Uncategorized

رواية حور المراد الفصل السادس 6 بقلم رنا أحمد عماد

 رواية حور المراد الفصل السادس 6 بقلم رنا أحمد عماد

رواية حور المراد الفصل السادس 6 بقلم رنا أحمد عماد

رواية حور المراد الفصل السادس 6 بقلم رنا أحمد عماد

في جنينه فيلا الجوهري .
كان يجلس بخوف وقلق بالغ قلبه يخبره بأن القادم سيكون الاسواء يخفق قلبه بشده خوفا علي معشوقته وخصوصا أنه متاكد ان الأمر متعلق ب حوريته .
حور بعشق /حبيبي صاحي لحد دلوقتي ليه.
مراد بوجع وقلق /مفيش ي حور مش جيالي نوم عادي .
حور بحنان/مش جيالك نوم ولا قلقان زي وبتفكر في الي بيحصل وكلام بابا .
مراد بخوف /وانتي شايفه أن كلام عمي ادم ميقلقش .
حور بعشق وهي تمسك يده بحنان/مهما الي جاي هيكون متعب أو مؤلم هنعديه طالما سؤاء حور عمرها مهتكون غير ل مراد .
مراد بحب وهو يمسك وجهها بين يديه /حور انتي نقطه ضعفي الوحيده انا طول الوقت يبقا خايف عليكي من النسمه الي ممكن تجرح خدودك حور انتي الامل الي انا بتمناه في الدنيا دي حور انتي عمري كله .
حور بدمع /ياااه ي مراد اخيرا اعترفت وريحت قلبي قلبي الي دايب فيك الي كل دقه فيه بتنتطق باسمك روحي الي متعلقه بروحك بحبك ي مراد بحبك .
مراد بخوف /خايف ي حور خايف الدنيا تفرقناونبعد .
حور بعشق /متقلقش ي قلب حور مفيش حاجه ممكن تبعدنا عن بعض ابدا.
حمزه /مساء الخير ي عمي مراد.
مراد بقلق /حمزه ايه الي جابك دلوقتي شهاب كويس.
حمزه بابتسامه حزينه /اطمن ي عمي بابا كويس انا كنت عايز حضرتك في موضوع يخصني انا .
مراد بتركيز /خير ي حبيبي .
حور /طب انا هطلع عن اذنكم .
حمزه بحزن /حضرتك طبعا عارف موضوع شمس جارتي الي بحبها.
مراد /ايوه شهاب حكالي وقالي انك عايز تتجوزها.
حمزه بغيظ/وكلمت ابوها وقولتله لما اخلص الجامعه ودلوقتي فؤجت أن ابوها عايز يجوزها لابن عمها لانه غني.
مراد /وانت عيازني اعمل ايه قولي وانا اساعدك.
حمزه /ابوها طماع وابويا مش راضي عن الجوازه اصلا ومستحيل يوافق .
مراد بابتسامه /انت بتحبها اوي .
حمزه بعشق/اوي اوي ي عمي ده انا اموت لو راحت مني .
مراد بابتسامه عاشق /متقلقش ي حمزه هجوزهالك مهما كان التمن ونخلي ابوك يوافق .
حمزه بسعاده غامره /ربنا يخليك ي عمي مراد انا بحبك اوي .
كانت تنظر حوريته من شباكها لتبتسم بعشق لمعشوقها الذي لديه حنان يكفي العالم ودائما ما يغرق أحبابه به.
في غرفه ادم ….
نيره بغضب /ممكن افهم ايه هي المفاجئه الي بتتكلم عنها .
ادم بلمبالاه/اظن اني قولت بكره الكل هيعرفها .
نيره بغضب /انت قولت أن الموضوع يخص بنتي فلازم اعرف .
ادم بحده /قولتلك بكره مش هيعرف غير بكره الموضوع خلص .
نيره بغضب/ماشي ي ادم بس اوعا تفتكر أن فيه اي حاجه بتحصل غصبن عن بنتي أو مش بموافقتي سامع .
في غرفه مراد وسلمي …
مراد باستغراب /سلمي انتي بتعملي ايه .
سلمي بدموع /كفايه ي مراد  كفايه ل حد ارجوك .
مراد بعتاب لذاته /انا اسف اوي صدقيني انا عمري مقصدت اجرحك ابدا .
سلمي بقوه مصتنعه/متتاسفيش ي مراد انا الي اسفه اسفه انك يوم ماجيت اتقدملي كنت جاي بعقلك مش بقلبك حولت انا كتير اني اخليك تحبني بس فشلت لأن حبها بيجري في قلبك من سنين. 
مراد بارتباك /قصدك ايه.
سلمي بابتسامه حزينه /حور ي مراد حور الي حبك ليها بقا باين للاعمي انا بنسحب من حياتك بهدوء طلقني ي مراد طلقني .
في فيلا ساهر  .
رشا باستغراب /مالك ي ساهر شكلك مبسوط 
ساهر بسعاده /جدا جدا ي ماما .
رشا /ممكن اعرف ليه.
ساهر بخبث/هتعرفي كل حاجه في بكره ي امي .
رشا بغيظ /يااه ياما نفسي افهم دماغك فيها ايه ي ابن رشا .
ساهر بشر /كل خير ي امي كل خير.
في صباح يوم جديد ….
كان الجميع يقفون علي قدم وساق استعدادا الحفله .
ادم بضيق /ي ساتر ده وقته حور ي حبيبتي ممكن تاخدي معاكي الملف ده للشركه عقبال ماراحوا الشركه .
حورباستعجال /اوك ي بابا سلام.
ادم سلام ي حبيبتي .
ليلا في الحفله….
كانت الانوار والافراح المتلالا تملأ المكان كان الجميع يلبسون ملابس شيك جدا فاخمه  كان يقف ادم وهو يرحب بالمدعويين .
شهاب /ايه ي مراد مالك مش علي بعضك ليه .
مراد برعب /قلبي مقبوض حاسي اني فيه حاجه بتحصل.
حمزه بمرح /ايه ده ايه ده القمر ده ايه ياعم مراد ده انت هتاكل الجو من كل الموجودين .
شهاب بغيظ /اخرس يلا .
مراد بغيظ/اسكتوا انتوا الاتنين مش كفايه ساهر وآدم عاملين زي ميكونوا هما ملوك لليله .
شهاب باستغراب /قصدك ايه ي مراد .
مراد بغضب وخوف /مش عارف ي شهاب مش عارف قلبي مش مطمئن .
عند ساهر وآدم …
ادم /ها ي ساهر كل شي تم زي ماحنا عاوزين .
ساهر بشر /اطمن ي عمي كله تمام .
ادم /برافوا عليك ي ساهر ..
تعالت التصفيقات والتهياللات الاميره المتوجه الذي هلت ساحه الحفله أمامراد فكان في عالم آخر فكانت حقا اميره متوجه كان يريد أن يخبئها داخل أحضانه فكم انتي جميله ي صغيرتي ❤️❤️❤️❤️
من أعلي المنصه …
ادم /طب كل المدعوين مشرفين ومنورين النهارده حفل مش عادي بصراحه لأن فيه خبرين احلي من بعض الأول هي أن شركتنا فازت بصفقه مهمه اوي ثانيا هي خطوبه بنتي الجميله حور علي سياده الرائد ساهر .
خنجر حاد غرز في قلب ذلك العاشق يود أن يقتلهم جميعا يود أن يصرخ بعلو الصوت فهي مملوكتي كيف تاخذوها ولكن توقف عقله عم التفكير توقفت الحياه من حوله وهو يرا معشوقته تمسك يد ساهر. بسعاده بالغه فماذا حدث قاطعه مجيها إليه … 
حور بشماته وقسوه /ايه ي مراد انت فاكر اني ممكن اتجوز واحد زيك ههههههههه دي خدعه انا عمري محبيتك ي مراد انا كنت قاصده اذلك بس وانتقم منك 
يتبع…..
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية روز الأحمد للكاتبة مريم

اترك رد

error: Content is protected !!