Uncategorized

رواية بريئة حطمت غروره الفصل العاشر 10 بقلم ميرا أبو الخير

 رواية بريئة حطمت غروره الفصل العاشر 10 بقلم ميرا أبو الخير

رواية بريئة حطمت غروره الفصل العاشر 10 بقلم ميرا أبو الخير

رواية بريئة حطمت غروره الفصل العاشر 10 بقلم ميرا أبو الخير

طبعا زعلانين انا بمتحن واغلبكم عارف كده مش بتاخر بمزاجي المفروض اذاكر وكتبت بارت عشان زعلكم رغم قله التفاعل يلا نبدء.
مروان داخل وراء النمس لاقي منظر فظيع ميرا مربوطه بقنبل’ة و النمس حاطط المسدس علي دماغها.. 
النمس بتوعد:  اوعا تقرب هقتلها قدم عينك دلوقتي حالا. 
مروان بهدؤء:  نزل سلاحك مش هتعرف تهرب باي طريقه فاهم سبها. 
النمس بضحك:  دا بوعدك نزل سلاحك يا حضرة الظابط وايلا مراتك هتحصل ابوك. 
مروان نزل سلاحه وميرا دموعها نازلة:  اضرب يا مروان متسمعش كلامه. 
مروان بخوف:  متخفيش هتكوني بخير. 
ميرا بدموع:  عشان خاطري اضرب يا مروان مش تخليه يهرب دا اخد سعادتي وسعادة اهلي ارجوك. 
مروان بغمز لميرا زقت النمس ومروان مسك سلاحه بسرعه وصواب علي  النمس جات في بطنه.
ميرا وقعه علي الارض مروان راح ليها جري:  انتي كويسه. 
ميرا بخوف:  ابعد يا مروان القنب… 
مروان مقاطعا:  ششش اهدي انا هتصرف. 
ميرا بدموع وبتحاول تزوقه وتبعد:  ارجوك امشي هنموت سوء عشان خاطري امشي. 
مروان مركز مع القنب’لة وبيحاول يوقفها فاضل 52 ثانيه. 
ميرا بخوف:  امشششييي. 
مروان شد السلك و وقفت:  مش قولت متخفيش.. وخدها في حضنه. 
ميرا بدموع:  ماما وبابا و عز فين. 
مروان بيقومها:  تعالي. 
سعاد بدموع وصويت:  ابنيييي فتح عينك يا حبيبي. 
احمد باحتضان:  انت هتبقا كويس اسعااااف بسرعهههه. 
ميرا وقفه مصدومه:  ع عز. 
مروان جري عليه وسمع صوت من وراه:  مش هسيبك تفرح لازم اوجعك.. وضرب ميرا بالنار ووقع علي الارض.. 
مروان بصراخ:  ميييييررررررررااااااااااااااا. 
مروان جري عليها:  لا انتي مش هتسبيني مش بعد كل ده تبعدي لاا فوقي فوقييييييي. 
سعاد اغمي عليها ( هتباتوا في المستشفى النهارده ????)  . 
الاسعاف جت واخدت ميرا وعز ومروان رايح جاي وبيكسر كل حاجه قدمه واحمد بيحاول يهديه وسعاد في اوضة تانيه. 
الدكتور خرج:  الحمدلله الجرواح سطحيه المهم دلوقتي هيتنقلوا اوضه عاديه ولازم راحه. 
مروان بسعادة:  الحمدلله. 
احمد بشكر:  اشكرك يارب. 
بقلم ميرا ابوالخير.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ. 
في اوضه عز بيفوق بيلاقي بنت جميله قصده:  حمدلله على السلامة. 
عز باعجب:  الله يسلمك يا قمر. 
شيرين باحراج:  لو احتجت حاجه في زرر جنب حضرتك تطلب الممرضه. 
عز بتمثيل: ااااه مش قادر. 
شيرين بخضه:  مالك الجراح وريني. 
عز:  بصي تعبان ازاي. 
شيرين بتطلع حقنه:  دي مهدي للتعب. 
عز فتح عينه من الصدمه:  ايييه حقن لا انا بخاف تنستري اي حاجه غير الحقن. 
شيرين بضحك بانت غمزتها:  دي لازم. 
عز بحب:  طيب اسم القمر ايه. 
شيرين:  اسمي شيرين. 
عز بحب:  شيري. 
احمد بيداخل بيلاقي عز مبحلق في الدكتوره:  احم هو انا جيت في وقت مش مناسب ولا ايه. 
شيرين باحراج:  ع عن اذنكم.. وخرجت. 
عز بتافف:  يا حج حرام عليك مصدقت. 
احمد بضحك:  ايه وقعت. 
عز بحب:  مش عارف اه صح فين ماما وميرا و مروان هما كويسين. 
احمد بزعل:  سعاد جايه وريا و.. سكت. 
عز بقلق:  و ايه مش تقلقني. 
احمد حكي له يلي حصل. 
عز بيقوم والجراح وجعه:  اااه لازم اشوفها. 
احمد بيسنده:  خاليك مرتاح مروان معها. 
عز:  بس. 
احمد:  خلاص. 
بقلم ميرا ابوالخير.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ. 
في اوضه ميرا. 
ميرا بتفتح عينيها بتعب بتلاقي مروان ماسك ايديها:  م مروان. 
مروان قام جري حضنها:  اسف انتي كويسه. 
ميرا بضحك:  هتكسرني في حضنك يا مروان. 
مروان بيقرب منها ويبص في عينها:  بحبك. 
ميرا بحب:  مش هتزعلني تاني. 
مروان:  بحبك. 
ميرا هتتكلم مروان قرب منها وبسها ( ششش اللهم اننا في ايام مفترجه ????)  . 
ميرا بكسوف:  ا اي انت عملت ايه. 
مروان بمكر:  عملت كده.. وبسها تاني????. 
ميرا بتبعده:  بس خلاص. 
مروان بضحك:  بحب الفرواله دي. 
الدكتور داخل وبص باعجاب لميرا:  حضرتك كويسه يا انسه. 
مروان برفع حاجب ولسه هيتكلم جاه له تليفون:  ايه بجد ماما فاقت طب انا جاي. 
ميرا بفرح:  بجد خالتو فاقت. 
مروان بسعادة:  ايوا. 
الدكتور بمقاطعة:  لو سمحت يا استاذ مروان انا طالب من حضرتك الانسه ميرا. 
ميرا بصدمه:  ايه. 
مروان بغضب و وشه قلب احمر:  بتقول ايه  . 
بقلم ميرا ابوالخير.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ. 
في مكان ما اشراف ومعتصم قاعدين. 
اشراف:  هنفضل بعيد اكده عاد. 
معتصم بمكر:  عندي خطه . 
اشراف:  جول. 
معتصم:  هما دلوقتي في المستشفى بتاع مروان مفيش غير حل واحد عشان نخلص منهم كلهم. 
اشراف:  ايه هو عاد. 
معتصم بخبث:  انه نزرع فيها قنا”بل. 
اشراف بذهول:  ايييهههه. 
معتصم:  متخفش انا كلمت الناس وزمنهم نفذوا وبدوسه واحدة بوووووم. 
بقلم ميرا ابوالخير.
ــــــــــــــــــــــــــ
في مكتب شيرين.
شيرين بخوف وبتراجع لورا: ا انت عايز ايه مش سبنا بعض سبني في حالي.
سيف بخبث: لا لما اخد يلي عايزاه منك وبعدين ارميكي.
شيرين بترجع لورا ووقعت علي الكنبه وهو بيقرب منها ولسه هيقطع هدومها في ايد مسكته.
شيرين بصدمه: انت.
يتبع…..
لقراءة الفصل الحادي عشر والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أنتِ لي للكاتبة سمية عامر

تعليق واحد

اترك رد

error: Content is protected !!