Uncategorized

رواية اغتصبت خطيبة أخي الفصل العشرون 20 والأخير بقلم مهرائيل ماجد

 رواية اغتصبت خطيبة أخي الفصل العشرون 20 بقلم مهرائيل ماجد

رواية اغتصبت خطيبة أخي الفصل العشرون 20 بقلم مهرائيل ماجد

رواية اغتصبت خطيبة أخي الفصل العشرون 20 والأخير بقلم مهرائيل ماجد

ولأني اتاخرت جدا عليكوا ونسيتوا الاحداث هنعيد اخر حدث
مشيت وسابته دخلت المطبخ بعد عشر دقايق سمع صوت انفجاار
سيف جري على المطبخ يشوف فيه اي…حنين
سيف…ي نهاااررر ازرق 
لقى وشها كله لونه لسود والطاسه سايحه في ايديها
سيف..يخربيتك عملتي اي
حنين بعيااط…عاااا كنت عايزه اعمل فشار حطيت نص ازازه الزيت وحطيت عليهم ربع كوباية مايه 
سيف وقع في الارض وهو ماسك بطنه وبيضحك
حنين…عاااا بتضحك على اي
سيف..ي هبله حد يحط مايه على زيت يخربيتك الحمدلله ان النار محرقتش البيت..وتعالي هنا طفيتي النار ب اي 
حنين بابتسامه سمجه…بهدومك
__
الام… صوتكوا جايب لاخر الشارع فيه اي ي حنين انتي وسيف
حنين بعياط مصطنع.. سيف عايز يضربني ي ماما
سيف بصلها بصدمه اللي هو انا يبنتي؟ 
الام.. اخص عليك ي سيف تمد ايدك عليها دي بتحبك وغلبانه ودايما بتحاول تفرحك
حنين بنظرة انتصار.. قوليله يامي 
الام.. وبعدين ده وقت خناق اصلًا انتوا الاتنين وامك اللي تعبانه تحت دي
سيف.. دي بتقول انا كنت هضربها ي حماتي؟ 
الام.. امال انت كنت هتعمل اي
سيف.. طب متسأليها هي عملت اي؟ 
الام وجهت كلامها لحنين.. عملتيله اي ي بت
حنين ببرائه.. ي ماما حطيت مايه على النار و.. 
الام بخضه وخبطت على قفصها الصدري.. مايه على اي ي نهاارك اسود
حنين.. اي ي ماما مانا اول مره اعمل فشار وجبتها م اليوتيوب 
الام.. يقطعك ويقطع اليوتيوب اللي كلتي دمافي بيه غوري من حقه يقتلك وبعدين ي اخرة صبري حصل اي
حنين.. لقيت نار بتطلع م الطاسه. جريت على الصاله البي لقيته قدامي هدوم سيف خدتها ورمتها على النار واطفت بسرعه زي مانتي قولتلي لما تلاقي نار حطي عليها هدوم بالذات لو زين او كهرباء
الام بصت لسيف…  ربنا يعينك عليها بجد بص اقتلها والله ماهزعل
سيف بص لحنين.. شوفتي يعني انا مش غلطان
الام.. المهم انها عدت على خير هنزل انا علشان امك تحت لوحدها تصبحوا على خير
سيف وحنين.. وانتي بخير
__
سيف… ها وبعدين يعني هتفصلي عياط امتى
حنين.. مانت السبب
سيف.. نعم يروح امك عملت اي انا
حنين.. خليت ماما تيجي على صوتنا وبتزعقلي
سيف… انا؟؟ 
حنين ببكاء مصطنع .. ايوه
ضربها بالمخدة على دماغها وقعت على السرير
حنين… ااااه ي متخلف
سيف… اتخمدي بقى
حنين بعند.. طب عند فيك مش هنام
سيف… طيب انا هوريكي مش هتنامي ازاي 
وشالها ولف ببها لغاية ماداخت
حنين بدوخه… خلااص عااا هرجع منك لله 
سيف رماها على السرير وقعد جنبها
حنين… اهئ اهئ اهئ منك لله 
سيف…. شششش وقرب منها بحب وحضنها.. ينفع تبطلي الهبل اللي بتعمليه ده
حنين حست بنغزة بسبب انه قال على افعالها هبل… طيب تصبح على خير 
سيف مسكها من قفاها… رايحه فين ياحجه 
حنين بضيق.. هنام عايز اي. 
سيف بغمزة.. اقولك عايز اي
حنين بصدمه…. عاااااا انت قليل الادب
___
بعد مرور تللت سنين
ام حنين… انتي يبت ي حنين روحتي فين الناس تحت مستنينكوا
سيف حاضن حنين ومش راضي يسيبها… 
حنين… سيف عاااا الناس تحت وعيد ميلاد بنتك ي سيف
سيف…  ماليش دعوة تبوسيني اسيبك تنزلي
حنين… ماتبطل قلة ادب يبني اي ده عيب على سنك
سيف… براحتك خلينا كده
حنين بعصبيه باسته ف خدة… اهو ابعد بقااا
سيف بتسلية.. لا مش هنا
حنين… بعينك مش هعمل اللي ف دماغك
سيف…براحتك انا مش هخسر حاجه خلينا واقفين
حنين..   عاااا وقربت منه وباسته
سيف بابتسامه كبيرة… ايوه كده اسيبك تمشي
حنين… نينينينينينيني بارد اساسا
سيف ببرود… مش قدك ي بيبي
نزلت حنين تحت وبعدها سيف و وقفوا في المكان اللي متجهز فيه عيد الميلاد وهما شايلين بنتهم ومبتسمين وجنبهم صحابهم وام سيف وام حنين وابو حنين 
الكل…. هابي بيرث داي سيلا.. هابي بيرث داي يبطه وابتدوا يقولوا الكلام المعتاد ف كل عيد ميلاد 
سيف وحنين… يالا هوفي ي سيلا
سيلا عندها سنتين ف مش بتتكلم كويس اوي 
سيلا… حاتل مامي(حاضر ي مامي) وحاولت تطفي الشمع مش بيطفي ف طفوه معاها
حنين بفرحة… حبيبة قلب مامي كل سنه وانتي معايا.. وباستها من خدها 
سيف… قلب بابي ي ناس تعالي شوفي هديتك… وطلعوا الجنينه وكانت هديتها مكان صغير مليان العاب في الجنيه… سيلا اول ماشافت المنظر الجميل ده. جريت بسرعة تلعب بالالعاب 
حنين وسيف ابتسموا على جمال بنتهم… 
سيف… ربنا يخليكوا ليا
حنين… ويخليك لينا ي حبيبي 
وحضنته
من بعيد كان شايفهم وباصص عليهم زي الصقر اللي مستني فرصة علشان يلتهم فريستة
مجهول… قريب اوي اوي هدمرلكوا حياتكوا اللي فرحانين بيها دي، هانت
#تمت_بحمدالله
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية نبض السيف للكاتبة سارة محمد

تعليق واحد

اترك رد

error: Content is protected !!