Uncategorized

رواية خلفة مجانين الفصل الثامن 8 بقلم أسماء حبيب

 رواية خلفة مجانين الفصل الثامن 8 بقلم أسماء حبيب

رواية خلفة مجانين الفصل الثامن 8 بقلم أسماء حبيب

رواية خلفة مجانين الفصل الثامن 8 بقلم أسماء حبيب

نرمين ،،،، اممم اتنين كوفته ، وتلاته كبده ، امم وهتلي اتنين حووشي ، ووحده بيبسي دايت.
خالد ،،،، لي بيبسي دايت يا حبيبتي ، متجبيها عاديها.
نرمين وبتحط لديها في وسطها ،،، انتي عايز تبوظلي الرجيم يااااخويه .
خالد ،،، ياااااا نفووووخييي يمااااااا .
نرمين ،،،، اي يا خالد

????

، اتنرفزت لي بس ، خلاص هتها عاديه لو سمحت.
خالد بتنهيده ،،،، مش عارف اعمل فيكي يا بس .
نرمين

????

،،،،، ادخل بيا جمعيه وأقبضني لاول هااااهااااهاااي
خالد

????????

.
عند ابوا نرمين في البيت كان بيقرئ في المصحف ….
احمد دخل بتعب ،،،، السلام عليكم .
ايوه صدق وكلمه ،،،، وعليكم السلام ، مالك شكلك مفرهض لي كدا ! .
احمد ،،،، اكل العيش مر يا حج هادي يا خويه اه ، لفيت البنك من حته لي حته و من مكتب لي مكتب وكرسي لكرسي علي كعوب رجليه والله يا حج لحد ما ركبي فلسعت مني ، تعرف حد بيعمل صيانه للركب .
ابوه ،،،،، لي يبني اي الي خلاك تلف البنك كدااا.
احمد ،،،، استنه مش انا اشتغلت بتاع شاي وقهوه اماال اي عبال عندك ، اصل لما كنت بنفز الخطه بتاعت نرمين وعملت الشاي ، بصراحه ناس كتير عجبها الشاي بتاعي ، منا يا حج مش اي حد يعمل شاي بردوااا

????????

، وكمان عجب حنان اييييح ..
ابوه

????

،،، حنااان مين !!!
احمد ،،، ها ، لااااء مش تاخد في بالك ، مش نرمين الخاينه مشيت ومش قالتلي ، ولما اتصلت عليها لقتها بتاكل كفته وكبده بنت الذينه ، يرضيك يا بابا اقولها هتيلي سندوشت كبده ، وتقولي مش جيبالك سندوشتات ، بابا اعملي سندوشتات كبده علشان خطري إلاهي تنستر يارب .
ابوه ،،،، حاضر هعملك بكره ، بس مش قولتلي برضوا مين حنااان .
احمد ،،، اي يا بابا موظفه هناك مش اكتر ، انا داخل انام ، تصبح علي خير !
أما في المطعم …….
خالد بيبص علي الساعه ويرجع يكلم نرمين ،،،، مش كفايه يا نرمين ، دا السندوتش بدخل تحت النقاب اول مره تنزلي وأيدك فضيه مره وحده ، كفايه يلا اتأخرنه .
نرمين ،،،، بتبصلي في لاكل ، ماشي يا ابن ام خالد ، مش وكله هه.
خالد ،،،،، نهار ازرق ، هو انتي كنتي هتكملييييي.
نرمين

????

،،،، اه في حاجه ، بلاش اتغذه !!
خالد ،،، يلا يا نرمين نروح ، وهخلي يلفلك وكملي في البيت .
نرمين ،،،، إذا كان كدا ماشي ..
خالد في سره ،،،، يا مصبر الوحش علي الجحش يااارب.
خالد حاسب وجاب سندوتشات جهزه معاه .
خالد ،،، يلا يا ست الحسن اتفضلي .
نرمين قامت ،،، ماشي يلا ، خالد هو انا لي حسه بطني وجعتني ، هو انتي حسدتني .
خالد ،،،،، نرمين معاكي دقيقتين دكوني دخلتي العربيه ، وسكته لحد اما نروح .
نرمين وهي بتركب العربيه ،،،، ماشي يا ابن ام خالد كدااا ، انا الي غلطانه اني ساعدتك اصلا .
خالد ،،، يااارب صبرني ، انا خلاص فاضل تكه واخنقها بأديه.
نرمين وطلعه رسها من شباك العربيه ،،،، تخنق مين ياابن ام خالد ، دنا كنت عملتك سندوشت بسترمه.
خالد سكت ودخل العربيه ومشي بسكااات .
لما وصل العماره ، نرمين طلعت وخالد طلع علشان يوصلها لفوق ونرمين كانت سكته .
خالد ،،، سكته لي مش عويدك .
نرمين ،،،، مش انتي قولتلي اسكتي ، انا سكته اهو .
خالد ،،،، خلاص مش تزعلي ، منتي يا نرمين بصراحه تشلي ، اي هحسدك دي ، دنتي لو طلبطي اي حاجه انا هجبهالك علطول ، وفي لآخر تقولي احسدك !
نرمين وبتفتح باب الشقه ،،،،، طيب ، مش زعلانه ، بس مش تيجي بكره متأخر علشان نكمل ماشي ، مع أنه خساره فيك المساعده علشان بتزعقلي بس ماشي هعديها .
خالد ،،، نعمممممم يختيييي.
نرمين دخلت وسدت الباب بسرعه ،،،،، هههههه انا اختك دلوقتي ، ماشي يا خلووودي .
خالد من بره ،،،،، تصدقيييي ، انا راجل مني لله علشان اتجوزتك اصلا هه.
نرمين ،،،، ماشي بس مش تنسي تجيب الحاجه بكره وانتي جاي مع السلااامه .
خالد نزل وهو هيتشل ، وكان لسه هيركب العربيه نرمين نادته من البلكونه ،،،، خااالد كداااا مش تجيب المخلللل اكل ازاي دلوقتي !؟
خالد ركب العربيه بسرعه ومشي .
نرمين ،،،،، اي ده مشي ، يوووه منا عيزه مخلل ، خلاص مش ضروري اكل اديهم احمد .
نرمين خبطت علي اوضه احمد ،،،، احمد يا حماده ، يا حموووده .
احمد فتح بنعاس ،،، اييي .
نرمين ،،،، خد سندوشتات اهي ، يكش يطمر فيك وتجبلي الشكولاته .
احمد ،،،، اوه كبده بس ، ماشي شكرا يا نيمو .
نرمين ،،،، اه بس مش تنسه بكره في شغل الصبح .
احمد ،،،، الله يسد نفسك يا شيخه ، اييي ارحميني انا تعبت النهارده .
نرمين ،،،،، خلاص هات السندوشتااات .
احمد ،،،،، خلاااص ماشي ماشي ، عيله مستغله .
تاني يوم الصبح ….

????

نرمين وبتصحي احمد ،،،،، يا ابو لاحمودي ، احمد ، يا حموووده ، انتي ياااااض ، هو مات ولا اي .
نرمين قربت من ودنه ،،،،، احماااععععععععععاااااد.
احمد قام مفزوع ،،،، في اييييي !
نرمين بزهق ،،،، في محشي اغرفلك .
احمد بتلذذ ،،،، ياااريت ، في محشي فلافل .
نرمين ضربته في كتفه ،،،، يلا البس خلينا نمشي ، عيل طفس زي بالظبط .
احمد ،،،،، طيب هصلي وحصلك .
احمد ونرمين جهزوا ونزلوا .
خالد ،،،، دااا كله يا ست نرمين .
احمد ،،،، معلش انا الي اتأخرت المره دي ، وبعدين بتتنرفز علي اي ، يكش انتي الي هتعمل حاجه مثلا ، يلا اطلع بس خلينا نلحق الراجل .
خالد ،،،، مش عارف سواق اهلكم انا .
نرمين وأحمد ،،،،، اااااه .
خالد مشي بالعربيه ووقفوا قدام مبني كبير .
خالد ،،،، خلوا بلكم من بعض .
احمد ،،،، يلا يا ريسه تفاحه .
نرمين ،،،، يلا يا كزوزه وراااايه .
خالد ،،،،، ههههه ربنا معاكم .
نرمين طلعت هي احمد …
نرمين دخلت مكتب شيك كدا ،،،، انتي ، هو المحامي الي اسمه عطوه ده جوه .
الكرتيره ،،،، اه .
احمد ،،،، طب احنا عيزينه في قضيه كدا .
السكرتيره سابت كوبايه الشاي ودخلت ،،،، تمام ثواني .
احمد حط مخدر حبايه مخدر مفعلها مش كبير اوي .
السكرتيره اتفضلوا.
احمد ونرمين دخلوا …
المحامي ،،،، اهلا وسهلا ، اتفضلوا .
نرمين قعدت هي وأحمد علي الكرسي الي قدام المكتب .
نرمين ،،،، بقولك اي ، هو مش انتي تعرف وحده اسمها هايدي حامد الحداد .
المحامي ،،،، نعم ، وحضرتك بتسألي لي !.
احمد ،،،،، انتي تجوبها وبسسسس فاااهم .
المحامي وقف ،،،،، انتم مين واعيزيين ايييي.
نرمين ،،،،، بقولك اي يا شملول ، اقعد كداااا وهدي ظرظورك لتظرظر عليك وعمل منك سيخ شورمه ، وجاوبني .
المحامي ،،،،، ولو قولتلك مش هجوبك هتعملي اي .
احمد طلع مسدس من الجاكت ونرمين طلعت سكينه فجأه .
المحامي بخضه ،،،،، ا اييي ده انتوااا عيزين اي بس انا مليش دعوه .
نرمين ،،،، اخص عليك يا كزوزه كدا مش تبعتله دعوه علشان هيروح يزور المقاابر .
احمد وحط المسدس علي رأس المحامي ،،،، حقك عليا يا ريسه تفاحه ، تحبي ابعتله الدعوه دلوقتي ولا اي .
المحامي ،،،، خ خلاص الي انتم عيزينه انا هعمله .
احمد طلع وصل امانه ،،،، امضي هنا .
المحامي بصدمه ،،،، اي دااااه وصل خمسميت مليووون ليييي.
نرمين راحت فجأ نطه علي المكتب وبصتله وهي فتحه عنيها جامد ،،،، هتمضي ولا افتح كرشك الي طالع مترين قدام زي المفتش كرومبوااا ده !
المحامي ،، خ خلاااص همضي .
المحامي مضي فعلا ،،،، طب انتوا عايزين اي منييي .
احمد قعد علي المكتب بهدوء ،،،، ولا اي حاجه ، انتي تعرف هايدي حامد الحداد صح .
المحامي ،،، اه اه اعرفها انا المحامي بتاعهااا
نرمين ،،، طيب حيس كدا بقي ، النهارده هتتصل عليك ، علشان تعرف منك اذا كان الورأ الي مضت عليه حقيقي ولا مزيف ، انتي هتأكدلها أنه حقيقي ماشي ، ولو فكرت تلعب بديلك كدا ولا كده ، انتي عارف انك ممكن تتحبس بالوصل ده ، فهمتتتت.
المحامي ،،،، حا حااضر الي انتي عيزااه.
احمد ،،،، يلا يا ريسه.
نرمين ،،، استنه ، نصيحه يا حضره المحامي يكش تطمر فيك ، اعمل دايت الكرش ده غلط عليك ، اسمع مني انا عايزه مصلحتك ، هتتتتخس ولاااااااا.
المحامي بسرعه ،،،، هخسسس هخسسس حاضر .
نرمين ،،،، يلا يا كزوزه ورايه .
نزلوااا بسرعه لتحت .
خالد بقلق ،،، ها عملتوااا اي !!.
نرمين ،،،، لقد تمت المهمه بنجاح يرجي سداد المعده لأنها تريد لإفطار .
خالد ،،،،، ههههه تعالي هنفطر هناك .
احمد ،،،، ينهااار .
خالد ،،،، اييييي .
احمد ،،،،، لاستاذ شلبي امبارح مدفعش حساب كوبايه الشاي ، يلا بسرعه.
خالد زقه بضيق ،،،،، يا اخي وقعت قلبي .
ركبوا وراحوا اهناك وأحمد راح يشوف شغله ههههههه ربنا معاه بقي .
هايدي وبتبص في الساعه ،،،، اييي ده كله تأخيير .
نرمين ،،،، وانتي ماااااالك ، تعرفي تخليكي في مكتبك لما نبقي نعوزك ، هو مش الاجتماع هيبدأ الساعه ١١ لسه عشره ، يعني متأخرناااش ، ياااباي علي النكد الي علي الصبح ، سديتي نفسي ، يلا يا خالد علشان نفطر .
هايدي

????

.
خالد دخل المكتب بضحك ،،،،، هههههه نفسك اتسدت .
نرمين ،،،، ايوه يا جدع ، بس هنفطر برضوااا انا كعااانه كعااانه .
خالد ،،،، حاضر اسني هطلب لاكل .
نرمين ،،،، اووووف ، هيوصل امتييييي.
خالد ،،، ربع ساعه كدا .
نرمين ،،،، طب والله حرام دنا حتي مكلتش حلو امبارح.
خالد ،،،،، نعااااااااااااااااااااااااااام .
نرمين ،،،، بتتنرفز عليا ، انتي بتتنرفز عليااا ، وكمان مجوعني ومش بتأكلني ، طاااايب يا ابن ام خااالد ، ماااشي يا بتاااع سوسو ماشيييي وربنا لوريك هه
يتبع…
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية بريئة حطمت غروره للكاتبة ميرا أبو الخير

اترك رد