنك الغبي عمل فياا اية
فخر الدين  :  عمل ايه ي حبيبتي 
تماارا:  اهئ ساابني ي باابا ف مكاان فية كلااب و طلع يجري وكاانوا هياكلووني. 
فخر الدين  :  بتسيب اختك و تجري يااض 
تاامر:  الجري نص الجدعنة ي حج 
فخر الدين  :  اتلقى وعدك بقى 
*************
ف مكاان تااني 
مجهوول:  المهم عملت كل اللي قولتلك علية 
خليل :  تمااام ي بااشا كل حااجه تماام زي ماا حضرتك طلبت 
مجهوول:  تمااام كده تقدر تمشي واناا هقولك تعمل اية. 
خليل :  تماام ي فندم اوامرك 
مجهوول:  امشي دلووقت 
بعد ماا مشي خليل 
ضحك الشخص ده ضحكه شريرة  :  والله لاندمك ي رووح ع اللي عملتيية معاايا و برضوا هتكووني ليااا 
يتبع…..
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عروسة جدي للكاتبة بنت الجنوب

‫2 تعليقات

اترك رد