Uncategorized

رواية عشقتك أيتها المتمردة الفصل العاشر 10 بقلم منة رضا

 رواية عشقتك أيتها المتمردة الفصل العاشر 10 بقلم منة رضا
رواية عشقتك أيتها المتمردة الفصل العاشر 10 بقلم منة رضا

رواية عشقتك أيتها المتمردة الفصل العاشر 10 بقلم منة رضا

كانت  ريماس نازله علي السلم و فجاءه في حد حط ايدو علي بوقها و فضل يسحب فيها ….
ريماس  :  بتصوت و تزق برجليها الي ماسكها… 
غابت ريماس عن الوعي… 
نسمه  : سحبتها و مشيت بيها لحد اوضته صفاء….
صفاء  : تعالي حطيها هنا علي ما نشوف هنحطها فين…
نسمه  : طب نوري النور ده كده….
صفاء  :نورت النور و لكن أتصدموا لما شافوا ريماس هي الي موجوده مش حور…
نسمه  : الي جاب دي هنا المفروض ان دي حور 
صفاء  : انتي غبيه اي الي هببتيه ده انتي محدش يعتمد عليكي في حاجه جايبه ريماس بدل حور…
نسمه  : انا لقتها خارجه من أوضته حور قلت أكيد هي…
صفاء  : لا ناصحه يا أختي خلينا دلوقتي نشوف هنعمل اي معاها…
نسمه  : انا برأي نحطها في جنينه الفيلا و هي لما تصحي تدخل و لا مين شاف و لا مين دري…
صفاء  : يلا بس نخرجها من الباب الي ورا عشان اكيد الباب ده عنده حرس…
نسمه  :طب ارفعي معايا لأني مش هقدر أشيلها لوحدي 
صفاء  : يلا خلينا نشوف اخرتها علي الله بس متفتكرش اي حاجه هنروح في داهيه…
نسمه  : كله من خطتك هقول اي..
بدأت صفاء و نسمه يسحبوا ريماس بره  و كانو خايفين حد يشوفهم…
نسمه  : بصوت واطي عشان محدش يسمع..
تعالي نحطها هنا علي الكرسي ده أكنها نامت و هي قاعده.
صفاء  : كويس بدأتي تشغلي عقلك..
نسمه  : بصتلها بعدين اتكلمت بلويه بوق و الله العتب عليكي انتي الي مقولتيش ان في حد مع حور في الاوضه..
صفاء  : يلا يا أختي حطيها مش ناقصه هم بدل ما تصحي او حد يخرج..
نسمه  : يلا و في الوقت ده وقع الانسيال بتاعها جمب ريماس…
دخلت صفاء هي و نسمه بسرعه علي جوه قبل ما حد يشوفهم و تحصل مصيبه…
♡___________في اوضته إسلام و حور ___________♡ 
حور  : قاعده جمب اسلام الي كان نايم بسبب التعب..
حطت أيديها علي جبينه لقت لسه في حراره قامت جابت المايه و بدأت تعمل كمدات تاني…
فضلت حور علي الحال ده أكتر من ساعه تعمل كمدات شويه و تغير المايه شويه…
شويه و نامت حور من غير متاخد بالها جمب إسلام…
♡________________عند ريماس______________♡
كانت ريماس لسه نايمه مكانها مش حاسه بحاجه خالص حواليها بسبب المنوم الي أخدتهُ..
الساعه بقت 4 الفجر و لسه ما فاقتش…
♡______________في اوضته وليد ______________♡
وليد  : كان قاعد بيكلم  صُحابه  علي الواتس  بيتفقوا  هيتقبلوا  فين لأن كمان كام يوم هيبقي فرح صحبه  و عايزين  يخرجوا  قبل ما يتجوز  *حفله  توديع  العزوبيه *
شويه و وليد زهق من القاعده  في الاوضه و قرر  ينزل يقعد  تحت شويه في الجنينه بتاعت الفيلا يشتغل علي المشروع بتاعه لأن هو كان في أخر سنه لي في كليه هندسه  ….
أخد وليد الاب توب بتاعه و نزل..
اول ما خرج وليد الجنينه اتصدم من الي قاعده في الوقت ده بره كان بيحسبها نايمه لكن هي كانت منومه…
وليد  : يا انسه ممكن تخشي تنامي جوه..
لكن مكنش في رد لأن هي كانت مش حاسه بحاجه زي الي مغمي عليها…
راح جاب كوبايه مايه و بدأ يحط نقط مايه  براحه علي وشها…
ريماس  :بدأت تفوق براحه و أول ما قامت فضلت تعيط…
وليد  : انتي كويسه و مالك بتعيطي لي…
ريماس  : خافت و بدأت ترجع لورا انت الي عملت كده ابعد عني…
وليد  :عملت اي ممكن تفهميني  انا لسه نازل دلوقتي عشان كنت بشتغل فوق علي المشروع و أخر ما زهقت نزلت أكمل هنا..
و بعدين انا لقيتك نايمه هنا فضلت اصحي فيكي مكنتيش بتردي عليا بعدين روحت جبت المايه و حطيت نقط منها علي وشك لقيتك صحيتي و بدأتي تعيطي لكن انا و الله معرف أنتي جيتي هنا ازاي…
ريماس  : و لا أنا أعرف كل الي فكراه أني كنت نازله من أوضته حور و فجأءه و أنا علي السلم حد حط حاجه علي بوقي و مش فاكره حاجه تاني….
وليد  : يعني في حد كان عايز يخطفك مش كده…؟
ريماس  : مش أنا المقصوده لأن لو أنا المقصوده مكنش سابني هنا المقصود حد تاني…
وليد  :احنا لازم نعرف كل حاجه و أي السبب الي خلاه يعمل كده…
ريماس  : أكيد المقصوده حور عشان الشخص ده كان مستني عند السلم الي ناحيه أوضته حور 
وليد  : ممكن بردو 
ريماس  : هي الساعه كام دلوقتي عشان شكلي أتأخرت أوي…
وليد  : الساعه داخله عي 5 الصبح..
ريماس  : يلهوي انا لازم أقوم أدخل زمان أمي قلقانه عليا أوي..
وليد  : تمام بس ممكن متقوليش لحد علي الي حصل لحد ما نعرف مين الي عمل كده و لي…
ريماس  : أكيد و سابته و جريت..
وليد  : بعد ما دخلت قال مجنونه والله العظيم..
بالمناسه وليد عندُ 24 سنه هو أكبر من ريماس بسنه واحده و أكبر من ندا أخته ب 3 سنين لأن هي عندها 21 و نسمه قد وليد عندها 24 و عبد الرحمن قد إسلام 30 سنه….
دخلت ريماس الأوضة و كانت قلقانه مين ممكن يعمل  كده و لي في الأخر تعبت من التفكير و نامت ..
عدي 2 ساعتين و وليد قاعد لسه بيشتغل في المشروع  بتاعه  كل شويه يتاوب  كتير لحد ما قرر يطلع ينام و يبقي يكمل  الباقي بعدين… 
لم وليد الحاجه بتعته و بالصدفة و هو ماشي داس علي حاجه  …. 
وطي وليد عشان  يشوف اي ده لقاه  انسيال  بناتي  .. 
فكر أن هو بتاع ريماس فقرر يديهولها  لما يصحي  … 
بعد كده طلع الأوضة عشان ينام و يرتاح  شويه قبل ما كلهم  يصحوا لأن انهارده نتائج التحاليل هتطلع  .. 
دخل وليد الفيلا و كان بيضحك  و هو بيفتكر  ريماس المجنونه  …. 
طلع وليد أوضته و حط الاب توب بتاعه علي المكتب و راح عشان ينام..
♡____________عند إسلام و حور___________♡
إسلام  :صحي و حس بحاجه تقيله علي صدره و مش قادر يتحرك فتح عينه و بص جمبه لقي حور نايمه علي صدره و شعرها مغطي وشها…
أبتسم إسلام و شال شعرها من علي وشها و بدأ يمشي صوابعه علي خدها براحه 
حور  : بدأت تصحي بعد ما حست بحاجه ماشيه علي وشها…
صحيت حور و لأحظت أن إسلام لسه نايم و هي نايمه علي صدره قامت بسرعه قبل ما يصحي…
لسه بتقوم راح إسلام شدها عليه تاني…
إسلام  : متخليكي شويه..
حور  : زقته أنت قليل الأدب علي فكره و سابته و مشيت بسرعه علي الحمام…
إسلام  : متمرده والله العظيم و كان بيضحك عليها..
حور  : دخلت الحمام عشان تاخد شاور..
شويه و حور خلصت فضلت تدور علي الهدوم لحد ما افتكرت أن مخدتش هدوم معاه ضربت دماغها بأديها هعمل اي دلوقتي و هو زمانه لسه قاعد بره….
فضلت تفكر هتعمل لاقت ان مفيش حل غير أن هي تفضل  قاعده في الحمام لحد ما إسلام ينزل….
إسلام  : لاحظ ان حور أتأخرت جوه في الحمام راح خبط علي الباب يشوفها…..
حور أنتي كويسه…
حور  : من ورا الباب أيوه كويسه أنت لسه منزلتش….
إسلام  : هنزل أزاي من غير ما أخد شاور و أغير هدومي…
خلصي أطلعي عشان عايز  أنزل 
حور  : فتحت الباب حته صغيره طب ممكن تناولني هدومي من هناك عشان نسيت أخدها…
إسلام  :  بيضحك يعني أنتي ده كلهُ قاعدة في الحمام بسبب الهدوم…
حور  : بطلع ضحك و هات الهدوم الجو برد هنا…
جاب إسلام الهدوم وأداها لحور و أستناها لحد ما تخرج 
شويه و حور خرجت و كانت لابسه بنطلون جنزل كحلي و عليه سويت شرت من اللون الاحمر و مكتوب علي التيشرت باللون الكحلي و لبست شوز من اللون الابيض ..
راحت حور وقفت قدام المرايه و سرحت شعرها علي شكل ديل حصان و حطة روج و ايلاينر بس لان هي مش من النوع الي بيحب المكياج..
شويه و خرج إسلام من الحمام و كان لأفف فوطه علي وسطه و بالتانيه بينشف شعرهُ…
حور  : بتلف شافته واقف كده في نص الاوضه..
أنت مبتكسفش يابني خارج بالمنظر ده أزاي..
إسلام  : اكسف من أي حضرتك أنتي مراتي…
حور  : بصتله كده بعدين قالت بلويه بوق مراتك قال أنت متجوزني غصب يعني الجواز ده مش محسوب و سابته و نزلت تحت…
إسلام  : دخل لبس هدومه و نزل تحت عشان نتيجه التحليل وصلت  ..
الكل كان متجمع عشان يعرفوا الحقيقه….
سعيد  : ما تفتح يابني الورقه خلينا نخلص بقا…
إسلام  : مد الورقه لحور و قال الاحق ان هي الي تفتح الورقه دي…
حور  : بصتله و أخدت الورقه..
إسلام  : قبل أي حاجه سوأ مين الي كان أسمه موجود هنا حور مراتي و أنا معنديش أي أستعداد أني اطلقها…
دلوقتي يا حور تقدري تفتحي الورقه دي…
حور  : فتحت حور الورقه و أول ما شافت الي فيها فضلت تعيط و بصت قدامها لشخص و قالت بابا…..
يتبع……
لقراءة الفصل الحادي عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد