Uncategorized

رواية جميلتي الجزء الثاني الفصل العشرون 20 بقلم نيفين أحمد

 رواية جميلتي الجزء الثاني الفصل العشرون 20 بقلم نيفين أحمد

رواية جميلتي الجزء الثاني الفصل العشرون 20 بقلم نيفين أحمد

رواية جميلتي الجزء الثاني الفصل العشرون 20 بقلم نيفين أحمد

بدأت العمليه ووصل الزعيم والبوص بالبضاعه في مكان حدوده مع الخواجه 
الزعيم : ها خواجه فين فلوس 
الخواجه ( مصطفي ) : اهي جهازه وحراسه طلعوا شنط كبيره مليان فلوس 
الخواجه ( مصطفي ) : ها زعيم فين بضاعه 
زعيم : يلا طلعوا 
جت الرجله بصناديق خشب كتيره مليان سلاح ومخدرات وكل شي حرام ويدمر عقول البشر وصحتهم ويبدأ بالحرب 
في نفس اللحظه دى هجمت قوة كبير من الشرطه وبدأ ضرب النار وبقت النار شغاله ومتبدله 
مصطفي بيجري وراه زعيم عشان يمسكه ويتفاد الرصاص الي في كل حته ولكن الموجهه شديده ورجالة الزعيم كتيره ومش بيخلصوا وزعيم بيحتمي وراه الرجاله وبيحاول يهرب بس للاسف شرطه محوطه كل المكان ومفيش حته للهروب 
وخلال ضرب النار البوص وجه رصاصه ناحية مصطفي ولكن صاحبه خدها مكانه ومصطفي مذهول ومسكه صاحبه وبيقوله هتعيش وهتكمل حياتك اوعي تقفل عيونك بس 
صاحبه : امانه تقول لي امي اني بحبها اوى ومتزعلش ول تعيط وحياتي وقول لي مراتي تعيش حياتها هي لسه صغيره حرام اظلمها وقفل عيونه 
مصطفي : لاااااااااااااا هتعيش افتح عينك وخلال صدمة جه من وراه ..
الزعيم مسك مصطفي وخط مسدس علي دماغه عشان يهرب بيه بس مصطفي بعصبيته وروح الانتقام فيه علي صاحبه  خطف من سلاح ولكن زعيم طلع خنجر من رجله وطعن في صدر مصطفي وفي نفس الوقت مصطفي ضرب الزعيم بالرصاص ومات وجت الإسعاف تسعف الظباط و مجرمين الي لسه عايشين وعليهم طبعا حراسه وتسعف مصطفي وصاحبه الي اتضرب بالنار مكانه 
عند سندس 
سندس : اعاااااااااااا مصطفي مصطفي 
تقي وحسام دخلوا غرفتها مصدومين 
تقي : مالك انتي كويس يا قلبي 
سندس : كابوس كابوس بس حستيه حقيقي مصطفي ه ه هيموت 
تقي : بعد الشر يا قلبي متخفيش ده قلقك بس عشان مدة غيابه طولت 
سندس : ممكن أن شاء الله خير 
حسام : خير يا قلبي خدي اشربي 
عند جميله وادم 
جميله : لا انا عجبني ده 
ادم : وانا قلت لا ده عريان انتي مجنونه شوفي حاجه بكم وطويل وبرقبه 
جميله : اعاااااااااااا وانت مالك غيران مثلا 
ادم بتسرع : اها غيران انتي مجنون الكل يشوفك كده 
جميله بفرحه : خلاص ننقي حاجه تاني عشان متغرش هههههههه 
ادم : لعن نفسه علي الي قاله وتسرعه ده وقال ده عشان هتكوني مراتي واسمك علي اسمي 
جميله بفرحه : خلاص خلاص فهمت قصدك هههههههه 
ادم : احم طب يلا نقي حاجه تانيه 
جميله : حاضر 
بعد مرور ٧ ساعات 
جميله : اي رايك في ده 
كانت طلعه بفستان ابيض جميله جدا ورقيق وشعرها نازل وعيونها محليه الفستان اكتر وملامحها البريئة واللطيفه لدرجة أن الكل الي في محل تنح وانبهر بيها مع انها مش حاطه اي مكياج 
ادم بصدمه : الله حلوه اوى جميلتي انتي ده هيبقي مرار طافح اخبيكي من الناس الزايه بس يلهوى 
جميله : عمال تكلم نفسك تقول ايه انجز ايه رايك انا شايفه أنه حلوه اوى 
بياعه : صراحه فستان هياكل من عليكي حته لا بجد لكني فستان اتعمل عشان انتي تلبسيه بجد واو الف مبروك يا قمر 
ادم : فعلا حلوه اوى هنشتريه 
جميله بفرحه : بجد  ????♥️ 
ادم بسرحان : طبعا بجد يا جميلتي 
جميله : اتكسفت وراحت تغير الفستان 
جميله : يلا بقي ننقي بدلتك 
ادم : يلا اكيد مش هناخد ٧ ساعات زاي حضرتك  
جميله : دول وقت قليل جدا ده عشان حظك حلوه ولقينا فستان بسرعه 
ادم بصدمه : ٧ ساعات وبسرعه نعمممممم يا اختي ليه أن شاء الله بتولدى حتي لو بتولدى هتبقي بكتيرك ساعتين مش ٧ ساعات
جميله : عشان كده قولتلك سبني انقي لوحدي انتي الي جيت معايا 
ادم : طبعا عشان تجيبي حاجه عريانه يلا قدامي نشوف البدله 
وبعد نص ساعه 
ادم : شوفتي مكملناش نص ساعه وجبت بدلة الفرح مش زاي حضرتك 
جميله : مش هرد عليك بس ابقي اسال الي اتجوزه مراته خدة قد ايه هيقولك اكتر من يومين مش ٧ ساعات 
ادم : طيب يلا عشان اتاخرنا عشان باباكي مش يقلق 
جميله : طيب يلا 
عند هاني 
هاني : اي اخترته الفستان والبدله 
ادم : اها الحمد لله يا عمي وكمان جبت لحضرتك بدله علي ذوقي يارب تعجبك 
جميله مكنتش تعرف لم غاب عنها وقال هيشتري حاجه أنه جاب لي باباها بدله 
جميله بفرحه : شكرا جدا يا آدم 
هاني : تسلم ايدك يا ابني 
ادم : علي ايه يا عمي دى حاجه بسيطه يارب تعجبك 
هاني : اكيد تعجبني طلما انت الي جبتها 
ادم : تسلميلي يا عمي استاذن انا بقي عشان ورايا شغل بكره عشان اعرف اخد إجازة الجواز 
هاني : ربنا معاك يا بني 
ادم : سلام يا جميلتي وغمزلها ???? 
جميله بكسوف تجري علي جوه 
عند سندس 
سندس : الو مين. معايا 
المستشفي : حضرتك زوجة القائد مصطفي ***** 
سندس بخوف : اها ليه 
المستشفي : نبلغ حضرتك أن زوجك اتضرب وهو في عمليات حاليا 
سندس بصدمه : ايه واغمي عليها 
تقي بخضه : سندس 
حسام جري عليها ومسك الفون وقال الو مين 
المستشفي : حضرتك احنا مستشفي ***** والقائد مصطفي ال***** مصاب وفي عمليات وقفلت 
حسام بدأ يفوق سندس وراحوا المستشفي بسرعه ولكن سندس لم تصدر أي رد فعل غير الصمت المطلق …
هنعرف مره جاي مصطفي هيموت ول هيعيش و ادم وجميله هيحصل معاهم ايه وسندس هتقدر تستحمل الخبر ول لا …
يتبع…
لقراءة الفصل الحادي والعشرون : اضغط هنا
لقراءة ياقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!