Uncategorized

رواية بريئة حطمت غروره الفصل السادس 6 بقلم ميرا أبو الخير

 رواية بريئة حطمت غروره الفصل السادس 6 بقلم ميرا أبو الخير

رواية بريئة حطمت غروره الفصل السادس 6 بقلم ميرا أبو الخير

رواية بريئة حطمت غروره الفصل السادس 6 بقلم ميرا أبو الخير

ميرا وعيون خاليه من الحياة:  طلقني. 
مروان بصدمه:  ايه ميرا انا. 
ميرا قامت وبتعدل نفسها و باصه لمروان بكل الم. 
مروان بيمسك ايديها:  ميرا انا مش عارف عملت كده ازاي بس انا… 
ميرا بتبعد ايده:  خلص الكلام زي مانت مش سمعتني انا مش هسمعك.. ومشيت وهو قاعد حط ايده علي وشه… 
ميرا ماشيه في الطريقه واصوات العربيات وكل حاجه حولين منها وهي في عالم تاني  تايهه مروان يلي قلبها كان هيدق ليه يعمل كده..وحد جاه شدها من قدم عربيه. 
عز بخوف:  انتي اتجننتي مش تفوقي. 
ميرا باصه له بدموع وساكته. 
عز شدها واخدها بعيد:  مالك وليه ماشيه كده. 
ميرا باصت للناحيه التانيه وعز شاف حالتها انصدم:  ميرا هو مروان قربلك. 
ميرا بتعيط وهو فهم واتعصب وكور ايده:  وحياتك عندي هدفعه التمن غالي. 
ميرا قايمه تمشي:  ابعد عني يا عز هو جوزي ودا حقه عن اذنك. 
عز بغضب مكتوم: متنطقيش الكلمه دي ???? انا يلي هبقا جوزك وهتبقي حقي وملكي. 
ميرا بالم:  انا ملكه هو وبس. 
عز بخبث:  حتي لو عرفتي انه امك معايا. 
ميرا بصدمه:  اييييييه. 
بقلم ميرا ابوالخير. 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ. 
في الصعيد. 
جلال في الحبس رايح جاي:  ها عملت ايه اياك. 
المحامي:  هتخرج ب كفاله. 
جلال بغضب:  المهم اخرج من اهنيه. 
المحامي:  هتخرج . 
جاه الظابط:  الكفاله اترفضت اتفضل. 
المحامي بصدمه:  ازاي. 
جلال بغضب:  بتقول ايه عاد. 
الظابط:  دي اؤمر اتفضلوا. 
داخل جلال السجن وتوعد لمروان. 
احد المسجو’نين:  منور يا حلو. 
جلال بغضب:  انت مهتعرفش انا مين عاد. 
احد اخر:  اهدا يا حلو دا انت متوصي عليك جامد. 
جلال بغضب:  يلي هيجرب مني هجتله. 
احدهم بغمز:  يلا يا عروسه. 
جلال بغضب ولسه هيتكلم قربوا منه وضربوه ( اول واحد ????????????????)  . 
بقلم ميرا ابوالخير. 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ. 
وصل مروان البيت وبيدور علي ميرا. 
مروان بزعيق :  ميرا يا ميرا. 
سميره:  في ايه مالك فين ميرا. 
مروان مش عارف يقولها ايه:  ماما انا.. وقص ليها ما حدث. 
نزل كف علي واش مروان:  فعلا معرفتش اربي يا مروان. 
مروان:  يا ماما انا… 
سميرة مقاطعه:  اخرس من النهارده اعتبر انه ملكش ام. 
مروان بصدمه:  ايه. 
سميرة بجمود:  لما ميرا تيجي هنرجع الصعيد ( اوعي دا هناك العن ????)  . 
مروان لسه هيتكلم سميرة:  الموضوع خلص. 
بقلم ميرا ابوالخير. 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ. 
عند ميرا. 
عز بمكر:  قولتي ايه. 
ميرا بجمود:  لا. 
عز بستغرب:  طب ومامتك هي دلوقتي تحت رحمتي. 
ميرا بدموع:  مقدرش… وسابته ومشيت. 
فلاش بااااااك. 
سعاد فاقت وهربت لاقرب مكان بتعب وطلع ده قصر النمس وعز كان قاعد وشافها هي جريت عليه. 
سعاد بتعب:  ساعدني يا ابني هيموتوني. 
عز باستغراب من شبها بميرا:  هم مين بس اهدي محدش هيقدر يقرب من هنا. 
سعاد بتعب:  ابوس ايدك احميني منهم عايزة ارجع لبنتي. 
عز باستغراب:  طب قولي علي كل حاجه. 
قصت سعاد نص القصه له اندهش وابتسم بمكر:  اهدي يا امي انا هساعدك…. طالعها اوضه وقفل عليها وهي انصدمت وطلب من الخدم ياخدوا بالهم منها.. وراح يدور علي ميرا. 
عند عز وميرا. 
عز ببرود:  ها صدقتي ياما تقتلي مروان او تنسي امك خالص. 
باااااااااااااكككككك. 
عز بمكر:  اكيد هتعمل حاجه عشان تواصل لامها.
بقلم ميرا ابوالخير. 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ. 
عند هناء بنت داخلت عليها. 
هناء باستغراب:  انتي مين يا بتي. 
نور بخبث:  بيقولوا عدو عدوك هو صديقك وانا جايه اساعدك عشان نخلص من ميرا. 
هناء باستغراب:  وانتي هتعرفيها منين. 
نور:  تبقا ضرتي وانا زي الفريك مش بحب شريك رايك ايه. 
هناء بخبث:  اكيد موافقه. 
نور:  يبقا تسمعي يلي هقولك عليه السم دا يتحط ليها. 
هناء:  كيف وجوزها. 
نور:  الباقي عليا انا. 
بقلم ميرا ابوالخير. 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ.
ميرا وصلت ومروان جري عليها ولسه هيقرب سميرة وقفته:  عندك. 
مروان:  يا ماما اديني فرصه. 
ميرا ساكته وباصه للارض. 
سميرة بتمسك ايديها:  يلا علي اصلنا وبلد’نا. 
مروان بيحاول يوقفها و هي اخدتها ومشيت وجاه لمروان اتصال. 
في مكان ما. 
عز يقف ببرود:  كانت عارف انك هتيجي. 
مروان ببرود اكبر:  اهلا اهلا بصاحب عمري ولا اقول الخاين يلي خا’ن بلد’ه وابوه يبقا النمس. 
عز بيسقف: لا احياك علي ذكاءك وياتري ميرا قالتلك ايه تاني. 
مروان اتعصب ومسك نفسه وطلع الكاميرا و وراه وهو بيعترف بكل حاجه. 
عز بصدمه:  لا برفو بجد برفو. 
مروان ببرود:  قريب اوي هندمك. 
عز بقليل من الخوف لانه عارف مروان:  متقدرش. 
مروان ببرود قرب وادله بوكس وقعه:  ميرا نو  شهر واحد وانت وابوك تشرفوا في السجن سلام. 
عز بيخاف من كلامه لانه ديما بينفذ مش بيتكلم.
( رغم هبتك يا مروان بس انت بتضيع من ايدك ملاك ????. 
مروان بزعل:  اعمل ايه يا ميرا كل ده بيحصل معايا بسبب يلي شوفته وحتي صاحب عمري خا’ني. 
انا:  ولو لازم تعيش من جديد مش تضيع كل حاجه حلوه. 
مروان:  تفتكري. 
انا:  اكيد. 
مروان ببرود:  غوري يا بت. 
انا:  امشي يالا) 
بقلم ميرا ابوالخير. 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ. 
في الحبس. 
جلال يعيني اتنفخ . 
جلال بالم:  هدفعكم كلكم التمن غالي. 
احدهم بضحك:  بس يا سوسن ????. 
جلال بغيظ ولسه هيتكلم الحبس اتضرب بالنا’ر و ناس داخلت وجلال قام ومسك الرجل:  كانت بتقول ايه عاد. 
الرجل بخوف:  ه هتعمل ايه. 
جلال لرجالته: خلصوا عليهم. 
هرب جلال من السجن وتوعد لمروان اكثر. 
بقلم ميرا ابوالخير. 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ. 
في الصعيد بعد اسبوعين . 
مروان عمل نفسه خد’م عشان يقرب من ميرا ومحدش يعرفه. 
هناء بترحيب:  منوره يا غاليه يابت الغالي. 
ميرا باستغراب:  بنورك يا خالتي. 
هناء بمكر وحب زائفه:  لاه اماه جولي اماه. 
ميرا بحب: ماشي ياماه.
سميرة:  يلا احنا تعبانين يا جماعه من كتر ولا حاجه????. 
طلعوا فوق وهناء جهزت الاكل. 
هناء في اوضه ميرا:  يلا يا بتي كلي عاد. 
ميرا بتعب ودوخه: لا مش قادره.
مروان داخل ومعه اكل تاني: الوكل يا هانم.
ميرا حست بحاجه غريبه اتجاه الراجل ده بس طنشت وهو عايز يقرب منها ومش عارف.
هناء بتبص علي الاكل التاني: مين طلب منك تحط الوكل ده بتي هتاكل من ده.
مروان باستغراب: اؤمرك يا هانم.
هناء بتوكل ميرا و مروان نزل لتحت بس قلبه حاسس بنغزة حاسس انه في حاجه هتضيع منه : مالك يا قلبي ليه بتتالم كده ومخنوق .( مراتك يا يالا  الحقها ????????).
وخرج يعمل مكالمه.
بقلم ميرا ابوالخير.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ.
عند النمس سمع صوت حد بينادي.
سعاد: يلي هنا حد يفتح.
النمس باستغراب: انا عارف الصوت ده كويس.
فتح النمس الباب وانصدم لما شافها.
النمس: س س سعاد.
سعاد بتلف تبص صرخت: انت عايش ???? واغمي عليها.
بقلم ميرا ابوالخير.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ.
عند عز ونور.
نور بمكر وماسكه دواء: عارف ايه ده يا زوزو.
عز بملل: هيكون ايه.
نور بخبث: التريق لس’م ميرا يلي هيخلص عليها دلوقتي.
عز اتنفض من مكانه: اييييههههه.
بقلم ميرا ابوالخير.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ.
مروان خطط عشان يوقع النمس وجهز كل حاجه وقلع الدقن و الجلابيه ولبس لابسه عشان يروح يعترف لميرا بحبهنا  
عند سميرة فرحانه واتصلت علي مروان استغرب عمل نفسه في مصر ورد:  انتي بخير  يا امي. 
سميرة بسعادة:  هتبقا اب قريب يا مروان انا جبت التحاليل بتاع ميرا الصبح عشان  التعب وطلعت حامل افرح. 
مروان فرح: طب خاليني اكلمها. 
سميرة  راحت لوضه ميرا وصرخت مروان اتنفض وجري لاقي امه بتجري لتحت وميرا اعدة وبوقها بيطلع حاجات بيضا’ء وفي نفس اللحظه داخل وهي لسه هتجري تحضنه في قناص مصوب علي مروان باؤمر النمس وضرب النار و جات في م….. 
يتبع…..
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أنتِ لي للكاتبة سمية عامر

اترك رد

error: Content is protected !!