Uncategorized

رواية حور المراد الفصل الثاني 2 بقلم رنا أحمد عماد

 رواية حور المراد الفصل الثاني 2 بقلم رنا أحمد عماد

رواية حور المراد الفصل الثاني 2 بقلم رنا أحمد عماد

رواية حور المراد الفصل الثاني 2 بقلم رنا أحمد عماد

في المستشفي .
فاطمه بطفوله /هي حور هتتاخر ولا ايه طنط نيره عماله تصرخ متنزل بقا دي غلسه .
مراد بحنان وابتسامه /معلش ي طمطم ي حبيبتي حور لسه صغيره ومش عارفه حاجه .
فاطمه ببراءه /انا هعلمها كل حاجه وهاخد بالها منها .
رشا اخت نيره بقلق /ها ي مراد لسه .
مراد بطمنينه /اطمني ي مدام رشا انشالله هتبقا بخير .
صلاح برعب /ها ي مراد يابني نيره عامله ايه .
مراد بحنان /اطمني ي جدي انشاء الله هتبقا كويسه اطمن انت وصلت عمي للمطار .
رشا بغضب وهجوم /مطار مطار ايه ازي يسافر اصلا ويسيب مراته علي وش ولاده بنادم مستهتر. 
مراد /اهدي ي مدام رشا مش وقته .
رشا بغضب /لا وقته لما تفوق مش المفروض جوزها يكون جنبها زي أقل واحده بس هقول ايه هي الي رخصت نفسها من الاول لما اتجوزته .
فاطمه بطفوله وفرحه /حور جات حور جات ي مراد سمعتها بتعيط .
صلاح بسعاده /احمدك واشكر فضلك يارب .
الدكتوره بابتسامه وهي تحمل حور وتتجه ال مراد /حمد لله على سلامتها اتفضل حضرتك تتربا في عزك .
مراد بارتباك وهو يحملها وخوفه ل حجمها الصغير ليمسك يدها بحنان بالغ فحقا كانت حوريه في الجمال شعرها الأسود الناعم الظاهر رغم صغرها خدها الابيض  الناعم عيناها الذي تجاهد لفتحها ليقسم الجميع أنها غايه في الجمال .
فاطمه بسعاده وبراءه/هههه حلوه اوي ي مراد صغننه اوي .
صلاح بحنان لحفيدته الصغيره /مشاء الله تبارك الله جميله اوي عقبال ولادك ي مراد ي ابني ولا ليه مخلاص حور تعتبرها.
لتنفجر حور في البكاء تحت دهشه الجميع كيف يقولون ذلك كيف يعتبرونها ابنته وهي ستكون معشوقته رغم فرق السن الكبير رغم كل شي ستولد قصه حب اسطوريه يتحاكا عنها الجميع.
في غرفه نيره . 
رشا بحنان /حمد لله على سلامتك ي حبيبتي .
نيره بتعب /الله يسلمك ي بابا فين حور .
مراد بابتسامه وحنان /اتفضلي ي ستي حوريتنا الجميله اهي بس نامت ربنا يباركلك فيها ي نيره .
نيره بابتسامه ل مراد الذي تعتبره أخيها /ربنا يخليك ي مراد شد حيلك انت بقا وهاتلنا عريس ليها .
مراد بعبوث /انشاء الله .
سلمي بخبث /سلاموا عليكم حمد لله علي سلامتك ي مدام نيره .
نيره /الله يسلمك شكرا اوي .
صلاح بترحيب /نورتي ي سلمي ي حبيبتي اتفضلي .
سلمي /شكرا ي اونكل انا رحت الشركه ولاقيتكم كلكم مش موجودين ولا حتي أستاذ ادم عرفت أنه سافر وعرف أن مدام نيره ولدت فكان لازم ابارك .
صلاح بترحيب/تنوري ي بنتي اعرفك ي مراد دي سلمي .
مراد بابتسامه مصتنعه /اهلا وسهلا .
أما الأخري فكانت في عالم آخر كانت تسرح في ذلك الجمال ف مراد شخص وسيم للغايه يتمتع بعيننان عسليتان ساحرتان وجسد ممشوق بحرافيه ولحيه خفيفه زادته وسامه فذلك الذي كانت تتوعد يوقعه في عشقها فوقعت هي وانتها الأمر .
ساهر بطفوله /خالتوا هاتي انا اشيلها شويه .
فاطمه ببراءه /حاسب لتقع منك .
ساهر بببراءه /متخافيش ي طمطم هاخد بالي منها .
سلمي /طب ممكن انا اشيلها شويه اصلي بحب الاطفال اوي .
لتحملها سلمي لتنفجر في البكاء بطريقه هيستريه يندهش لها الجميع.
سلمي باستغراب /مالها كده زي متكون مش طيقاني .
مراد بلهفه /هاتيها انا اشيلها .
ليحملها مراد لتهدا بين أيديهم .
/بس ي روحي بس متعيطيش دموعك دي غاليه عندي اوي بس ي حبيبتي .
صلاح بادنهاش/دي سكتت هي البت دي ايه حكايتها معاك ي مراد .
نيره /مراد حنين ي عمي لازم تهدأ في حضنه .
ساهر بطفوله وغيره وهو يحاول أخذ حور من ايدي مراد/ممكن انا بقا اشيلها شويه .
مراد بغضب /شيلك ايدك عنها دي عيله صغيره متشدهاش كده .
ساهر بعناد /انا عايز اشيلها شويه اشمعنا انت ي ابيه مراد .
نيره بحده /ساهر حور صغيره لسه مينفعش تشغيلها دالوقتي خالص  
ليحتضنها مراد بسعاده وهو ينظر إليها بعشق وحب  وحنان وكأنها قطعه منه .
ترا ماذا سيحدث بين ذلك القلبين الذي سيحكم علي عشقهم بالفشل للكثير من الأسباب التافها لكن ماذا سيحدث ❤️❤️❤️
في المانيا ..
في مكتب ادم كان يجلس وعقله وقلبه في صراع مستمر وهو غارقا فيما بينهم .
القلب بهجوم /هي ايه ذنبها دي مراتك ام بنتك وبتحبك من زمان .
العقل بغضب/انت هتفضل كده عبيط وخلاص بسببها انت انحرمت من حبيبتك الي كنت بتحبها.
القلب بمبرر/ملكش نصيب فيها افرض كنت شوفت معاها المر لكن نيره حنينه وبتتمنالك الرضا ترضا .
العقل بغضب/دي محركات انت مش فاهم حاجه هي اتحوزتني وهي عارفه اني مبحتبهاش معندهاش كرامه .
ادم بصراخ وانهيار /بس بس عقللي عنده حق هي الي دمرت حياتي بموافقتها ولازم تعيش العمر كله تندفع التمن ..
للاسف لينتصر العقل علي القلب ????????????????????
في فيلا حسن بدران ..
كانت تجلس سلمي وهي تسرح في ذلك الساحر الذي سحرها من اول لقاء كانت بالأمس تتوعد وتخطط لكنها وقعت كان دائما ترا أن لن أحد يستحقها واليوم هي من وقعت في عشقه وأسرت نفسها بين يديه كانت تسعي للخطط والمؤمرات ستظل  تسعي لامتلاك قلب المراد ❤️.
في شقه شهاب . 
كان يجلس والده محمود وهو ينتظره بزفر وغضب .
شهاب بمرح /مسا مسا ي عم الناس .
والده بغضب /اهلا ي صايع ي ضايع .
شهاب بحزن مصتنع /بقا كده ي بابا ماشي خساره الكباب الي جبتهولك معايا .
محمود يزهق/ي ساتر علي فكره انا زهقت من أكل الشوارع ده حتي لو كان كباب .
شهاب بغمزه ومرح /طب متتجوز ي أبا الحج وتجبلنا عروسه توكلنا هي .
محمود بغيظ /وحياه امك مين الي يجيب ي اخويا ولا هتفضلي كده زي البيت الوقف لما سوقك يقف .
شهاب بضحك/هههههه اصلي رخيص اليومين دول في السوق ي حاج مستني أما اغلا ههه.
محمود بضحك/ههههه جاتك ايه ي واد ي شهاب طب قوم طيب حوط الاكل .
شهاب بابتسامه /حاضر ي بابا .
ليتسال باستغراب /هو ايه الخبط ده ي بابا .
محمود /ده الشقه الي جانبنا شكلها هتسكن .
شهاب بلا اهتمام /طيب اروح انا احط الاكل .
في فيلا الجوهري .
في غرفه نيره .
كانت تجلس نيره بدموع والم وهي ترضع صغيرتها حور وتنظر ل صوره ادم الموضوعه بجانبها لتتحدث بالم .
/كده ي ادم هونت عليك مره واحده تكلمني من ساعه مسافرت انا مش عارفه انا عملتلك ايه لكل ده ربنا يسامحك ي ادم لتنظر الي ذلك التي تنظر لها بابتسامه رقيقه لتقبلها بحنان الأم فهي حقا جميله للغايه ليقاطعها خبط الباب .
نيره باندهاش لذلك الوقت المتاخر /ادخل .
مراد بخجل وإحراج /انا اسف ي نيره بس حور وحشتني مشوفتهاش النهارده خالص .
نيره بابتسامه /ماشي ي سيدي اتفضل حبيبتك اهي واكله ومغيره وكله تمام.
مراد بعشق /دي حبيبتي انا اعملها كل ده وانا مبسوط.
نيره بمرح /ماشي ي سيدي ربنا يهنئ .
مراد بسعاده /عن اذنك .
من أمام الغرفه كان يحملها وهو ينظر لها بحب وحنان .
/انا مش عارف ي بت انتي عملتي فيا ايه بقت بجي جري علشان اشوافك وانتي زي القمر كده .
لتتطلق حور ضحكه صغيره بسعاده وهي تحرك يديها ورجليها بسعاده كأنها تفهم ماذا يقول ليبتسم إليها بعشق ليصتحبها الي غرفته .
من المانيا ..
جوليا أحدا عملاء شركه الجوهري فتاه جميله للغايه فاتنه بمعنا الكلمه .
جوليا بابتسامه /اهلا مستر ادم .
ادم باحترام /اهلا جوليا اتفضلي .
جوليا بابتسامه /اظن الصفقات الي بينا الي جايه لازم نتقناش فيها .
ادم بإعجاب /اكيد اتفضلي .
يتبع…..
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية روز الأحمد للكاتبة مريم

اترك رد

error: Content is protected !!