Uncategorized

رواية بريئة حطمت غروره الفصل الثامن 8 بقلم ميرا أبو الخير

 رواية بريئة حطمت غروره الفصل الثامن 8 بقلم ميرا أبو الخير

رواية بريئة حطمت غروره الفصل الثامن 8 بقلم ميرا أبو الخير

رواية بريئة حطمت غروره الفصل الثامن 8 بقلم ميرا أبو الخير

هناء بصدمه:  انت.. 
مروان بصفعه قويه وقعتها علي الارض:  اومال مين اطلعي برا واياكي اشوف وشك تاني فاااهمه. 
هناء جريت بخوف مروان قاعد بغل بيبص لميرا وبيفتكر يلي حصل. 
فللااااااش ببببااااااااااااك. 
الظابط طلع مسدسه ولسه هيضرب طلقه مروان وقفه:  اطلع برا لما تقف قدمي راسك لتحت. 
الظابط بغل:  مفيش حد فوق القانون. 
مروان قعد ببرود وطلع الكاميرات والظابط مصدوم لماا شاف حد بيحط نور و وشه متغطي وهرب. 
مروان ببرود وبص ليه نظره كلها شر:  انت اطردت برا. 
الظابط بغل:  تمم يا باشا تمم اوي. 
مروان امر رجالته يتصرفوا في نور وهو حس بحاجه غريبه في قلبه نغزة راح علي المستشفى تلقائي. 
بااااااااااااك. 
ميرا بتفوق بتلاقي مروان قدمها قاعد ببرود:  ا انت ك كويس. 
مروان ابتسم بغرور وساكت. 
ميرا بتقوم وبتتالم:  مروان  اااه.. مروان راح عليها جري وبعدين سابها وبعد. 
مروان ببرود اعصاب:  قدرتي تحرميني من ابني مش كده. 
ميرا بعدم فهم:  ا انت بتقول ايه ابننا كويس صح. 
مروان ببرود:  مات بسببك. 
ميرا بصدمه وزعيق:  انت بتقول ايييييه ابني في بطني محصلش حاجه له انت يلي اتجننت. 
مروان قرب منها وضربها علي راسها واخدها من المستشفى. 
بقلم ميرا ابوالخير. 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند عز في المخزن. 
عز بصدمه:  م ميرا ت تبقا اختي.. اززززاي كل الوقت ده بحب اختي لا اكيد في حاجه غلط.. النمس من وراه. 
النمس:  لا صح ميرا تبقا اختك وبنتي ومامتك اهي.. وبيشاور علي سعاد.. 
سعاد بدموع وبتقرب تاخده في حضنها بيقول:  ابعدي انتو بتقولو ايه انتم اكيد مجانين. 
احمد بعصبيه:  احترم نفسك انا هقولك علي كل حاجه. 
فلااااش بااااك. 
احمد بيجري و شايل عز ورجالة جلال وراه استخبي في محطه القطار. 
احمد بالم ودموع:  اتمني يكونوا طلعوا من النار يارررب. 
عز بدموع:  بابا هي ماما وميرا فين. 
احمد هيتكلم سمع الخبر علي التلفزيون:  حادث حريق ادي الي موت شخصان ولا لم يتم التعارف علي هوايتهم.. احمد عرف انهم هما وقلبه اتكسر وعد علي الانتقام من يلي عمل كده عاش طول عمره طيب بس خسر ودلوقتي لازم ينتقم ويكبر وبص للقطار. 
احمد:  هنمشي من هنا وهننسى كل الماضي يا عز هنبدء من جديد. 
عز بطفوله:  وماما وميرا. 
احمد بدموع حضنه:  حقهم هياجي متقلقش يلااا. 
بااااااااااااك. 
عز بدموع وبيبص لامه جري عليها وحضنها:  اسف عشان مش كانت معاكي وقتها والله لجيب حقك من يلي عمل فينا كل ده. 
احمد بحنان:  لازم نراجع ميرا قبل لما مروان يعرف وياذيها. 
عز بغضب واخد مسدسه:  النهارده نهايته. 
النمس بيمسكه:  اياك دا جوز اختك اياك تعملها. 
عز بعد ايده ومشي وكله غضب. 
بقلم ميرا ابوالخير. 
ــــــــــــــــــــــــــــــ
عند سميرة اعدة 
بتتفرج علي الاخبار ومروان اخد ميرا لمكان وطمانها انه مش هياذيها اعدة بتتفرج وفجأة طلقة بتيجي فيها بتقع علي الارض وجلال بيظهر. 
جلال بغل:  دا انتقامي والدور علي ميرا و ابنك. 
سميرة بتطلع تليفونها وبتتصل علي مروان. 
مروان بحب وحنان:  اي يا امي. 
سميرة بالم وصوت متقطع:  م ميرا… ثم فقدت الواعي. 
مروان بخوف:  ماما مااااامااااا… وجري علي بيتها بالعربيه سايق باقصي سرعه وكل يلي جاي علي باله انه ميرا هي يلي بعتت حد يعمل كده عشان تنتقم منه.
مروان واصل وشاف امه علي الارض قرب منها. 
مروان بدموع وخوف:  ماما فتحي عينك ارجوكي فتحي عينك ياااااميييييي لاااااااااااا. 
سميرة بالم بتحاول تتكلم بس فقدت الواعي. 
طلب الاسعاف وداخلت العمليات بعد ساعه. 
الدكتور باسف:  للاسف داخلت في غيبوبه. 
مروان مسكه من القميص:  اعمل اي حاجه تفوق بيها. 
الدكتور بخوف:  انا مراعي حالتك بس مفيش بايدنا حاجه عن اذنك. 
مروان الغضب عماه كليا وراح لميرا مكان ما اخدها. 
بقلم ميرا ابوالخير. 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ. 
جلال بيداخل بيته برفع راس بيشوف هناء بتسرق فلوسه عشان تهرب. 
جلال من وراها:  بتعمل ايه عاد يا وليه. 
هناء برعب:  ج جلال. 
جلال بيمسكها من شعرها:  هتسرجيني عاد والله زين. 
هناء لسه هتتكلم نزل فوقها ضرب بكل جبروت:  هدفنك هنا و وريني هتخرجي ازاي عاد. 
هناء برعب وبكاء:  سامحني غلطه مش هتتكرر تاني واصل. 
جلال بيشرب من الكاس وبيطلع مسدسه وبتداخل عناصر الشرطه و…. 
بقلم ميرا ابوالخير 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــ. 
مروان واصل و قرب منها وشدها من شعرها: انتي ازاي كده بالقرف ده.
ميرا بتحاول تفهم: في ايه ابعد عنييي.
مروان بيضربها بالكف: بقا عايزة تموتي امي انا هدفعك التمن غالي.
ميرا بصدمه: م مالها ماما.
مروان بيشد شعرها: انتي هتستعبطي صح.
ميرا بدموع: انا معملتش حاجه اسمعني.
مروان بصراخ: مش هسمعك لااا.
ميرا ببكاء وانتهيار:  دا مش عدل اسمعنيييي. 
مروان بغضب وبيبعد ايديها:  مش هسمعك ومش تلمسيني تاني فاااااهمه. 
ميرا ببكاء وصوت عالي:  لللييييه انا معملتش حاجه لييه بتعمل معايا كده اديني فرصه بس وبعدين احكم عليا. 
مروان بغضب:  اسمعيني انتي يا ميرا انا بكرهك اكتر ما حبيتك عارفه يعني اييييييهههه يعنييي بكرررهههك. 
ميرا بصدمه ووقعت علي ركبتها:  لاااااا كفايه بسسسس… وبتسد ودنها. 
مروان نزل لمستواها ومسكها من شعرها:  انتي موتي اعز اتنين علي قلبي ابني يلي كان في بطنك و امي وانا هدمرك واندمك علي اليوم ده انا بكرهك هتتمني الموت ومش هتلاقيه ياميرا فاااااهمه حتي لو سافرتي اخر العالم هندمك بردو.
ميرا بدموع وبتقف:  افتكر انك ظلماني وخد بالك اني حتي لما اسافر مستحيل انسى يلي عملته. 
مروان غمز ليها ومشي وهي ضحكت في سرها  ( الاه طب ده بيغمز ليه دلوقتي ???????????? ). 
بقلم ميرا ابوالخير. 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عز قابل مروان علي حافه الجبل. 
مروان ببرود:  عايز ايه. 
عز:  عايز اختي يا مروان. 
مروان بهمس: علي فكرة عالي صوتك عشان يسمعوا وبطل ام الغباء ده. 
عز كان هيضحك راجع للجمود:  فيييينننن ميييييرررررا. 
مروان في سره:  الله يفضحك هتكشفنا. 
عز عرف هو بيفكر في ايه:  هقتلك هي فين. 
مروان طلع مسدسه و عز والاتنين ضربوا طلقه بس جات علي حد غير متوقع….. 
بقلم ميرا ابوالخير. 
ــــــــــــــــــــــــــــــــ. 
ميرا ماشيه وعارفه انه في حد وراها وهي خايفه وبتدعي انه مروان يخلص وياجي و الصدمه انه عربيه ظهرت فجأة  وخطفتها و….. 
يتبع…..
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أنتِ لي للكاتبة سمية عامر

اترك رد

error: Content is protected !!