Uncategorized

رواية حور المراد الفصل السابع 7 بقلم رنا أحمد عماد

 رواية حور المراد الفصل السابع 7 بقلم رنا أحمد عماد

رواية حور المراد الفصل السابع 7 بقلم رنا أحمد عماد

رواية حور المراد الفصل السابع 7 بقلم رنا أحمد عماد

في الحفله ..
مراد بصوت يكاد مسموع /حور انتي بتقويلي ايه .
حور بقوه وانتقام /الي سمعته ي مراد انا عمري محبيتك كان لازم انتقم .
مراد بالم ومراره تكفي العالم /تنتقمي مني ليه ده انا عمري في حياتي محبيه حد قدك .
حور بعلو الصوت /ينتقم لابويا الي ابوك زمان كان مستواي علي كل حاجه وكان همله ورميه .
صلاح بغضب/الكلام ده عمره ماحصل احمد عمره كعمل كده .
ادم بكدب /الله يسامحك ي بابا طول عمرك بتحبه اكتر مني.
حور بالم تجاهد لاخفائه /اتفضلي ي غاده .
نيره بغضب /حور ايه الي بيحصل بالظبط ومين البنت دي .
حور بسخريه والم /متهيالي مش انا الي المفروض  اجاوب عليةالسوال ده مش كده ولا ايه ي مراد انا هقولكم دي مين غاده بنت غلبانه مراد بأشااستغلها ظهر معاها بوشه الحقيقي الي مخبي عن كل الناس اتفضلوا صورهم مع بعض بعد ماتجوزها عرفي وحملت منه بس خلاص ظهرت وساخته وجيه ورماها والبنت لجاتلنا نساعدها بعد مراد باشا مارماها…
ساهر بمكر /أخص بقا معقول واحد في سنك يعمل كده مع واحده قد بناته .
شهاب بغضب /اخرسوا مراد مستحيل يعمل كده اتكلم ي مراد ساكت ليه كده .
مراد بوجع والم كسره /عيازني اقول ايه ي شهاب مبقاش محتاج اظهر لناس برائتي إذا كانت حبيبه عمري مصدقه مبقاش له لازمه ي شهاب مش قولتلك ان الدنيا مبتديش كل حاجه ليقترب من حور بنظره غامضه /خليكي فاكره كلامي كويس هتندمي ي حور هعرف ازي ادفعك تمن كل الي عملتيه مهما السنين عدت وفاتت اوعدك ي حور انك هنتمني بس تسمعي صوتي ومش هتعرفي هموتك بالبطي من اشتياقك ليا  ❤️❤️.
ساهر بخبث/شوفتي يروحي محدش ممكن يحبك قدي .
حور بكرامه غبيه /ماشي ي مراد وحياه كل الحب الي حبتهولك لاندمك طول عمرك .
ليبتسموا ادم وساهر باانتصار لنجاح خطتتهم تحت غضب نيره وصلاح مما يحدث.
فلاش باك….
في شركه الجوهري ..
كان يجلس آدم وهو يتابع بعض الملفات الهامه .
ساهر بابتسامه /ازيك ي عمي .
ادم بترحيب /ازيك ي ساهر ي ابني اتفضل .
ساهر /عمي انا كنت جاي ل حضرتك في موضوع شخصي .
ادم بابتسامه /ده غير الموضوع الي اتكلمت فيه مامتك الصبح.
ساهر باستغراب /ماما كلما حضرتك الصبح في ايه.
ادم بجديه/في جوازك من حور .
ساهر /دي وفرت عليا كتير انا فعلا يىعمي يتشرف اني اتجوز حور .
ادم بسعاده ف ساهر سيساعده في جميع شغله المشبوه/وانا معنديش مانع ي حبيبي .
ساهر بمكر /بس فيه مشكله ي عمي حور نفسها او بمعنا اصح عمي مراد .
ادم باستغراب/مراد ايه دخله في الموضوع .
ساهر /عمي انا قصدي أنهم داخلين في حياه بعض جامد وبصراحه ي عمي انا شايف انها متعلقه بيه زياده وهو اكيد ليحاول يلعب عليها ويعوض شبابه بيها انت عارف الرجاله في السن ده .
ادم /وانت ايه رايك .
ساهر بشر /ندمر علاقتهم ببعض ونبعدهم عن بعض.
ادم /ازي .
ساهر بخبث /سيبها عليا دي ي عمي انا هتصرف .
في قسم البوليس الخاص ب ساهر .
غاده بخوف /مبلاش يباشا ليه الاذيه دي .
ساهر بغضب/جرا ايه يروح امك متخلنيش اقلب علي الوش التاني فاهمه انتي تنفذي كل الي أقوله بالحرف والا فيدهواتك الحلوه هتنزل علي النت والي ميشتري يتفرج وانتي عارفه اهلك ممكن يعملوا فيكي ايه .
غاده برعب /لا خلاص ي باشا خلاص الي تامر بايه .
في شركه الجوهري …
كانت تسير حور وهي تحمل في يدها الملف الخاص بوالدها ليشغلها ذلك المشهد ..
السكرتيره بغضب/انتي مبتفهميش بقولك مفيش حد موجود النهارده .
غاده بمكر /ابوس ايدك انا في مصيبه لازم اكلم حد من عائله الجوهري .
حور بانتباه /مالك انا حور الجوهري عايزه ايه .
غاده بخبث /حضرتك انا واقعه في عرضكم لازم تنقذوني .
حور باستغراب/ننقذك من ايه متتكلمي .
غاده بدموع مصتنعه /مراد باشا .
حور بقلق بالغ /مراد ماله ومالك .
غاده /خودي شوفي وانتي تعرفي .
حور ببكاء هيستري /انتي كدابه كدابه مراد مستحيل يعمل كده ابدا ده بيحبني اكتر من نفسه .
غاده /لو مش مصدقاني خودي شوفي ورقه جوازنا العرفي .
حور بالم شديد /ده مستحيل مراد بيحبني مراد مستحيل يكون كده ابدا.
غاده بخبث/انا عارفه انك مجروحه بس اهم حاجه انك تبعدي عنه والا هتروحي في الرجلين انتي كمان .
حور بمراره وكرامه انثي مجروحه /ماشي ي مراد ماشي وديني لادفعك التمن غالي .
باك ….
في فيلا الجوهري …
في غرفه مراد …
كان يعد أغراضه بوجع تحت نظرات شهاب الحزينه لاجله.
شهاب بحزن /مراد انت رايح فين .
مراد بكسره عاشق/رايح سويسرا هقعد هناك علطول ومش عايز حد يعرف عني حاجه ولا هيبقا ليا علاقه بحد.
شهاب بحنان/طب اسمعني علمهم الادب بس متبعدش دي حور برضه .
مراد بتعب غضب / شهاب مش عايز اسمع اسمها انا تعبت ي شهاب تعبت ولازم ابعد بس فيه مشوار لازم اعمله الاول .
شهاب باستغراب /مشوار ايه ده .
في منزل عم جمال والد شمس ..
عم جمال /منورنا والله ي بيه .
مراد /ده نورك ي عم جمال انا جاي طالب منك ايد شمس ل حمزه .
جمال بطمع /المهم هتتدفعوا كام ده انا عندي كوم لحم تاني عايز ياكل .
مراد بأرف /الي تشوفه احنا هنعمله علشان خاطر شمس وحمزه ولا ايه ي شهاب .
شهاب بضيق/الي تشوفوه ي مراد .
جمال بسعاده وطمع /خير البر عاجله نقرا الفاتحه.
وقد مرت الشهور واتا فرح ساهر وحور بعد سافر مراد الي سويسرا .
في غرفه نوم حور وساهر ..
ساهر /حبيبه قلبي خلاص بقيتي بتاعتي .
حور بتهرب /ساهر انا تعبانه اوي النهارده.
ساهر بغضب /هو ايه الي تعبانه تعبانه ايه ي حور النهارده ليله دخلتنا .
حور بزعيق/جرا ايه ي ساهر هو بالعافيه ولا ايه مقولتلك تعبانه.
ساهر بحده /ماشي بس خودي بالك اني  مش هسننا كتير فاهمه أما نشوف اخرتها معاكي .
وبعد فتره كبيره .
حور باستغراب/ايه الدوشه دي .
غاده بدموع والم /لازم تعرفي كل حاجه .
حور باستغراب/انتي
يتبع…..
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية روز الأحمد للكاتبة مريم

اترك رد

error: Content is protected !!