Uncategorized

رواية أجبرت علي زوجة أخي الفصل السادس 6 بقلم دعاء زينة

 رواية أجبرت علي زوجة أخي الفصل السادس 6 بقلم دعاء زينة

رواية أجبرت علي زوجة أخي الفصل السادس 6 بقلم دعاء زينة

رواية أجبرت علي زوجة أخي الفصل السادس 6 بقلم دعاء زينة

نارولين بشماتة وحقد:ومقولكيش بقى يامامى كان منظرها عامل ازاى وهى بنطلونها مقطوعة ومش عارفه تتصرف اد ايه كنت فرحانة
لتسمع ذلك الكلام كارما التى تقتحم غرفتها وتسحبها من شعرها
كارما بوعيد: وأنتى مش متخيلة أنا هفرح ازاى فى اللى هعمله فيكى وبصت لمريم فكرى تقومى من مطرحك بس واللى هيحصل لينتك هيحصلك أضعاف مضاعفة فاااهمة
لتخاف مريم حقا فهى تعلم ان كارما إذا قالت فعلت ولا تخشى العاقبة ،لتأخذ كارما نارولين من شعرها وتذهب بها فى منتصف البيت
كارما بصوت عالى يكاد يسمعه الأصم: سيااااااااا يا سيااااااااااااا
ليتجمع على أثر صوتها كل من بالمنزل ،وتركض سيا من غرفتها لأختها
سيا :خير يا كارما فى ايه لتنصدم من شكل بنت عمها فكانت كارما وضعه رأسها أسفل ذراعها
زين:خير ياكارما فى ايه ماسكها كده ليه
كارما: اسكت يلاااا
يزن بصرامة وصوت عالى: كارما لا زودتيها فى ايه وازاى ماسكه نارو كده هو أنا عشان ساكتلك وبقول سيبها تتدلع تسؤى فيها
كارما بحدة مماثلة: ادلع لا لو على دلعك فهو معلم على ضهرى أما اسوء فأنا اه هسوء وهسوء وهسوء لما الموضوع يتعلق بأختى يبقى عليا وعلى أعدائى
يزن :سيبى نارو ياكارما واتكلمى وفهمينى ايه علاقتها بأختك
لتتركها كارما :ادينى سيبتها وتتدور حولها قوليلى بقى مين قطع البنطلون لسيا فى المدرسة
نارولين تكح أثر مسكتها : أنتى اكيد اتجننتى انا مش فاهمة أنتى يتتكلمى عن ايه
كارما تقترب منها بهدوء ماقبل العاصفة: يعنى قليلة الادب وقلنا ماشى صغيرة وبتتعلم عديتى السنة تانى مفيش مشاكل كلنا بنقع وبنقوم سايقة العوج علينا قولنا معلش بنت بجحه وشايفة نفسها وبتتدلع إنما كدابة وتأذى أختى كمان اهى دى اللى مصيبة بجد بقى لترفع يدها وتصفعها صافعة على أثرها تقع أرضا
ليتفاجأ الجميع وينصدم يزن من فعلت بنت أخيه مع ابنته
لتكمل كارما:بقى توصل بيكى الوقاحة أنك تقطعى ليها البنطلون لييييه
ليقترب منها يزن وهى بتتكلم ويرفع يده ولكن كارما تراها وتمسكها
كارما بوحشية وقوة :اوعى تفكر أنى هسمحلك تمد ايدك عليا تانى وايدك اللى رافعها دى نزلها على وش بنتك يمكن تربيها
ليتحول هذا الوحش إلى حمل وديع مع أختها
كارما:سيا ادخلى اوضتك ريح شوية وانا هبعتلك دليفرى تاكلى وترتاحى وتبدء تزاكرى بالليل
وتذهب كارما فى حالة من الصدمة أحدثتها للجميع
*******
تدخل سيا غرفتها فعلاً ولكنها تسمع كل كلمة يتحدثون بها فى الخارج
مريم:عجبك عجبك كده بنتك تتهان وأنت واقف
ماجدة: أنتى عملتى كده صحيح يابنت مريم
يزن بحزن وحسرة:عملت يأمى مدام كارما قالت عملت يبقى عملت
مريم بحدة وأمر:اوعى تفكر أنك تمد إيدك عليها يا يزن انا بقولك اهووو
ليتحرك يزن باتجاه مريم ويرفع يده وينزل بها على وجهها: أنتى السبب فى اللى بنتك وصلت ليه ده ويتركها ويذهب
مريم بصدمة:شايفة ياماما عجبك كده
لتلوى ماجدة شفتيها وتصمت فهى لاتدرى ماذا تقول أتنصر أعداها عليهم
مريم:مبترديش. ليه ياماما انا هسيب البيت وامشى
ماجدة بتريقة:براحتك وأنت فكرك هيجرى يجيبك هيرميكى ولا هيسأل عنى
مريم بحيرة: قصدك ايه
ماجدة: غشيمة أنتى وبنتك غشيمة حد يعمل اللى عملتيه ده يامقصوفة الرقبة
زين بصدمة:انا مش فاهمكوا حقيقى بدل ماتفهموها أنها اللى عملته غلط بتعملوا كده
ليخرج عمرو يوسف يفرك عينيه
عمرو:فى ايه الصوت عالى ليه
زين: أبدا ياحبيبى تعال أقولك ويذهب عمرو مع زين
**********************
كارما فى سيارتها حاطها اير بودز وبتتكلم
كارما: خلاص ياخالتى اللتاتة عشر دقايق وهكون عندك
يوسف:يابنتى الراجل هيزهق ويمشى
كارما :بقولك ايه بط. وقطعت كلامتها لما دخلت فى عربية قدامها يانهاااااااااااااااااااار أسود
يوسف:فى ايه
كارما:اقفل دلوقتي يابن الرغاية وتشيل السماعة وتنزل تبص على عربيتها أنت سنة أبوك طين انزلى
_يفتح شباك سيارته وبغرور هو مين اللى سنة ابوه سودة يابت ياعمية اللى كل معلوماتك عن السواقة أنك تقعدى جنب السواق
كارما : والله ده انا ياراجل ياللى شبه الكفتة أنت
_يفتح الباب وينزل ياينت الناس امشى عشان صبرى عليكى هينفذ
كارما: أنت اللى غلطان أنت كسرتلى الفانوس
_انا ايه ياحلوة اومال مين كان عمال يديك إشارة يمين
كارما: وأنت كنت أعمى مبتشوفش أن بتكلم فى الفون
_طب امشى الله يحنن عليكى
كارما: اعتذر الأول
_بضحك استهزاء اع ايه
كارما:اعتذر ايه اعمى مابتسمعش
_لا أطرش مابشوفش يلا ياماما من هنا وشدها من على العربية وركب
كارما فى لمح البصر كانت راحت لعربيتها جابت منها عصاية هوكى وجات
كارما بتكسر فوانيس العربية:قولتلك اعتذر رفضت كده متساويين ياعم الأطرش
كل ده حصل فى حالة صدمة حلت على الشخص لتركب كارما عربيتها وتمر من عليه
كارما بهمس:تشاوو كوتش
*************************
سيا جالسة فى غرفتها الباب خبط
عمرو خبط :سيا ممكن أدخل
سيا :اه طبعاً ياعمرو ادخل ياحبيبى
عمرو:عاملة ايه
سيا: الحمدلله
عمرو: الامتحان كان عامل ايه
سيا: الحمدلله كويس وباستغراب مخبى ايه ورا ضهرك
عمرو:ممكن تاخدى دى منى ( قالب شيكولاتة كبير)عشان حليتى كويس
سيا بفرحة حضنته:ياحبيبى تسلم
عمرو:استنى لسه مخلصتش
سيا :خير فى ايه تانى
عمرو:دى منى انا مكافأة ودى اعتذار من زين بس معرفش على ايه
سيا وقد فهمت مقصد زين :طيب ممكن تقوله مفيش داعى ياعمرو وكفاية شكولاتك انت
عمرو بتفكير:اممممم طب ايه رأيك تقوليله أنتى هو واقف برة وخرج بسرعة يشد فى زين عشان يدخله
سيا حاولت توقفه فشلت وزين مع إصرار عمرو خبط قبل مايدخل
سيا بتوتر: أدخل
زين:قبل أى حاجه أنا أسف على اللى عملته أختى وعارف أن أى أسف من أى حد مش هيكفى بس ياريت تاخدى الشكولاتة
سيا: والله لو مصر ماشى بس اعتذارك مش مقبول
زين: أهم حاجه أنك خدتى الهدية وأنا ياستى وعد هجيبها ليكى بالليل وتعت
سيا قاطعته:متوعدنيش بحاجه الله اعلم هتحصل ولا لا ثم انا مش عاوزة اعتذار من أختك ولا يلزمنى
*********************
وصلت كارما الاجتماع
يوسف :كل ده اقول عليكى ايه بس ياشيخة
كارما:قول لا إله إلا الله يازميلى
يوسف:محمد رسول الله ياختى يلا الناس خللت
لتدخل كارما وتتفأجا بوجوه أقل مايقال عنهم عليهم غضب ربنا ومستريحتش لشخص واحد فيهم ،وتجلس بجانب أحدهم
يوسف:كارما شريكتى أستاذ مازن صاحب مجموع شركات النصر جروب
كارما:اه أهلا وسهلا وتتعرف على البقية وتجلس بجانب مازن ويبدء الإجتماع ،لتلاحظ بعد فترة بيد مازن تقدم لها بورقة لتستغرب وتفتحها لتجده رقم غرفة فى فندق وبالورقة العنوان
مازن بهمس :الصفقة هتم بشرط أنك تبقى فى الاوضة الساعة 6
لتعدل كارما وتأخذ شهيق قوى وتخرج زفير بهدوء: اممم طيب عالسادة الأفاضل يبصولى كده إذا تكرمتم
لينتبهوا لها جميعاً
كارما قامت من عالكرسى:الحقيقة الاجتماع مالوش اى تلاتين لازمة واحد مجتهد يقولى ليه أقولك أنا ليه لان الاستاذ مازن اللى أنا استغربت أنه موجود الحقيقة جاى وجايب معاه شروط العقد كله
ليحدث ضجة وتساؤلات كلها تدل على عدم الفهم
كارما: صبراً بس صبراً طبعاً عاوزين تعرفوا الشروط أهى حتة ورقة شايفين اد ايه اتفضلوا اقروها لتقترب من مازن طبعاً سيادتك مستنى الرد
لتحمل طفأة حرايق صغيرة توجد فى المكتب وتخبطه بيها فى دماغه
كارما:وده ردى الوحيدى عليكى يابشمهندس بالسلامة شرفتوا ياجماعه
لينصدم الجميع مما فعلته هذه المجنونة فمن هى لتقول لا ل مازن نصر هى حتماً فى تعداد الاموات
أتى مازن ليرد عليها ولكن قوة الضربة كانت قوية فجعلته يغشى عليه فوراً،ليحمله رجاله ويذهبوا بيه إلى المشفى
وبعد ماخرجوا
يوسف بعصبية:ايه اللى عملتيه ده يا كارما
كارما ببرود:اللى لازم أعمله يا يوسف فى ايه
يوسف: فى إن دى أهم صفقة فى حياتنا وكانت ممكن تنقلنا مكان تانى
كارما:صدق فعلاً معاك حق ومسكت الورقة من عالمكتب وحطيتها فى ايده ابقى روحله أنت بقى لما يخف إن شاء الله
وسابته ومشيت
***********””””*
_ امممم كارما طيب عرفت أى حاجه عنها تانى
+طبعا ياباشا اتفضل ده ملف فيه كل حاجه عنها
_ماشى ياكارما أما نشوف عقاب اللى عملتيه ده يكون ايه
ومسك الملف لينصدم بمجرد فتحه
يتبع…
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد