Uncategorized

رواية عشق التملك الفصل الثامن 8 بقلم شروق مصطفي

 رواية عشق التملك الفصل الثامن 8 بقلم شروق مصطفي
رواية عشق التملك الفصل الثامن 8 بقلم شروق مصطفي

رواية عشق التملك الفصل الثامن 8 بقلم شروق مصطفي

انتي متعرفيش انا مين يا روووووووح ااااااامك 
نها بعدم فهم  وسذاجه هتكون مين يعني تكون الوزير 
احمد بضحكه كلها سخريه علي تلك الحمقاء التي لم تعرف مع من تتحدث ليفيق علي صوتها انتا مالك يا حيوان انتا 
احمد وهو يشدها من شعرها انا هوريكي من الحيوان بس اما اشوف يانا يا انتي وسحبها من شعرها الي السياره بتاعته لتلقي مصيرها المجهول 
في مكان اخر في المستشفي 
سرحان في ورقه في يده ويسعيد جدا علي انها صارت ملكه وحده ليتعهد لها بااشد العذاب ويلقيها درس علي ما قالتها هذه المجنونه وافتكر اول يوم شافها فيه ضحك(طبعا انا عارفه انتو بتفكرو في اي ازاي اتجوزها رسمي وهو قالها عرفي ما هو هو اتجوزها رسمي بس هي متعرفش عمل كده علشان و يزلها اكتر  وطبعا هتقوله طب والمازون هقولكم ان هو مرحش عند مازون اصلا هو خاد التوقيع وكمل الاجراءات????)  ولكنه افاق علي صوت الدكتور يا مراد بيه 
مراد وقف بكل شموخ اي في اي وجاءت رنا علي صوت الدكتور 
رنا في اي يا دكتور تيته حصلها حاجه 
ولكن مراد كان يستشيط من كتر الغيره ويسحبها من يدها واوقفها بجانبه 
الدكتور احمم لانه عارف ان مراد بيه مش بيسامح فا خاف وبدا يبص رنا ويقلها البقاء لله انسه رنا 
ولكن رنا من ساعة ما سمعت حلت الصدمه ارجاء المكان وفي وقت قياسي كانت رنا علي الارض واغمي عليها اما مراد فلم يحتمل ما يحدث وامسك الطبيب من القميص وقال بغضب وعيون تحولت الاسود القاتم روح هات دكتورة بسرعة دكتوره مش دكتور فاهم والي هموتك قال هذا بصوت عالي ولكن في ثواني كان الطبيب رحل من مكانه لياتي بدكتوره 
وشال مراد رنا وذهب بها الي الغرفه وهو يمس علي شعرها رنا فوقي ارجوكي ووجه نفسه الي الدكتور وقال بصوت كاد ان يهز ارجاء المكان هو انتا ما بتفهمش يا رووووووووح اااااااامك انا عايز دكتوره انتا فاهم قال هذا بصوت عالي فاهب الطبيب ليستدعي طبببه في اقل من ثواني ودخلت الطبيبه وكشفت علي رنا وقالت لي مراد هي حاله انهيار عصبي شديد لازم ترتاح شويه هو انتا تقربلها اي 
مراد بكل غرور لم يتركه ابدا ابقي جوزها 
الطبيبه تمام خلي بالك منها وخلي بالك من صحتها علشان هي ضعيفه اوي 
مراد تمام هي تقدر تخرج امتا 
الطبيبه لما تفوق تقدر تخرج عن اذنك 
وخرجت الطبيبه من الغرفه وظل مراد يتامل هذا الوجه الملائكي وفجاه ………
في مكان اخر 
عند احمد ونها 
دخل احمد قصره الافخم علي الاطلاق فهو احمد الكلاني صاحب مراد الالفي 
ودخل وفي يده تلك المسكينه دلف بها الي القصر وادخلها غرفه ما ورمها علي الارض كما ترمي القذرات 
نها كانت في حاله هيستريه فاظيعه وكانت خايفه اوي لان الغرفه كانت مظلمه وهي بتخاف من الظلمه 
احمد انتي هتفضلي هنا لحد ما تتربي وتعرفي انتي بتكلمي مين فاهمه 
نها ………..
احمد بغضب اشد نزل الي مستواها وشدها من شعرها وقال لما اكون بكلم تردي يا رووووووح اااااااااامك فاهمه 
نها بخوف منه ف…ا…..همه 
احمد وهو يترك شعرها ايو خليكي حلوه كده بتسمعي الكلام 
نها بخوف اشد م…م….ك….ن ا…..ط….ل….ب ط…..ل…ب 
احمد بغضب انطقي 
نها هو ممكن متسيبنيش لوحدي علشان انا بخاف من الظلمه 
احمد بضحكه عاليه بتخافي اي رايك بقا اني هسيبك عمرك كله هنا وتركها وخرج وهو يقسم في داخله ان تكون خدامه تحت قدمه ……
في مكان اخر 
عند ام نها ببكاء  بنتي مش عارفه هي فين 
ام ممدوح جارتهم متقلقيش هي يعني هتروح فين وفجاه ام نها اغمي عليها وودوها المستشفي 
في مكان اخر
شكرا ليك اوي لولاك مكنتش قدرت امشي من هنا 
كريم لا مفيش حاجه بس انتي ليه كونتي خايفه وانتي بتركبي العربيه بتاعتي وكنتي بتهربي من اي 
يارا بتلعثم ابدا مكنتش خايفه 
كريم هو عارف ان فيه حاجه طيب فين بيتك 
يارا لم تتحمل هذا فبدات دموعها تهتل من كتر البكاء انا معنديش بيت اصلا 
كريم بعدم فهم قصدك اي 
يارا ببكاء انا هربت من البيت 
كريم باستغراب ليه 
يارا علشان ابن عمي كان عايز يتجوزني بس انا مش بحبه وهو بيضربني 
كريم يقول في نفسه معقول هذا الملاك كان في حد بيضربو لا لن اسمح ان احد يمد يده عليها في وجودي 
كريم متخفيش انا جنبك ومش هسيبك لوحدك بدون اي مقدمات احتضنته يارا بشده وهي تحس بحنان تجاهو (طبعا هتفهموها غلط لا هي اول ما شافت كريم حست بحنان هو اه قاسي بس هي حست انو حنين وبعدين ابوها وامها ماتو فا هي محستش بالامان )
ولكن كريم كان في حاله من الصدمه وجسده يسري فيه قشعريره غريبه لاول مره يحدث له هكذا فابنات كتير ومليكات جمال كانت تضمه ولكن لم يحدث اي شي ولكن افق علي صوتها الناعم يعني عمرك ما هتتخلي عني (يارا لسه صغيره علي انها تفهم الناس هي عندها ١٩ سنه تعتبر طفله )
كريم ببتسامه لا مش هتخلي عنك بصي انا عندي قصري مش عايش فيه لوحدي في الحرس والشغلين وانتي هتيجي تعيش معايا اي رايك
يارا بس مش هينفع اعيش معاك في بيتك 
كريم وهو يحاول التحكم باعصابه قلت لك مش عايش لوحدي في الشغالين والحرس 
يارا اقتنعت تمام ماشي (لانها مش عندها مكان تروحو )
كريم ابتسم ابتسامه صغيره جميله ماشي يلا بينا ورحو علي القصر 
عادي اسبوع علي هذا الحال بدون ذكر احداث 
رنا لسه تعبانة ومش قادره تنسي وفاه ستها 
ونها لسه محبوسه في القصر حتي احمد نسيها في الاوضه 
ويارا قعده عند كريم واتفقو ان يارا هتشتغل معاه في الشركه بتاعته (مش شركه مراد لا هو عندو شركه لوحده بس بيشتغل مع مراد علشان هو اكفي مهندس وشاطر جدا  ومراد ميقدرش يستغني عنه )
وام نها لما دخلت المستشفي مقدرتش تستحمل ماتت( طبعا ناس هتسالني ان انا خليت الابطال بدون اهل ????????معلش اصل الابطال لازم عندي يكونو مقطعين من شجره ????????)
في يوم جديد مع اشراق الشمس الصفراء قام احمد من الفراش علي صوت الخادمه 
يا احمد بيه يا احمد بيه 
احمد بغضب في اي مال صوتك عالي كده ليه 
الخدامه بخوف البنت الي حضرتك جبتها الاسبوع الي فات 
احمد افتكر نها قلق عليها لانه نسي انها موجوده اساسا مالها 
الخدامه من اسبوع دخلت عليها 
فللللللللللللاش باااااااااك 
لو سمحتي يا يا انسه كلي علشان لو احمد بيه عرف اني ما اكلتيش هيطردني 
ولكن نها كانت خايفه اوي مش من احمد بس من الفوبيا بتعاتها 
وخرجت الخدامه وهي سيبلها الاكل علشان مطدرتش 
بااااااااااااااك 
احمد يعني اي الي حصلها 
الخدامه بخوف مش عارفه انا كنت حاطه المفتاح في المطبخ ومش لقياه 
احمد بغضب وحياه امي لو حصلها حاجه انا هموتك فاهمه وتركها وذهب الي تحت عند نها وكسر الباب وفجاه……..
يتبع…
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا
لقراءة باقي الفصول : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية بريئة حطمت غروره للكاتبة ميرا أبو الخير

اترك رد

error: Content is protected !!