Uncategorized

رواية حور المراد الفصل العاشر 10 بقلم رنا أحمد عماد

 رواية حور المراد الفصل العاشر 10 بقلم رنا أحمد عماد

رواية حور المراد الفصل العاشر 10 بقلم رنا أحمد عماد

رواية حور المراد الفصل العاشر 10 بقلم رنا أحمد عماد

في سويسرا ..
في غرفه ليث .
شهاب باستغراب/مالك ي ليث شكلك مضايق .
ليث بزهق/مفيش ي عمي .
شهاب باستنكار/مفيش كل ده ومفيش .
ليث بضيق /اوووف أو مره يكونلي رئيس ي عمي انا صاحب القرار الأول في كل مهمه اقوم بيها الا المهمه الزفت دي .
شهاب بابتسامه /متزعلش ي باشا احنا لينا برضه علاقتنا .
ليث بمرح /ايه هتوصوا عليا في المدرسه ولا ايه .
شهاب /ههههه وليه لا.
ليث بابتسامه/طب ثواني لانه تلفون مهم ارد عليه ايوه ي ابني عايز كل المعلومات عن اللواء ساهر الصياد .
شهاب بصدمه /مين .
ليث باستغراب /مالك ي عمي انت تعرفه .
شهاب بارتباك وتعليم /ها لا ابدا بس الاسم مش غريب عليا ي عني .
ليث /ادينا هنعرف عنه كل حاجه اروح انا اتمرن عقبال بابا مايرجع.
شهاب بهمس /ي نهار اسود مابين كل الظباط الي في مصر ليث ميشتغلش غير مع الزفت ساهر ي ادي الحظ مراد مش لازم يعرف حاجه هو مش ناقص قلق استرها معانا ي يارب .
في مصر .
في المستشفي .
ماسه بدموع وهي تقبل يد والدتها /ماما حبيبتي اتكلمي متفضليش ساكته كده .
نيره بدموع /اتكلمي ي حور منكم لله انتوا السبب .
ادم بغضب/احنا الي في ايه بقا انشاء الله اهدي ي نيره وكفايه الي بتعمليه .
ساهر وهو يمسك يد حور /حبيبتي اتكلمي قولي مالك بس ايه الي حصلك لتنفض يده بغضب شديد وهي تنظر له بتوعد نظره اخافته جعلته يشعر وكأنه انكشف أمامها لتمسك حور بالورقه لتدون بها كلماتها لتوجهات الي ماسه الذي تقراةمابها .
/انا مش عايزه غير ماسه ي ريت وماما الكل يخرج بره عايزه ارتاح .
ساهر بلا اهتمام /انا كده كده لازم امشي عندي اجتماع مهم لو عوزتوا حاجه كلموني 
ادم /وانا كمان وهعدي عليكم باليل سلام .
نيره بغضب /في ستين داهيه انتوا الاتنين .
ماسه باستغراب /ايه العنوان ده ي ماما وليه مصممه تروحي لما بابا يكون في الشغل بليل النهارده .
لتتعصب حور من سوالها .
نيره /خلاص يماسه متتعبيهاش بالكلام نفذي الي بتقولك عليه .
ماسه بقلق /حاضر ي ناناه حاضر .
في سويسرا ..
في فيلا شهاب وزوجته اميره .
اميره بخضه/بتقول ايه ي شهاب معقول .
شهاب بتنهيده قلق/زي ماسمعتي كده وانا بجد مش عارف اقول ايه لو مراد عرف هتبقا مصيبه وليث ممكن يحس بحاجه ومش هنخلص .
اميره/ اقولك مراد مش لازم يعرف حاجه وسيبها علي الله.
شاكر بتنهيده /يارب اهم حاجه أن ليث يفضل دائما زي اي مهمه الصقر وينسا شويه ليث الجوهري ساهر لو عرف حاجه سهل اوي يخلص من ليث علشان يحرق قلب مراد بس ده انا مستحيل أقبل بيه ابدا  …
في شركه المراد …
كان يجلس مراد وهو يتابع بعض الملفات لينكسر القلم منه ليبتسم بحنين لاعاده نفس المشهد .
فلاش باك ..
حور بحزن وطفوله /مراد القلم اتكسر .
مراد بعشق /حبيبه قلبي فداكي امسكي علبه الافلام ملونه كمان .
حور بسعاده غامره /حبيبي ي مرادي انا بحبك قد الدنيا .
مراد بعشق /وانا بعشقك ي روحي .
ليغمض مراد عيناه بالم لتذكره حوريته لم يعلم بما حل بها لم يعلم بأنها في أشد الحاجه اليه الي عشقها الوحيد مراد …
في سياره ساهر…
ادم /ي عني خلاص السخنه قدامها عشر ايام وتوصل.
ساهر /ايوه انا كلمت الناس وظبط كل حاجه متنساش ان احنا الي اساسنا الخليه دي من الاول .
ادم بطمع/اظن المبلغ هيبقى كبير الشحنه المره دي كبيره .
ساهر بسرحان /اكيد .
ادم باستغراب /مالك ي ساهر شكلك مشغول .
ساهر بتركيز /مشغول بالي حصل للحور ودماغي في حاجه كده .
ادم /حاجه ايه.
ساهر بتوعد /بعدين هتعرف بس قسما بالله ماتتطلع هيا لامسحها من علي وش الأرض .
في المستشفي ..
احمد بعشق /متزعليش ي ماسه انشاء الله طنط حور هتبقا زي الفل .
ماسه بتمني /يارب ي احمد يارب شكرا ي احمد ليكواوي علي وقفتك معايا .
احمد بعشق متيم /اوعي تقويلي كده تاني انتي مش عارفه انتي ليه بالنسبه الي ده انتي روحي .
ماسه بضيق/احمد من فضلك بلاش الكلام ده انا قولتلك كتير انت اخويا مش اكتر .
احمد بحزن والم عاشق /بس انا مش حاسس كده ماسه انتي عمرك مهتلاقي حد يحبك قدي صدقيني .
نيره /ماسه كلمي ماما جوه .
ماسه /حاضر ي ناناه.
من الداخل ..
ماسه باستغراب /دلوقتي ي ماما .
لتوامي لها حور لتتطلب ماسه السواق ليذهبون الي شقه ساهر الذي حكت عنها غاده لكشف جميع جرائمهم ..
في سويسرا ..
مراد بحزن /خلاص مسافر علطول كده .
ليث بحنان /ايوه ي بابا ادعيلي انشاء الله نخلص المهمه وارجعلك هوا .
مراد بقلق/تروح وترجع بالسلامه ي حبيبي خالي بالك من نفسك ي ليث .
ليث وهو يقبل يده بحنان /وانت كمان ي حبيبي يلا سلام ..
مراد بخوف /ربنا معاك ي حبيبي ..
في مصر  في شقه ساهر …
كانت تقف حور في غرفه ساهر الذي يوجد بها الخزنه بعدما طلبت من ماسه الانتظار في الخارج لفحص هي الملفات باريحيه رات كل ماكانت تتمناه صفقات مشبوهة بملايين الدولارت تجاره سلاح لتعلم أن غاده معها حق في كل شي لتتحدث بمكر وانتقام .
/والله ووقعتوا تحت ايدي وجيه وقت انتقامي منكم علي كل الي عملتهوه فيا  لتقوم حور بتصوير ذلك الملفات تحت نظرات المنتقمه لتقوم بحفظ جميع الملفات في تلفونها منعا لاي خطر ..
في وزاره الداخليه ..
كان يسير ليث بكل غرور وهيبه فهو يعلم جيدا من هو .
اللواء محمد بترحيب/الصقر سمعنا عنك كتير وكان نفسنا من زمان انك تكون معانا .
ليث /شكرا سعادتك ممكن اعرف بقا كل تفاصيل المهمه .
اللواء محمد بابتسامه /مالك جاي حامي كده ارتاح الاول .
ليث /مفيش وقت الراحه سعادتك .
ساهر ببرود /انت بقا الصقر الي الكل بيتكلم عنه.
ليث بغرور /ايوه انا .
ساهر بغرور /انت ليك الشرف انك هتشتغل مع اللواء ساهر الصياد .
ليث بغرور /صدقني سعادتك مش فارقه انا شايف نفسي وعارف حجمي كويس وقوتي وذكائي مبشوفهمش عن حد .
ساهر بحده /هنشوف .
ليث بتوعد واستفزاز /وانا مستني .
يتبع…..
لقراءة الفصل الحادي عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية روز الأحمد للكاتبة مريم

اترك رد

error: Content is protected !!