Uncategorized

رواية نور ملكي أنا الفصل السادس 6 بقلم ميسون عبدالمجيد

 رواية نور ملكي أنا الفصل السادس 6 بقلم ميسون عبدالمجيد

رواية نور ملكي أنا الفصل السادس 6 بقلم ميسون عبدالمجيد

رواية نور ملكي أنا الفصل السادس 6 بقلم ميسون عبدالمجيد

نور بصدمه وخوف: مصطفي
عمر بيبصلهم
مصطفي بجدية:احم الف مبروك مرة تاني
بعد ما مشي عمر ملاحظ توتر نور ووشها اللي جاب ميت لون من ساعت ما مصطفي اختفي من قدمهم
مصطفي بقلق: أنتي تعرفي مصطفى
نور وارتباك: مصطفي مين
عمر بصلها برفعة حاجب:اللي كان لسة بيباركلنا
نور بسرعة وتوتر:لالا خالص بص هدخل التويلت اظبط الميك اب وجاية
عمر بشك:تمام
نور بعدة واتجهت للتويلت
في احد الاماكن
تاج بدهشه:ايه دا مصطفى خلف
مصطفى بابتسامة وغموض:كويس انك لسة فكرا اسمي ي تاج
تاج بقلق بداريه:انت بتعمل ايه هنا
مصطفى بابتسامة ونبرة غل:جاي ابارك لصاحبي وخطيبة صاحبي
تاج مشيت من قدامه بسرعة بصت علي نور ملقتهاش عرفت انها اكيد في التويلت رحتلها
نور قفله عليها
نور بتلطم وبخوف:ليه ليه يظهر دلوقت ليه
تاج بتخبط عليها:نور افتحي
نور بتسمح دموعها:حاضر ي تاج
نور ظبط نفسها وخرجت
نور بأبتسامة مصطنعه:يلا نروح لعمر
تاج مسكتها من اديها
تاج:نور انا قابلت مصطفى خلف قلي انو جه يباركلكم وبيقول ان عمر يبقي صاحبه
نور بحزن وقلق:انا مش عرفة ظهر ليه فجأة احنا كان كل واحد راح لحاله ونسيته رجع ليه
تاج بتهديها:شششش اهدي وامسحي دموعك عشان محدش يلاحظ تخلص الليلة دي وابقي نتكلم بعدها
نور هزت راسها بالموافقة
خرجو
فون تاج رن
تاج:طب بصي اسبقيني علي ما ارد علي الفون
نور:ماشي
نور ماشية وعنيها عمالة تتلفت في كل مكان
فجأة حد سحبها في جنب
مصطفى بأبتسامة وغل:ايه بدوري عليا وحشتك صح
نور بخوف بداريه:ابعد عني انت ازاي تقرب مني كدة
مصطفى بصدمة مصطنعه:اخص لا بجد اخص بتزعقي فيا بعد العشرة دي كلها بتزعقي فيا
نور بغضب:اسكت لو حد شفنا كدة مش هتعدي ابعد عني وخلي الليلة تعدي على خير
مصطفى: ولو مبعتدش ي حلوة هتعملي او لو حد شافنا هتقولي ايه
نور:..
عمر من قريب:نووور نووور انتي فين
عمر بص لقاها وقفة وشها اصفر وباين عليها التوتر والخوف
عمر بقلق:في ايه مالك وقفه كدة ليه
نور:م مافيش بس كنت بظبط الفستان كان مفتوح
عمر بشك واضح:اما مش مصدقك علي فكرة
واكمل بهدوء: بس خلي الاول الليلة دي تعدي
نور بصتله بقلق ومشيو سوا ومصطفى بعد ما اتأكد انهم مشيو خرج من ورا الحيطة وبص حواليه ومشي
نور وعمر كملو الليلة ما بين نور اللي ما ساعت ما شافت مصطفى وهي باين عليها التوتر وعمر ملاحظه جدا
خلصت الخطوبة والكل مشي
تاج خرجا من الجنينه
تاج بوجع:اااااه شوز غبيا انا مكنتش حباكي من الاول
حاتم:ي بنتي انتي علي طول بتتخانقي مع أي حاجة كدة
تاج بصتله بضيق
حاتم ضحك:خلاص خلاص متبقيش قفوشه تعالي اوصلك معايا
تاج بضيق:لا شكرا
تاج بضيق مصطنع:انا مش باخد رايك اخلصي
تاج بصتله بغيظ وركبت معاه وهو ضحك علي عفويتها وجنانها
في الطريق
حاتم وهو باصثلها:قوليلي انتي مرتيبطة
تاج بصتله بعدم فهم:انتي ايه
حاتم ضحك:مرتيبطه
تاج بضيق:وانت مالك انت مرتبطه ولا متنيله بنيله
حاتم ببرود:طب تعرفي ان لسانك طويل
تاج:ايوا عرفة وسعات بيعمل زي لسان التعبان وبيلف علي الواحد يقتله
حاتم بصلها وبلع ريقه بخوف
حاتم: احم بس وعرفي لسانك زي العثل
تاج ضحكت بخفه:بص قدامك واسرع شوية
حاتم ضحك علي ضحكتها ومشي
عند عمر
عمر وهو باصص للطريق:ها اتكلمي سمعك
نور باستهبال:اتكلم اتكلم في ايه
عمر بحدة:نور انا مش غبي ومش بحب امثل الغباء انا متاكد انك تعرفي مصطفى او كان في حاجة ما بينكم بس المهم انك تعرفيه وعايز اعرف كل حاجة دلوقت انا صبري مش طويل ابدا
نور:مفيش أي حاجة ما بينا
عمر:لا والله امال اول ما شفتيه قلتي اسمه ازاي ايه سحر
نور بضيق:اووف بقي انا زهقت
عمر:تعرفيه منين مش هكرر سؤالي تاني
نور بضيق:منتي قلتله الله يبارك فيك ي مصطفى
عمر وقف العربيه بنرفزة
عمر بحدة:نووووور
نور بقلة حيلة وضيق:كان زميلنا ايام الكليه في اول سنه وكنا لسة نعتبر مطكبرناش وتفكيرنا مش تفكير ناس عقله افتكرت اني بحبه وهو دا حبي الاول والاخير واللي هنعيش مع بعض قصة حب عميقة فضلنا مرتبطين لتلته كليه كنا بدانا نضج وكنا كنت عيزا ابعد قلتله كدة وهو كان متعلق بيا وحصل بينا مشاكل بس في الاخر بعد بقالي تلات سنين معرقش عنه حاجة ولسه راجع
عمر:متاكدة ان دي كل حاجة
نور بغيظ:مهي مشكلتي اني غبيه ومش بعرف اكذب او اخبي لو حد برقلي زي حضرتك كدة بقر بكل حاجة
عمر بص للطريق وضحك بخفه
عمر بصلها بصا نور مفهمتهاش ومسك اديها ونور مصدومه
عمر بهدوء:تمام ي نور انتي كبرتي في عيني اوي انك حكتيلي كل حاجة وانا واثق انك صدقة واتمني تفضلي كدة
نور كانت مرتبكه ومتوترة من لمسه اديه الحنينه الدافيه
نور بتوتر:يلا اتأخرت شغل العربية
عمر بصلها وابتسم علي توترها واتحرك
بعد وقت وصلت نور البيت وماصدقت تبعد عن نظر عمر طلعت تجري
اول ما دخلت قفلت باب الشقة وسندة عليه
نور:مالك ي قلبي بدق بسرعة كدة ليه اهدي اهدي
تاج وهي خرجة من الاوضة:ليه ي حياتي ماله قلبك
نور بخضة:بسم الله الرحمن الرحيم في ايه براحة
تاج بصتلها بغيظ وقعدة
نور:في ايه بصالي كدة ليه وايه اللي رجعك بدري
تاج بمكر:انا مرجعتش بدري انا ماشية معاكي بس يظهر سندريلا سهرتها طولت مع الامير
نور بغيظ:بطلي بقي
تاج:خلاص المهن هتعملي ايه في الزفت مصطفى دا وهتقولي ايه لعمر
نور بقلق:عمر عرف كل حاجة
تاج بصدمه:اييه
واكملن بغيظ طبعا زعق فيكي وانتي ارتبكتي وحكتيله كل حاجة
نور:بظبط
تاج بصتلها بغيظ
نور:بصي بصي انا تعبانه طول اليوم ودخلا انام
نور دخلت ورمت نفسها علي السرير وافتكرت لما عمر مسك اديها تلقائي ابتسمت
اما عمر رجع ألبيت قلع جاكيت البدلة ودخل قعد في الصالون افكتر شكل نور وهي متوترة ومرتبكه ضحك وافتكر لما كانو رجعين مع الشغل وهو بيوصلها
______________________فلاش بالك
نور نزله من علي السلمه
نور بوجع:ااااه رجلي ااااه
عمر قرب منها
عمر بقلق:مالك
نور بوجع وزعل: الزفت الهيلز لسا جيباه واتكسر ولسه جديد
عمر بضيق:وحد قلك تيجي بكعب زي دا
نور بضيق:اسكت بقي انا مش نقصاك كان مستخبيلي فين كان مستخبيلي فين دا بس ي رابي انا اكيد معمولي عمل ومحطوط في ورك النمله
عمر سمع كدة وفضل يضحك على ما اخر ما عنده
_______________________________بااااااك
عمر كان بيفتكر وكان عمال يضحك
عمر قام وهو طالع علي السلم
عمر بيكلم نفسه:ويت تري هتعملي فيا ايه كمان ي نور
عدي الليل بظلامه علي ابطالنا
_______________________________________________
اشرقت شمس يوم جديد
نور صحيت اخدة شاور ولبست بنطلون بني عليه تيشرت اسود وكوتشي اسود ولمت شعرها ديل حصان كانت قمر اوي
نزلت تحت بيتها بس اتفجأت لما لقيت عمر مستنيها وساند علي عربيته
نور بدهشه:انت بتعمل ايه هنا
عمر بأبتسامة وسخرية:ميصحش معديش علي خطيبتي ونروح الشغل سوا
نور ضحكت
عمر بعد عن العربيه بكام خطوة وهوب ست دلقت عليه ميا
عمر بصدمه وغضب:ااااااح ايه دا
الست:يوووه لمؤاخذة ي افندينا
نور بضيق وإحراج:كدة كدة ي ام مينا مش تحاسبي
الست:ما قلت لمؤخذة ي نور
وسابتهم ودخلت بمنتهي البرود
عمر واقف هينفجر
عمر بهدوء رغم البركان اللي جواه:هطلع اجبها من قلب بيتها واقتلها دلوقت
نور بتكتم ضحكتها:احم انا اسفة تعالي معايا اغيرلك
عمر بصدمه:نعاااام
نور بخجل:مقصدش اقصد تعالي اغسلك القميص اللي باظ دا
عمر نفخ بضيق وطلع وراها
وهما علي السلم
عمر ببرطمة:من يوم ما شفتك ما في حاجة عدله حصلتلي مش بيحصلي غير المصايب
نور:احترم نفسك بدل ما اسيبك واخليك تنزل بالقميص كدة
عمر جز علي سنانه
دخلو الشقة وعمر بيبصلها بأعجاب
نور بسخرية:معلش بقي شقة مش من مقامك حاجة علي قدنا
عمر:علي فكرة جميلة
نور طب بص اقلع القميص دا وهات اغسلهولك بسرعة واكوية خلينا نمشي
عمر:تمام
عمر وهو واقف مكانه بدء يفك الزراير
نور عدلت وشها بعيد
نور بخجل:ايه ي عم انت متهدي في حاجة اسمها اوضة تغير فيها
عمر ضحك
الباب خبط
نور وعمر بصو لبعض
نور بصت من العين السحرية
نور بتطلم:يلهوي يلهوي طنط سماح
عمر بعدم فهم:طنط سماح مين
نور بخوف:مرات صاحب العمارة ولو شافتك عندي مش هتعديها وممكن تقول عني كلام مش كويس
عمر:ايه الهبل دا لا طبعا متقدرش
نور:لا متفردش عضلاتك اوي روح بص من العين كدة
عمر قرب بص من العين وبعدها بص لنور
عمر:احم مفيش مكان استخبي فيه
نور ضحكت
الخبيط زاد
نور بقلق: تعالي تعالي
وهوب نور دخلت اوضتها ومكنتش مركزة لانها كانت متوترة
نور قربت من الباب فتحت
نور بتوتر بداريه:خير ي طنط سماح
سماح ببجاحة:لا كل خير ي عروسه بس اصلي شفت واحد طالع وراكي قلت اطلع اطمن
نور:واحد لا خالص دا مندوب كان جايبلي حاجة ومشي
سماح بشك:اهاا يعني مفيش حد
نور:لا
صوت حاجة وقعت جيا من اوضة نور
نور بتشتم عمر في سرها
اما عمر دخل اوضة نور وكان منبهر بجاملها ورقتها والدباديب اللي مليا المكان وصورها ومكتبها وكل حاجة فيها جميلة لفت نظرة علي المكتب نوت مفتوحة وكانت مكتوبة فيها بتاريخ امبارح الفضول قتله راح مسكها وبدء يقرأ
(اول ما لمس ايدي حثيت بشعور غريب اوي عمري ما حسيته دفا وحنيه وامان وحجات كتير اوي مش عرفة ليه كنت من جوايا قلبي مبسوط اوي بلمثه دي وكمان اول ما برقلي خوفت منه بس مقدرتش اقوله وقلتله علي كل حاجة احساس غريب اوي نفسي اعرف تفسيره)
قفل عمر النوت وهو مش قادر يستوعب معقول دا نفس شعوره لما كانو بيتخنقو وهي حاولت تهديه عمر واقف عمال يفكر الباب اتفتح قفلها بسرعة
نور بشك:انت كنت بتعمل ايه
عمر بتوتر:ولا حاجة
نور بصت للنوت
نور بصدمه:انت جيت جنبها
عمر بسرعة:ابدا ولا لمستها
نور بشك:هي كانت مفتوحه
عمر:ايوا منا قولت اقفلها احسن تستهوا
نور بغيظ:نينيني خفه اقلع الزفت دا اخلص
عمر:الساحرة الشريرة اللي بري مشيت
نور: ايوا ي خويا وانت مش عارفه بتعمل ايه وعمال توقع في حجات شوية وكانت هتقوم تقولي وريني ديكور اوضتك من الدوشه اللي كنت عاملها عشان تشوف في حد ولا لا
عمر ضحك واداها القميص
بعد وقت قصير
كانت نور وقفه في اوضتها ومسكها المكوي وبتكوي القميص وعمر واقف قدمها بالبنطلون بس وعضلاته بينا وهي مكسوفه جدا
من كتر كسوفها لسعت نفسها بالمكوي
نور بوجع:اااه ايدي ااااه
عمر قرب منها
عمر بقلق واضح:كدة مش تاخدي بالك عندك مرهم حروق هنا
نور بوجع وبتشاور بأديها:ايوا في الرف دا
عمر جابه ومسك اديها وبدء يحطلها وهي كانت مكسوفه اوي
عمر ماسك اديها وبيعمل براحه كأنه متعد يفضل قريب منها ونور مكسوفة لكن حاجة جواها مبسوطة
بعد وقت قصير
نور قامت: اتفضل اللبس قميصك ويلا عشان ننزل قبل ما حد يجيي تاني
نور خرجت وعمر خرج وراها
نور كانت بتفتح الباب
عمر:بس عنيفه اوي طنط سماح دي
نور ضحكت:ههههه
فجأة
نور وعمر وقفو بصدمه من اللي شافوه
يتبع…..
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية حكايتي في الثانوي للكاتبة إسراء ابراهيم

اترك رد

error: Content is protected !!