Uncategorized

رواية خلفة مجانين الفصل العشرون 20 بقلم أسماء حبيب

 رواية خلفة مجانين الفصل العشرون 20 بقلم أسماء حبيب

رواية خلفة مجانين الفصل العشرون 20 بقلم أسماء حبيب

رواية خلفة مجانين الفصل العشرون 20 بقلم أسماء حبيب

ادوارد وبيكلم دكتور باللغه العربيه ،،،، ابدأ عمليات التشريح فور قدومه .
نرمين فتحت عينيها بصدمه وبتكلم نفسها ،،،،،، يختااااااي يختااااااي ، يمصبتاااااي يمصبتاااااي ، يعيني عليكي يصغيره يمنمنمه يمستسته يا لوزه جالك الموت بدري بدري ، هيشرحوكي يختااااي ، انا نرمين الي مفيش مني اتنين هتشرخ ويخدي كبدتي وكوليتي ومصريني ويعماوها سودوء .
كابتن نورهان كانت سمعاهم ،،، تشريح !؟ ، تشريح اي انا مبقتش فهماهم ، واي الي يدخل تهريب لأموال في التشريح !
خالد ،،،،، ممكن يكون تجاره أعضاء !
كابتن خالد ،،، صح وممكن حاجه تانيه احنا منعرفهاش !؟!
خالد ،،،، جايز  فعلا يكون في حاجه تانيه .
مر حوالي ساعه ….
وصلت عربيات كتير أشبه بأسطول وظهر هنا الرئيس وكانت هايدي معاه .
كابتن ماجد ،،،،، شكله مش اجنبي خالص ، وخدين بالكم !
كابتن نورهان ،،،، اه ، ممكن يكون مصري بس الي هيحيرني لييي حايدي أصرت أنها تحضر معاه العمليه دييي ، مهي كانت علطول بتسلم وهي في مصر ، دا علي حسب كلام المحامي !
خالد ،،،،، شكل في حلقه مفقوده ، ومش هنقدر نعرفها الي من خلال نرمين !…. ، ثواااني نرمييييين ، هو مش قال هيبدأ تشريح اول ما يجي ???? .
كابتن نورهان ،،،،، خااالد حاول تبقي هادي ، نرمين هتقدر تتصرف .
خالد ،،،،، نرمين دي مصيبه ، دي بتخاف من خيالها ..
كابتن ماجد ،،،، في ناس تانيه ايجت ، بصواا .
كان في حرص جيين مع وحده ست كبيره نوعاً ما ، بس ايطاليا .
كابتن نورهان بدأت بتشغيل إلاسلكي ،،،، نرمين .
نرمين الي كانت مصدومه من الي بتشوفه ،،،، …..
كابتن نورهان بقلق ،،،،، نرمين ردي عليا !؟
نرمين ،،،، هااا.
خالد بأرتياح ،،،، اي مالك ، هو اي الي بيحصل .
نرمين ،،، ف فيي شاشه كبيره و فيها ناس بتفتح بطن ناس و رأسهم …
كابتن نورهان ،،،، ها شيفه اي كمان .
نرمين ،،، ثواني دول خدوا بنت و ..، اعااااااااااااااااااااه.
خالد بخضه ،،،،، نرمييييييين .
كابتن نورهان ،،،،، يلا لازم نتحرك .
هايدي انتبهت للصوت وانصدمت ،،،، مستحيل ، مش ممكن  تكون هيا .
نرمين كانت متقيده بس طلعت بسرعه مشرط من الي كانت مخبياه في الكوتشي وقطعت الحبل وقامت جري علي البنت الي خدوها لأنهم كانوا هقتلوها ….
نرمين بغضب ومسكه المشرط ،،، الي هيقرب واللله هقتله .
هنا السلاح اترفع علي نرمين بس هايدي وقفتهم ،،،، لاااء لااااء نرمييييين .
نرمين بغضب ،،،، اه انا يا هايدي ، مفكره اني هسيبك ، تبقي غلطانه .
هايدي  ،،،،، ههههههههههه طول عمرك عبيطه يا نرمين ، مش هتسبيني ، دنتي قولي علي روحك يا رحمان يا رحيم انتي جتيلي برجليكي .
نرمين لحظت أن في مسدس بعيد عنها بحوالي مترين وحاولت تسايرها ،،،، بس يا ام شعر كديش انتي ، دلوقتي عرفت بيجيبي الفلوس منين ، هقولك نصيحه يكش يطمر فيكي ، ولا اقولك مش هتطمر لان النصيحه مبتتقلش للحمير .
هايدي ،،،، يا بنتي اني اصلا لا تهمني ولا تهمني نصيحك.
نرمين وبتسحب المسدس بهدوء ،،،،، بجد يا بنت ام هايدي ، اممم طيب مش نفسك في حاجه .
هايدي وبتسحب مسداسها ،،،، اه نفسي اخلص منك .
نرمين هنا ضربت هايدي رصاصه جت في رسها ( بركاتك يا كبتن نورهان ).
وهنا نرمين كانت بتجري بسرعه ،،،، يااارب ، انتي فين يارااااعد يلي تتشك في رجليك  ، اعععععععع .
خالد شد ايد نرمين بسرعه ،،، حااااسبي ، اااااااه .
كان الهجوم تم تنفيذه والمجموعه كلها كانت متحاصره وقوات ايطاليه مع القوات المصريه ،  بس خالد كان اتصال في دراعه وهو بينقظ نرمين من الي كان مصوب عليها .
نرمين بخضه وسندت راس خالد علي رجليها ،،،، خااالد اعااااااء هتموت ، اي ده كمان دا دم ؟.!
خالد ????،،،، لاء صلصه طماطم .
نرمين ،،،،، الحمد الله فكرته دم .
خالد ،،،، نرميييين !
نرمين ،،،، هههههه بضحك معاك يا ابن ام خالد .
خالد ،،،،، الحمد الله انك بخير ، كنت هموت عليكي يا قلبي .
نرمين ،،،، تصور .
خالد ،،،، اي !
نرمين ،،،،، جاك اوه هههههه ،  نسيت اتصور ، انا عايزه اخد صوره مع الرئيس العصابه ده أصله بعضلات ثواني ورجعه .
نرمين سابت خالد وراحت عند رئيس العصابه وهما كانوا بيدخلوه هو وهاري وجاك وادوارد .
نرمين ،،،، مع السلامه يا ابن ام ادوارد ، ابقي سلملي علي امك يواد متنساش ، قولها إن اسماعيل بتقولك ابقي ربيني كويس ، اصلي ناقص ربايه هاااا مع رشه بقدونس وفي الفرن علي طوول … ، هاااري يا هاااري يا حته سوكاره ام قره وابوك بنضاره مع السلامه والقلب داعي عليك يااارب شنبك يولع الي عامل زي الخطاف الي بتعلق فيه الدبيحه ده ….. ، جاااك امممم بصراحه انتي كنت طيب خش خش بكرشك ده اول مره اشوف راجل أقرع وبكرش لاتنين ، مسم فكرتني بالمحامي كرومبوا يلاه بقي أما ارجعلك……، الرئيس العزيز الذيذ بصراحه هموت وعمل حاجه .!
الرئيس ،،،، طلعتي شاطره .
نرمين ،،،،، هل تتحدث العربيه ايوها الرجل ، يا صدمتاه طب حيث كدا خد ده عربون محبه .
نرمين راحت رزعاه حته قلم علي وشه ،،،، بقي بتخطفوا البنات علشان تخدوا المخيخ والحاجات الي مش فهماها ، يا اخي عيب عليك مش خايف من ربنا ، ناس بعضلات ومبتختشيش  ، تعالي يا كبتن ناخد صوره ذكري .
نرمين وكابتن نورهان اتصوروا فعلاً ،،،، يلا يا كبتن قولي فسيييييخ ههههههه..
كابتن نورهان ،،،، كنت وثقه فيكي يا نرمين .
نرمين ???? ،،، شكراً شكراً ، بس حتي لو مش كنتي وثقتي انا شطوره وخطيره بصي عضلاتي دا هما كاني خيفين مني اه والله .
كابتن نورهان ???? ،،،، ومين إلي كانت بتصوت وبتجري .
نرمين ،،،، توء توء ، انا هفهمك ، اصل كنت مربوطه فقومت  اجري رجلي شويه لتبقي كسوله ، احم هروح اشوف خالد مات ولا لسه عن ازنك ????.
بعد نص ساعه خالد كان في المستشفي وخرجوا الرصاصه من دراعه.
نرمين ،،،، ألف سلامه عليك يا حبيبي ، تعيش وتاخد غيرها.
خالد ،،،، شكراً.
نرمين ،،،، خالد .
خالد ،،،، ياااا نعم.
نرمين ،،،،، نعم الله عليك يا حبيبي ، كنت عايزه أسألك هما لي حطين مشبك غسيل في اديك ، هما فكرينك اتعصرت ولا اي هاااهاااهااااي !
خالد ،،،،، لاء اصل المشبك وقع من ام حسام قولت خصاره اشيله لوقت عوزه.
نرمين ،،،، ونعم لأخلاق ، ده بدل ما تدهولها ، خااالد انتي حرامي مش محترم وانا استحاله اتجوز حرامي مش محترم ، طلقني يا خالد .
خالد ،،،، يعني لو حرامي محترم معندكيش مانع .
نرمين ،،،، اكيد ، هو الحرامي الي مننا حلته اي غير أخلاقه .
خالد ،،،، برررررررررره .
نرمين ،،،، بتطردني ، طب وربنا منا مشيه ، انا قعده في ملك الحكومه ????.
خالد ،،، يااااااااارب .
نرمين ،،، يطلعلك ضب يا خلللودي ????.
…….
أما في مصر في كافيه مفتوح كان احمد وكريم اخوا حنان
وصلاح.
كريم ،،،،، هههههه منقول انك احمد هادي يا اخي دنا فكرت وحده بتعاكس هههههههههه.
احمد ،،،، كنت بنكسك بس يا كريم .
صلاح ،،،، مش ندخل في المهم !
احمد ،،،، طب مش نستأذن لاول ههههههه .
كريم وصلاح ،،،،، احماااااااد.
احمد ،،،،، يا ساتر خلاااص ، ندخل يا عم .
كريم ،،، هاااا أنجز .
احمد ،،،، بصراحه بصراحه بصراحه وبكل صراحه ، هو انا يعني كنت بقول أن ما اجمل توفيق راسين في الحلال .
صلاح ،،،، هو انتي بتفتي في اي ، هو احنا هنجوز بقره خالتك .
كريم ،،،، سيبه أما نشوف آخره اي .
احمد ،،،، هو انا كنت عايز اتكلم في موضوع ونتناقش مناقشه حره موضوعيه يعني ، وهنااا رئس السؤال !؟ هو احنا لي اتجمعنه صح ، كريم عايز يعرف لييي لان الموضوع يتعلق بأخته حنان ، صح يا صلاح .
صلاح قاعد بغضب ،،،، متجبش سرتي علشان متغاباش عليك دلوقتي .
كريم وقف ،،،، يا اخي يخرب بيتك انتي وحنان ، بقولك اي تعاله بكره وانا هقول لبابا انكم جيين بس متتتأخرش دا انتي تشل .
احمد وقف وحضن كريم ،،،،، حبيبي يا كركوري ، ربنا يخليك قصرت عليا الخطبه الي كنت محضطرها .
كريم مشي وأحمد قعد جمب صلاح ،،،، يااااه يا صلاح حاسس اني بقيت مسؤول ايييح .
صلاح ،،،، احمد ممكن أقولك حاجه ومتزعلش مني !
احمد ،،، يا سلااام ، قول مش هزعل ، انا روحي رياضيه بتلعب جم ههههه..
صلاح ،،،، انتي إنسان تشل متخلف عقلي السلوك الي في عقلك ضربت وحتاجه صيااانه ، ياااا مجنون.
احمد بهدوء ،،،، اممم طب اي الي مفروض يزعلني في الموضوع مش فاهم ????.
صلاح ،،، ياض انتي جبله مبتحسش ، اعصابك في اجااازه !
احمد ،،،، لاء اعصابي في التلاجه ، تحب اعملك حاجه منها نص سوه  .
صلاح ،،،، يا نفوخي يما .
يتبع…
لقراءة الفصل الحادي والعشرون : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية بريئة حطمت غروره للكاتبة ميرا أبو الخير

اترك رد