Uncategorized

رواية حب بعد معاناة الفصل الأول 1 بقلم بسملة عادل

 رواية حب بعد معاناة الفصل الأول 1 بقلم بسملة عادل

رواية حب بعد معاناة الفصل الأول 1 بقلم بسملة عادل

رواية حب بعد معاناة الفصل الأول 1 بقلم بسملة عادل

♡  حب بعد معاناه♡” 
*سماح*-قومي ي خلود قومي ي بنتي علشان تشوفي شغل يحببتي 
*خلود*-حاضر ي ماما يحببتي قايمه حاضر يغاليه هصلي واجيلك 
*سماح*ماشي يحببتي  
♡♡♡♡♡♡♡♡في اوضه خلود♡♡♡♡♡♡♡♡
قامت خلود ودخلت الحمام واتوضت وصلت فرضها ولبست طلعت ل ممتها برا 
♡♡♡♡♡♡في الصاله مع سماح♡♡♡♡♡♡♡
دخلت المطبخ
*خلود*- سموحه حببتي هتفطري اي علشان اعمله 
*سماح*-تعالي يبت انا عملت الفطار اصلا 
“«خلود لسه هتعاتبها انها تعبت نفسها وقامت عملت الاكل»” 
*سماح*- ومن غير عتاب انا زهقت من القعده يبنتي والله 
*خلود بدون فايده* طيب ي ماما بس علشان خاطري متتعبيش نفسكك بقا ممكن 
*سماح* يلا يبت بلاش كلام كتير 
♡♡♡♡♡♡ع سفره سماح وخلود♡♡♡♡♡♡♡
*خلود*-انا هنزل ها 
*سماح*- علشان تدوري علي شغل
*خلود*-لا ي غاليه 
*سماح*-اومال يحيلت امكك نازله تتسرمحي طيب يشيخه خلي عندك دم واقعدي معايا مش بشوفك في البيت غير ي نايمه ي بتطفحي بعد الشر يعني انا نازله ي ماما انا مش عارف اي ي ماما  
 الوليه م صدقت طب اسمعي البت يوليه الاول
*خلود*-حيييييلك حييلك ي حاجه في اييي مش كداا اسمعي بنتك يوليه الاول طيب 
*سماح*-قولي يختيي اما نشوف اخرتها معاكي 
*خلود*-مش انا كنت قيلالك اني كلمت سمسار هيشوفلي شغل
*سماح*-حصلل يختي قولتي واهو ولا جاب ولا هبب وولا هيجيب اصلاا انتي اللي هبله بتصدقي اي حدد 
*خلود*- ي حاجه مش كدا طيب اشتري كلامي للاخر يوليه 
*سماح*-ارغي اما نشوف اخرتها معاكي
*خلود*- هوا انتي ظالمه الراجل اصلا هوا جابلي شغل في فيلا كبير بيقول ناسها طيبين وحلوين هروح وهشوف 
*سماح*- طب كويس يحببتي ربنا يوفقك ويرزقك يارب 
*خلود*-يارب يغاليه 
_هنزل انا بقا ها
*سماح*- ماشي خلي بالك ع نفسكك
*خلود*-وانتي كمان واي حاجه ترني عليا هوا واكون عندك ها 
*سماح*-حاضر سلام ي غاليه استودعتك يروحي
*خلود*- سلام يحوب  
ييييوة تصدقوا اني نسيت اعرفكوا ب خلود وسماح يلا سماح سماح لا مش اللي في القصه سماح بجدد
                ꧁♡نبدا ب خلود بطلتنا العسل ♡꧂
اسمي خلود 20 سنه كليه هندسه بابا ساب ماما بعد م ولدتني لما لقاني بنت وهوا كان عايز ولد ف سبها خصوصا كمان ان الدكتور سعتها قال ان هيا لو حملت تاني هيبقا في ضرر علي صحتها ف راحو شايلين الرحم ف طلعت من المستشفي لقت ورقه طلاقها زعلت شويه بس كان لازم تقوا علشان اللي جات الدنيا دي ملهاش زنب ان ابوها رماها ف اشتغلت وطلع عنيها لحد م كبرتها وعملتها احسن تعليم 
شيفاكي يختي ياللي بتسألي وبتقولي وهيا بتشتغل شغل عشوائي لي هقولك يختي علشان هيا متعرفش حد علشان تشتغل علي حسب مجموع كليتها ف قالت تشتغل اي شغل
♡♡نرجع لرويتنا بقا♡♡
*محمد”السمسار”*-الوو ي خلود
*خلود*-الو صباح الخير 
*محمد*- صباح النور 
– فينك ي خلود
*خلود*- انا دقيقه بالظبط واكون في الكافيه اللي حضرتك قولتلي عليه 
*محمد*- وانا مستنيكي
-سلام
*خلود*-سلام
                   وصلت بنوتتنا العسل 
 ♡♡♡♡♡في كافيه…………..♡♡♡♡♡♡♡
*محمد بيمد ايده يسلم*-ازيك ي انسه خلود
*خلود*- انا اسفه مش بسلم 
*محمد*-عادي ولا يهمك 
في سره-………………….. هنفهم بعدين هوا محترم مش بيشتمم وخلينا فكرين محترم دي هنحتاجها بعدين 
*خلود*-ممكن نروح الفيلا علشان الشغل 
*محمد*-حاضر اتفضلي 
♡♡♡♡♡ركبوا وراحوا فيلااا فعلا♡♡♡♡♡♡
اول م دخلوا محمد كان……… 
يتبع…..
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية بريئة حطمت غروره للكاتبة ميرا أبو الخير

اترك رد

error: Content is protected !!