Uncategorized

رواية عشق التملك الفصل الرابع 4 بقلم شروق مصطفي

 رواية عشق التملك الفصل الرابع 4 بقلم شروق مصطفي
رواية عشق التملك الفصل الرابع 4 بقلم شروق مصطفي

رواية عشق التملك الفصل الرابع 4 بقلم شروق مصطفي

في الصباح اليوم التالي ناس منتظره اليوم ده وناس خايفه من اليوم ده  يشرق الشمس الذهبيه علي بيت رنا 
رنا بتكاسر وهي تطفي المنبه خلاص صحيت وقامت ودخلت الحمام واخدت دش منعش وخرجت تجفف شعرها الجميل وتلبس علشان تروح الجامعة وقت ما تذكرت اوف اكيد الحيوان ده مش هيسبني في حالي 
وخرجت رنا وهي تلبس جيبه بعد الركبه بعض الشي ولبسه جاكت عليها وفرده شعرها وراحت يا تيته يا تيته 
تيته بتعب انا هنا يا رنا 
رنا مالك يا تيته 
تيته وهي تتحامل لكي لا تخيفها انا كويسة 
رنا لا انتي تعبانه انا هقعد معاكي النهارده
تيته بحزم لا يا رنا انا كويسة يلا روحي الجامعه بتاعتك 
رنا طب لو عازتي اي حاجه رني عليا 
تيته ماشي يا حبيبتي 
رنا انا همشي ياتيته 
ونزلت رنا السلم وقبلت نها وذهبو الي الجامعه 
مراد وهو يفتح التليفون بتكاسل الو يا زفت 
احمد هو انتا ليه بتشتمني انا بصحيك من النوم يا حلو نمسيتك كحلي 
مراد بغضب عايز اي يا زفت اخلص 
احمد انتا ناسي تروح الجامعة الساعة ٩يا بني الطلاب يقولو عليك اي
مراد بتذكر اه صح اقفل انتا دلوقتي
احمد ماشي سلام
وقام مراد ودخل الحمام لياخذ حمام منعش ويخرج يلف خصره بالمنشفه ووقف امام الدولاب واخرج بنطلون وجاكيته ولبس وبدا يصفف شعره ويضع العطر الخاص لي مراد الالفي ونزل وركب عربيته في اتجاهه الي الجامعه 
في مكان اخر 
رنا يلا يا نها احنا اتاخرنا علي الجامعه 
نها ماشي ما انا ماشيه اهو 
رنا طب يلا مدي علشان الدكتور الرخم ده ميطردنيش 
نها يلا قربنا نوصل وبعد ربع ساعه وصلو 
في الجامعه 
مراد يلا نبدا ……
نها ورنا احنا اسفين يا دكتو وقطع كلامها بحزم وشموخ الساعه كام يا انسه 
رنا بتلبك ١٠وربع 
مراد وانتي المحاضره بتاعتك الساعه كام 
رنا بخوف الساعة ١٠
مراد وانا مش هدخلك بعد الوقت بربع ساعه يلا اتفضلو برا رنا وهي تمشي مراد اه والمره الجايه في امتحان 
رنا بعيون متسعه بس انا محضرتش حاجه 
مراد بشموخ وانا مالي هو انا الي كنت برغي ولا انا الي جيت متاخر 
رنا وهي تتركه وتمشي 
عجبك كده 
نها هو انا عملت حاجه 
رنا اومال انا الي عملت هو مش هيسبني في حالي ابدا 
نها طب وانا زمبي اي 
رنا بغضب هو انتي الي ماخراني وبتكلمي 
نها الساعه ١٠ونص يلا امشي علشان الشركه انتي نسيتي 
رنا بتذكر اه هو في الجامعه ولا في الشركه 
نها بعدم فهم شركه اي انا مش فاهمه 
رنا بمرح هو انا مقلتلكيش 
نها بعدم فهم اي 
رنا طب امشي امشي وانا هاحكيلك 
نها اه قولي 
رنا قصت عليها كل شي حصل في الشركه 
نها يللللللهوي انتي شكلك كده ادبستي 
رنا اه ادبست سنه 
نها ربنا معاكي 
رنا يا رب 
ووصلت اخيرا ودخلت الشركه وقبلت في الداخل احمد 
رنا اهلا يا استاذ احمد 
احمد اهلا رنا عامله اي 
رنا الحمد لله تمام هو مكتبي فين 
احمد مراد قلي انه في الاوضه بتاعته 
رنا بخوف مش فاهمه ازاي في الاوضه بتاعته 
احمد ماهو انتي هتبقي سكيرتيره مراد الشخصيه 
رنا بخوف في سرها يلهوي شكلي كده هتمرمت لحد ما السنه تخلص 
احمد اي يا انسه رنا انتي روحتي فين 
رنا انا معاك يا استاذ احمد هو فين الاوضه بتاعت مراد بيه 
احمد وهو يشاور اهو يا انسه رنا 
رنا وهي تتجه الي الاوضه شكرا يا استاذ احمد 
دخلت رنا وهي مصدومه وبتكلم نفسها بصوت عالي  من روعه المكتب اي الجمال ده هو انا هقعد هنا 
لياتيها صوته من الخلف اه وليكي الشرف انك هتقعدي هنا 
لتتجه تلقيه واقف بشموخه المعتاد 
رنا بخوف علفكره انا مااختش بالي منك المفروض تكح او اي حاجه 
مراد اخبط ازاي وده مكتبي 
رنا وهي تمشي الي مكتبها وتتجاهله مما ازاد غضبه 
هو انا سمحتلك تمشي من قدامي انتي الظاهر متعرفيش انتي بتكلمي مين وكل كلمه بيقلها بيقرب منها لحد مخافت وفضلت ترج لورا لحد مخبطط في الحايطه 
مراد بتلااعب اي مالك كشيتي كده ليه قاله مراد وهو يقرب منها جامد الي ان وصل الفرق بينهم سنتي واحد 
وقد قطع هذه اللحظات رنين هاتف رنا 
رنا بخوف وهي بين يده الو مين يا رنا يا بنتي جدتك  في المستشفي 
يتبع…
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي الفصول : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية بريئة حطمت غروره للكاتبة ميرا أبو الخير

اترك رد