Uncategorized

رواية عشق الأيام الفصل التاسع عشر 19 بقلم منار كريم

  رواية عشق الأيام الفصل التاسع عشر 19 بقلم منار كريم

 رواية عشق الأيام الفصل التاسع عشر 19 بقلم منار كريم

 رواية عشق الأيام الفصل التاسع عشر 19 بقلم منار كريم

عمر = حبيبة يلا بسرعه لازم نلحق حمزه 
حبيبة بخوف واضح = حمزه ماله يا عمر حمزه اخويا فيه اي 
عمر = اهدي يا حبيبتي بس لازم نروح نشوف في أي 
حبيبة = طيب يلا بسرعه بقي ومشيو و راحوا عند حمزه وايام وكان حمزه بيضرب في اتنين وايام واقفه تعيط 
حمزه = علي شأن بس تفكر تبص علي حاجه مش بتاعتك وفضل يضرب فيهم 
آيام بعياط = حمزه خلاص يا حمزه با الله عليك مضيعشي نفسك علي شأن خاطر ناس زي دي وبتبص لقت حبيبة وعمر جايين عليهم جري وهي راحت تقابلهم 
آيام = عمر لو سمحت الحقني والحق حمزه يا عمر انا خايفه علية 
عمر = اهدي بس وراح علي شأن يفصل بين حمزه والناس دي وكان جاي واحد من ورا حمزه با ازازه يضربوا بيها علي رأسه وكان عمر في اللحظه دي رايح علي حمزه وقامت الازازاه جاية في راس عمر وبقي وش عمر كله دم 
آيام وحبيبة شافوا المنظر فضلوا يصوتوا ويعيطوا 
حمزه بيبص وراه لقي عمر فاقد الوعي ووشه ورأسه كلهم دم ساب اللي كان بيضرب فيهم واول ما سبهم قاموا جريوا وهو راح علي عمر وحبيبة وايام جريوا عليهم 
حمزه = عمر فوق يا عمر 
حبيبة وهي بتعيط = عمر حبيبي واخدت رأسه علي صدرها تشوف جرحه بس من الدم مش باين 
آيام وهي بترتعش = احنا لازم نودية المستشفي يلاحقوه قبل دمه ما يتصفي واخدوه وراحوا علي اقرب مستشفى
____*_____*_____*_____*____*______*
الراجل / والله زي ما بقولك كدا يا ست هانم الرجاله معرفوش ياخدوا البت وحمزه فضل يضرب فيهم وتقريبا واحد جاب ازازاه وخبط حمزه علي دماغه 
انچي / انت بتقول اي يعني اي معرفوش ياخدوا البت وازاي الواد ده يتجرأ يضرب حمزه ها ازاي انتوا كلوا مبتفهوش وفصلت الخط في وشه انچي في نفسها يا تري حصلك اي يا حمزه انا لازم اروح ليه اطمن علية اي كان النتيجه 
____*_____*______*______*________*
في المستشفي 
حمزه وهو ساند عمر وبيسال ممرضه = لو سمحتي عايز دكتور بسرعه 
الممرضه : حضرتك في الدكتور في الدور التاني 
حمزه شكرا واخده وطلعوا وكان قميص حمزه كله دم وايام وحبيبة بيعيطوا ووصلوا للدور التاني وحمزه بيخبط علي الباب وبيفتح 
حمزه = احمد ( احمد يبقي اخو ايام في الرضاعه فكرينه) 
احمد = اي دا خير يا حمزه ومين ده 
حمزه = ألحقه بس الاول وبعد كدا نشوف 
احمد حاضر وبداء يطهر جرح عمر وخيطه وتقريبا عمر كان فاقد الوعي 
حمزه = ها طمني يا احمد 
احمد= لا متقلقشي هو كويس ده جرح سطحي وانا خيطه بس ممكن تفضلوا هنا لحد ما يفوق واركبلة محلول يعوض الدم اللي فاقده 
حمزه = طيب ماشي اعمل اللي تشوفه 
احمد = اومال فين ايام ومين ده 
حمزه = ايام وحبيبة اختي برا وده عمر صحبي وجوز اختي 
احمد طيب انت سايبهم برا لي انده ليهم يجوا 
حمزه = طيب دقيقه وحده وخرج لأيام و حبيبة اللي كانوا منهرين من العياط واول ما شاف منظرهم راح واخدهم الاتنين في حضنه جامد وفضل يهدي فيهم 
حمزه =طيب انتوا بتعيطوا لي بس خلاص مفيش حاجه 
آيام = لاني انا السبب في ده كله 
حبيبة = علي شأن عمر 
حمزه = طب اهدوا ويلا ندخل جوه ودخلوا واول ما احمد شاف ايام راح جري علي شأن يخدها في حضنه 
حمزه = انت بتعمل اي يا عم انت 
احمد = اختي يا حمزه في أي 
حمزه = واي يعني اختك طيب ما هي مراتي وكمان هي علي شأن اختك تحضن براحتك ولا اي وفي هذه الأثناء انفجر الجميع ضاحكا علي هذان الثنائي وعلي غيره حمزه الواضحه 
احمد = خلاص يا عم متزوقش دا اي دا وبعدها اتنقل عمر في اوضه في المستشفي وأحمد ركب له المحلول 
آيام = طيب انا هخرج اكلم ماما وجاية لأنها كانت بتتصل ومسمعتهاش 
حمزه = طيب ما تبعديش ماشي 
آيام = حاضر وخرجت ايام من الاوضه وهي ماشية في الممر وبتتكلم في الفون كانت انچي معدية من جنبها مش مشفوش بعض وفضلت تسال وجت فجاه فتحت باب واتصدمت 
يتبع…..
لقراءة الفصل العشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببت طفلتي للكاتبة مروة جلال

اترك رد

error: Content is protected !!