Uncategorized

رواية جميلتي الجزء الثاني الفصل التاسع عشر 19 بقلم نيفين أحمد

 رواية جميلتي الجزء الثاني الفصل التاسع عشر 19 بقلم نيفين أحمد

رواية جميلتي الجزء الثاني الفصل التاسع عشر 19 بقلم نيفين أحمد

رواية جميلتي الجزء الثاني الفصل التاسع عشر 19 بقلم نيفين أحمد

عند جميله في بيت 
جميله : يابابا ده كل الي حصل وانا صراحه بحب ادم وكمان هو اعترفلي بكده في جواب قبل ما يدخل عمليات وانا هساعد وهيفتكرني 
هاني : بس انا قلقان عليكي يا بنتي هو لسه فاقد ذكره وعايز ينتقم من مراته ويندمه الي هي في خياله 
جميله : متقلقش يا بابا هيفتكر طول مانا جنبه وافق انت بس 
هاني : عارفه اول مره اشوف لمعت عينك دى وحبك كبير ده وفرحتك وفرحان انك حبيتي وفخور بقرارك انك تقفي مع حبيبك مع أنه مش فاكرك وطبعا موافق طلما ده هيسعدك 
جميله بدموع : انا بحبك اوى يا احلي بابا في دنيا وحضنته جامد 
هاني بدموع : اخيرا هشوفك بالابيض واسلمك للرجل الي هيحافظ عليكي 
عند ادم وتقي 
ادم : اسمعي كلام بقي 
تقي : لا يعني لا عايز العب شويه لسه بدري علي نوم ???? 
ادم : طيب صح كونت عايزك اكلمك في موضوع كده 
تقي : قول انا مفتحلك ودني اهو هههههههه 
ادم : غلبوبيه دايما كده 
تقي : اها هههههههه 
ادم : طيب اسمعي بقي انا قررت اتجوز 
تقي بفرحه : جميله صح ونطط حضنته 
ادم : وانتي عرفتي منين بقي 
تقي : عيب عليك انا افهمها وهي طائره 
ادم : يعني انتي موافق ومش زعلانه 
تقي : وانا ازعل ليه وافتكرت أنه فاكرها بنتها فقالت لا طبعا يا بابا دى جميله كويسه اوى وانا بحبها جدا  وانا شايفه انكم بتحبوا بعض 
ادم : احم هي قلتلك أنها بتحبني 
تقي : لا مفروض تقول انت ول ايه 
ادم برتباك : اها اها طبعا يلا بقي علي نوم 
تقي : ماشي ماشي هنام تصبح على خير
ادم : وانتي من اهله وسابها وراح غرفته فرحان ومستغرب شعور ده ناحية جميله وهو فاكر أن قلبه كان لسندس وبس بس عنده مشاعر متلغبط 
عند تقي 
تقي عمال تعيط ونبض في تلفون وتعيط اكتر لحد ما دخل عليها حسام واندهش من قعدتها دى وعياطها ودخل مخضوض
حسام : في ايه مالك انتي كويس حد كلمك حد حصله حاجه 
تقي بعصبيه : ابعد عني يخاين ياكداب ابعد عني وسبني 
حسام باستغراب اكتر : في ايه 
تقي : مسكة فون وورته صوره في ناي كلب مع بنات 
حسام بصدمه : جالك الصور دى اوليه انطقي 
تقي : انت حيوان طلقني طلقني يا خاين 
حسام : أهدى بس وقوليلي مين بعت الصور 
تقي : ادده الفون وقعدة تعيط 
حسام : مسك الفون وجاب الرقم واتصل برقم 
… : الو 
حسام : انا هبعتلك رقم تحبث عنه ضروري فاهم 
… : حاضر 
حسام : قفل معها ووطي ورفع وش تقي وقال تصدقي أن ممكن اخونك أو حتي افكر بس ابص لحد تاني 
تقي : للاسف مكنتش اصدق غير لم شفت بعيني 
حسام : بصي انا كونت في ناي كلب ومع بنات بس مش الي في دماغك 
تقي : كمان بتعترف اعاااااااااااا خاين طلقني طلقني 
حسام : أهدى يا مجنونه خليني اشرحلك 
تقي : لا مش عايزه اسمع طلقني طلقني اعاااااااااااا 
حسام : كتم بوقها وبص في عينها وقال أنا كونت هناك عشان اتواصل مع مصطفي لان مفيش طريقه غير كده عشان متراقب من عمليه بتاعته وعمري ما اخونك وعمري ما اطلقك انتي فاهمه 
وسابه بعصبيه ورد علي فون 
… : ده رقم بنت من البار كانت حابه تغيظ مراتك لأنها عايزك متخفش احنا جبنها واعترفت وكمان حبسنها 
حسام : شكرا لحضرتك 
… : العفو خالي بالك بعد كده من فونك وانت بره 
حسام : حاضر 
وكان كل ده مشغل ميك عشان تسمع كل كلمه 
تقي بندم : انا اسفه بس انصدمت اعمل ايه ???????? 
حسام : مش عايز اي حد يهز ثقه الي ما بينا فاهمه 
تقي : فاهمه 
حسام : طيب هو في حلوه بطعامه دى وهو بيعيط ???? 
تقي بكسوف : بس بقي 
حسام : توتو حد يشوف قمر ده كله ويبس برضو 
نسبهم يحبوا في بعض هههههههه
عند مصطفي 
مصطفي : بعد ما فهم الفرقه كل حاجه جتله رساله علي فون بتقوله الحق مراتك وعيالك قبل فوات الاوان 
فجري لبره بسرعه بعد ما طلع من بيت لحظ حد بيراقبه فوقف شويه يفكر يعمل ايه وقرر أنه يكمل مهمته وإن ده يا تهديد علي فاضي أو تهديد عشان يختبروا فنادى علي حد من فرقه الي هما حراسه وقال 
خواجه ( مصطفي ) : هو انتو هنا في مصر تحبوا تضعيوا وقت وفلوس علي الارض 
حارس : ليه بس 
خواجه ( مصطفي ) : اصل جتلي رساله بتقول …… طيب انا ما عندى اطفال ول زوجه هههههههه اخاف علي ايه بقي يا حبيبي ده مقالب مصريين غريبه هههههههه 
حارس : اها اصل اكتر شعب مصري متجوز ومخلف هههههههه 
في أثناء ذلك إلي كان بيراقب موقف اتصل بالزعيم وقال تمام يا زعيم الي حصل ……
زعيم : تمام خليك مكان واوع حد يكشفك 
حاضر يا زعيم 
البوص : اهو طلع ما عنده أهل اصلا كل شويه اختبارات لسه مش مصدقه ليه 
زعيم : قولتلك مفيش ثقه في شغلانه دى وكمان قلبي مش ممكن مش عارف ليه 
البوص : تمام يا زعيم هروح انا عشان نحضر لبكره 
زعيم : ماشي وخد حذرك 
البوص : حاضر 
عند جميله 
جميله قاعده تفكر في فرحها وشكل ادم بالبدله وفرحانه لقت ادم بيرن رد بسرعه وبفرحه : الو
ادم : الو عامل ايه 
جميله : كويسه 
ادم : عرفتي باباكي 
جميله : اها وهو فرح جدا فوق ما تتخيل وكان في جوه عياط كتير هههههههه ودرما اسرية بقي هههههههه 
ادم : احم كويس انك معرفتهوش اتفقنا 
جميله : افتكرت وحزنت واكنه ساحبها من حلم جميل وطلعه منه أو وقعها في بئر غويط ملهوش اخر 
ادم : سكتي ليه 
جميله : مممم اقول ايه 
ادم : طيب عايزين ننزل نختار الفستان والبدله بتاعتي واجي اتعرف بي ابوكي عشان الفرح كمان اسبوع ولازم نقنعه بكده فاهمه 
جميله : تمام 
ادم : احم انا قولت الي تقي وهي فرحت اوى 
جميله : اكيد هتفرح 
ادم : نعممم واكيد ليه 
جميله بتوتر : اصل انا وهي صحاب اوى وهي بتحبني 
ادم برتياح : كويس انا كونت خايف عليها مهم متتاخريش بكره 
جميله : اشمعنا 
ادم برتباك : مفيش عشان تقي عايز تشوفك
جميله : فرحت أن ممكن يكون أن وحشته فقالت برخامه خلاص هبقي اكلمها في فون لان عندي شغل كتير بكره عشان اظبط أمور اجازتي 
ادم : لا مينفعش فون لازم تحلها وتجيلي 
جميله : واجيلك ليه 
ادم برتباك : اصل جرح تعبني وعايزك تشوفيه 
جميله : هبعتلك حد يشوفهولك 
ادم بسرعه : لا عايزك انتي … قصدى انا واثقه فيكي كدكتورة 
جميله برخامه : نبقي نشوف بكره  
ادم : مفيش نشوف اكيد انك اول ما تيجي تعدي عليها و ده أمر من جوزك المستقبلي 
جميله عمال تضحك بصوت مكتوم علي حبيبها الطفل الرافض اعتراف بحبها 
ادم : يلا نامي بقي 
جميله : حاضر تصبح على خير 
ادم : وانتي من اهلي 
جميله : ايه 
ادم بتهرب : باي 
جميله قعدة تضحك علي حبيبها وفرحت جدا أنه حتي بعد فقدان الذاكره لسه بيحبها 
عند ادم كان متلغبط وعمال يسأل نفسه ليه وحشاني كده وعايز اشوفها وليه قولتلها وانتي من اهلي ….
في مدرسة 
مازن بيلعب مع قمر وعمالين يضحكوا وبقوا صحاب اوى
وحازم صاحب ملك ومالك متجهل كل ده 
وادم وادهم عملين مشاكل في مدرسة علطول وكل يوم يروحه للمدير هههههههه 
وعند سيلا وطارق ده موضوع تاني خلاص هههههههه 
يتبع…
لقراءة الفصل العشرون : اضغط هنا
لقراءة ياقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد