Uncategorized

رواية عريس الغفلة الفصل الرابع 4 بقلم آلاء فرج

 رواية عريس الغفلة الفصل الرابع 4 بقلم آلاء فرج

رواية عريس الغفلة الفصل الرابع 4 بقلم آلاء فرج

رواية عريس الغفلة الفصل الرابع 4 بقلم آلاء فرج

بصلها حازم بغضب وضربها بالقلم بعصبيه وقال
انا مش مجنووووون انا مش مجنووووون افهموا بقا انا كوووويس.
بصتله ناهد بخوف من حالته المفاجأة وبصت حواليه وجاتلها فكره و قالت
اهدي يا حازم انا أسفه ما كنتش اقصد انت مش مجون خلاص اهدي
سكت حازم وقعد علي الكرسي بهدوء وناهد واقفه قصاده مراقبه حركاته وبعد صمت طويل اتكلم حازم
حازم بهدوء :بصي يا ناهد انا ما كنتش اعرفك
 بابا الله يرحمه كان صاحب خالك جدا، بعد ما بابا اتوفى بقا خالك زي ابويا بالظبط بالرغم من أن خالك عنده ٤٠ سنه والفرق بينه وبيني ٥ سنين، بس كنت بحسه زي ابويا بسبب حنيته الكبيره عليا، اول مره شوفتك فيها كان في فرح بنت خالتك وانا كنت معزوم وشوفت حركاتك المجنونه وجنانك وعفويتك مش هقولك حبيتك من اول مره لا الصراحه أعجبت بيكي وقررت اخطبك وقولت لخالك اول واحد
ولكن خالك رفض بشده لانه عارف انك مش عايزه تتجوزي بس انا ما سكتش وفضلت ٦ شهور بحاول مع خالك بس عشان اتقدملك وبعدين خالك وافق ومامتك كانت فرحانه بيا جدا لأنها عارفه اصلي كويس
المهم سمعت عنك من خالك انك بترقضي العرسان وبتعملي فيهم مقالب
انا قررت أن انا اتجوزك علطول لأني كان عندي مهمه في تركيا كمان كام يوم ده غير أن مامتك تعبانه و
ناهد بخوف :ماما تعبانه مالها ماما انطق 
حازم بهدوء :اهدي ما تخافيش مامتك كويسه بس هتعمل عمليه قلب بسيطه خالص وهي وخالك هيسافروا إنجلترا عشان عمليه مامتك، انا قررت أن اتجوزك ونسافر برا لاني محتاجك اوي في المهمه اللي طالعها
ناهد بغضب :انت إناني وحقير وما عندكش دم انت اتحوزتني عشان اساعدك في المهمه، طب وماما مش مفروض اكون معاها في الوقت ده
حازم ببرود :اعتذري
ناهد بزعيق : مش هتزفت اعتذر انا هسافر إنجلترا وهروح لماما وطلقتي يا حازم
حازم بغضب :اعتذري بقولك اعتذري انت بنت قليله الادب كل شويه تشتمي وتزعقي مش عامله احترام ليا خالص والواحد ساكت
ناهد بزعيق :بجدددد انت ساكت طب والقلم البي لسه نازل على وشي ده اي
ترن ترن ترن ترن (تليفون حازم بيرن)
حازم :الو الو يا اريان اي انت فين، طب تمام تمام انا نازل اهو سلام
ناهد بضيق :مين اريان ده كمان رئيس العصابه ولا اسم كلب ده
شدها حازم من ايدها وفتح باب الاوضه وركب الاسانسير ونزل لق أريان في العربيه
فتح حازم باب العربيه من ورا وحدف ناهد وقفل عليها الباب وركب هو جمب أريان
ناهد بزعيق :انت واخدني على فين يا مجرم يا حرامي
أريان بصدمه :مجرم وحرامي؟
حازم بغضب : مش عايز اسمع صوت يا حيوانه اقعدي زيك زي الجزمه
ناهد بصدمه :انا جزمه يا حيوان يا عديم الإنسانيه يا مجرم يا حرامي يا نصاب
حازم بضيق :يارب الصبر من عندك اطلع بينا على الملاهي يا أريان
ناهد بسعاده :ملاهي الله هيييييه هروح ملاهي هيييه
أريان  :في اي مش فاهم حاجة يا سياده الرائد
ناهد بصدمه :اي يا أبا مين ده اللي رائد ايتا ايتا هو انت ظابط
حازم بغضب :انت متخلف يا أريان انا ما كنتش عايز اقولها حاجة
أريان بأحراج :انا ما كنتش عارف انك مخبي عليها ومش قايل ليها حاجة
حازم بغضب :سوق وانت ساكت
ناهد بزعيق :ااااااه يا حقير ما قولتش ليه انك ظابط ها ها هحسدك يعني
حازم بزعيق : مش عايز اسمع صوت مش عايز اخرصيييي
سكتت ناهد وبصت من الشباك ونامت
After 2 hours
نزل حازم من العربيه هو واريان وفتح حازم باب العربيه اللي ورا وصحي ناهد
ناهد بكسل :سيبني انام شويه ٥ دقايق بس
حازم بصوت عالي :قووومي كده وفوقي
نزلت ناهد من العربيه بغضب :نعم عايز اي اي ده ملاهي احنا وصلنا اوعي كده
جريت ناهد من قدام حازم واريان ودخلت جوا الملاهي
حازم بغضب :يلاهوي يا متخلفه احنا مش جايين نلعب احنا جاين عشان المهمه استغفر الله العظيم
أريان بضحك :هههههه دي بلوه دي زي الأطفال شكلها بتحب الملاهي اوي
حازم بضيق: هشش بطل برود انت كمان انا هتصرف المهم دلوقتي احنا جايين هنا عشان نعمل المهمه
هتبقى عباره عن انا دلوقتي الناس كلها عارفه اني تاجر مخدرات ما حدش عارف اني ظابط وانا جاي بصفتي تاجر المخدرات وهتسلم البضاعه من البوص دلوقتي وانا اتصلت بالبوليس وهيقبضوا عليهم بتهمه بيع المخدرات من غير ما يعرفوا اني ظابط واني بلغت عليهم
هما هيسلموا ليا البضاعه في دبدوب كبيير هيكونوا حاطين فيه البضاعه من جوا، يلا نبدأ
دخل حازم وأريان الملاهي لقوا ناهد واقفه قدام محل دباديب كبير
جري عليها حازم ومسك ايدها وزعق فيها : انت كنتي فين عمال ادور عليكي بصي روحي اقعدي مع أريان هناك اهو وانا هاخد البضاعه واجيلك يلا بسرعه البوص جاي علينا
ناهد بفضول :مين البوص ده مش أنت شغال ظاب
حط حازم ايده على بوقها وشتمها في سره وجاء عليهم البوص
البوص بأبتسامه :اهلآ مستر فهد
حازم ببرود :اهلا بالبوص
البوص باستغراب :مين هذه الفتاه ولماذا تضع يدك على فمها
شال حازم ايده وبص لناهد بخوف خايف تفضحه بغبائها
حازم : دي مراتي المدام ناهد وانا كنت حاطط ايدي على بوقها عشان بتتاوب صح يا روحي
ناهد بغباء :ها ايوه ايوه صح كل كلامك صح يا اسطا
حازم بجديه :احم فين الدبدوب
اداله البوص الدبدوب وهو يبتسم بخبث واداله حازم شنطه فيها فلوس
ناهد بصدمه : ايببيييببيبببيي دبدوب انت جايبني هنا عشان تشتري دبدوب انت مش مفروض تقبض علي البوص يا حضره الظابط اي التهريج ده
كان أريان متابع الحوار من بعيد وبرق بصدمه اول لما اتكلمت
أريان بخوف :الله يخربيتك
بصلها حازم بغضب وبص على البوص و
يتبع…..
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببت رئيس العصابة للكاتبة آلاء فرج

اترك رد