Uncategorized

رواية خلفة مجانين الفصل التاسع عشر 19 بقلم أسماء حبيب

 رواية خلفة مجانين الفصل التاسع عشر 19 بقلم أسماء حبيب

رواية خلفة مجانين الفصل التاسع عشر 19 بقلم أسماء حبيب

رواية خلفة مجانين الفصل التاسع عشر 19 بقلم أسماء حبيب

نرمين ،،،،، بتزعقلي يا واد يا ادوارد يا ابن ام ادوااارد وربنا منا سكته 
خالد ،،،، طب انا كنت بستحمل ، كدا هيخلصوا عليها .
الكابتن نورهان ،،،،، بلعكس هي بتتصرف صح ، استنه.
خالد بصدمه ،،، نعممم.
ادوارد ،،،، ماذا تقولين ايتُها المجنونه .
نرمين ،،،، اني اسحب اقوالي ايوها السيد ، ابوس ايدك امك قولي خطفتوني لي ، الواد اسماعيل ابني مستني اغيرله ، اصل يا حبه عين امه ، عنده شلل رباعي في خماسي ، فين شهامه العصابااات فييين ياخوناااا.
أدوارد ???? ،،،،،، ولاخر مره سأتحدث ، من انتي .
نرمين ،،،،، يا يقوم ابرها لاشرم ، في حد بيتكلم عربي غيره ، اصل ابن ام ادورد يا حبه عين امه اخر مره سيتحدث فيها ، هو بيقول كدا اه وربنا ، يعيني يبني هو انتي تعبان الزور بتاعك وجعك ، لو كدا شوفةدكتور يسلكه يمكن يكون في خيش ولا فرده شراب مخروم  سده البلعوم .
ادوارد ساب نرمين وكان رايح لهاري وجاك.
نرمين ،،،،، استنه يا واد ، يواد يا ابن الوليااا ، خد رايح فين هتسبني مع الشحطين الي عملين زي درفه الدولاب المعترسه ، يوه مبرودش ، طب لو ازوريت اعطس وانا هفهممم.
هاري ،،،، من تكون يا ادوارد هذه الفتاه .
ادوارد ،،،،، بالكاد مجنونه ، قوموا بتخديرها واتركوها مع البقيه .
جاك ،،،،، ولاكن قد نفد المخدر ماذا نفعل !
هاري ،،،، سنقوم بتقيدها ، وحجزها مع الفتيات .
نرمين وبتكلم الحارس الي وراها وهو مش فاهم حاجه اصلاً ،،،، مسم ، شبه عم سلامه بتاع الفول ، اهييئ ، وربنا شبه يا خويه ، كان عليه فول بالطحينه انما اي مكنتش بحبه ???? ، بس كان راجل طيب اه وربنا .
هاري وقام بجذب يد نرمين وتقيدها.
نرمين ،،،، اااه ايدي يا ابن الوارمه ، طب مش تتكه جامد أيدي تفسي انا نفخاها كوفتاه بالعافيه  ، يلي تتشك ???? ربط جامد برضوا ماشي يا ابن الوليا الي معرفش اسمها .
دخلوا نرمين مع البنات.
كابتن نورهان بأرتياح ،،،، الحمممد الله ، كنا هنموت عليكي شطره يا نرمين  .
نرمين بهمس ،،،، يلا يكش يطمر وتبقوا اتخلوني اتصور .
خالد بضيق ،،،، دا انتي تخرسي بس لما ايدي تطولك .
نرمين ،،،، انا اخرس يا ابن ام خالد ، وربنا منتا متصور معايه هه .
خالد بغضب ،،،،، نرمييييييين .
نرمين ،،،،، نحم .
…….
في بيت ابوا نرمين …..
ابوا نرمين ،،،،،، ينهااااار بتقوول أي يا صلااااح ابني اناااا بحب .
احمد ،،،،، وربنااا ، وربنااااا انا غلطان حقك عليا مش تزعقلي هقتلها ورجعلك .
ابو نرمين وبحضن ابنه ،،،،، هههههه ، الللف انهار مبروك ، دا انا مش مصدق ، تقتل مين دنا هموووت وعرف من أثرت قلب ابني هههه ، الله يكون في عونها .
احمد ???? ،،،، تقصد اي يا حج ، هو انا عيل يعني ولااا اي ، لاء دا انا ادبحلها الفار وخليها تقول سي احمد راح سي احمد جه .
صلاح ،،،، يا عم بس هي ترضي بيك ههههه.
احمد ،،،، هي تطول .
صلاح ،،، اه .
احمد ،،،، لاء يا حبيبي ، أصلها قصيره شويه ????.
ابو نرمين ،،،، شوف يبني قبل ما مررتي تتفقع قول هي مين وانا اكلمك اهلها ..
احمد كلمه عنها و بتشتغل اي وكل حاجه .
ابو نرمين ،،،، خلاص قابل اخوها وكلمه واتفق علي معاد واروح معاك .
احمد ،،، ماشي ، تعاله معايه يا صلاح .
صلاح ????،،، مبيعرفش يتحرك من غيري يا عمه ، ايييح يلا يا خويه يلا .
احمد هو وصلاح نزلوا ..
صلاح ،،،، هو انتي رايح فين كدا !؟
احمد وقف علي السلم ،،،، مش عارف ????.
صلاح ،،،، ادعي عليككك بأي وانتي اهبل وعبيط كدا .
احمد ،،،، اسكت احناا علي سلم العماره حد يسمعنا .
ام خميس الي كانت بدخل الخضار الشقه ،،،، هههه والله يا واد ياحمد صحبك معاه حق ، وبعدين محنا عرفينك يا مدهول يا مفضوح .
احمد ????،،،، شكراً يا طنط ، اجي اسعدك!
ام خميس ،،،، يا شيخ اتلهي ، الدور الي فات شلتلي كيس البصل ، أغمي عليك قدام الشقه وخلصنه عليك البصل .
صلاح قعد علي السلم ومش بطل ضحك .
احمد ،،،، كدا شمت فيا ام خميس ???? ، منك لله ضيعت برستيجي الي بقالي سعتين محافظ عليه .
صلاح ،،،، ههههه باااا اي ههههههه برستيج مين دا انتي سمعتك في العماره زفت تطفش العرايس هههههه.
احمد ،،،،، اسكت بقيييي ، استني اكلم كريم ايييح ……، الواا السلام عليكم.
كريم ،،،، وعليكم السلام ، مين !
احمد ،،،،، بتاع الميلااامين ههههه ، ازيك ياض يا كريم .
كريم ،،،،، مييييين .
احمد ،،،، انا احمد يا جدع مش فاكرني .
كريم ،،،، في عندي ناس كتير اسمها احمد ، انتي مين !
احمد ،،،،، ياااا كريم افتكرني بس ولا خلاص معنتش فاكرني يعني.
كريم ،،،، ياااعم هو انا كنت عشمتك بالجواز وسبتك اي افتكرني دي .!
احمد ،،،،، بقي كدا يا كركوري ، يا كرمله افتكرني بس والله انتي الي ناسي ….
احمد ،،،، ألووووو ، قفل في وشي باب الشقه بتاعتهم هههه ، اعمل اي دلوقتي يا صلاح ، صلاااااح ، رحت فين !
صلاح طلع من الشقه بتاعت ام خميس بالمقشه ونزل وري احمد علي السلم وفين يوووجعك ،،،، رايح تقوله كركوري ، وكرمله ، ومش عايزه يقفل السكه في وشك يااااامفترييي، هتجبلي جلطه .
احمد ،،،، ياااض المقشه بتوجع .
صلاح ،،،، منا مش هشد في شعرييي علشان واحد متخلف .
احمد ،،،، ابعد ايد المقشه بس ، اه كدا ، هااا بقي اي العمل ????.
صلاح ،،،، هات الرقم ، وانا هتصرف .
صلاح رن علي كريم ،،،، ألووو السلام عليكم .
كريم ،،،، وعليكم السلام .
صلاح ،،،، حضرتك لاستاذ كريم اخو حنان .
كريم ،،،، ايوه اتفضل .
صلاح ،،،، هو بصراحه يا استاذ كريم كنت عايز اقابل حضرتك في موضوع شخصي .
كريم ،،،، تمام ، بس فين !
صلاح ،،،، في ….. ، تمام كدا .
كريم ،،،، تمام .
صلاح ،،،، السلام عليكم .
احمد ،،،،، لااااااااء بتبيع صحبك علشان وحده نسوااان .
صلاح ،،،، اهو الهبل اشتغل ???? ، يبني افهـ….
احمد ،،،، دنا كنت بحبها ، لي بتعمل فيا كدا اااه قلبي انجرح  .
صلاح بغضب وزعيق ،،،،، اسكوووووووووووت ، اسكوووووووووووووووت .
احمد ورجع بضهره لوري ???? ،،،،،  حاضر .
صلاح ،،،،، ايييييييي يا اخي ايييي ، منا بعمل كدا علشان تتزفت تقابل اخوها .
احمد ???? ،،،،، بتزعقلي يا صلوحتي ، انا كنت بهزر معاك .
صلاح ،،،، متهزررررش تااااني فاهم .
احمد ???? ،،،، طيب .
صلاح ،،،، يووووه خلاص بقي متزعلش .
احمد ????،،،، لاء انا زعلااااان بقي بتزعق لصاحبك عها اهاااااااء.
صلاح ،،،، خلاص معنتش قادي ⁦⁩⁦????????⁩.
……..
أما عند نرمين …..
اخدوا الي البنات في عربيه كبيره وراجل منهم دخل علشان نرمين فايقه وخيفين تعمل صوت .
كان الفريق ماشي بتخفي بالعربيات علشان محدش ياخد باله مع لاتفاق بينهم والضباط الإيطاليين.
خالد ،،،، ها وصلوا !
الكابتن نورهان ،،،، لسه محنا متابعين اهو يا خالد .
خالد ،،،، انا خايف عليها .
كابتن نورهان ،،،، لاء متخفش ، انا اول مره اثق في نرمين .
خالد ????،،،، ربنا يسسستر ، اصل محدش يعرفها قدي ، هي تجيب شبل وتجلط ماشي لاكن سكك عصبات مظنش هتسلك .
بعد ساعه ونص العربيات وقفت في مكان غريب جدا والي صدمهم أن المخبأ ده نفق دحت لأرض مجهز بأعلي مستوي تقني .
نزلوا البنات وكان في رجاله كتير بيشيلوا البنات المخدرين ونزلوا نرمين معاهم ونزلوهم تحت ، ونرمين قعدت جمب البنات دي .
كابتن نورهان بلاسلكي ،،،،، هو الزعيم وصل يا نرمين !؟
نرمين بهمس ،،،،، لااااء بس انا خايفه المكان فيه حقن كتير وسكاكييين .
خالد ،،،، اهدي يا نرمين وغمضي عينك .
نرمين غمضت عنيها ،،، حاضر ????.
دخل هاري وادوارد وجالك .
ادوارد وبيكلم دكتور باللغه العربيه ،،،، ابدأ عمليات التشريح فور قدومه .
نرمين فتحت عينيها بصدمه وبتكلم نفسها ،،،،،، يختااااااي يختااااااي ، يمصبتاااااي يمصبتاااااي ، يعيني عليكي يصغيره يمنمنمه يمستسته يا لوزه جالك الموت بدري بدري ، هيشرحوكي يختااااي ، انا نرمين الي مفيش مني اتنين هتشرخ ويخدي كبدتي وكوليتي ومصريني ويعماوها سودوء .
يتبع…
لقراءة الفصل العشرون : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية بريئة حطمت غروره للكاتبة ميرا أبو الخير

اترك رد

error: Content is protected !!