Uncategorized

رواية نور ملكي أنا الفصل الخامس 5 بقلم ميسون عبدالمجيد

 رواية نور ملكي أنا الفصل الخامس 5 بقلم ميسون عبدالمجيد

رواية نور ملكي أنا الفصل الخامس 5 بقلم ميسون عبدالمجيد

رواية نور ملكي أنا الفصل الخامس 5 بقلم ميسون عبدالمجيد

عمر:نور تتجوزيني
نور بصدمة:نعم
نور وقفه بتبص حواليها ومصدومه مش متفاجأه
عمر باصصلها ومبتسم
عمر بيجز علي سنانه وبهمس شديد:ابتسمي وكفايه وشك اللي واخد وضع الصدمات دا خلي الراجل يدينا القرض
نور بعدم فهم:انا مش فهمه حاجة
عمر بهمس ومبتسم غصب عنه:مش همم تفهمي وافقي وابتسمي
وافقي وافقي وافقي
نور فاقت
نور بأبتسامة وتمثيل:هااا عمر انت فاجأتني
عمر مبتسم وقرب يطق من الغضب
عمر بأبتسامة:ردك ي حبيبتي
نور بأبتسامة مصطنعه:موافقة
الكل سقف وعمر قام حضنها وبيمثل انو بيعشقها ونور كانت متوترة جدا من قربه عمر رغم انو كان مضايق بس كان في حاجة بسطاه من قربه من نور
بعد مرور وقت
نور بنرفزة: وقف الزفت العربيه وفهمني كل حاجة دلوقت وايه المهزله اللي حصلت في المطعم دي
عمر سايق ومش بيرد
 نور بعصبية وزعيق:رددد علياااااااا
عمر وقف العربية فجأة لدرجة انهم كانو هيعملو حدثه
عمر وقف العربية علي مكان علي البحر
عمر نزل ونور نزلت وراه
عمر بغضب وصوت عالي: عيزااااا تفهمي ايييه هاااا مش دا كااان اتفقنا من الاول صاااح
نور بصوت اعلي وعصبيه:ايوا كااان اتفقنا بس متفقناااش انو يبقي بالشكل دا خرجة صدفة لقيتك راقع علي رجلك وبتترجاني اووافق اتجوزك واااو علي الرومانسيه
عمر بعصبية:لا والله انتي مضايقة انا بقي حياتي بضيع مني بالمهزله اللي بعملها دي
نور اخدة نفسها وحاولت تهدي عشان عمر كمان يهدي لان شكل اتعصب جدا وبياخد نفسه بسرعة ووشه احمر جدا وجسمه بيطلع سخونه اثر الغضب
نور قربت منه براحة وبهدوء مسكت ايده
عمر بصلها بدهشه بعدها بص للبحر بضيق وتلقائي بدء يهدي
نور بهدوء:ممكن تهدي عشان متتعبش اهدي ونتكلم براحة
نور سحبته وقعدو علي مقعد علي البحر
نور بهدوء:ليه عملت كدة
عمر فضل يبصلها شوية كتير ومركز في عنيها جامد وهي كذلك
عمر بص للبحر
عمر بهدوء:كنا بنتكلم عادي في الشغل وفي المشروع فجأة الزفته مراته دي اخدته بعيد جه بعد كام دقيقه لقيته بيقولي انا موافق اديك قرض واكون شريك بس بشرط انك تتقدم لنور حبيبتك بشكل رسمي واللي استنتجته ان المتخلفه مراته هي اللي عرضة عليه كدة عشان حبتك
نور ضحكت غصب عنها
عمر بغيظ:متعصبنيش انا مضايق لوحدي
نور بصتله بعدها ضحكت تاني
عمر بصلها وضحك هو كمان بسخرية علي حالهم
عمر بيخبط كف علي كف: أنا ايه اللي جمعني بيكي ايه اللي وقعك في طريقي
نور ضحكت:انا مش عرفة سبحان الله جمعنا ازاي انا وانت مش بنطيق بعض ايه رماك عليا بس
الاتنين بصو لبعض وضحكو
عمر:يلا يلا خلينا نروح
عمر كان هيقوم بس فونه رن
عمر:اللو ي حاتم
حاتم بغضب وعتاب:بعد العشرة دي كلها اعرف من الاخبار زي زي الغريب
عمر بعدم فهم: ايه انت بتقول ايه وفي ايه اصلا
حاتم بضيق:افتح تليفونك وانت تعرف ي استاذ
حاتم قفل معاه وعمر فتح فونه وكل دا نور متبعاه في صمت
عمر فضل يبص للفون بعدها خبط ايده علي راسه بغيظ
نور بقلق:في ايه
عمر اداها الفون:اقري
نور بتقرا:واخيرا رجل الاعمال عمر البحيري يعترف بحبه لعشيقته امام العالم
وجيبين صورة عمر وهو بيحضن نور
نور فونها رن
نور بصدمة وخوف: احييييه ماما ماما بترن وزمنها عرفت وهتيجي من اسكندريه تجبني في شوال وتمشي 
وقعدة تلطم
عمر فضل يبصلها علي منظرها المضحك ضحك علي ما اخر ما عنده
نور بغيظ:عجبك كدة اخرة عمايلك المنيله
عمر:هاتي الفون دا
مستناش ترد وسحبه منها ورد علي مامتها
الام بندفاع:نوور ايه اللي انا شفته واللي قريته دا هو الكلام دا صاااح انتي بتحبي وقعدة تتحضني من نااس والله عال ي بنت عصمت عابدين يظهر لما ابوكي مات ملاقتيش حد يحكمك ويربيكي ويعملك الصح من الغلط دا انا لولا اخواتك الصغيرين وربي كنت جيب جبتك من شعرك
عمر كان مصدوم من انفعالها وغضبها دا وكان بيسمعها وباصص لنور بصدمة كدة ????????
نور بصاله بعدم فهم
عمر بهدوء ممزوج بخوف:احم ممكن حضرتك تهدي
الام بغضب خفيف:مين معايا
عمر:انا عمر البحيري ا..
الام قطعته بغضب:هوااا انت وليك عين تتكلم كمان ي بجاحتك ي اخي ايييه صحييح اللي اختشو ماتو..
عمر بغضب:ما تهدي حضرتك وبراحة مش كدة مفيش اي حاجة من الكلام اللي سمعتيه دا الصور فوتو شوب والكلام كذب
وقفل في وشها
عمر نفخ بغضب
نور بقلق:هي ماما هزقتك
عمر بغيظ:هزقتني لا خالص سبحان الله عيله كلها لسانها اطول منها
نور بغضب:احترم نفسك
عمر بقرف:طيب قومي يختي خليني اوصلك عشان نعدي الليلة دي علي خير
نور بصتله بضيق وقامت معاه و وصلها
__________________________________________________
اشرقت شمس يوم جديد يحمل مفجأت كثيرة
قدام الشركة
تاج بغيظ:ممكن اعرف انتي جيباني معاكي ليه وموقفانا زي الشحاتين تحت الشركة
نور بقلق:مش عرفة مش انا خيفة ليه كدة انهرده
قطع كلامهم نزول عمر من عربيته
عمر بصلهم وابتسم بضيق كدة ☺️☺️ وهما كذلك
بعد ما دخل
نور بغيظ:قمبلة غرور متحركة انا خيفا
تاج بعدم فهم: يبنتي حد ضايقك اتخانقتي مع حد طيب وبعدين انتي ليكي عين تتكلمي بعد اللي هببتيه ليلة امبارح
نور:لالا
تاج بنرفزة:اماااال ايه
قالت كدة بزعيق وحاتم كان نازل من عربيته
حاتم بدلع ومياصه:مالك بس ي نور مزعله القمر ليه
تاج بضيق:انا مش قمر
حاتم ببرود:امال ايه شمس
تاج بقرف:هههه لا بجد هموت من خفة دمك نور انا مشيا مش عيزا اعكر مزاجي علي الصبح
حاتم بأستفزاز:سلامة مزاجك ي قمر لالا شمس
تاج بصتله بغيظ ومشيت
نور بضحك:بطل استفزاز
حاتم بتوهان:بس قمر بحق وحقيقي بنت الايه صحيح هي اسمها ايه
نور بأستفزاز:مش هقاااالك
حاتم بغيظ:بطلي غلاسه بقي
نور ببرود:تدفع كام
حاتم بقرف مصطنع:ماديه اوي
نور بصتله وضحكت
وقعدو يهزرو
كل دا كان متابعه عمر من شباك مكتبه هو مش عارف اضايق ليه لما لقي نور بتكلم غيره وبتهزر معاه واتصل بنور
نور: لحظة الفون بيرن
نور بضيق:اوووف مستر مغرور
حاتم بصلها بعدم فهم
نور بضيق بداريه:نعم ي مستر مغرور احم قصدي مستر عمر
عمر بحدة وضيق:اطلعي وكفاية كلام يلا عندنا شغل
نور اتفجات انو شايفها بصت علي شباك المكتب ملقتش حد
نور بعدم فهم من نبرته الحادة:تمام ي مستر عمر طالعه
نور دخلت الشركة وكانت مستغربا نظرات الناس ليها بس طيرتهم من دماغها دخلت الاول مكتبها ظبطت نفسها وراحت جابت فنجان قهوة خبطت ودخلت لعمر
عمر كان واقف اخر المكتب ورا مكتبه نور مشتفهوش افتكرته برا
نور بتكلم نفسها:ي سلام عليكي ي بنت ي نور فنجان قهوة فل والله خسارة في المغرور المتكبر البومة ال
عمر واقف في ضهرها:وايه كمان
نور بغباء وهي لسا مبصتلوش:وكئيب ومستفز و ..
لفت بصدمه:احم مستر مغرور اقصد مستر عمر لسه بشكر في حضرتك قد ايه انت انسان متواضع وجميل و..
عمر بضيق:اخرسي
اكملت نور:وبشوش وهادي و..
عمر بنرفزة:بقلك اخرسي
نور:و.. خلاص طيب براحة دنا بمدح فيك
عمر بعنين حادة:تمام لولا ان عندنا شغل كنت اتصرفت معاكي علي كلامك دا بس لاسف مفيش وقت اتفضلي هاتي ورق مشروع الڤلة اللي بتتبني وتعالي ورايا هستناكي في عربيتي
عمر سابها
نور بغيظ وهمس:نينيني مستفز ومكتبر وبأذن الله ربنا هيسخطك قرد عشان غرورك دا
عمر بصوت عالي:نووووور
نور بنرفزة:متنيلة جيا
 نور نزلت وركبت العربية وعمر اتحرك
عمر وهو باصص للطريق:خطوبتنا الخميس الجاي
نور ببرود:اها ماش..
نور بصدمه:نعااام انت قولت ايه
عمر ببرود:خطوبتنا
نور بغيظ:ي ابني ايه برود الاعصاب اللي انت فيه دا
عمر بنرفزة:مش دا كان زفت اتفقنا من الاول
نور:ايوا اتفقنا بس كل حاجة فجأة كدة من حقي اخد راحتي
عمر ببرود:وهي الخطوبة ايه غير قاعة وفستان ودبله
نور نفخت بضيق
عمر بأبتسامة مستفزة:وصلنا
نور بأنبهار واعجاب شديد:واااو ايه الڤلة الجامدة دي
وهما بيتمشو
عمر:الفلة دي كلها هتتهد
نور بصدمة:ايييه ليييه يعني
عمر باستغراب:وانتي مالك اتصدمتي كدة ليه
نور بزعل:اصلها جميلة اوي غير أي فلة عادية جميلة وريحها هادي كدة تحث انك نفسك تقعد ديما فيها حبيتها من اول ما شفتها بس للاسف
عمر بيبصلها
نور بزعل:هنعمل ايه دلوقت مستر عمر مستر عماار
عمر فاق:ها لا ولا حاجة بقلك بلاس كلمة مستر عمر دي برا الشركة دمها تقيل
نور ضحكت وبانت غمزتها
عمر بهمس وتوهان:ضحتك جميلة اوي
نور:نعم
عمر:احم ولا حاجة يلا نرجع الشركة
نور بعدم فهم:طب والڤلة
عمر:بعدين بعدين
______________________________________________
تسريع الاحداث
جه يوم الخميس وكان يوم خطوبتهم بعد ما نور حاولت تقنع مامتها ان هي وعمر بيحبو بعد كانت خطوبة جميلة في جنينه كبيرة
نور وعمر وقفين مأنكجين بعض وعلي وشهم ابتسامه عريضة بس للاسف مصطنعة
وزينه قفة جنب زياد وبتصلهم نظرات حارقة كلها حقد وغل
نور مبتسمه جدا
نور بهمس وبتجز علي سنانها:وبعدين هي الليلة دي مش هتخلص
عمر بهمس هو الاخر وهو مبتسم:ههه اخرسي خلي الليلة تعدي علس خير
نور بهمس:يأخي والله خروح اترجاها ترجعلك واقلها انك معجب بيها بس ابعدو عني
عمر بصلها وابتسم وضغط على اديها وهي ابتسمت بغضب
زينه قربت منهم
زينه بأبتسامة مصطنعه:مبروك ي عمر الف مبروك مش متخيل فرحتلك قد ايه
عمر:..
نور بدلع. وهي بتقرب من عمر:الله يبارك فيكي ي عمري قريب اوي هنزعمكم علي فرحنا
زينه ابتسمت بغضب وبعدة عنهم
زياد بتركيز:زينه انتي لسة بتحبي عمر
زينه بصدمة من سؤاله: ايه دا لأ طبعا زياد انت بتقول ايه
زياد بشك:عنيكي بتقول غير كدة خالص عنيكي جواها غيره رهيبه
زينه بنرفزة:اوووف بقي
وسابته ومشيت
تاج مشيا
تاج بنرفزة:اوووف فستان متخلف
ااااه
وكانت هتقع علي وشها لولا ايد حاتم انقذتها
حاتم بأبتسامة:سلامتك ي قمر كنتي هتقعي
تاج بصتله:بطل الكلمه المستفزة دي
حاتم ضحك:طب منا مش عارف اسمك
تاج بغرور:ولا هتعرفه
وسابته ومشيت
في الداخل
_مبروك ي عمر
عمر:الله يبارك فيك ي مصطفى
_مبروك ي هرو
بصدمة:نور!!!!
نور بصدمة وخوف: مصطفي
يتبع…..
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية حكايتي في الثانوي للكاتبة إسراء ابراهيم

تعليق واحد

اترك رد

error: Content is protected !!